Ogłoszenie 
Felgi Audi A8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Samodzielna naprawa nastawników.  
Autor Wiadomość
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-05-18, 07:38   

paweldzwo napisał/a:
Na szczęście rozrząd robiony, 20tyś temu i to w ASO jeszcze za zachodnią granicą także myślę że jeszcze 100tyś polata tyle pocieszenia:) Mi w ASO za same napinacze krzyknął 4400, skąd brałeś? Czym grozi nie wymienienie ich na czas, może łańcuch przeskoczyć?U mnie przed samym kupnem w 2015r. gość wymienił jeden na chińczyka od gościa z allegro z inowrocławia ale już go słychać, dzwoniłem do typa to mówi że może dlatego że łańcuch nie był wymieniany bo on handluje już parę lat tymi chińczykami chociaż od je nazywa produktem wysokiej klasy zamiennikiem z niemiec i ludzie sobie chwalą i on sam także już jeździ 2-3lata na swoim produkcie i nic się nie dzieje, ale jakoś nie daje wiary...:)

U mnie czasami odpali normalnie, praktycznie nie słychać, czasami odpali że zagra z 2-3sekundy a czasami zagra podobnie jak u Ciebie:)

Działanie nastawników można z tego co pamiętam sprawdzić w VCDSie, sprawdzałeś jak się u Ciebie zachowują?



Nie ma to jak handlować gównem i mówić że to dobry towar.
Sprawdzałem ale tu nie chodzi tylko o to jak działa ją później tylko co się może wydarzyć podczas klekotania... (odpalania). Jeżeli nie naprawisz tego to za jakiś czas może być tak że pojebiesz głowice bo łańcuch przeskoczy na zębatce. Może również pęknąć ślizg.

Łańcuchy wymienia się razem z napinaczami bo naprawdę trzeba mieć coś z głową nie tak żeby cały dzień rozbierać auto i wymienić tylko same napinacze :)

Ja nie kupuje chińczyków (żadnych części) i jak na razie wychodzę na tym dobrze bo nie wracam 2 razy do naprawianych podzespołów. Wywal teraz 1000-1500zł a za rok jak zaczną walić chińczyki to zapłacisz 2 raz za robotę...

Ja wszystkie części biorę od kolegi z forum michalwruszak
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-05-18, 10:51   

Co z olejowymi zaworami zwrotnymi pod kolektorem dolotowym, nie wymieniasz ich także? Sam wymieniasz napinacze, czy masz mechanika, niektórzy wymieniaja je bez zdejmowania rozrządu...
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-05-18, 12:09   

Wymieniam zaworki zwrotne na nowe 2x 115zł

Nie wiem niby jak je wymieniają bez zdejmowania rozrządu ale ok nich tak robią skoro się da :) Mi to robi dobry kolega a ja mu w tym pomagam w miarę swoich możliwości :) Gościu na co dzień robi same BMW ale mi V8 też ogarnia i jestem mega zadowolony :)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1167
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-09-22, 07:25   

Napinacze można wymienić bez zdejmowania rozrządu,do samych napinaczy nie jest potrzebne wyciąganie wałka wydechowego,należy wyjąc tylko ssący który nie jest na pasku,natomiast przy wymianie łańcucha napinacza trzeba wyjąc wałek wydechowy co za tym idzie demontaż rozrządu ;)
 
 
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4263
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-22, 09:10   

Gecio napisał/a:
Nie wiem niby jak je wymieniają bez zdejmowania rozrządu ale ok nich tak robią skoro się da


Da się, da <hihi> jak kolega wyżej napisał, ja natomiast opisałem to w tym temacie ---- > http://www.a8team.pl/d2-f...cha-vt16705.htm

co prawda dotyczy D2 ale zasada wymiany ta sama... no ale co fachowiec to inna szkoła....ostatnio usłyszałem od kogoś, że majstry do wymiany samych ślizgów nastawnika ściągali cały przód i rozrząd... <bezradny> <cicho>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1167
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-09-22, 10:18   

Cytat:
że majstry do wymiany samych ślizgów nastawnika ściągali cały przód i rozrząd... <bezradny> <cicho>


Pewnie liczyli za roboczo godzinę <jezyk2> A najlepsze w tym wszystkim jest to że Elsa podaje że trzeba wyjąc silnik <boisie>

Ja mam ciekawa historię z nastawnikami, u mnie stukał prawy po odpaleniu ok.3 sek bardzo głośno metalicznie dlatego do nich zaglądałem celem sprawdzenia stanu ślizgów i na moje oko są ok. delikatne wytarcie od łańcucha, po złożeniu wszystkiego do kupy pokusiłem się o zamianę cewek lewa na prawą i nie wiem dlaczego stukanie ustało teraz słychać delikatnie ok 1s. tak jak miałem ponad rok temy <bezradny>

wrzucam foto z wałkiem wydechowym i zdemontowanym napinaczem

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 2138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-24, 14:06   

Marcin2013 napisał/a:
A najlepsze w tym wszystkim jest to że Elsa podaje że trzeba wyjąc silnik

tylko do prawego nastawnika i to raczej aso prakttykuje lecz nie zawsze :P
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 127
Skąd: Lbn
Wysłany: 2017-10-26, 22:50   

Co prawda 1.8 ale po polskiemu i można zajrzeć co tam w środku.

https://www.youtube.com/watch?v=71qrTg31uYk
 
 
KarolW 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 101
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-10-27, 20:43   

Czy Audi podaje po jakim przebiegu trzeba wymieniać nastawniki?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 126 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3763
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2017-10-27, 22:23   

Nie
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-10-25, 22:16   

Od tygodnia wyrzuca błędy jak na zdjęciu, jest już chyba źle z napinaczem... ? Dobrze sądzę ?

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 30 raz(y) 61,71 KB

 
 
jkliman 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: gnu
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: a8d3
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 10
Skąd: Recz
Wysłany: 2019-01-08, 21:14   

Na powyższym filmie widać że nastawnik w 1.8t porusza się na sucho bez użycia siły. Domyślam się że w 4.2 też tak powinno być. Co może być przyczyną że zdemontowane nastawniki stoją i ręcznie nie da się ich przestawić? Chodzi o chinole, wyglądają świeżo ale ich przebieg nie do ustalenia, zdemontowane profilaktycznie przy okazji rozrządu. Nie terkotały, przed demontażem zdiagnozowano błędy dotyczące regulacji wałka na obu rzędach cylindrów. Z góry dziękuję za pomoc.

Nikt nie miał w rękach sprawnego nastawnika? :)

Może źle sformułowałem pytanie, czy nastawnik na sucho/ zdemontowany/ bez ciśnienia oleju ma się blokować czy ruszać swobodnie?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
witia82 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-07, 20:11   

Czy można kupić oring ktory znajduje się miedzy napinaczem a cewką napinacza. Jak ktoś zna numer tego oringa to bedę wdzięczny za taką informacje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
hamulce
OC/AC
regeneracja turbosprężarki
| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |