Autor |
Wiadomość |
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-02, 13:35
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-11-17, 22:55
|
|
|
Hgo napisał/a: | Więc powiadasz, że 3.0 jest dynamiczniejszy i lepiej, żwawiej się zbiera od 4.0T ? |
Cóż za brednie. 4.0 T nie przynosi wstydu marce.Ostatnio miałem starcie z X6 M 550 lub 575ps i bawiłem się jak z dzieckiem,choć nie powiem odejście miała :-) |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-18, 20:30
|
|
|
greg26 napisał/a: | Hgo napisał/a: | Więc powiadasz, że 3.0 jest dynamiczniejszy i lepiej, żwawiej się zbiera od 4.0T ? |
Cóż za brednie. 4.0 T nie przynosi wstydu marce.Ostatnio miałem starcie z X6 M 550 lub 575ps i bawiłem się jak z dzieckiem,choć nie powiem odejście miała :-) |
z silnikiem 2.8 jak w Twoim opisie? |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-11-18, 22:16
|
|
|
walus30 napisał/a: | z silnikiem 2.8 jak w Twoim opisie? | Czytaj ze zrozumieniem. |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-19, 06:51
|
|
|
greg26 napisał/a: | walus30 napisał/a: | z silnikiem 2.8 jak w Twoim opisie? | Czytaj ze zrozumieniem. |
nie wiem jakie masz auto, bo piszesz o 4.0T a w opisie masz 2,8 |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-11-19, 19:33
|
|
|
walus30 napisał/a: | nie wiem jakie masz auto, bo piszesz o 4.0T a w opisie masz 2,8 | Temat rozmowy dotyczy Audi D4 z silnikiem 4.0T. |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-19, 20:11
|
|
|
greg26 napisał/a: | walus30 napisał/a: | nie wiem jakie masz auto, bo piszesz o 4.0T a w opisie masz 2,8 | Temat rozmowy dotyczy Audi D4 z silnikiem 4.0T. |
ok:) |
|
|
|
|
luki3000
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 43 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-22, 14:00
|
|
|
Silnik 520KM z 4.0 pali na dłuższej spokojnej trasie 11-12
Normalnie to koło lub wyżej 15 srednia mi się kręci zawsze.
520 KM robi robotę przy nastawach dynamic, zakochałem się w tym połączeniu nadwozie + silnik
Wg mnie brzmienie mogłoby być troszkę poprawione i to uciążliwe gaśnięcie auta przy otworzeniu drzwi kierowcy - musze to ogarnąć.
Dzwoniłem wczoraj do jednej z firm od chiptuningu we Wrocławiu bo chce zrobić moc koło 600 KM tak jak ma wersja PLUS, dokładnie chyba 610.
Zakładam, że w wersjach S8 i S8 PLUS różnica mocy wynika tylko z elektroniki więc nic z autem się nie powinno dziać.
Druga sprawa, że sobie zażyczyli 3600 netto |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-22, 14:10
|
|
|
luki3000 napisał/a: | Wg mnie brzmienie mogłoby być troszkę poprawione |
był dostępny opcjonalnie wydech sportowy, który ma bardzo fajne brzmienie...seria jak to seria szału nigdy nie robi
Cytat: | Zakładam, że w wersjach S8 i S8 PLUS różnica mocy wynika tylko z elektroniki |
niestety ale DDTA S8+ niewiele ma wspólnego z CGTA/CTFA z S8
tam jest nawet inna skrzynia, napęd
Cytat: | Druga sprawa, że sobie zażyczyli 3600 netto |
to i tak nie dużo... w MTM czy ABT miałbyś taką samą cenę ale w € |
|
|
|
|
luki3000
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 43 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-22, 14:43
|
|
|
Ja tylko domysły snułem, że ta wersja PLUS ma tylko mapę inną i nawet jak dzwoniłem pytać o ten chip, mówili mi to samo, że się skrzynią też nie ma co martwić bo ona jest przystosowana jak w wersji PLUS itp. |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-01-22, 15:48
|
|
|
luki3000 napisał/a: | Silnik 520KM z 4.0 pali na dłuższej spokojnej trasie 11-12
Normalnie to koło lub wyżej 15 srednia mi się kręci zawsze. |
zgadza się.Mnie ostatnio udało się uzyskać na trasie 90km po wioskach 10,3l spalanie.
luki3000 napisał/a: |
520 KM robi robotę przy nastawach dynamic | robi i daje mega frajdę,ale to auto na śliskiej nawierzchni robi się niebezpieczne o czym kilka razy w ciągu 3 lat posiadania się przekonałem.
luki3000 napisał/a: | uciążliwe gaśnięcie auta przy otworzeniu drzwi kierowcy - musze to ogarnąć. |
Ja też muszę to w końcu ogarnąć,bo to wkurzające jest. VCDS to ogarnie,przy okazji wgraj sobie lap timera-będziesz widział temperaturę oleju.
luki3000 napisał/a: | Dzwoniłem wczoraj do jednej z firm od chiptuningu we Wrocławiu bo chce zrobić moc koło 600 KM tak jak ma wersja PLUS, dokładnie chyba 610. |
To trochę przeczysz sobie,bo wczoraj przekamażałeś się z innym forumowiczem,że nawet 250 nie jechałeś,że cenisz sobie bezpieczeństwo, itp.Po co Ci w takim razie taka moc? 4,1 do setki w serii to dobry wynik,Mocniejsze auto będzie bardziej niebezpiecznie i nieprzewidywalne. Ja swoim fabrycznym 520 konnym silnikiem 268 osiągnąłem wiele razy w bardzo krótkim czasie.Ale ostatnio przystopowałem,bo nie mam ksera prawka |
|
|
|
|
luki3000
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 43 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-22, 16:07
|
|
|
Ale to ze będzie mocniejszy to nie znaczy, ze to do świrowania będzie robione. Może jestem próżny trochę
Ja lubie jak auto dobrze reaguje w zakresie 120-200, a 200 znowu raczej nie przekraczam często.
I nigdy nie świruje z rodzina na pokładzie i głównie o to mi chodziło bo wczoraj może za bardzo wziąłem kolegi słowa do siebie.
Może masz racje ze 610 KM to przegięcie ale mnie jeszcze to auto nie zaskoczyło - wręcz przeciwnie czuje się bardzo pewnie w nim. |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-01-22, 17:55
|
|
|
luki3000 napisał/a: | Ale to ze będzie mocniejszy to nie znaczy, ze to do świrowania będzie robione. Może jestem próżny trochę
Ja lubie jak auto dobrze reaguje w zakresie 120-200, a 200 znowu raczej nie przekraczam często.
I nigdy nie świruje z rodzina na pokładzie i głównie o to mi chodziło bo wczoraj może za bardzo wziąłem kolegi słowa do siebie.
Może masz racje ze 610 KM to przegięcie ale mnie jeszcze to auto nie zaskoczyło - wręcz przeciwnie czuje się bardzo pewnie w nim. |
Też wiele razy myślałem żeby oddać auto do Sportmile, żeby zrobić parametry na poziomie ok.3,5-3.7 do setki, 600km/800 niutów.Wtedy wypadałoby zrobić czyszczenie nagaru na zaworach,założenie poprawionej odmy itp.Niestety brak czasu i dwa inne auta,które użytkuję sprawiają,że esa jest dla mnie tylko rekreacyjno-weekendowym autem którym jeżdżę mało i rzadko (przez 3 lata zrobiłem ok.24 tyś km) i nie mam ciśnienia,żeby w nim "dłubać".Jak masz wenę to czemu nie :-)
Ja również czuję się w tym aucie bardzo pewnie,ale jak jest sucha nawierzchnia.Jazda nim to poezja na dwupasmówkach,ja mam sportowy dyfer i na zakrętach auto jest przyklejono.Na śliskim za to przy pełnym bucie traci trakcje i o niespodziankę nietrudno.Mam również D3 4.2 PB 335Ps i to auto nigdy mnie przez 8 lat nie zaskoczyło niczym - jest przewidywalne i pewne przez to,że ma sporo mniejszą moc i moment obrotowy.S8 D4 to wariat ;-) |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-23, 00:05
|
|
|
luki3000 napisał/a: | Ja tylko domysły snułem, że ta wersja PLUS ma tylko mapę inną i nawet jak dzwoniłem pytać o ten chip, mówili mi to samo, że się skrzynią też nie ma co martwić bo ona jest przystosowana jak w wersji PLUS itp. |
niestety nie różni się tylko softem sterownika
greg26 napisał/a: | Po co Ci w takim razie taka moc? 4,1 do setki w serii to dobry wynik |
3.5 do setki to lepszy wynik ale jak można lepiej to....zresztą nie o 0-100 chodzi a o 100-200 a tutaj robi się duża różnica
greg26 napisał/a: | Mocniejsze auto będzie bardziej niebezpiecznie i nieprzewidywalne. |
wręcz odwrotnie
greg26 napisał/a: | Ja swoim fabrycznym 520 konnym silnikiem 268 osiągnąłem wiele razy w bardzo krótkim czasie. |
im sprawniej od 100 czy 200 leci tym daje więcej radości... nie o Vmax chodzi a o przyśpieszenie |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-01-23, 21:59
|
|
|
panton napisał/a: | greg26 napisał/a:
Mocniejsze auto będzie bardziej niebezpiecznie i nieprzewidywalne.
wręcz odwrotnie |
absolutnie się z tym nie zgodzę.W super szybkim aucie lekko dodasz gaz i masz już pakę.Wystarczy,że się chwilę zagapisz i po prawku.Kolejna sprawa- użytkując auto z dużą mocą trzeba być skoncentrowanym,bo niewielki błąd i kończy się to źle.Włącz youtuba i pooglądaj ile super bryk zostało rozbitych przez nadmiar mocy i utratę trakcji.Miałem D2,mam D3,S8 D4,auto kompaktowe,użytkuję również suwy i wiem co piszę.
W czym według Ciebie przejawia się większe bezpieczeństwo i przewidywalność 600 konnego auta od takiego samego tylko np.300 konnego (poza komfortem przy wyprzedzaniu) ?
panton napisał/a: | im sprawniej od 100 czy 200 leci tym daje więcej radości... |
to oczywiste.Tylko powiedz mi gdzie legalnie w PL możemy tak jeździć? Mnie o Vmax w D4 chodziło o to,że to żaden wyczyn w tym seryjnym aucie. |
|
|
|
|
|