Autor |
Wiadomość |
luki3000
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 43 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-02-03, 08:36
|
|
|
Dzięki za rady....
Panton słuchaj dyskusja polega na tym, że oprócz podważenia zdania rozmówcy - w tym przypadku "bzdura" - podaje się jakieś argumenty.
W innym wypadku lepiej nic nie mówić.
Kolega Hgo po 1. widać zna się na temacie i podał argumenty 2. ma chęć pomóc komuś, choćby radą, a zostaje w zamian "z kamienia" |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-03, 15:29
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
PiotrekS
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-02-03, 16:44
|
|
|
i tu muszę poklepać kolegę Hgo po ramieniu gdyż również miałem okazję robić bardzo dawno temu (2002 rok) program u p.Poniedziałka (Unitronic) i mając kompletny wydech bez kata robiony w Eltecu i programie w Unitronicu w Seacie Leonie 1.8T ośka z mocą "tylko" 213 KM powtarzalnie na ćwiartkę wyprzedzałem auta z boxami, teoretycznie dającymi większe przyrosty mocy. Często słyszałem że na pewno mam więcej KM bo nie możliwe że objeżdżam inne auta z wyższą mocą.
P.Andrzej zapytał tylko przed wykonaniem swojej pracy czy zależy mi na kreskach czy na tym żeby auto jeździło i legitymowało się w miarę stałymi parametrami. Nie mając FMICa nie było sensu świrować z momentem bo po co mi wysoki moment obrotowy jak silnik spuchnie po pierwszym lepszym przelocie i będzie kozak tylko na pierwszym przelocie a później |
_________________ Pozdrawiam
PiotrekS |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-03, 16:51
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-03, 19:59
|
|
|
Zwróć uwagę jak wygląda chłodnica oleju w RS6 i RS7 a jak wygląda w S8. Czy przypadkiem te przewody (RS6/RS7) nie wychodzą na dodatkową chłodnicę oleju, która jest połączona z dodatkową chłodnicą wody (?) Mamy inny układ smarowania i chłodzenia (?)
Mateusz softem sterownika to się tylko różni? |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-03, 21:14
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-04, 19:09
|
|
|
Hgo napisał/a: | Oczywiście, że układ chłodnic jest inny ze względu za zupełnie inaczej zaprojektowany przód w autach, zapewne mocowania i inne pierdoły też się różnią jak na przykład układ doładowania powietrza ( dolot ) |
Widzisz jak to wygląda w S6/S7? Widzisz jak wygląda w RS6/RS7?
i to ze względu na inny przód tak? S6/S7 ma inny przód (pomijam szersze błotniki w RSie)?
Pytanie - wydajność układu chłodzenia, smarowania jest identyczna w S6/S7/S8 jak w RS6/RS7 i S8 Plus.
Tylko konkretna odpowiedź a nie pitolenie. |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-04, 21:51
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-04, 23:14
|
|
|
Hgo napisał/a: | Wydajność układu chłodzenia, smarowania jest identyczna w S6/S7/S8 jak w RS6/RS7 i S8 Plus. |
I myślę, że na tym możemy zakończyć tę polemikę ponieważ ilość bzdur, które wypisałeś już została wyczerpana.
z pozdrowieniami https://www.youtube.com/watch?v=ra7zTXv1DfU
ps: polecam publikację "The new Audi 4.0-L V8 TFSI engine" autorstwa Dr.-Ing. André Grob, Dr.-Ing. Christian Brinkmann, Dipl.-Ing. Jürgen Königstedt
na naukę nigdy nie jest za późno...i nie bierz tego personalnie ponieważ nic do Ciebie nie mam |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-05, 00:00
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-05, 01:49
|
|
|
Taka delikatna sugestia - dokument z którego czerpiesz wiedzę i na który się powołujesz (SSP 920223) powstał w latach kiedy silnik CRDB, CWUB (Audi RS6 C7 i RS7) był jeszcze na deskach w quattro GmbH a o DDTA S8 Plusa czy CWUC Audi RS7 i Audi RS6 C7 to nawet nie myśleli. Jeżeli się przesuniesz o kilka lat do przodu to jest duża szansa, że uzupełnisz braki i dostrzeżesz różnice nie tylko na obrazkach, które wcześniej zamieściłem. |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-05, 02:26
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
W0 DKA05
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D4
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 20 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2020-02-07, 23:07
|
|
|
Podzielcie się opiniami dotyczącymi wyłączenia trybu pracy 4-cyl? Jak widzę w kilku miejscach poleca to jeden z użytkowników, ale czy faktycznie popularne jest wyłączenie tego trybu? Samochód mam od kilku tygodni. Przebieg 45 tys. km. W ASO twierdzą, że w tym silniku praktycznie nic się nie psuje i nie ma potrzeby żadnych zmian. U mnie dodatkowo grymas na twarzy wywołuje jazda na 7 i 8 biegu ledwo powyżej 1 tys. obrotów. Przez to w mieście używam tylko trybu sport. Wyłącznie dodatkowo 4-cyl przy tak niskich obrotach wywołuje zwątpienie w inżynierów VAG. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-07, 23:21
|
|
|
Jak nie masz auta na gwarancji to możesz grzebać w sterowniku silnika.
Na pewno pamiętaj o wyłączeniu systemu start-stop i wymianie oleju co max 10kkm bo na LL to miałeś pewnie dopiero jedną wymianę.
Jaki masz kod silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
W0 DKA05
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D4
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 20 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2020-02-07, 23:31
|
|
|
O wymianie oleju wiem, nawet w ASO mówili, że nie powinno się co 30 tys. Samochód mam wyprodukowany w II połowie XI 2017 i zarejestrowany w XII 2017, więc jest to absolutnie sama końcówka D4. Nie wiem jaki mam kod silnika. Jest to TFSI 435KM. Gwarancji fabrycznej nie mam, ale salon Audi z Niemiec podobno dał jakąś roczną. Wyłączenie start-stopu zrobię, ale nadal nie wiem co z tą deaktywacją trybu 4-cyl? |
|
|
|
|
|