Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-07-14, 10:12
|
|
|
Takie kwoty nie robią wrażenia :p |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-14, 10:36
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Takie kwoty nie robią wrażenia :p |
pochwal się swoimi
nie mniej jednak wpakowanie w staruszka 20letniego 30tysi...robi już jakieś wrażenie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-07-14, 14:20
|
|
|
Ale chyba kosztów założenia lpg i np większych zacisków hamulcowych nie powinno się wliczać do kosztów utrzymania. Takie rzeczy robi się dla wygody. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-07-14, 19:09
|
|
|
Na forum AKP jest całkiem świeży temat jakiś młodzik zamarzył sobie o A8 4.2 myślę ze powinien tutaj zawitać i sobie poczytać
http://www.audiklub.org/f...42175&start=100
Ósemki to są piękne auta dla wielu z nas są spełnieniem marzeń motoryzacyjnych, myślę że większość osób kupuję takie auto i stara się doprowadzić go do perfekcji, by mieć swoją wymarzoną lalę a nie dziadować. Przynajmniej ja mam takie podejście, dziadowałem wcześniej jeżdżąc oplem w LPG. Tamte czasy odeszły w niepamięć teraz nastały czasy spalania 16PB na 100km (cykl mieszany), moja esa to taka jakby narzeczona jeszcze nie pełnoletnia bo rok narodzin 2000, ale mam nadzieję że nigdy mnie nie opuści i nie będzie strzelać zbyt często fochem.
Co do kosztów to najbardziej boli remont skrzyni, bo te 4-6 tysi trzeba wyłożyć. No i kradzieże, mi niestety zginęły lusterka i kupiłem 2 pary w razie czego.
Rzeczy eksploatacyjne jak filtry czy 7,5 litra oleju do silnika to pikuś przy jakiś konkretniejszych naprawach.
Jak narazie wszystkie pierdoły ogarniam sobie sam, szczęście że mam dostęp do kanału u znajomych lub na firmie niestety boli brak własnej posesji z garażem i kanałem i jakimś fajnym warsztatem. Dłubanie przy takim aucie to dla mnie przyjemność, w oplu nie che mi się zrobić podstawowych rzeczy.
Znacznie więcej wydaję też na wszelkiej maści kosmetyki do auta z górnej półki, oraz zakup nowych kompletów narzędzi do napraw, a przydałoby się kupić jakieś dobre felgi z 20 cali, opony na zimę...
kratki halogenów 300 zł
lusterka 2 pary 2000 zł
boczki bagażnika 50 zł
osłona silnika + śruby, nakrętki, spinki 300 zł
klucze, narzędzia do rozrządu 600 zł
UKŁAD PALIWOWY
filtr paliwa 43 zł
śruby przepustowe filtra paliwa aso 40 zł
podkładki do filtra aso 12 zł
UKŁAD CHŁODZENIA
płyn G12 do chłodnic 86 zł
Wentylator klimatyzacji febi 250 zł
UKŁAD HAMULCOWY
płyn hamulcowy 40 zł
SILNIK
filtr oleju hengst 28 zł
olej valvoline 8 litrow 180 zł
czujnik poziomu oleju hella 180 zł
SKRZYNIA BIEGÓW
filtr skrzyni moyle 100 zł
olej mobil esso 9L 300 zł
regeneracja skrzyni biegów tarczki, konwerter, uszczelnienia, mycie ultradźwiękowe 4500zł
MOSTY
olej 75w90 febi 100 zł 4litry
POWIETRZE
filtry przeciwpyłkowe 130 zł
filtr powietrza 67 zł
geometria 110 zł |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-07-14, 21:14
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a:
Takie kwoty nie robią wrażenia :p
pochwal się swoimi |
Usunięcie tematu z działu nasze auta chyba wystarczy aby nie pisać jakie to kwoty
peter5on napisał/a: | Na forum AKP jest całkiem świeży temat jakiś młodzik zamarzył sobie o A8 4.2 myślę ze powinien tutaj zawitać i sobie poczytać
|
Sprostujcie użytkownika "bloku" bo herezje pisze o silnikach |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-14, 22:44
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Ale chyba kosztów założenia lpg i np większych zacisków hamulcowych nie powinno się wliczać do kosztów utrzymania. Takie rzeczy robi się dla wygody. |
kazda rzecz jaka wkladasz w auto chcac lub nie, ktora kosztuje Ci pieniadze, zalicza sie do jego kosztow utrzymania.
Aby miec nieco tansza exploatacje wsadzadz LPG za 4-6K wiec jak tego nie wliczyc w koszta auta ??? Jesli masz zaniedbany srodek i chcesz go odnowic badz kupic inny...tez wliczasz to w kosza...idac tak do np. felg 20" ktore podnosza na optyce, a co sie rowniez przeklada potem na wieksza cene przy ewentualnej sprzedazy...
wiec nichaj Ci Erescik bedzie i opisze co mnie moja kochna kosztuje ....
* 11.10.2012 - zakup A8 za 20K (po sporych negocjacjach z 24,5K)
* rok 2012:
- pazdziernik - pakiet starowy : rozrzad, oleje w silniku, zawiecha przod + pare drobiazgow z ASO - 3650zl
* rok 2013:
- marzec - filry, olej, koncowki drazkow (meyle szybko niestey pada ) - 600zl
- wymiana oleju w ASB + filtry - 700zl
- nowy zbiornik LPG + wielozawor - 680zl
- maj - tarcze hamulcowe - 450zl
- wposrnik kolumy macphersona - 70zll (ASO)
- ori felgi 18" z A6 C6 + opony Nokian - 1800zl
- czerwiec - pompa paliwa QAP - 250zl (chodzi do dnia dzisiejszego )
- swiece NGK LPG1 -380zl
- lipiec - 2 zolte wtryski BRC + Reduktor GENIUS Max - 1250zl
- wrzesien - 2 zolte wtryski BRC - 420zl
- wymiana oleju + filtry - 380zl
- listopad - 1 zolty wtrysk BRC + filtry itp. - 240zl
* rok 2014:
- marzec - dystanse do kol + sruby -300zl
- wydech od S8 (srodkowy + koncowy) - 250zl
- wymiana oleju + filtry - 380zl
- maj - zawieszenie tyl (uzywka jak nowe ) - 300zl
- amrotyzatory + springi od S8 -250zl
- zawieszenie przod melye hd + rts - 1300zl
- maglownica + ori plyn - 350zl
- geometria - 120zl
- czerwiec - przepywomierz BOSCH - 300zl
- kompletny tylne zderzak w kolorze bez otworu na wlew lpg - 300zl
- sierpien - kompletna glowica z ryzowym nastawnikiem - 3000zl
- wrzesien - hamulce przod zimmermann - 440zl
- zawor zwrotny oleju ASO 120zl
- listopad - wymiana oleju + filtry - 380zl
* rok 2015:
- marzec (znow marzec ) - popychcze glowicy + sruby porywy zaworow (aso) - 170zl
- felgi (wloskie) 19" wzor S8 D3 + opony - 2350zl
- sruby zabezpieczajace do kol 150zl
- kwiecien - wymiana oleju + filtry - 380zl
- czerwiec - drugi nastawnik ryzowy - 700zl (oba chodza do dzis)
- lipiec - zbiorniczek plynu chlodzacego -100zl
- koncowki drazkow -100zl
- wymiana plynu hamulcowego - 100zl
- wrzesien - regeneracja parownika genius max - 120zl
- regeneracjia walu (przeguby / krzyzak / podpora) - 1000zl
- pazdiernik - wymiana oleju + filtry - 380zl
- grudzien - pod choinke kupilem ori felgi 19" - 1800zl
* rok 2016:
- luty - olej w silniku i ASB + filtry - 1100zl
- klocki hamulcowe - 180zl
- uszczelki pod klawature - 160zl
- chlodnica wody (chinczyk) - 600zl
- nowe opony letnie - 1100zl
- kwiecien - nowy reduktor KME TWIN - 380zl
- listwa wtryskowa + oringi - 170zl
- czerwiec - nowe amorki sachs kpl - 800zl
- nowy waz do chlodnicy wody ASO - 130zl
- rozrzad - 1500zl
- lipiec - swap na heble od D3 (360mm)
- zaciski - 300zl
- ori tarcze + klocki (praktycznie nowe) - 500zl
- ori zlaczki i wtyczki - 60zl
- sierpien - kompletnie nowa instalka LPG
- Sterownik Zenit PRO OBD + wrtyski Barracuda (+robota) 1800zl
- uszcelka metalowo gumowa pod kolektor ssacy + zawor zwrotny - 280zl
- banany MS - 240zl
- dokladka zderzaka przedniego + klejenie - 400zl
- hamulce na tyl - kpl - 380zl
- wrzesien - cewki od D3 + adaptery - 400zl
- wymiana oleju + filtry - 380zl
- swiece denso - 70zl
- grudzien - osłona zbiorniczków od 3,3tdjiii + zestaw montazowy ASO - 240zl
* rok 2017:
- kwiecien - czujnik polozenia walu BOSCH - 160zl
- kostka do czujnika poziomownia zenonow - 40zl
- regeneracja rozrusznika - 120zl
- ori felgi od S8 D3 + prostowanie - 1800zl
- maj - simering polosi lewej ZF -80zl
- wymiana oleju + filtry - 380zl
- lipiec - chlodnica wody (ori wzywka) - 400zl
- siatki wydechu + strumienice + rury - 280zl
- opony na lato 255/35/20 - 1160zl
... sie tego nazbieralo ...a nie wiem o ilu rzeczach zapomnialem
tak wiec z tego co podliczylem to wyszlo 42950zl - nie wliczylem tu zakupu A8. Tylko same naprawy, zachcianki itp...
oczywiscie nie podalem tu kwoty jaka zarobilem sprzedajac co torche jakies czesci, felgi, opony, itp.... sa to rzeczy jakie musialem ale rowniez chcialem zrobic przez swoje widzi mi sie ....
najwazniejsze ze autko lata po dzien dzisiejszy i przez te 5 lat pyknie 100kkm jezdzac po calym kraju jak rowniez, Niemczech, Szwecji, Belgii itp....
a co w planach.... obszycie kierownicy, pranie tapicerki, wygluszenie auta....i to wszystko przed III Ogolnopolskim Zlotem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-07-15, 12:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-15, 08:48
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | pavel44 napisał/a: | Ale chyba kosztów założenia lpg i np większych zacisków hamulcowych nie powinno się wliczać do kosztów utrzymania. Takie rzeczy robi się dla wygody. |
kazda rzecz jaka wkladasz w auto chcac lub nie, ktora kosztuje Ci pieniadze, zalicza sie do jego kosztow utrzymania.
|
zdecydowanie nie jak rozumiem chodziło o rozróżnienie utrzymania samochodu w stanie
nadającym się od fanaberii typu tuning itp.
gaz jest dyskusyjny bo nie pasuje za bardzo ani tu ani tu ale nie zapominajmy że o ile nie
sprzedajesz auta w pol roku to jest w pewnym sensie neutralny gdyz jego zakup
powoli się zwraca...
kwoty jak sam wiem mogą byc masakryczne a wszystko jest zależne od stanu w jakim
sie auto kupilo... niektore tutaj podane mnie przerazaja a uzytkuje Audi z V8kami od 10 lat
chyba mam szczescie i dobrze trafiałem... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-15, 12:22
|
|
|
Jesli bym mial wymienic tylko to co faktycznie nadawalo sie do naprawy, zadnych felg, opon, lpg, itp... To by wyszlo o polowe mniej. Temat "ile wydaliscie na swoje A/S8 " byl by tu bardziej trafiony. Nie mniej jednak mozna zobaczyc na przykladach tu podanych co ile kosztuje itp...
Ja dodam od siebie, ze nie wymieniam czesci jak sie zepsuja tylko w momencie kiedy widze , ze juz ich czas nadchodzi i w przeciagu 2-3 miesiecy i tak mnie czeka wymiana. Wole zapobiegac w ten sposob ewentualne usterki podczas dalszych podrozy.
Auto uzytuje codziennie i robie nim srednio 1000-1500km miesiecznie. Wiec jesli ktos robiacy podobne przebiegi prawie jak nie ponad 20letnim autem powie, ze on nic nie wklada lub ze mu sie auto nie psuje to gratuluje u zazdroszcze. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
klark
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: D2
Wiek: 51 Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-07-27, 07:43
|
|
|
To nie są najtańsze auta w utrzymaniu i każdy kto się na nie decyduje, to wie. Części są droższe, ale za to eksploatacja jest na nich dłuższa.
Np auta salonowe, to w zasadzie na początku przez pierwszych kilka lat są bardzo niewielkie. Wymiana olejów i innych płynów eksploatacyjnych, czyszczenie klimy.
Dobrze jest wynegocjować jak najdłuższą gwarancję. Np o czy można przeczytać np tutaj - . |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-07-31, 16:57
|
|
|
Te samochody to pierniczone studnie bez dna, nie ważne ile wrzucisz - ciągle będzie za mało.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-31, 17:21
|
|
|
a ja dalej się pytam....co Wy chcecie, aby w niemalże jak ponad 20 letnie limuzyny z potężną V8 przy codziennym użytkowaniu nie wsadzać pieniędzy ???
Ci co się z tym przy kupnie nie liczą to właśnie zajeżdżają te auta do końca i sprzedają potem takie padła, które inny sympatyk będzie próbował doprowadzić do stanu przyzwoitości. I potem takie gadanie, że studnia bez dnia itp...
Albo kupują za jak najmniej i to samo....worek, worek, worek kasy a potem lament....
Jedynie Ci co kupili A8 D2 np. za 25-35tysi polatają trochę dłużej nic nie wkładając, jak znajomy Mario_S8, który przez prawie 6 lat nic nie robił... Lub Ci co użytkują A8 od niedzieli jak 17 auto w rodzinie...Ci powiedzą..mi się nie psuje ja nic nie wkładam |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-07-31, 18:20
|
|
|
Maaarcin
Wqrwiłem się trochę dzisiaj, ale to moja wina.. Było wcześniej położyć 4k i mieć spokój..
Jeździć, jeździ ale ta kropelka okleju po 2 tygodniach stania to przesada ku.wa mać!
Tylko kiedy czas znaleźć aby to wymienić.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-31, 19:40
|
|
|
Krzychu, ale nie musisz mi mówić....ja z rozje.aną maglownicą już ponad rok jeżdżę... Od Damiana kupiłem drugą nie wiem... w maju...i do tej pory nie mam kiedy jej założyć ... ehhh te auta |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-31, 21:09
|
|
|
mam nadzieje ze masz ten magiel zalany płynem pod korek |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-07-31, 21:58
|
|
|
kurde a gdzie jeszcze miejsce na mody przy tych wydatkach |
|
|
|
|
|