|
Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-04, 06:35
|
|
|
W swapach na manuala nie chodzi tylko o oszczędności. Dobrze wiesz, że koszt porządnej przekładki równa się konkretnemu remontowi automatu. Chodzi bardziej o niezawodność i możliwość polegania na aucie. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-08-04, 12:08
|
|
|
krisker napisał/a: | Chodzi bardziej o niezawodność i możliwość polegania na aucie. |
więc raz jeszcze powtarzam " jak dbasz tak masz"
Ja użytkując auto na co dzień do pacy + wyjazdy na wakacje w PL i za granicą musze być pewny swojego auta. Jak to tej pory raz mnie "zaskoczyło" jak zaczęła padać pompa paliwa i musiałem wezwać wózek inwalidzki. Później się okazało że przekaźnik paliwa nie stykał.
Patrzcie ile więcej się pieniędzy w samo auto wkłada, jakieś drobne naprawy, ciągłą eksploatacje niżeli w samą ASB. Jeśli ktoś już kupił padło lub nie dba o auto to pretensje proszę do siebie samego, ale nie wciskajcie ciemnoty ludziom , że A8 przez "nadmierną" awaryjność ASB jest autem drogim w utrzymaniu bo remont 5-6K wynosi. Wystarczy że przyjdzie rozrząd do wymiany, zawiecha i hebel i już macie lekko 5K (średnio co 3 lata) ...
Kupując A8 do użytku częstszego niż na weekend powinno się być pewnym dwóch rzeczy:
*stać mnie będzie na naprawy i utrzymanie
*mam machanika / warsztat, który bez problemu ogarnie bolączki tego auta (jeśli nie naprawiamy sami).
proste, co ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-04, 13:37
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | krisker napisał/a: | Chodzi bardziej o niezawodność i możliwość polegania na aucie. |
więc raz jeszcze powtarzam " jak dbasz tak masz"
Ja użytkując auto na co dzień do pacy + wyjazdy na wakacje w PL i za granicą musze być pewny swojego auta. Jak to tej pory raz mnie "zaskoczyło" jak zaczęła padać pompa paliwa i musiałem wezwać wózek inwalidzki. Później się okazało że przekaźnik paliwa nie stykał.
Patrzcie ile więcej się pieniędzy w samo auto wkłada, jakieś drobne naprawy, ciągłą eksploatacje niżeli w samą ASB. Jeśli ktoś już kupił padło lub nie dba o auto to pretensje proszę do siebie samego, ale nie wciskajcie ciemnoty ludziom , że A8 przez "nadmierną" awaryjność ASB jest autem drogim w utrzymaniu bo remont 5-6K wynosi. Wystarczy że przyjdzie rozrząd do wymiany, zawiecha i hebel i już macie lekko 5K (średnio co 3 lata) ...
Kupując A8 do użytku częstszego niż na weekend powinno się być pewnym dwóch rzeczy:
*stać mnie będzie na naprawy i utrzymanie
*mam machanika / warsztat, który bez problemu ogarnie bolączki tego auta (jeśli nie naprawiamy sami).
proste, co ? |
Ale taki oring na tłoku wstecznego, lub pękający kosz forwardu niekoniecznie musi mieć związek z tym, jak się o skrzynię dba, a paść może z dnia na dzień, bez wcześniejszych znaków ostrzegawczych. I już widzę, jak przy ok. 300k km przebiegu profilaktycznie wyciągasz skrzynię, żeby ocenić ich stan i ew. wymienić.
No i możesz dbać i być pewnym auta jak masz je od nowości, a nie jak kupujesz kilkunastoletnią używkę. Bo nigdy nie masz pewności jak poprzedni właściciele do tego podchodzili, vide zdaje się użytkowniczka Unseen z D4 w leasingu i serwisami olejowymi long life co 30k km, bo tak zaleca ASO, a ona do nieswojego auta nie będzie niepotrzebnie dokładać kasy.. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-08-04, 20:36
|
|
|
remont kazdego automatu nawet w smarcie kosztuje podobnie wiec walic to |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-08-05, 21:43
|
|
|
gtfan napisał/a: | No i możesz dbać i być pewnym auta jak masz je od nowości, a nie jak kupujesz kilkunastoletnią używkę. | I dlatego kupując ów kilkunastoletnią używkę powinno się brać pod uwagę, że może pewnego dnia może zakosztować a nie liczyć na łut szczęścia
Przypominam, że temat dotyczy kosztów utrzymania A8 a nie kaleczenia auta swapem na "gałę" ...od tego są inne działy ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
urq
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Jerry
Jeżdzę: A8 D2 8QB31.8T
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 2017-10-02, 07:38
|
|
|
Tak czytam ten topic i wygląda na to, że V8 to skarbonki bez dna...
Ale jak się człowiek przyjrzy konkretnym wydatkom eksploatacyjnym jak rozrząd, czy olej czy hamulce to już tak strasznie to nie wychodzi...
Jedni mają pecha i po pół roku remontują skrzynię, inni wymieniają silnik, jeszcze inni jedno i drugie..
Ja póki co się nie zrażam, rozglądam za D2, nie będąc pewnym w jakiej konfiguracji, czy V8 czy V6 czy diesla z perspektywą swapa... |
_________________ wino, kobiety, śpiew... |
|
|
|
|
|
|
|
Paweł777
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 53 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-10-02, 20:36
|
|
|
urq napisał/a: | Tak czytam ten topic i wygląda na to, że V8 to skarbonki bez dna...
Ale jak się człowiek przyjrzy konkretnym wydatkom eksploatacyjnym jak rozrząd, czy olej czy hamulce to już tak strasznie to nie wychodzi...
Jedni mają pecha i po pół roku remontują skrzynię, inni wymieniają silnik, jeszcze inni jedno i drugie..
Ja póki co się nie zrażam, rozglądam za D2, nie będąc pewnym w jakiej konfiguracji, czy V8 czy V6 czy diesla z perspektywą swapa... |
Nie ma się co zrażać tylko w zależności od wiedzy szukać zadbanego egzemplarza lub taniego do poprawek i szykować na lalkę
W zamian za przyzwoitą opiekę a8 odwdzięczy się niezapomnianym komfortem jazdy |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2017-11-17, 16:48
|
|
|
Witam , użytkuję swoją niunię od 2010 roku od kwietnia , do dnia dzisiejszego włożyłem w nią około 35Kzł (materiały eksploatacyjne i naprawy + swoje widzimisię)
Z zakupem , instalacją LPG , przerejestrowaniem i ubezpieczeniem to będzie około 55Kzł .
Ale nie wliczając zakupu auta , ubezpieczeń i przeglądów , to nie jest tak tragicznie .
Auto z 1994 roku na blacie ponad 335Kkm .
Dzieląc to 35Kzł na 7 lat to wychodzi około 5kzł rocznie , 420zł miesięcznie .
To o połowę mniej niż kosztowała by nowa skoda Octavia (miesięczna rata w wysokości 1100zł)
Więc patrząc na tą klasę auta , komfort + osiągi , to nie jest źle .
Co prawda jak szukałem auta to zależało mi by mechanicznie było jak najmniej do robienia .
A lakierka na takim aucie już i tak była potrzebna . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
urq
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Jerry
Jeżdzę: A8 D2 8QB31.8T
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 2017-11-18, 20:33
|
|
|
Auto mam jakieś 3 tygodnie, zrobiłem ok 6tyśkm, nie dołożyłem nic, prócz 1 l oleju 10W40, bo było minimum... Przez najbliższy czas, czyli ok 80tyśkm, nie planuje włożyć nawet złotówki, poza wymianą oleju, której auto domaga się od 2tyśkm i uszczelkami pod deklami od głowic...olej wiadomo wg wskazań... |
_________________ wino, kobiety, śpiew... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-18, 20:54
|
|
|
urq napisał/a: | Przez najbliższy czas, czyli ok 80tyśkm, nie planuje włożyć nawet złotówki | Ósema i tak będzie domagać się gotówki. To jak z kobietą, kupisz kwiatki, jest zadowolona, nie kupisz ...będzie foch |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-18, 21:31
|
|
|
danishow napisał/a: | Ósema i tak będzie domagać się gotówki. |
dokładnie....tyle, że kolega nie ma chyba 8semki.
urq, Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z regulaminem. Wypełnij rzetelnie wszystkie obowiązujące pola. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania. Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je menu w Twoim profilu.
Brak uzupełnionego profilu może skutkować jego usunięciem lub zablokowaniem. |
urq napisał/a: | Przez najbliższy czas, czyli ok 80tyśkm, nie planuje włożyć nawet złotówki |
jeśli faktycznie masz 8semke to wiesz co możesz z takim planowaniem zrobić
Ale mam nadzieję, że będzie jak mówisz i życzę bezawaryjności. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
urq
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Jerry
Jeżdzę: A8 D2 8QB31.8T
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 2017-11-18, 21:40
|
|
|
Hmmm, ostatnim łosiem zrobiłem 108tyskm w 1,5 roku, nie robiąc kompletnie nic, tyko rozrząd raz i olej co mniej - więcej 15-20tyśkm...
Tu zawias mam zdrowy, rozrząd świeży, do hamulców muszę zajrzeć, żeby zobaczyć ile klocków zostawił sprzedający...
Mam plan laczki kupić na wiosnę razem z Avusem, więc to pewnie mnie będzie kosztować...ale to można nazwać fanaberią, nie musem...
Obaczym, ale jestem dobrej myśli... |
_________________ wino, kobiety, śpiew... |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-11-18, 23:58
|
|
|
Do 20 tys. km na jednym oleju? Trochę dużo - ja staram się zmieniać co 10-12 tys. km |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-19, 00:30
|
|
|
genialna logika... ostatnim zrobiłem tyle a tyle bez napraw....
i niby z czego ma wynikać że teraz tak tez będzie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
urq
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Jerry
Jeżdzę: A8 D2 8QB31.8T
Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 2017-11-19, 07:40
|
|
|
Ano z tego, że na pierwszy rzut oka i zrobionych km, wydaje się, że A8 jest w lepszym stanie niż poprzednie... |
_________________ wino, kobiety, śpiew... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|