Autor |
Wiadomość |
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-17, 23:27
|
|
|
.. jesli sa tylko dwie sztuki tej hamowni na swiecie, to mam duze watpliwoci jak moglo przylgnac do tej hamowni miano najlepszej na swiecie. chyba proba statystyczna jest zbyt mala, aby wydawac takie sady. z tego co czytam jetornik.pl specjalizuje sie w mitsubishi. a wiec nie wiem czy sa w stanie zaglebic sie w zagadnienia samochodow audi |
|
|
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-03-17, 23:29
|
|
|
FOSS napisał/a: |
No nie do końca jest tak jak piszesz bo w Warszawie Masters także posiada MAHA - właśnie na niej już kilka lat temu hamowałem swoją Omegę ;-) |
oczywiscie ze masters posiada MAHA i nie tylko on, w Polsce jest kilka różnych hamowni tej firmy ale ta w Jetroniku jest najnowszym i najlepszym modelem tej firmy który bardzo różni się od modeli starszych. |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-03-17, 23:34
|
|
|
tomow napisał/a: | FOSS napisał/a: |
No nie do końca jest tak jak piszesz bo w Warszawie Masters także posiada MAHA - właśnie na niej już kilka lat temu hamowałem swoją Omegę ;-) |
oczywiscie ze masters posiada MAHA i nie tylko on, w Polsce jest kilka różnych hamowni tej firmy ale ta w Jetroniku jest najnowszym i najlepszym modelem tej firmy który bardzo różni się od modeli starszych. |
aaaa to przepraszam...
przyznaję że nie wziąłem pod uwagę różnych modeli tej hamowni :roll:
A skoro tak zachwalasz to zgłębię ten temat i jesli warte to będzie uwagi to chyba za jakiś czas przetestuję ją swoją D3-ką 8-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-03-18, 14:12
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Kolega mój pisze, że w Warszawie najlepsza hamowani jest w Promotorze i właśnie u wspomnianego Mastersa |
w takim razie kolega musi uzupełnic wiedze w tym temacie ;-)
zarówno u mastersa jak i promotorze jest starszy typ MAHA LPS3000 gdzie auto wjezdza kołem pomiedzy 2 rolki wirujace, może to powodować uślizgi itd co przekłada się na mniej dokładny pomiar
natomiast w Jetroniku jest MAHA MSR1000 gdzie jest tylko jedna rolka wirująca na każde koło i na nia wjeżdza auto, pozwala to na bardzo dokładne odwzorowanie warunków panujących na drodze |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-18, 22:47
|
|
|
zmierzyć czas do 100/200 etc i porównać
najtaniej i najszybciej
są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana
hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu
dopóki jest lockup to jak to ma wpłynać na pomiar?
FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-03-19, 09:56
|
|
|
maciu napisał/a: | zmierzyć czas do 100/200 etc i porównać |
Mierzyłem kilka razy ale nie mam pewności na ile to miarodajne.
maciu napisał/a: | hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu... |
Byłem na taką nawet umówiony ale suma summarum tego hamowania nie zrobiłem... szkoda bo miałbym chociaz jakiś konkretny wynik z innej hamowni.
maciu napisał/a: | FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania? |
aaaa pojęcia nie mam...
hamowałem go na kołach 20" i do tego w maju i czerwcu jak były już niezłe upały... choroba wie co poszło nie tak ale wiesz obsługa hamowni się do niczego nie przyda...
najłatwiej powiedzieć "4.2 tak ma, normalka" i łapać się za następne auto :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2011-03-21, 19:30
|
|
|
maciu napisał/a: | są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana |
Stary to jest lipa na maxa robiłem na iphonie za każdym razem inne wyniki a rozbieżności ogromne |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-21, 22:34
|
|
|
Grain napisał/a: | maciu napisał/a: | są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana |
Stary to jest lipa na maxa robiłem na iphonie za każdym razem inne wyniki a rozbieżności ogromne |
znaczy sie chciałeś napisać "ten co testowałem na ajfonie to lipa" - teraz jest bardziej
precyzyjnie :mrgreen: |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-21, 22:39
|
|
|
no to czekamy na pierwsza osobe, ktora odwiedzi hamownie dla quattro.... |
|
|
|
|
Mad_MAX [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-22, 11:18
|
|
|
Jeśli się uda , to być może jutro podjedziemy z Cuore do V-techu |
|
|
|
|
|
|
|
Cuore
Użytkownik
Silnik cm3: 3.o
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-22, 19:25
|
|
|
Iwo to chyba wieczorem, bo jutro do Wrocławia pomykam... |
|
|
|
|
trex
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-01, 08:07
|
|
|
temat umarł?? Nikt nie był do tej pory na hamowni ??? |
|
|
|
|
|
|
|
robertoc4
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: s8
Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 44 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2011-08-06, 23:38
|
|
|
FOSS napisał/a: | No cóż, nie chciałbym znowu wyrywać się przed szereg ale temat w sam raz jak dla mnie :-P
Zacznę od początku (chociaż niektórzy już słyszeli tą nudną historię bez happy ednu)...
pewnego ścignąłem się swoim S8 na 1/4 mili z kolegą powożącym S6 C4 Plus (manual) i ... dostałem baty
...
aby Was uspokoić dodam tylko, że owszem wprawdzie punkt pomiarowy 1/4 mili kolega przekroczył wcześniej o 0,4 sek ale praktycznie w tym właśnie momencie ja go już wyprzedzałem i na późniejszym etapie (umówiliśmy się wtedy na wyścig do końca płyty lotniska) widziałem go już tylko w lusterku wstecznym jak powoli znikał :lol:
Cała ta niewinna przygoda zrodziła u mnie cały "wyścig zbrojeń" gdzie od sprawdzenia stanu mechanicznego począwszy skończyłem na modyfikacjach całego wydechu i oprogramowania silnika (ależ to czasem świr ludziom do głowy uderza).
Oczywiście jednym z elementów tych modyfikacji były także pomiary na hamowni noi niestety wyniki tych pomiarów riunowały mój światopogląd za każdym razem (swoją drogą szkoda że nie zachowałem odpowiedniej systematyki tych pomiarów bo może dowiedziałbym się więcej czy cokolwiek się poprawiło) :-?
Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM
Zdruzgotany wynikami łapałem się na uliczne sparingi z różnymi samochodami... z kolegami z naszego forum (A8 D2 preFL, A8 D2 FL, S8 D2 FL automat i manual) oraz z innymi autami tj. Ford Mustang GT, Dodge Magnum 5,7V8 HEMI ...
jedyne auta które dotrzymywały mi kroku to były dwa S8 (jedno w manualu i drugie w automacie) gdzie wynik końcowy był w dużej mierze uzależniony od samego startu (kto się spóźnił to na tej naszej długiej asfaltowej prostej już tej straty nie odrobił) natomiast pozostałe auta były jednak wyraźnie słabsze (włącznie z tym 5,7HEMI choć tu muszę przyznać że On nie jechał wtedy sam)...
po tym wszystkim doszedłem do wniosku, że hamownia na którą jeździłem (Warszawa, Kreator Mocy) nie potrafi właściwie zhamować naszego quattro/tiptronic (no chyba że wszyscy dookoła mają takie padaczki) i "wyścig zbrojeń" zakończyłem definitywnie wracając notabene do swojego oryginalnego programu :-P
Gdyby mnie tak znowuż fantazja poniosła (czego nie można wykluczyć bo kusi mnie aby zmodyfikować trochę swój nowy nabytek) i ponownie zabawię się w hamowanie to na pewno poszukam innej hamowni... może u Masters'a tym razem albo w VTG... jeszcze nie wiem. |
FOSS,jeśli mówisz o naszym spotkaniu na majówce w Ułężu to chcę sprostować że moja s6 c4 nie jest w wersji PLUS .
Pozdrawiam i mam nadzieję do szybkiego zobaczenia. |
|
|
|
|
|