Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-13, 16:23
|
|
|
Podejrzewam że chodzi o to że kiedyś auta były pancerne, stworzone z tony blachy natomiast dziś projektuje się auto pod punktem zarobku. Owszem bezpieczeństwa również. Ale auto podczas kolizji ma pochłonąć tak ogromną energię na siebie by pasażerowie byli cali i bezpieczni. Jak i piesi. To pochłanianie energii musi się gdzieś rozejść. Dlatego projektanci dobierają tak materiały by w większości przypadków auto nadawało się na złom natomiast przestrzeń kabiny była jak najmniej naruszona.
D2 jeszcze szło starą klasą budownictwa. Pancern Auto.
Ale tu jest też inny cel tego założenia.
Auto wypadkowe z lat x dało się wyprowadzić do stanu ( bez wypadkowy )
Natomiast nowsze konstrukcje mają na celu tak chłonąć energię i ją rozdzielać by było maximum uszkodzeń kosztem pochłaniania siły zderzenia.
To proste i logiczne.
To człowiek ma przeżyć nie maszyna.
Maszyna ma iść na złom, a człowiek ma sobie kupić nowe auto.
Człowiek bezpieczny, rynek się kręci. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2014-11-13, 16:36
|
|
|
Pod ekologie i bezpieczenstwo dzis podciaga sie wiele rozwiazan .Mysle ze z tym bezpieczenstwem i zniszczeniami to nie do konca tak jest .Owszem pasazerowie maja przezyc i odnies jak najmniej obrazen ale tez samochod ma ulec jak najwiekszym zniszczeniom po to aby serwis zarobil jak najwiecej lub diler sprzedal nowe auto.Stosowanie coraz wymyslniejszych zabezbieczen przed tzw "dzicza techniczna "czemu ma sluzyzyc .Produkcja elementow nie rozbieralnych takich jak tarcze z piasta i czujnikiem abs czemu ma sluzyc .Zespolenie glownego ecu silnika z przepustnica czemu ma sluzyc i takich przykladow mozna mnozyc dzis bez liku .Dzisiejsze czasy z trwaloscia maja nie wiele wspolnego i tyle . |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-13, 18:42
|
|
|
No i tak to sie kończy zwykle. Napisze coś z doświadczenia to nie bo Apophis miał sen,wizje...A każdy inny już super znawca. Zapraszam do Niemiec popracujcie troche poróbcie z 20-30tyś km po tym kraju to się obudzicie.
Erni bezpieczeństwo jak i zuzycie paliwa podawane przez producentów to mocno naciągane dane. Nowe auto w latach 90tych jeszcze po takim samym wypadku jak dzisiejsze super cudo nie tylko nadawało sie do reparacji co powodowało mniejsze straty w zdrowiu podrozujących.
Przeciętnego auta nawet nowego Scoupe nie buduje sie jak bolidu F1 i przy poważniejszej kolizj,wypadku zbiera się to z kilometra kwadratowego a ludzi zdrapuje z ulicy czy słupa...
Byłem,widziałem moja kobieta i paru znajomych buduje te auta,ja robiłem w felgach które tez są shitem w porownaniu do np starych monoblocków z mojej A8 więc jak rapik napisałes nie ma co czytac moich wypoicin-ty wiesz z tych samych gazet więcej
W Boga tez wierzysz? to powiem ci AMEN |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-13, 21:02
|
|
|
gryzzli napisał/a: | Ok bezpieczenstwo idzie do przodu to fakt niezaprzeczalny .Reszta juz nie jest taka oczywista :-). |
Ale my tu o bezpieczenstwu rozprawiamy, ze auta delikatniejsze i bardziej waryjne teraz sa - z tym nie polemizuje. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-11-14, 19:55
|
|
|
Zrobiłem około 15tys w tym roku D4 i uważam że to jest mocne auto i to bardzo . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-11-14, 21:39
|
|
|
a po czym to wnioskujesz ? miales dzwona ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Marjan94
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1800
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A3 8l
Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 0 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-11-14, 23:44
|
|
|
Temat bardzo sporny. Tu chyba nie chodzi o twardość auta, tylko o skale bezpieczeństwa. Nowsze auta korzystają z innej strefy zgniotu, która ma je wyamortyzować, więc są mniej twarde niż poprzednicy. A to że gorzej wykonane i na mniejsze przebiegie to inna sprawa - Ekonomiczna. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-11-15, 12:52
|
|
|
Testy zderzeniowe są robione przy niespełna 50km/h. Powyżej tej prędkości nikt nie zagwarantuje bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów w żadnym aucie. A uderzając w cokolwiek, auto ma się maksymalnie zgnieść w kontrolowanej strefie do tego służącej. Im na dłuższym odcinku wytraca prędkość, tym mniejsze przeciążenia działają na ludzi wewnątrz.
Kiedyś auta były twarde i nie spełniły by dzisiejszych norm bezpieczeństwa. Bo mimo że by nie uległy takim zniszczeniom to pasażerowie przy zderzeniu mogli by sobie "języki odgryzć i połknąć".
My oceniamy je na zasadzie że jak "dupłem " to przeżyłem a na liczniku było 100km/h i auto jeszcze naprawili.
Ale gwiazdki producenci zdobywają przy 46km/h, chyba i liczy się pasażer a nie co z autem się stanie. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-11-15, 14:43
|
|
|
panowie nie ma co sie kłócić najwięcej zależy poprostu od czynnika na który nie ma wpływu ani audi ani zaden z nas = wszystko zależy od szczęścia |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-11-15, 20:21
|
|
|
Tak tylko że, Ford Focus 120mph Crash Test. Przy takiej prędkości nie wiem czy A8 by lepiej wyglądała, bez względu na model. No może ironizując powiem że więcej, bo bagażnik ma większy przecież |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-15, 20:31
|
|
|
o masakra <jezu> dobrze ze juz mam za zosba czaasy kiedy noga z gazu zejsc nie mogla |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-15, 21:29
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | o masakra <jezu> dobrze ze juz mam za zosba czaasy kiedy noga z gazu zejsc nie mogla |
Cieszy mnie to.
Szczerze niech to będzie przestroga dla Nas Wszystkich.
Nie chciał bym by na tym forum zawitały świeczki [i] dla kogoś.
Parę razy musiałem, lecz na innym forum. Jest to ogromna strata i ból.
Wiem że mamy czym jechać, ale mamy też dla kogo żyć. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|