Autor |
Wiadomość |
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 10:47 [ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku
|
|
|
Proszę o opinie czy wymieniać olej w skrzyni czy lepiej zostawić go w spokoju?
Od jednego z mechaników który zajmuje się tylko naprawami skrzyń automatycznych usłyszałem 3 powody dlaczego się nie mienia oleju w skrzyni (chodzi cały czas o tiptronik:
1. olej w skrzyni się nie brudzi tak jak to się dzieje w silniku bo nie ma styczności z niczym brudzącym.
2. opiłki metalu oczywiście występują ale od tego jest duży filtr oleju którego zadaniem jest te opiłki wyłapać i nie ma możliwości zapchania go bo wcześniej zbraknie któregoś elementu napędowego :-D .
3. zapytałem o to czy olej się nie starzeje? Odpowiedział mi żebym znalazł olej z opakowaniem na którym jest podana data przydatności :lol:
Dodał jeszcze że w fabrykach skrzyń automatycznych olej nalewany jest od góry (podobnie jak do silnika) i dlatego w np. tiptroniku korek do oleju jest od spodu i nie jest to złośliwość konstruktorów ale po prostu nie jest przewidziana wymiana oleju w tej skrzyni, więc się pytam co jeśli oleju zbraknie w skrzyni z powodu np. wycieków a on na to tak:
Jeśli zbraknie to znaczy że którędyś wycieka, więc skrzynię i tak trzeba wymontować żeby wymienić uszczelnienia i wtedy olej dolewa się przed założeniem...
Co panie i panowie na to? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 12:37
|
|
|
Zgadzam się ,że w googlu jest tego sporo ale zadania są zbyt podzielone...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając... |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-30, 14:16
|
|
|
TheDaro3333 napisał/a: | Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent |
:mrgreen: prawdziwy przewidywalny klient ,Polak...............to kup sobie kia z 7letnią gwarancja i płać za przeglądy.......................bo tak pisze producent albo lepiej rusz trochę półkule aby czasami się zderzyły.....tylko się nie obraź..............bo narządy trzeba stymulować by działały :lol: (co by to miało nie znaczyć)
ps.przepraszam za złośliwości , ale nie mogłem się powstrzymać 8-) |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 14:50
|
|
|
A jednak zaryzykuje :-P sporo jeżdżę więc szybko się przekonam czy dobrze zrobiłem czy źle nie wymieniając oleju...bede pisał na bieżąco co się dzieje z moim tiptronikiem na oryginalnym oleju z fabryki :-) |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-30, 15:34
|
|
|
TheDaro3333 napisał/a: | Zgadzam się ,że w googlu jest tego sporo ale zadania są zbyt podzielone...
Ja jednak uważam że należy wierzyć w to co pisze producent bo on sam siebie raczej na koszty nie bedzie narażał(chodzi o nowe auto) i wątpię w to żeby jakikolwiek użytkownik forum tego czy innego był w tej sprawie lepiej obeznany niż konstruktor owego mechanizmu...Oczywiście nikogo nie obrażając... |
Wiec tym bardziej nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Producentem skrzyń jest ZF, nie Audi |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 16:15
|
|
|
No to ciężko się dogadują skoro AUDI mówi tak a ZF inaczej...mam książkę Audi A8/S8 po polsku i wyraźnie pisze że olej w skrzyni nie podlega wymianie...i ja tak zrobię najwyżej bede wymieniał skrzynię z rozbitka można już dostać za 1200zł razem z kompem...a wymiana oleju w ASO to koszt ok. 1800zł...więc nie jest tak źle... :-D |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-30, 16:28
|
|
|
Problem w tym, że nigdy nie wiesz w jakim stanie będzie ta skrzynia. Na naprawę ASB przeważnie leci koło 5 tys zł (i zazwyczaj lepiej do "regeneracji" oddać swoją). Nikt jednak nikogo do niczego nie zmusza. To Twój samochód :-) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 16:35
|
|
|
Zawsze jest jakieś ryzyko...też nie mogę być pewny że skrzynia po regeneracji bedzie mi długo służyć a wiem z własnego doświadczenia że coś po regeneracji nie bedzie nigdy takie jak z fabryki...
A tak się czasami zastanawiałem czy można automata zastąpić manualem? :?: |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-30, 17:06
|
|
|
Jednym samochodem mln km pewnie nie zrobisz. To, że przyjęło się mówić, że przy 200, czy 300 tys km skrzynia jest do remontu, zależy w głownej mierze od poprzedniego właściciela, jak sie z nia obchodził, jak serwisował samochód i to, że wiekszosc samochodów ma po prostu skrecone liczniki. Jasne, że nic nie jest wieczne, ale znam samochody, które mają nalatane po 400 tys i więcej a skrzynia (tip) nawet nie szarpnie.
Co do Twego drugiego pytania, tak da się. Z tego forum do poczytania: http://www.a8team.pl/topics25/3238.htm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 17:31
|
|
|
No ja mam auto z 1999 do 2004 i przebiegu 162tyś.km serwisowane we Francji (wpisy i pieczątki w książce) po przyjeździe do Polski w 2004 brak wpisów do książki serwisowej...tylko faktury z serwisu audi na nazwisko właściciela ostatnia faktura z wpisem przebiegu 237tyś.km.W roku 02.2010 bank zabrał właścicielowi auto bo nie płacił rat za niego auto stało do 12.2010 i wtedy ja go kupiłem mam teraz przebieg 247tyś. i włąsnie wczoraj odebrałem auto od mechaniora po wymianie kpl. rozrząd i paski PK i oczywiście termostat i pompa wody i on też powiedział żeby się nie czepiać oleju w ASB i ani w książce ani na fakturach nie ma słowa o wymianie oleju a ASB...na wszystko mam papiery więc pewność w ok. 80% że olej w ASB nie był mieniany. A skrzynia chodzi według mnie super...i co ty na to? |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-30, 17:45
|
|
|
TheDaro3333 napisał/a: | wczoraj odebrałem auto od mechaniora po wymianie kpl. rozrząd i paski PK i oczywiście termostat i pompa wody i on też powiedział żeby się nie czepiać oleju w ASB i ani w książce ani na fakturach nie ma słowa o wymianie oleju a ASB...na wszystko mam papiery więc pewność w ok. 80% że olej w ASB nie był mieniany. A skrzynia chodzi według mnie super...i co ty na to? |
No to super, trzymamy kciuki :lol:
Nie rozumiem tematu- chcesz pochwalić się tym, że wbrew temu do czego wszyscy Cię przekonują nie wymienisz oleju? Przecież nikt Cie nie zmusza- Twoje auto, Twoja sprawa. Nie zmieniasz to nie zmieniaj- i już.
P.S. Ja dynamiczną wymianę zrobiłem zaraz po kupnie. Zapłaciłem 650 pln (jakieś 10-15% wartości remontu skrzyni) Póki co nie żałuję :mrgreen: |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-30, 17:52
|
|
|
TheDaro3333 napisał/a: | ..i co ty na to? |
Nic. Jest ok, to tylko się cieszyć. Znam takich co na jednym oleju (silnikowym) i 50 tys km robią. Jak pisałem, ja nie zamierzam Cie zmuszać do niczego. Pytales, to dostales odpowiedź. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-30, 17:58
|
|
|
jesli sie nic nie dzieje nic nie ruszac |
|
|
|
|
|