Autor |
Wiadomość |
BzQ
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 107 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-09-22, 21:50 [S8 D2 00 LPG
] Problem z odpaleniem po nocy
|
|
|
Jak w temacie. Po nocy ciężko odpalić, za pierwszym razem nie łapie, za 2,3 tez nie, za 4 pomęczy się nierówno i zgaśnie, za 5,6 zaskoczy na tyle żeby nie zgasnąć ale się strasznie męczy i śmierdzi benzyną. Jak już się ustabilizuje to później przez cały dzień jest elegancko, odpala bez problemu (może po dłuższym postoju lekko podszarpuje ale przez chwilę).
Po takim rannym odpalaniu wywala błędy (nie spisałem kodów i nie pamiętam) mieszanka za uboga na obu bankach (to lean on bank1/2). Po skasowaniu błędy wracają dopiero po nocy.
Ktoś może nakierować bo wstyd masakryczny tak rano piłować a i silnika szkoda. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-22, 22:06
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu. Miałem to samo w a4, może to nie V-ka ale okazało się że podsysał sobie lewizne. Przepływka tego nie wychwyciła i dawka paliwa była normalna. Ten z kolei był zduszanym dodatkową ilością powietra zasysaną przy przepustnicy. Po uszczelnieniu wszystko wróciło do normy |
|
|
|
|
|
|
|
BzQ
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 107 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-09-22, 22:30
|
|
|
Nieszczelność dolotu raczej odpada, wymieniałem uszczelki kolektora, przepustnicy, uszczelniłem miejsce wejścia przepływki w obudowie filtra (luźno wchodził i podejrzewałem że tam zasysa). Poza tym problem wystepuje tylko po dłuższym postoju (dłużej niż 8 godzin) więc to raczej odpada (jakby była lewizna to by ciągnął cały czas).
Ewentualnie jeszcze mam trochę sparciały przewód od zaworu tego nad filtrem powietrza (EVAP?) czy to może mieć wpływ? |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-09-22, 23:06
|
|
|
ja mialem tak jak postalo mi auto z 3 godz po jezdzie na gazie, wtryski puszczaly i trzeba bylo krecic i krecic bo byl gaz w dolocie |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-09-23, 04:48
|
|
|
Miałem to samo po źle ustawionej instalacji LPG - mapy paliwowe rozjechały się. Zresetuj komputer (przez odłączenie akumulatora na 15 min) i pojeździj na samej benzynie. Jeśli to nie pomoże to sprawdź jakie ciśnienie podaje pompa paliwa (ciśnienie i wydajność pompy). U żony w aucie pare miesięcy tak było. Odpalało za którymś tam razem po nocy. Pomiar ciśnienia pokazał, że pompa podaje ciśnienie prawidłowo, ale wciśnięcie gazu powodowało jego znaczny spadek. Po wymianie pompy auto odpala bez problemu i trochę KM wróciło. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-23, 06:16
|
|
|
co wy się tych map czepiliście
niech mi ktoś to wytłumaczy rozumiem że auto by szarpało lub coś w tym stylu
ale zapalało by prawidłowo
bo do zapalania jest potrzebna bardziej sprawna pompa regulator ciśnienia
czujnik który sanie zapina
jakby koledze wtryski puszczały to bym nawet na ciepłym też puszczały |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-09-23, 07:15
|
|
|
pepi napisał/a: | co wy się tych map czepiliście
niech mi ktoś to wytłumaczy rozumiem że auto by szarpało lub coś w tym stylu
ale zapalało by prawidłowo |
No właśnie nie koniecznie. Mi w aucie jak mapy rozjechały się auta nie można było odpalić, odpalał za którymś tam razem, a benzyną waliło na kilometr. Po rozgrzaniu na LPG chodził bez zastrzeżeń (i ciepły odpalał też bez problemu). A w czasie jazdy nic nie szarpało, wydawało się, że silnik pracuje prawidłowo. Byłem na diagnostyce u kilku speców, aż w końcu pojechałem do ASO (też nie pomogli), wymieniłem kilka rzeczy bo każdy mechanik coś innego podejrzewał. A przyczyna była tylko w odpowiedniej regulacji LPG (którę "spier...." ze 3 tygodnie wcześniej w serwisie autoryzowanym producenta instalacji), a tak jak piszesz: wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, pompa była sprawdzana, cała listwę wtryskową, przepływomierz i jeszcze jakiś czujnik. Skończyło się zakupem interfejsu do LPG, droche douczeniu się jak ta instalacja działa i jak reguluje się i już ponad 2 lata nie mam najmniejszych problemów ani z silnikiem, ani z LPG. I już teraz nik mi nie powie, że LPG nie ma wpływu jak silnik pracuje na Pb - ma i to okazało się, że ogromny. |
|
|
|
|
BzQ
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 107 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-09-23, 18:35
|
|
|
No więc tak, wtryski wymieniałem bo ja miałem faktycznie jeden strzelony (zasyfiony) i drugi któryś lał (jeden albo więcej bo paliwo znikało w iście kosmicznych ilościach) Więc ten powód raczej odrzucam (na jednej i drugiej listwie było tak samo.
Teraz zadaliście mi problem bo nie pamiętam czy tak się działo przed założeniem LPG czy nie. Ale pamiętam na pewno że jak przez własna głupotę (zostawiłem lampki włączone) rozładowało mi aku i przez dwa dni wisiał na prostowniku wyjęty z auta to po włożeniu nadal problem występował (więc mapy raczej też odpadają bo po 48 godzinach odpiętego aku powinny się wyzerować bankowo)
Nie chciałem wcześniej pisać żeby nie sugerować ale osobiście obstawiam pompę, tylko że czy w takiej sytuacji dało by się wache wyjeździć do rezerwy bez problemów (bo się da) auto jedzie normalnie spadku mocy nie zaobserwowałem. Ewentualnie jeśli nie pompa to rozszczelniony kosz? (uszczelki lub peknięty i paliwo po nocy się w układzie cofa) czy to jest możliwe?
Zrobiłem jeszcze jeden test - zalałem na 3/4 i zobaczę jak będzie odpalać ale to dopiero za jakieś 4 dni bo odstawiłem do lakiernika na pomalowanie zderzaka. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bastek 4,2
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 39 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-25, 21:28
|
|
|
Ja też miałem identyczną sytuację. Mam założone 2 reduktory KME gold i po około roku eksploatacji zaczęły się problemy. Przez wężyki jak się okazało, kóre lecą od kolektora ssącego do reduktorów po dłuższym postoju gaz dostaję się do kolektora ssącego i z tąd problem z zapalaniem. Heblowałem rano aż miło a wstyd był ogromny. Wywaliłem te wężyki i jest ok ale reduktory musiałem naprawić. Po 1,5 roku znowu to samo. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-26, 10:23
|
|
|
jeśli paliwo ci do tyłu cofa to ze 2-3 razy wystartują pompę paliwa
niech nabije bez te 5 s
jeśli pomoże to wiadomo co
Kiedyś mi się wydawało że audi to takie jest nie psujące teraz zmieniam zdanie
średnio jedna pompa na tydzień :-P
na forum do wymiany
ale nic dziwnego jak to tak wymyślone że każdego to spotka
nie napiszę tego co raz napisałem bo znowu posypią się gromy na moją głowę
:mrgreen:
Co do lpg to niech kolega spuści z układu coby być pewnym ze to nie to
czyli lotną i ciekłą spuścić wtedy 101 % pewności mamy |
|
|
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-09-26, 14:25
|
|
|
mi podobnie sie dzieje pompa paliwa wymieniona na vdo instalacja gazowa sprawdzona i dalej ciezko pali masakra jakas jest... :cry: |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-09-26, 17:48
|
|
|
to ja chyba miałem szczęście w poprzedniej a8 3.7 nigdy nie miałem problemu z pompa a miałem audi 2 lata z ta 4.2 qattro na razie tez ok aby tak dalej |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-26, 18:59
|
|
|
pumba22 napisał/a: | mi podobnie sie dzieje pompa paliwa wymieniona na vdo instalacja gazowa sprawdzona i dalej ciezko pali masakra jakas jest... :cry: | -może koszyk uszczelka |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-26, 19:11
|
|
|
podstawa to miec zawsze ponad polwe baku panowie.a pompa musi byc poprawnie zamontowona i orginal.jak sie jezdzi na rezerwie i pompe za 150zl.montuje to tak jest.a wiem to z autopsji.moja 3 a8 :-> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-26, 19:27
|
|
|
krystek78 napisał/a: | podstawa to miec zawsze ponad polwe baku panowie. |
Jak nie miałem LPG to taki argument był troche bez sensu szczególnie że w A8 nie ma małego zbiornika. Jeździłem zawsze do 1/4 i tank. Teraz stan benzyny w baku oscyluje od 1/2 do 3/4lub pełnego.
pepi napisał/a: | średnio jedna pompa na tydzień :-P
na forum do wymiany |
Mnie przez 5 lat jeszcze nie spotkało ale jak tak czytam to chyba niedługo sobe zakupie pompe i będe czekał :roll: |
|
|
|
|
|