Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 13:42
|
|
|
U mnie zakładany bez przyrzadu dał znac odrazu |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:23
|
|
|
ja zakładałem bez przyrządu ale zaznaczyłem sobie wcześniej wszystko, tzn jak fasolki na podporze były ustawione dokładnie i tak założyłem ...
problemów 0 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:41
|
|
|
ja miałem swapa zaznaczeni nic nie da |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:43
|
|
|
ta wiem... dlatego o tyle jest ważne ustawienie tego aby łożysko po dupie nie dostało.
gdzieś był pokazany przyrząd domowej konstrukcji regulacji wału |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:44
|
|
|
był ale ja nie bede strugał dowiem sie w jakims ASO moze maja i niech go poprawią. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:48
|
|
|
do Daniela masz raczej szybciej, (bo nie bliżej ) niech Ci na spota weźmie, będziemy działać |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:50
|
|
|
Hahaha to jest myśl |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-05, 15:10
|
|
|
Ja sobie przyrząd wyspawałem. Godzina roboty i 40zł za materiał Przy ustawianiu wyszło, że potrzebuję 16mm podkładek między podporą a budą (fabrycznie było u mnie 8mm). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 15:12
|
|
|
gtfan napisał/a: | Ja sobie przyrząd wyspawałem. Godzina roboty i 40zł za materiał |
Jak bys miał w lokalizacji Lubuskie było by przyjemniej
U mnie na bank to to poniewaz wszystko inne sprawdzone więc lekkie mruczenie tylko od wału. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-05, 19:37
|
|
|
gtfan, A możesz cyknąć kilka fotek i podać najważniejsze wymiary? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-05, 21:33
|
|
|
W weekend cyknę, bo leży u rodziców na wsi.
Edit:
Przyrząd zrobiony najprostszym sposobem, ale swoje zadanie spełnia doskonale. Do profilu 40x40x2 o długości 114cm przyspawane 4 kawałki takiego samego profilu o długości 5cm. Robią one za dystanse, żeby minąć podporę wału. Na nie przyspawany po całości kątownik 40x40x3mm o długości 120cm, a następnie wycięte kawałki tak, żeby podpórki miały po 10cm. Haki to jakieś haki budowlane fi 10mm wygięte tak aby chwyciły wał. Przy tych wymiarach powinien pasować do wszystkich dlugości wałów występujących w A8.
Trochę większm nakładem pracy możnaby zrobić ruchome podpórki i pzyrząd byłby bardziej uniwersalny.
Szczegółowe zdjęcia TUTAJ
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 08:55
|
|
|
noooo, ciekawie to wygląda najważniejsze że jest użyteczne... musze swojemu mechanikowi pokazać niech robi |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-10-16, 19:00
|
|
|
ale to ustawi tylko wal w lini prostej ale nie centralnie bo niestety czesc wału od srodkowego przegubu do przodu ma inna srednce niz ta czesc do tylu do mostu. Takze wał będzie tylko w jednej osi ustawiony. Góra dół to nie, tam trzeba dać podkładki a z takim przyrządem się nie da tego ustawić zeby przeguby były w osi. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-16, 19:05
|
|
|
mając wał w ryzach wiesz ile podkładek trzeba i o to własnie chodzi |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-16, 20:21
|
|
|
Istota regulacji - tak by ten środkowy kardanik pracował na wprost. Wynika z tego, że to nie jest przegub homokinetyczny. Jakiekolwiek odchylenie od osi powoduje powstawanie pulsowania prędkości wału. W starszych MB nie było to tak istotne bo od strony skrzyni i od mostu występują gumowe łączniki tłumiące wszelkie nierówności biegu. W Audi za to są dwa sztywne przeguby (już homokinetyczne) i wady ustawienia czuć. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|