Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] Podpora wału - wymiana  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-05, 13:42   

U mnie zakładany bez przyrzadu dał znac odrazu :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-05, 14:23   

ja zakładałem bez przyrządu ale zaznaczyłem sobie wcześniej wszystko, tzn jak fasolki na podporze były ustawione dokładnie i tak założyłem ...


problemów 0 :]
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-05, 14:41   

ja miałem swapa zaznaczeni nic nie da :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-05, 14:43   

ta wiem... dlatego o tyle jest ważne ustawienie tego aby łożysko po dupie nie dostało.

gdzieś był pokazany przyrząd domowej konstrukcji regulacji wału <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-05, 14:44   

był ale ja nie bede strugał dowiem sie w jakims ASO moze maja i niech go poprawią.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-05, 14:48   

do Daniela masz raczej szybciej, (bo nie bliżej :D ) niech Ci na spota weźmie, będziemy działać :]
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-05, 14:50   

Hahaha to jest myśl :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-05, 15:10   

Ja sobie przyrząd wyspawałem. Godzina roboty i 40zł za materiał ;) Przy ustawianiu wyszło, że potrzebuję 16mm podkładek między podporą a budą (fabrycznie było u mnie 8mm).
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-05, 15:12   

gtfan napisał/a:
Ja sobie przyrząd wyspawałem. Godzina roboty i 40zł za materiał


Jak bys miał w lokalizacji Lubuskie było by przyjemniej :P

U mnie na bank to to poniewaz wszystko inne sprawdzone więc lekkie mruczenie tylko od wału.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-05, 19:37   

gtfan, A możesz cyknąć kilka fotek i podać najważniejsze wymiary?
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-05, 21:33   

W weekend cyknę, bo leży u rodziców na wsi.

Edit:
Przyrząd zrobiony najprostszym sposobem, ale swoje zadanie spełnia doskonale. Do profilu 40x40x2 o długości 114cm przyspawane 4 kawałki takiego samego profilu o długości 5cm. Robią one za dystanse, żeby minąć podporę wału. Na nie przyspawany po całości kątownik 40x40x3mm o długości 120cm, a następnie wycięte kawałki tak, żeby podpórki miały po 10cm. Haki to jakieś haki budowlane fi 10mm wygięte tak aby chwyciły wał. Przy tych wymiarach powinien pasować do wszystkich dlugości wałów występujących w A8.
Trochę większm nakładem pracy możnaby zrobić ruchome podpórki i pzyrząd byłby bardziej uniwersalny.

Szczegółowe zdjęcia TUTAJ


_________________
Four rings to rule them all
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-11, 08:55   

noooo, ciekawie to wygląda ;) najważniejsze że jest użyteczne... musze swojemu mechanikowi pokazać niech robi :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2016-10-16, 19:00   

ale to ustawi tylko wal w lini prostej ale nie centralnie bo niestety czesc wału od srodkowego przegubu do przodu ma inna srednce niz ta czesc do tylu do mostu. Takze wał będzie tylko w jednej osi ustawiony. Góra dół to nie, tam trzeba dać podkładki a z takim przyrządem się nie da tego ustawić zeby przeguby były w osi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-16, 19:05   

mając wał w ryzach wiesz ile podkładek trzeba i o to własnie chodzi :)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-16, 20:21   

Istota regulacji - tak by ten środkowy kardanik pracował na wprost. Wynika z tego, że to nie jest przegub homokinetyczny. Jakiekolwiek odchylenie od osi powoduje powstawanie pulsowania prędkości wału. W starszych MB nie było to tak istotne bo od strony skrzyni i od mostu występują gumowe łączniki tłumiące wszelkie nierówności biegu. W Audi za to są dwa sztywne przeguby (już homokinetyczne) i wady ustawienia czuć.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.