Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-01, 05:28
|
|
|
Nie wiem jak w Audi ale w BMW można było samemu wymienić podporę wału oraz ten krzyżak, tylko przy wymianie krzyżaka należało sobie zaznaczyć strony łączenia tak żeby później połączyć identycznie wał, bo przy jakiejś pomyłce wał do wyważania.
Ale czy podobnie jest w Audi nie wiem, dopiero się jej uczę. |
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-10-01, 07:15
|
|
|
tomi5 to samo pisał mi gość od części u którego mogę kupić cały zestaw. Daj znać jak ci idzie z wałem i jakie efekty tego. |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-10-10, 17:56
|
|
|
grim napisał/a: |
Sergio... doszedłeś do tego co powodowało u Ciebie te drgania ? |
Wydaje mi się że tak: Luz na końcówkach drążka kierowniczego, do tego przyhamowane opony (na wyważarce chodziły góra-dół)
kolega SMOLI miał też drgania u siebie i z tego co pamiętam zawieszenie wymienił, opony nowe a na końcu okazało się że drgania powodowało podobno sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni i remont robił. |
|
|
|
|
czeskii
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 39 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-01-20, 10:22
|
|
|
Witam. Panowie powiedzcie mi jak jest z tymi podporami. Czy rączki podpory które się dokreca do podwozia są jednakowej długości? Bo u mnie stara miała jedna krotsza jedna dłuższa. W dodatku od góry obudowa widać ze była rozwijana i spawana. Chce ja wymienić lecz na allegro wszystkie podpory mają te rączka jednakowej długości. |
|
|
|
|
|
|
|
btuner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kristof
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 52 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2015-01-20, 14:21
|
|
|
Cześć.
Ja kupowałem podporę na allegro i co prawda nie było mnie przy montażu ale mechanik nie zgłaszał problemów:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4793280690
Problemem okazały się jednak efekty wymiany podpory w postaci wibracji wału w zakresie 30-40km/h... niby mechaniory poznaczyli wał żeby był tak samo złożony ale niestety wystąpiły wspomniane skutki uboczne. Niemniej charakterystyczne pukanie zostało i obnażyło zerwaną poduszkę skrzyni....
Sprawdź dokładnie co jest zwalone zanim ruszysz podporę!
U mnie również słychać metaliczne puknięcie przy ruszaniu ale wewnątrz wału i niestety problem wciąż nie jest rozwiązany.... |
|
|
|
|
czeskii
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 39 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-01-21, 01:41
|
|
|
u mnie podpora na bank bo w starej podporze palcem mogłem ruszać łożyskiem góra-dół, ale jak już wymieniam podporę to i wymieniłem przeguby, a jutro jadę całość wyważyć, żeby wszystko było jak należy. |
|
|
|
|
|
|
|
btuner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kristof
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 52 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2015-01-21, 07:32
|
|
|
Pochwal się jaki tego koszt i jak wygląda proces... |
_________________
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2015-01-21, 14:17
|
|
|
btuner, jak masz pukniecia podczas ruszania, to sprawdz sobie zawieszenie tylnego dyfra, moze masz na nim gumy oberwane, i przy ruszaniu wykreca go i puka o bude
czeskii, moze ktos wczesniej Twoja podpore regenerowal, i w jakis dziwny sposob rozcinajac i spawajac wymienil to lozysko... Z tego co pamietam, nozki maja byc rowne, bynajmniej u mnie bylo tak i przed i po wymianie |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
btuner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kristof
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 52 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2015-01-21, 14:30
|
|
|
Byłem w kanale i trzymałem ręką wał. Ewidentnie coś puka wewnątrz wału <niewiem> |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-21, 18:53
|
|
|
btuner napisał/a: | Ewidentnie coś puka wewnątrz wału <niewiem> |
moze Ci sie wydawac, bo wal w srodku jest pusty i moze przenosic metaliczne odglosy jak np. pukanie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
czeskii
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 39 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-01-23, 00:09
|
|
|
na bank przenosi, bo u mnie tez tak było, wydawało się jakby coś w wale było, a co do wymiany gratów na wale to 160 zł przegub a trzeba x2, 170 podpora i 250 wyważenie, ogólnie troche lepiej ale i tak kaszana, teraz już bym w to nie inwestował tylko najlepiej szukać dobrej używki, po pierwsze te przeguby z allegro to kaszana jakich mało ... malutki luz już na wstępie mają ( ale lepsze niż miałem bo tamte to tragedia ), tam gdzie wyważałem wał regenerują je również dla ASO, z gościem gadałem z pół h na temat naprawy tego wału, i mówi, że te przeguby to o ch... rozbić, on ma ori przeguby które kosztują 490 zł netto sztuka, podpora ponad 200 też, ogólnie u nich, naprawa wału to około 1200-1500 zł jeżeli nie trzeba trzpieni wymieniać i krzyżaka.
Ja niestety nie wiedziałem tego bo tak to wolałbym dołożyć raz tyle kasy i mieć cacy wszystko, no ale trudno, jak sie to rozpadnie, a mam nadzieje, że nie gdy ja będę w posiadaniu audi to już lepiej szukać używki, tyle że ja mam 2.8 w manualu a na internetach same do 4.2 chodzą.... |
|
|
|
|
btuner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kristof
Jeżdzę: D2
Wiek: 42 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 52 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2015-01-23, 07:41
|
|
|
Więc i ja zacznę szukać używki... Jaka długość wału jest w 2.8 w manualu? Może od a6c5 pasuje? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-23, 08:11
|
|
|
ja za 150zł dostasłem używkę całą oryginalną, gdzie przeguby jak nowe był i podpora też jeszzcze pośmiga...trzeba tylko troche cierpliwości |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
czeskii
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 39 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-01-23, 22:18
|
|
|
dokładnie, tylko właśnie do 2.8 w manualu ciężko trafić, prawie każda jest do 4.2 w automacie, dzisiaj mierzyłem to wał ma coś koło 190 cm. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-28, 18:54
|
|
|
Ja jestem na dniach na etapie wymiany podpory. Czy jej wymiana jest bezproblemowa ? Mam ktoś opis jak ją wymienić? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|