Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-29, 15:38
|
|
|
też miałem, okazały się przeguby wewnętrzne przy skrzyni biegów. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-02-29, 16:22
|
|
|
Apophis napisał/a: | Wskocz pod auto i obadaj luzy na wale i półosiach a także góra-dół na tych elementach. Takie walnięcie nie wozy nic dobrego... |
Mam nadzieje jednak, że to będzie coś drobnego, odkąd wziąłem to auto kilka bolączek i złych objaw okazało się bardzo tanie w naprawie mam nadzieję, że i tu będzie podobnie ! |
|
|
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-29, 22:02
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | Mam nadzieje jednak, że to będzie coś drobnego, odkąd wziąłem to auto kilka bolączek i złych objaw okazało się bardzo tanie w naprawie mam nadzieję, że i tu będzie podobnie ! |
Nie wszyscy mają takie szczęście |
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-03-03, 14:16
|
|
|
UP..
kiedy wróciłem po całym tyg pracy i założyłem na tył moje stare koła 17 (235/55) a z przodu mam 18 235/50 i czasami to bicie jest tak jakby mniej odczuwalne ale nadal jest... czy przez to że z przodu jest większe koło to tył juz nie jest tak obciążony i mniej bije? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-03-03, 17:17
|
|
|
nie ma znaczenia czy zalozysz 17", 18" czy 19" nie powinno telepac.
a w jakim stanie masz zawieszenie z tylu? amorki, tuleje, wahacze ?? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-03-04, 10:15
|
|
|
wszystko wydaje sie ok, w listopadzie byłem na przeglądzie. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-03-04, 22:41
|
|
|
biały112 napisał/a: | w listopadzie byłem na przeglądzie | To bardzo słabo wiarygodna instytucja |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-03-07, 12:17
|
|
|
ale oglądał to mój kumpel no i ostatnio sam wiele razy byłem pod moim autem, niestety |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-15, 21:22
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ernesto napisał/a: | Marcin a jaki miałeś objawy uszkodzonej podpory ? |
Hmm taaa, i tu dochodzimy do sytuacji w której wymieniałem podporę / regenerowqłem wał bo chciałem a nie musiałem a generalnie miałem problemy z ASB przy zrzucaniu biegów - występował taki stukot - oraz przy ponownym przyspieszeniu...po założeniu tego nieszczęsnego wału było lepiej, ale na złą prace ASB miała wpływ w efekcie końcowym przepływka... |
Odkopię temat,
jestem w szoku po tym co przeczytałem , ja też mam problemy z ASB i podczas zrzucania biegów mam stuk ale tylko na niskich obrotach tak samo podczas wbijania biegów w górę na niskich obrotach. Jak dam pedał w podłogę albo chociaż na pół gwizdka to wszystko jest ok. Winna może być przepływka? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-15, 22:32
|
|
|
Bo generalnie to jest tak ze za pracę skrzyni odpowiada w dużej mierze silnik. Jeśli on ma jakieś problemy ma to duzy wplyw na ASB.
Niestety co do luzow i stukotu to jak nie masz dobrego diagnosty to ciężko dojść. Jeśli skrzynia sama w sobie chodzi dobrze, płynnie to zostają luzy na układzie napędowym : polosie, przeguby, podpora, mechanizmy różnicowe zawieszenie skrzyni i tylnego mostu
Najłatwiej zacząć od przegubow, poduszek, tulei itp... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-10-05, 12:21
|
|
|
Trochę odgrzeję temat ale nie do konca znalazlem w nim odpowiedz na moja bolączke. A mianowicie zakupilem auto i po przejechaniu 100 km zaczeło mi cos delikatnie stukac, po przejechaniu 200 odgłos był jakby ktos kluczem lał po wale więc domyslilem sie ze krzyzak umiera. Wymiana całego wału na uzywke w dobrym stanie: problem minął. Jednakże po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się inny problem a mianowicie powyzej 110 km/h zaczyna telepac calym autem tak ze az slychac te wibracje. problemu nie ma przy rozpedzaniu auta tj przy stałym przyspieszaniu moze dobic do 200 bez problemu. problem jest przy utrzymywaniu stalej predkości a nasila sie przy calkowitym puszczeniu pedału gazu. Jeszcze gorzej jest przy delikatnym skręcie i wcisnieciu hamulca, wtedy czuc jak pod podwoziem się cos telepie. Przód zawieszenie ok tył też. Delikatny luz na dolnym wahaczu przedniego prawego koła ale watpie iz byloby to przyczyną. Drążki ok nie ma luzów itp. lewa polos praktycznie bez luzów, prawa delikatny. Wał delikatny luz. Pytanie: czy może to być coś innego niż wał? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-05, 12:29
|
|
|
1. a jak kupiłeś używany wał to sprawdziłeś tam podporę?
2. jak zakładałeś wał, to wypoziomowałeś go odpowiednio na podporze za pomocą podkładek (dystansów) ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-10-05, 12:38
|
|
|
1. łożysko wyglądało na takie w miarę, guma też delikatne pękniecia ale było jeszcze ok
2. mechanik poziomował wał, przynajmniej tak twierdził bo przez pierwsze 2 tys km było w miarę ok. Delikatne wibracje ale ledwo wyczuwalne.
No i czy gdyby był zle wypoziomowany to zrobiłby 2 tys bez telepania autem? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-05, 12:52
|
|
|
Źle wypoziomowany odrazu daje znac może siadła ci podpora? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-05, 13:08
|
|
|
niekoniecznie!
mógł mieć lekkie przekoszenie które się z czasem (tu 2000km ) na podporze, a dokładniej łożysku wyrobiło... w szczególności, że to używka jest... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|