Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Podwójny, separowany wydech - dual  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-08, 10:48   [S8 D2 98 LPG ] Podwójny, separowany wydech - dual

Noszę się z zamiarem w tym miesiącu zrobić porządek z układem wydechowym. Ma to brzmieć, ale nie uprzykrzać komfortu podróży. Patrząc na filmiki z Youtube, często trafia się fraza "dual exhaust". Zauważyłem że auta z tym wydechem fajnie mruczą i prezentują bardzo ładny basik. Czytałem jednak o tych, tzw. ciśnieniach w układzie wydechowym. Odseparowany wydech ma to do siebie że nie ma ani H-pipe ani X-pipe. Nic nie łączy dwóch wydechów. Rzekomo X - pipe polepsza "dół" samochodu, tzn moment obrotowy, a z kolei separacja osłabia auto. Jak to się ma w rzeczywistości? Muszę podjąć decyzję - albo x- pipe albo dual. Poniże filmik, który m. in. przedstawia tenże dźwięk:

https://www.youtube.com/watch?v=pJSSMuFn0ZU
_________________
I`m the LPG master
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-08, 17:30   

Nie mam żadnego pajpa i nic roznicy nie widze. Ale dual przecie może mieć pajpa.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-08, 18:30   

looknij, ten sam wóz: https://www.youtube.com/watch?v=QYg2PKtqTo4
Tak masz to zrobione? Oddzielnie dwie głowice?
_________________
I`m the LPG master
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-09-08, 19:19   

Ja mam wycietego h-pipe i sa wstawione dwie osobno rury. Nie odczuwam zadnych strat :)
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-08, 19:59   

I jest różnicajeśli chodzi o dźwięk? Zaczął "bulgotać" ? :)
_________________
I`m the LPG master
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-09-08, 20:44   

Ja nie odczuwam "bulgotania" - bo mam wyciety tylko h-pipe, a tlumik srodkowy i koncowy pozostal w oryginale. Swego czasu "adrian949" bawil sie w tego typu modyfikacje i on Ci wiecej moze powiedziec.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-08, 21:33   

U mnie wydech się łaczy dopiero w customowym środkowym a nie wiem jak jest w środku bo mam mono nie stereo :)

Ale H/X pipa nie ma już na pewno i nic sie nie dzieje. Bulgocik mam fajny no ale manual to wiadomo że inaczej bedzie. Z wydechów modzonych i z autamata najlepszy ma wg mnie foss.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-09-09, 07:52   

Ja u siebie akurat nie kombinuję z wydechem ale mialem okazje słuchać 2.8 V6 na dwóch niezależnych wydechach (do kazdej glowicy oddzielny wydech). Dzwiek byl masakrycznie lipny, cos jak by dwa matizy postawić obok siebie. Wnioskuje więc (nie wiem czy slusznie) że jak się w V8 rozdzieli też wydech dla kazdej glowicy bez zadnego h-pipe czy x-pipe to efekt będzie taki jak by postawić koło siebie dwa golfy :D
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-09, 09:24   

Oj głupoty Bugalon piszesz...
Ja mam dwa rozdzielone wydechy i pierdzenia matiza raczej to nie przypomina. Inny przykład - pierwszy lepszy muscle car z lat '70 w którym nikt nie bawił się w żadne x/h-pipe brzmi tak, że urywa głowę
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-09, 12:34   

VanDyke napisał/a:
Ja mam dwa rozdzielone wydechy


A mógłbyś jakiś krótki film wrzucić jak z dzwiękiem u Ciebie jest? Tak z odległości 2 metrów jak by się dało. W poniedziałek odbieram wóz i muszę ustalić w końcu rozkład tych tłumików :)
_________________
I`m the LPG master
 
 
Maroo 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-06, 00:09   

Też u siebie planuję robić wydech i podoba mi się taki true dual.
https://www.youtube.com/watch?v=vmTBmFLsGUY
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-02-06, 09:44   

Maroo napisał/a:
Też u siebie planuję robić wydech i podoba mi się taki true dual.
https://www.youtube.com/watch?v=vmTBmFLsGUY

Może mam spaczone spojrzenie ale gdzie ten dual?.... Myślałem, że "true dual" to wydech rozdzielony na dwie strony, 2 końcowe obsługujące oddzielnie 2 strony silnika z ewentualną delikatną kompensacją ciśnień a tutaj co jest?
Jak dla mnie słabo - widziałem i słyszałem dużo lepsze projekty.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Maroo 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-06, 13:09   

I on tak ma tylko tłumik jest przerobiony i ma odseparowane rury.Myślę że gdyby taki wydech zrobić na większych średnicach i luzniejszy to mogłoby to fajnie gadać.Mi podoba się dzwięk mercedesów AMG.Tam jest separowany wydech.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-06, 15:28   

Apropo Mercedesów - czy tam jest inna kolejność zapłonów? Bo brzmią ich silnikie inaczej od audi, tak bardziej agresywnie.
_________________
I`m the LPG master
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-02-06, 22:16   

emilus143 napisał/a:
Apropo Mercedesów - czy tam jest inna kolejność zapłonów? Bo brzmią ich silnikie inaczej od audi, tak bardziej agresywnie.

A czasami jak szlifierki z Formuły 1 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=oN8pHJ3sQ0Q
A czasami bardziej rasowo - ale tu wersja AMG
https://www.youtube.com/watch?v=ck3qglEAIr4
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.