Autor |
Wiadomość |
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-01-13, 23:35
|
|
|
Pszendza napisał/a: | Kosmy napisał/a: | Ogólnie jak rozebrali skrzynie to niektóre rzeczy były niestarannie poskładane i wyciągając kosz forwardu ten element zabezpieczający przed wypadnięciem coś jak podkładka sprężysta (tak wygląda) sam wyskoczył ... ogólnie ktoś tam nie bał się traktowania skrzyni przecinakiem i młotkiem. |
rozebrałem juz kilka skrzyn i to co piszesz o niestarannym składaniu, przecinaku i młotku to jakiś farmazon. tam jest wszystko tak spasowane i zrobione że przecinaka nie ma gdzie użyć a jak już by ktoś to źle poskładał to raczej by to nie działało dobrze a przecież auto kupiłes ze sprawną skrzynią.
do tej popalonej planetarki i forwardu mogłeś sie przyczynić dojeżdżając na trybie awaryjnym. |
"to jakiś farmazon" - Ty jak zwykle odebrałeś to jakby każda część była klepana młotkiem. Eh ...
To na pewno w trybie awaryjnym ją dowaliłem ... wrzucę tutaj kilka zdjęć części z rozebranej skrzyni. Czy ja wiem czy w pełni sprawną. Kupując ją wiedziałem, że skrzynia będzie do roboty.
OD samego początku przy wbijaniu biegu 5 przy 4 tys obrotów i odpuszczeniu gazu było łup. Potem przy redukcji z 5 na 4 przy 55 km/h łup no i się rozpadła, a możesz mi nie wierzyć ale nie katowałem jej tak jak 4hp gdzie cały czas pedał gazu w podłodze ze startu etc. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-01-14, 11:04
|
|
|
Kosmy napisał/a: |
2. Układ planetarny i kosz forwardu ... elementy popalone.
|
I ty to łykasz? Jeśli miałeś problemy z 4 i 5 biegu to wtedy dostaje po dupie kosz A czyli forwardu i taki talerzyk na tym koszu który po zużyciu łożyska ociera. Jeśli był wymieniony kosz to luz był nieprawidłowy na tym sprzęgle. O 3 łożyskach igiełkowych nie wspominając.
Układ planetarny nic do tego nie ma on tylko rozdziela a barwa jego jest podyktowana ulepszaniem cieplnym, nawęglaniem itd co by miało to wytrzymać
I tak jak Pszendza napisał, gdyby ktoś to źle zamontował to by skrzyni nie złożył.
Płytę sprawdza się, a dokładnie jedną część podciśnieniem czy nie puszcza
Ciekawe ile Ciebie wyjdzie naprawa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-01-14, 12:09
|
|
|
dlaczego robisz to w poznaniu, u nas w Trójmiescie nikt tego by nie ogarnął dobrze? |
_________________
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2017-01-14, 12:24
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Kosmy napisał/a: |
2. Układ planetarny i kosz forwardu ... elementy popalone.
|
I ty to łykasz? Jeśli miałeś problemy z 4 i 5 biegu to wtedy dostaje po dupie kosz A czyli forwardu i taki talerzyk na tym koszu który po zużyciu łożyska ociera. Jeśli był wymieniony kosz to luz był nieprawidłowy na tym sprzęgle. O 3 łożyskach igiełkowych nie wspominając.
Układ planetarny nic do tego nie ma on tylko rozdziela a barwa jego jest podyktowana ulepszaniem cieplnym, nawęglaniem itd co by miało to wytrzymać
I tak jak Pszendza napisał, gdyby ktoś to źle zamontował to by skrzyni nie złożył.
Płytę sprawdza się, a dokładnie jedną część podciśnieniem czy nie puszcza
Ciekawe ile Ciebie wyjdzie naprawa. |
"przegrzanie" jesli jest to może tez wynikać z jazdy na trybie awaryjnym. czujnik temperatury gdyby chwycił za wysoką temperaturę w sprawnej skrzyni załączył by tryb awaryjny. Jadąc na trybie awaryjnym 300 km skrzynia nie jest w stanie w żaden sposób zasygnalizować że dzieją sie cyrki od jazdy 300 km w poslizgu.
całkowicie odrębna rzeczy zobaczyć rozebrane elementy a zobaczyć rozbieranie swojej skrzyni. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-01-14, 14:36
|
|
|
Elementy układu planetarnego nie przegrzeją się. Wytłumacz to moimi 35tkm na ślizgającym się sprzęgle jak i póki co tylko i ostatecznie 5 skrzyniami rozebranymi (więcej już ich nie będzie bo manual czeka ) |
_________________
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-01-15, 13:32 zdjęcia
|
|
|
Już mam dosyć tego. Samochód ma być sprawny i tyle. Ile mnie skasuje ? Od zaje!@#$%.
IMG_2269.JPG
|
|
Plik ściągnięto 16 raz(y) 134,36 KB |
IMG_2268.JPG
|
|
Plik ściągnięto 16 raz(y) 157,5 KB |
IMG_2267.JPG
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 111,67 KB |
IMG_2266.JPG
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 93,66 KB |
IMG_2264.JPG
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 108,24 KB |
IMG_2263.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 90,23 KB |
IMG_2262.JPG
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 132,16 KB |
IMG_2261.JPG
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 87,89 KB |
IMG_2260.JPG
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 129,92 KB |
IMG_2259.JPG
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 129,01 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-01-15, 22:17 cd
|
|
|
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
IMG_2278.JPG
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 140,61 KB |
IMG_2277.JPG
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 100,1 KB |
IMG_2276.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 132,74 KB |
IMG_2274.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 109,9 KB |
IMG_2273.JPG
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 144,88 KB |
IMG_2272.JPG
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 144,41 KB |
IMG_2271.JPG
|
|
Plik ściągnięto 15 raz(y) 115,18 KB |
IMG_2270.JPG
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 151,8 KB |
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-01-16, 17:58
|
|
|
Tutaj to zajechało się łożysko oporowe, ciekawe czy jak kiedyś składali skrzynię to czy sprawdzili luz bo to wygląda, że tam było ciasno w ujj.
A co do planetarek to dalej podtrzymuję, że ich kolor jest podyktowany tylko i wyłącznie procesem ich utwardzania. Przecież to nie kutwa śrubki z mrówki, że se karnisz przypierniczy człowiek do sufitu pod firankę. Tutaj polecam przeglądnąć proces o nazwie nawęglanie i inne szmery bajery, może coś się wyjaśni..
To tak jak by tu ktoś dostał tłoka do ałdi po kompletacji bez grafitu i fosforaniowania a takiego jak trzeba, żeby korba nie wyszła bokiem.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:41
|
|
|
Reasumując po odebraniu auta przez rok będzie intensywnie użytkowana, pakiet assistance komfort już wykupiony
ps. Jak byłem u niego i widziałem rozebraną skrzynie to na prawdę żadna filozofia i w wakacje będę rozbierał swoją 4HP.
Jutro auto do odbioru. Koszt |
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:02
|
|
|
ponaglam,dlaczego nie robiłes skrzyni w 3-city?
nie myslales ,żeby przejsc na manual? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:29
|
|
|
Nie mam w temacie nic do powiedzenia ... |
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-02-04, 19:12 ASB
|
|
|
Ochłonąłem trochę po odebraniu samochodu z renomowanego Teomotors. Za naprawę skrzyni zostawiłem pięciocyfrową kwotę.
Wrażenia z jazdy.
Ruszam ... 1 na 2 akceptowanie, 2 na 3 akceptowanie, 3 na 4 nie do przyjęcia (tego nie da się opisać słowami to trzeba poczuć tzw. jeb) z 4 na 5 akceptowanie. W drugą stronie z 5 na 4 nie do przyjęcia. Tragicznie zmienia bieg z zapiętego lock up`a. Byłem u Marka, któremu zaproponowałem aby się "karnął" Jego zdaniem to nie skrzynia. Wg mnie skrzynia zachowuje się tak samo jak przed trybem awaryjnym. No i co teraz ? Wymieniłem tylny dyferencjał na EUU. Po tym zabiegu sytuacja bez zmian. Został do podmiany torsen albo jego regeneracja i dyferencjał przedni, ale czy nie jest to bynajmniej śmieszne, że goście od skrzyni nie powiedzieli nic na jego temat, że jest wadliwy ? Nie wiem co mam zrobić więc jeżdżę i się denerwuje, ale nie zaakceptuje tego nigdy. Muszę się pozbyć tego schorzenia. Pytanie jak ? |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-04, 21:25
|
|
|
Co jak? Wracaj do nich niech robią aż będzie śmigać. Zapłaciłeś pięciocyfrową kwotę to bez jaj nawet nie szukaj porad na forum tylko wracaj do nich. Ja bym auta nie odebrał w takim stanie |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-02-04, 21:44
|
|
|
j3drek napisał/a: | Co jak? Wracaj do nich niech robią aż będzie śmigać. Zapłaciłeś pięciocyfrową kwotę to bez jaj nawet nie szukaj porad na forum tylko wracaj do nich. Ja bym auta nie odebrał w takim stanie |
Nom, właściciel firmy powiedział, że mogę wracać sobie z rzeczoznawcą bo wg nich wszystko zostało zrobione jak należy, a poza tym mam zjebaną chłodnicę i z niej się opiłki dostały ... pla pla pla ... nie chce mi się wnikać w techniczne aspekty, bo to nie ma sensu.
Za dwa tygodnie jadę do nich i im to zostawiam. Szkoda słów. |
|
|
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2017-02-05, 08:59
|
|
|
j3drek napisał/a: | Co jak? Wracaj do nich niech robią aż będzie śmigać. Zapłaciłeś pięciocyfrową kwotę to bez jaj nawet nie szukaj porad na forum tylko wracaj do nich. Ja bym auta nie odebrał w takim stanie |
tak by to wyglądało gdyby kosmy mógł bez problemów udowodnić że to jest wina tego co było naprawiane. 5 cyfrowa kwota wynikała z wymiany planetarki która do zmiany biegów niewiele ma.
to że dla kosmego zmiana któregoś biegu jest niedoprzyjęcia nie oznacza że firma od razu wymontuje skrzynie zeby szukac od nowa usterki bo moze to być spowodowane czyms co nie było naprawiane lub regenerowane. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|