Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 08 ] Jak wymienić górne sondy lambda  
Autor Wiadomość
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-02, 21:39   [S8 D3 08 ] Jak wymienić górne sondy lambda

Witam ponownie.
Moi kochani okazało się, że są cztery sondy przed katalizatorami i cztery za niech ktoś mi powie jak wymontować te sondy przy górnych katach bo dojścia zero od dołu, a od góry też. Bieda poza tym małe pocenie oleju jest zlokalizowane - poci się spod koła pasowego, ale to pikuś.
Jak teraz to wymienić te sondy ?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-12-03, 08:43   

Koledzy schemat z ELSY miło widziany , pomóżmy koledze .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-12-03, 09:28   

Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący.
_________________
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-03, 15:31   

krzychu22.p1i napisał/a:
Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący.

Czyli ten z klapkami, dużo to roboty???

A przy okazji dzięki za odpowiedzi koledzy <brawo>
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-12-03, 15:33   

Dokładnie tak - ten z klapkami .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-03, 22:44   

Jedynie tak mogę podpowiedzieć - na tyle czasu miałem :P

_________________
Pozdrawiam !!
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-04, 07:00   

Dzieki MAriusz
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-16, 20:04   

Witam.
odświeżam temat. wiec tak okazałosie że sondy sa dobre, błąd powoduja klapki w kolektorze. Oddałem do mechanika W Kaliszu Chłopak zna sie na rzeczy. Rozebrał kolektor na cześci pierwsze i okazało się że kolektor zasyfiony masakrycznie, z odmy kapie olej, trzy klapki juz urwane dwie zatrzymały sie na szczelinie kolektora jedna na zaworach .... Uff miałem szczęscie. Gość usunie mi klapki i przeprogramuje system tak aby nie było ich widać no i tego błedu. mam pytanie do znawców o ile mogę stracic mocy 20 - 30 KM. Reszta w silniku OK. Kolektor bedzie całkowicie wyczyszczony, odma też (bo tam tej olej kapał), uszczelki wymienione na ori od Michała z forum. Reszta na silikon i uszczelki. Okazało się że silnik był juz rozbierany we włoszech. na razie tyle myslę że zdażyłem w ostatniej chwili <chura>

DODANO:
ring pod kołem pasowym tez wymieniony.
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-16, 22:30   

Noooo to super Willson ;)
Już dziś po rozmowie telefonicznej - wszystko było jasne :D

Fuks z tymi klapami <brawo> Oby teraz jak odbierzesz sprawowała się Super !! i w końcu musimy sie gdzieś spiknąć na 2 ósemki !!
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-17, 14:26   

No fuks niesamowity. Mechanik sprawdzi jeszcze czy klapki sie odliczyły. Jak mi przekaże zdjecia to zamieszczę. klapki faktycznie to jakiś plastikowy szajs.
 
 
piter 1205 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 56
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-12-17, 17:23   

Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-)
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-17, 17:40   

piter 1205 napisał/a:
Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-)


Witam kolegę. Tez usunołeś te klapki ?? łącznie z przeprogramowaniem systemu żeby ich nie widział - wyłaczył sterowanie.

PS. Klapki się odliczyły nic nie wciągło do silnika. Dzisiaj skłąda całośc jutro elektronika testy i jazda. Kolektor zaslepiony wyczyszczony itd.

Jak Chłopak sie sprawdzi będę go gorąco polecał na forum. Póki co daje radę. <brawo>
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-21, 14:17   

Witam. klapki usuniete samochód żwawszy na wyższych obrotach, spalanie bez zmian. Kolektor wyczyszczony zaslepiony i zaspawany, ecu przeprogramowane. Problem jednak powrócił błedy sond nadal a to za sprawą (uboga mieszanka na biegu jałowym) układu paliwowego. Po odpaleniu jak postoi z 30 minut na wolnych obrotach po próbie dodania gazu dławi sie i gaśnie. trzeba odpowietrzyć na pompach na silniku. Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300. Czyzby siadały....???? Zamówiłem na allegro dwie lewą i prawą, w środę zmienie i powiem co i jak.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-12-21, 20:15   

willsonblack napisał/a:
Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300.


Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.

Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży oring u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-12-22, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-22, 06:41   

krzychu22.p1i napisał/a:
willsonblack napisał/a:
Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300.


Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.

Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm.


Dzięki co miałes na myśli: Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu

z tymi 300 to może cos go źle zrozumiałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.