Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-27, 10:30
|
|
|
Ufff.... na hamownię dotarłem dopiero w piątek na koniec dnia.
Wynik?... właściwie bez zmian.
Myślałem, że coś przybędzie ale jednak nie.
Inna sprawa, że sterownik silnika zapisuje błąd bezczynności drugich sond lambda co może przekładać się na jego osiągi.
ale...
nie ważne to.
Klimat na hamowni podobny jak u mnie... NUDA ... tylko inny model auta stoi
Co do mojej czarnuli - w weekend zrobiłem jej duży serwis :
- wytargałem chłodniczkę oleju, wymieniłem wszystkie uszczelnienia oraz samą chłodniczkę - nic wprawdzie nie ciekło ale w płynie chłodzącym pojawiło się coś więc zapobiegawczo trzeba było ją zrobić
- wymieniłem pasek rozrządu + napinacz + rolki + pompa wody i termostat
- wymieniłem pasek wielorowkowy + napinacz + rolka
- wymieniłem rurę spryskiwacza reflektorów - uległa uszkodzeniu w bliżej nieznanych mi okolicznościach i płyn sobie kapał pojedynczymi kropelkami
- wymieniłem olej silnikowy + filtr - zalany VALVOLINE VR1 Racing 5W50
- wymieniłem płyn w układzie wspomagania - zalany oczywiście oryginał z ASO
- wymieniłem świece zapłonowe na nowe - tym razem jednoelektrodowe BOSCH
Przy okazji tych prac poszedłem znowuż krok dalej z moim projektem czyli...
- wymieniłem wałki rozrządu na ostrzejsze
- wymieniłem ślizgi na nastawnikach na nowe
Poniżej kilka fotek z prac serwisowych.
.
.
Dla własnego lepszego samopoczucia, przy okazji babrania się z chłodniczką oleju, wyczyściłem również wszystkie styki na alternatorze i rozruszniku.
Zastraszające jest tempo degradacji śrub przy pompie wody - te były nowe z ASO i wpadły do silnika w kwietniu 2014 a już niektóre są złomem
W miarę czysto
.
Dekle głowicy - nie czyszczone
.
Tak wyglądają moje głowice po demontażu dekli. Zaznaczam - nic nie czyszczone, nie robiona żadna płukanka.
Olej - wcześniej MOTUL 8100 x-clean a przez ostatni rok VALVOLINE SYNpower
Zero śladów łańcuchów czyli nastawniki na razie mają się dobrze i po głowicy nic się nie telepie
.
Stare ślizgi - moim zdaniem nadawały się już tylko na śmietnik.
Dobrze, że wcześniej o nich pomyślałem i kupiłem nowe bo na tych starych nie byłoby sensu go składać.
.
Głowice z nowymi wałkami rozrządu
Rozrząd poskładany oczywiście na blokadach - wyszło mi chyba "książkowo"
.
.
Teraz czekam na soft do silnika a potem znowu na hamownię - ciekawe co z tego wyjdzie
aaa.... i czeka mnie jeszcze mała przeróbka dolotu... i dopiero wtedy na hamownię |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-06-27, 11:11
|
|
|
Napisz coś więcej o tych wałkach jakie kąty w porównaniu do stockowych wałków? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-27, 17:37
|
|
|
uuuuuuuuu łłłłłł aaaaaa..... lallalalalllaaaaallaaa..... hahahaha....
ależ to brzmi
po tych katalizatorach i teraz ostrzejszych wałkach wydech dostał takiego brzmienia że normalnie kolana miękkną....
kosa... mega sztos...
jak wysiadam i zamykam auto to już się zastanawiam gdzie by tu jeszcze pojechać aby go znowu posłuchać....
jestem w motoryzacyjnym niebie
fał-łosiem
Kupiłem niedawno zmieniarkę mp3.... i kompletnie nie wiem po co |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-06-27, 17:58
|
|
|
FOSS napisał/a: | uuuuuuuuu łłłłłł aaaaaa..... lallalalalllaaaaallaaa..... hahahaha....
ależ to brzmi
po tych katalizatorach i teraz ostrzejszych wałkach wydech dostał takiego brzmienia że normalnie kolana miękkną....
kosa... mega sztos...
jak wysiadam i zamykam auto to już się zastanawiam gdzie by tu jeszcze pojechać aby go znowu posłuchać....
jestem w motoryzacyjnym niebie
fał-łosiem
Kupiłem niedawno zmieniarkę mp3.... i kompletnie nie wiem po co |
przypomniały mi sie sportowe wałki SCHRICK-a kiedy jeszcze miałem MK II 1.8 16V - różnica była taka że auto nie chodziło równo,ale się lepiej zbierało
Damian widzę że ostro działasz , bardzo dobrze |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-06-27, 19:14
|
|
|
FOSS napisał/a: | uuuuuuuuu łłłłłł aaaaaa..... lallalalalllaaaaallaaa..... hahahaha....
ależ to brzmi |
Oczekiwałem czegoś innego hahahahahahh
Jaki producent wałków? Jakieś dane techniczne? Bo jeśli dały tylko dźwięk (bo o mocy wzroście nic nie pisałeś) to chyba średni biznes :p |
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-06-27, 19:34
|
|
|
tak przy okazji pytanie: z jakiego powodu była kiedyś przesiadka z motula na valvo? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-27, 21:11
|
|
|
jordan233 napisał/a: | przypomniały mi sie sportowe wałki SCHRICK-a kiedy jeszcze miałem MK II 1.8 16V - różnica była taka że auto nie chodziło równo,ale się lepiej zbierało |
hehehe.... no na wolnych obrotach nie chodzi zbyt równo... taki urok ostrych wałków
ale jest szansa, że po sofcie to się uspokoi
jordan233 napisał/a: | Damian widzę że ostro działasz , bardzo dobrze |
Coś tam działam
Ty zresztą też nie próżnujesz jak i paru innych kolegów więc wrześniowy zlot zapowiada się naprawdę ciekawie
Freeq napisał/a: | Oczekiwałem czegoś innego hahahahahahh
Jaki producent wałków? Jakieś dane techniczne? Bo jeśli dały tylko dźwięk (bo o mocy wzroście nic nie pisałeś) to chyba średni biznes :p |
Dźwięk wydechu to nie cel do którego dążyłem ale ledwie skutek uboczny
Wałki?... Są. Jakie?... O tym trochę później
O mocy nic nie piszę bo przecież jestem dopiero świeżo po zmianie wałków.
Noi wyraźnie piszę, że czekam na nowy soft do sterownika silnika który uwzględni zarówno nowe katy jak i sondy lambda jak i ostrzejsze wałki rozrządu.
Po to właśnie była pierwsza hamownia... żeby na koniec sprawdzić co się zmieniło
Nowy soft powinien być na koniec tygodnia... o ile człowiek od softu to ogarnie i jeśli dam radę podjechać na jego wgranie.
Ale i tak do finału jeszcze trochę zostało ponieważ przed następną hamownią chciałbym jeszcze zmotać swój dolot... a do tego znowuż potrzeba czasu.
Niestety, doba jest dla mnie za krótka i na własne auto nigdy nie mam wystarczająco czasu
Dymian napisał/a: | tak przy okazji pytanie: z jakiego powodu była kiedyś przesiadka z motula na valvo? |
Właściwie to bez konkretnego powodu. Na Motulu jeździłem już dłuższy czas i chciałem się przesiąść na coś innego, również dobrego, Liqui Moly albo Valvoline.
LM jakoś nie bardzo jest dostępny a Valvo znalazłem bez problemów u jednego z moich dostawców. Więc jest Valvo.
Jak mój silnik wytrzyma moje przeróbki to będę teraz lał Valvoline VR1 Racing 5W50 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-06-28, 00:06
|
|
|
FOSS napisał/a: | Valvoline VR1 Racing 5W50 | ja polecam ten olej bo jest super wczesniej uzywalem motula i poki co nie mam zamiaru do niego wracac |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-06-30, 17:55
|
|
|
FOSS napisał/a: | uuuuuuuuu łłłłłł aaaaaa..... lallalalalllaaaaallaaa..... hahahaha....
ależ to brzmi
po tych katalizatorach i teraz ostrzejszych wałkach wydech dostał takiego brzmienia że normalnie kolana miękkną....
kosa... mega sztos... |
ciekaw jestem jak Ci wyszło
Do września już niedaleko |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-06-30, 18:52
|
|
|
w zagłębiu lubelskiego to valvo popularne ma pierwszy lepszy mechanik, zaś coś specjalnego z tej marki sprowadzają na drugi dzień- zaś z motulem mam lekki problem 5w30 i już schodki. Stąd było pytanie bo może bym 8100 x-clean zamienił na w/w valvo. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-07-02, 16:33
|
|
|
Noi poszedłem za ciosem....
Przy ostatnim serwisie rozrządu stwierdziłem, że obie chłodnice są w stanie słabym - po przygodzie przodem 3 lata temu kupiłem cały pas przedni w komplecie i nie pamiętam ile lat te graty mają.
W piątek wywaliłem ten złom i założyłem nówki nieśmigane, chłodnica wody BEHR i klimatyzacji jak dobrze pamiętam Nissens.
Myślę, że na parę następnych lat wystarczą
I zamontowałem zmieniarkę mp3 i zdjąłem z niej ochronę komponentów.
Jak na moje potrzeby muzyczne to mam już w aucie wystarczająco a na montaż wciąż czeka DVD i tuner DAB... może się wreszcie doczekają |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-03, 04:47
|
|
|
czy na nową chłodnice miałeś zaślepkę albo 3 nik bo chyba nie pasują bo róznia się chyba od starych z tego co pamiętam ? może się mylę ale chiałbym rozwiać wątpliwości |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-03, 13:16
|
|
|
łańcuchy też wymieniałeś?
lepiej wymienić cały nastawnik czy wystarczy tylko ślizgi ?
po czym to rozpoznać ze starczy tylko slizg a nie nastawnik? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-07-03, 14:42
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | czy na nową chłodnice miałeś zaślepkę albo 3 nik bo chyba nie pasują bo róznia się chyba od starych z tego co pamiętam ? może się mylę ale chiałbym rozwiać wątpliwości |
W sprzedaży są tylko chłodnice z czterema króćcami.
Obudowa chłodnicy w pre-FL nie jest na to przygotowana.
Na chłodnicy kazałem obciąć jeden króciec i zaspawać.
Wszystko działa.
dracus6662 napisał/a: | łańcuchy też wymieniałeś? |
Nie.
Łańcuchy zostawiłem stare - wymienię razem z nastawnikiem.
dracus6662 napisał/a: | lepiej wymienić cały nastawnik czy wystarczy tylko ślizgi ? |
Wymieniłem same ślizgi ponieważ u mnie przy rozruchu nic nie grzechocze.
Poza tym, jak wyjąłem nastawniki to widać w głowicach, że łańcuchy są napięte (brak śladów ocierania).
Nowe ślizgi zamówiłem przezornie, tak na wyrost.
Ale po stanie starych nastawników widać, że należało je wymienić na nowe.
dracus6662 napisał/a: | po czym to rozpoznać ze starczy tylko slizg a nie nastawnik? |
No, np. po grzechotaniu przy rozruchu.
Taki dźwięk wskazuje na to, że łańcuch nie jest dostatecznie napięty |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|