Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się  
Autor Wiadomość
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-07, 22:57   [S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się

Panowie, skoro piszę to znaczy że poległem w walce z moim samochodem.
Problem wygląda tak, że w nowy rok wsiadam do auta a on nie zapala. Próbowałem awaryjnie na gazie go odpalić i nic. Po lapka do domu i vagownie. No i zero błędów zapisanych. No daję pierwszy blok pomiarowy i patrzę czy przy rozruchu widać obroty silnika. No i obroty ciągle 0.
Myślę czujnik obrotów wału padł. Auto na lince do garażu i sprawdzam instalację. Przewody posiadają przejście, nie doziemiają się nigdzie. Zamówiłem używany czujnik i jak otrzymałem to do auta z nim. Dalej to samo. Zapakowałem czujnik do samochodu kolegi Janeks13 i auto odpaliło od przekręcenia, czyli czujnik ok. Dodatkowo zauważyłem że nie załącza się pompa w baku. po wyjęciu czujnika i łaskotaniu go śrubokrętem, pompa w baku zaczyna pracować. Doszedłem do wniosku ze coś musi być z tym kołem pasowym i czujnik nie widzi przerwy w rębach. Obmacałem go dziś palcem ząb po zębie i szczelina jest (nie wyrosły nagle w niej zęby) i zęby też są wszystkie.
Pisze bo sam się już zastanawiam czy w dobrym kierunku szukam, bo efekty mojej pracy są zerowe na razie, a brak mi pomysłów na coś innego.
Bardzo proszę o pomoc.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-01-07, 23:12   

Ważna jest też odległość czujnika od koła, jeżeli śrubokrętem wytwarzasz impulsy to musisz szukać w głębokości obsadzenia czujnika. Max odleglość to o ile pamiętam niecałe 2mm. CZujnik ma indukować napięcie min 0.8V aby auto zaskoczyło.

cytat mojej pracy dyplomowej ,,Czujnik indukcyjny (przetwornik cewkowy) nie wymaga zewnętrznego zasilania. Odległość pomiędzy końcówką czujnika a kołem impulsowym wynosi najczęściej 0,8-1,2mm. Opór czujnika mieści się zwykle w granicach 200-900 Ω. Wartość napięcia indukowanego przez czujnik podczas rozruchu powinna być wyższa niż 0,8V AC. Można go sprawdzać zwykłym multimetrem (Ω, V) oraz oscyloskopem - pełny przebieg sygnału"
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-07, 23:23   

No z odległością to tak wygląda że jest przykręcony tak jak był i tu nie da się nic innego wymyślić, ale wyjąłem podkładkę z pod niego i dawałem głębiej i nic. Z tym indukowanym napięciem to pewnie lipa będzie skoro pompa się nie załącza, ale sam czujnik jest ok.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-01-08, 11:47   

Sprawdz czy ECU nie pływa a najlepiej podmien na inne.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-08, 19:32   

hipcio, do S8 na podmiankę może być ciężko.
Ale jakbyś nie miał na podmianę sterownika od S8, możesz odpalić na sterowniku z ABZa :) - dla testu wystarczy.

Jakbyś jednak potrzebował sterownika - pisz.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-08, 20:59   

No nic nie pływa.
Myślałem o ECU, tylko dlaczego jak wyjmę czujnik i śrubokrętem pomacham przed nim to zaczyna żyć pompa i sterownik wyrzuca błędy związane z niemożliwym sygnałem czujnika na wale i czujnika na wałku rozrządu. Czyli zachowuje się tak jak powinien i sygnał z czujnika dociera do ECU.

A wracając do wymiany ECU to z czym to będzie się wiązało? Immo, ESP i inne cuda? Ja mam ECU z automatu. Aha, da radę go odpalić na sterowniku z S8 manual 97r? Bo może kolega Janeks13 się zlituje jeszcze raz i pożyczy na moment swój?
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2014-01-08, 22:21   

Da rade odpalić na tym od manuala ale bez adaptacji go do immo to zaraz zgasnie
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-08, 22:49   

Ale na sekunde odpali, wiec wiazke, czujniki i mechanike sprawdzi
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
JanekS13 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 457
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-01-09, 09:06   

No to trzeba sie zaś na garaż umówić :) i tym razem ECU podmienić :)
_________________
Stare ale jare z Audi 80 :)
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-09, 21:37   

No i dzięki uprzejmości JanekS13, ECU podmienione i bez jakichkolwiek zmian :/
Teraz to już nie wiem gdzie łapska wsadzić. Zrzucać skrzynię? Hmmm <niewiem>
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-09, 22:35   

Raczej niemożliwe żeby nie kręciło się koło zamachowe z ząbkami. Chyba, że sterownik nie widzi pustego miejsca w kole zamachowym albo wyłamał się ząbek, albo cholera wie.
JanekS13, a czujnika nie możecie podmienić?
Może być tak, że śrubokręt którym testowałeś czujnik masz magnesowany i jakoś coś tam się indukuje.
Spróbuj zwykłą blaszką, niemagnesowaną (ząbki w kole zamachowym nie są przecież magnesowane).
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 22:41   

ząbek? powinno być większe puste dla oznaczenia położenia wału

czemu nie wymienić/podmienić czujnika?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-01-09, 22:58   

maciu napisał/a:

czemu nie wymienić/podmienić czujnika?


Kolega już pisał że zamówił drugi czujnik i dalej to samo.
zobacz z jakiej odległości czujnika vag zaczyna widzieć obroty silnika. Jeżeli czujnik jest sprawny to tylko pozostaje ci sprawdzenie odległości czujnika od koła bądź samego koła, ale ono raczej powinno się kręcić.
_________________

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 23:18   

ano fakt, ciekawostka...

może coś jednak jest w tym że sygnał z koła za słaby dociera do ecu
skoro na innym ecu jest to samo, czujnik jest dobry, jego wiązka też...

pozostaje chyba tylko jakość sygnału... może jednak tam podejść
jakims lepszym miernikiem i zmierzyć w piku ile daje koło a ile łaskotanie?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-09, 23:26   

Czujnik był przekładany do innego S8 i auto zapaliło od obrócenia wałem. Podkładkę z pod czujnikiem wyciągałem i różne odległości testowałem i nic. Machałem przed nim mnustwo razi i przeróżnymi narzędziami (przedmiotami). Koło palcem ząbek po ząbku obmacałem i wygląda wszystko ok. Przerwa w żabkach też jest, nie wyrosły w niej nagle zęby.
Chyba muszę zdjąć skrzynię, tylko myślę co mi to da. Jedynie koło od automatu, które mi zostało, zakręcić i sprawdzić co będzie, ale wcale mi się nie widzi całej skrzyni targać :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.