|
Autor |
Wiadomość |
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-19, 23:22 [D2 98 4.2PB
] Wibracje, odgłosy z silnika lub napędu
|
|
|
Witam. Od pół roku trwa moja przygoda z a8. Egzemplarz sprowadzony z CH, przebieg ok 100 000 km, raczej prawdziwy. Pakiet stratowy zrobiony , oleje, filtry, rozrząd, olej w skrzyni i dyfrze. Przejechane 5 000 km. Od początku ma dziwną przypadłosć, którą zdecydowałem się opisać, gdyż jezdze od mechanika do mechanika a oni nie bardzo wiedzą gdzie leży przyczyna.
Opis problemu: Niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, na P podczas zwiększania obrotów miękkie lecz mocne wibracje (bujanie) tylko pomiędzy 1500 a 2500 obr. Kiedy silnik ciepły to wchodząc na te obroty przy 1500 obr dodatkowo basowe buczenie z silnika.. tylko przy 1500.
W czasie jazdy na zimnym wszystko jest ok. Po przejchaniu kilku km zaczyna się problem: w trakcie przyspieszania na kazdym biegu w zakresie 1400-1600 obr buczenie silnika (takie samo jak na P), najmocniej odczuwlane gdzy nastąpi redukcja na niższy bieg i akurat wskoczy w ten przedział obrotów, odczuwalne również przy utrzymywaniu stałej prędkosci w tym przedziale.
Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw : gdy jade np. na manualu i przy niższych obrotach tj np 1300-1600 wcisne mocno gaz to słychac takie jakby dudnienie, łomotanie podczas wkrecania się na obroty, rosnące wzrast ze wzrostem prędkoci, słyszalne tylko przez chwile, chyba w momencie największego obciążenia silnika. Słychać to chyba mocnej w trakcie ruszania, rozpędzania na skęconych kołach.
Nie wiem czy to wszystko jest ze sobą związane, ale może ktos podsunie jakis pomysł, dodam ze komputer nie wykazuje wypadania zapłonów, łożyska kół przednich już wymieniłem żeby je wykluczyć. Co radzilibysie zrobić dalej? |
|
|
|
|
|
|
|
majkelo
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 24 Gru 2017 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-02-21, 10:55
|
|
|
Poduszki silnika / skrzyni, mój stał 4lata nie ruszamy zanim kupiłem, to wszystkie poduchy wymieniłem bo również silnik przenosił drgania na całą karoserię, lata zrobiły swoje a były jeszcze oryginalne, to poparciale i jak kamień się zrobiły. |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-21, 17:52
|
|
|
Przedmówca dobrze sugeruje. Sprawdziłbym wszystkie poduszki silnika i skrzyni oraz tuleje wózka.
Ja jednak bym jeszcze posprawdzał cewki, bo to też może być ich objaw. Pomimo, że komp nie wywala missfire to mogą lekko nie domagać. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-21, 20:32
|
|
|
Dzięki za te opinie, własciwie to pokrywa sie z tym co myslę. Tyle, że po wizycie u 2 mechaników i stacji diagnostycznej na szarpakach od wszystkich usłuszałem mniej więcej to samo: te wszystkie poduszki i tuleje wygladaja jak nowe, wszystko pierwszy motaż, lepiej nie ruszać, po co się ładować w koszta, jeździć i obserwować
Czy ktos z doswiadczenia potrafi powiedzieć które elemenety zawieszenia silnika, skrzyni, wózka zuzywaja sie najszybciej, czyli wlasciwie od ktorych należałoby zacząć wymianę w ciemno? |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-21, 20:50
|
|
|
Lewa poduszka silnika oraz przednia (po prawej przed kolektorem). |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-21, 21:30
|
|
|
Co do przedniej to wiadomo , a czemu akurat lewa ? |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-21, 21:38
|
|
|
Duży piec, obraca się akurat tak że nacisk idzie na lewą stronę. Najczęściej lewa jest bardziej "uklepana" niż prawa. Taką samą zależność napotkałem w S6 C5. Długo szukałem informacji bo nie mogłem w to uwierzyć, że kierunek obrotu silnika może mieć znaczenie zważywszy, że przednia poduszka trzyma prawą stronę. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-22, 20:15
|
|
|
ok, więc chyba zacznę od tych poduszek silnikai. Czy można ufać temu zamiennikowi Swag, który jest ogólnodostępny czy lepiej zamówić w ASO ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-22, 23:33
|
|
|
A gdzie znalazłeś zamiennik do pre fl? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-23, 01:13
|
|
|
Ale to jest poduszka momentu obrotowego gdzie Ori można kupić za ok 200 pln więc czy ja wiem?
Ja myslalem o poduszkach silnika które są po ok 800 PLN za sztukę i zamiennika brak |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-23, 10:40
|
|
|
Rozumie, nie wziąłem pod uwagę że ta z allegro to tylko ta mała przednia poduszka. Czyli zamienniki nie isnieją. Ok, podjadę po weekendzie do ASO, zobaczymy co zaproponują.
[ Dodano: 2019-02-27, 11:00 ]
Tak więc byłem w aso i sprawa wygląda tak: poduszek silnika do d2 4.2 nie ma już w systemie i nie będzie. Można je zamówić tylko przez VW Classic we Wrocławiu we własnym zakresie. A więc nici z rabatu w aso Zadzwoniłem do Wrocławia, u nich cena sztywna 1040zł/szt
Chciałem zacząc od poduszek ale w tej sytuacji wolałbym najpierw wykluczyć inne przyczyny takiego zachowania silnika w moim d2. Mysle, że zrzucę jeszcze pasek i zobaczę jak silnik bedzie pracował. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-27, 13:09
|
|
|
Na,, Audi Tradition,, są po ok 200 euro za sztukę nówki Ori poduszki |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-27, 15:53
|
|
|
pb41ns napisał/a: | Na,, Audi Tradition,, są po ok 200 euro za sztukę nówki Ori poduszki |
Wrocław właśnie od nich bierze. Czasami na grupie A6 C5 na FB ogłasza się chłopaczek co robi grupowe zamówienia - wtedy jakiś tam rabat jest. Jak go przyuważę to wrzucę tu info. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
gazdatech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lut 2019 Posty: 16 Skąd: Nietkowice
|
Wysłany: 2019-03-03, 13:59
|
|
|
Świece do wglądu, jeżeli świece wyglądają tak jak powinny przy prawidłowych zapłonach to na bank rozrząd przestawiony, ewentualnie choć to mało prawdopodobne napęd pompy oleju się rozwala.
Jak będziesz miał problem czy więcej pytań to dzwoń 727-990-120 i rób to od razu bo rozwalisz motor. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|