Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wybija CHECK!  
Autor Wiadomość
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-06-27, 22:18   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Wybija CHECK!

Witam. Od miesiaca jezdze na gazie :-) , a od paru dni mam problem z kontrolka CHECK :-( . Po sczytaniu błedów wyswietla błąd:
P0430 - System katalizatora (Bank 2) Wydajność ponizej progu.
Ogarniał ktos ten problem?
Po skasowaniu przez 300km jest spokój, po czym problem wraca :/ .
Katy to wymiany? Czy wina gazowników?
Wtryski ma Hany zielone i 2x Magic.
Ile pali wasze D3 4.2 gazu?
Czekam na pomoc
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-06-28, 00:02   

stawiam na gazowników moja d3 spala od 18 do 23 nie jestem na 100 % pewien ale wyczytałem że te reduktory co masz są do du.. potrafią bąka puścic z gazu w układ chłodzenia i rozwalić blok silnika w najlepszym przypadku wyrzucić płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy poczytaj na necie
_________________

 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-06-28, 08:56   

Ja mam BRC od ok 2 miesiecy, pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika, z tym engine check to masz mapy nie salibrowane, pojedz do gazownik i niech ustawia, check nie ma prawa sie swiecic.
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-29, 16:16   

Nie powiedziałeś jaki masz sterownik instalacji LPG, ale tak czy inaczej zacznij od sprawdzenia i daj znać jaką masz korektę długoterminową w sterowniku silnika.
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-07-03, 11:05   

Sterownik Sequela. Bylem u gazowników. Wymienili mi reduktory na jednego czarnego Gurtnera. Po 200km dalej blad, wiec to nie wina reduktorów. co teraz sprawdzic?? Ma ktos jakis pomysl bo juz wymiekam?
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 15:16   

Ten błąd nie ma nic wspólnego z reduktorami, jeśli wymienili Ci je tylko z powodu tego błędu, to Cię zwyczajnie naciągnęli. Jeśli w ogóle winna jest instalacja LPG to najprawdopodobniej jest to wina źle wyregulowanego sterownika gazu.

Zanim zaczniesz wymieniać kolejne części, odczytaj wypracowaną przez ECU korektę długoterminową. Jest ona dostępna w grupie 032. Jeśli sam nie masz interfejsu i VCDS albo VAG-COM, to poproś kogoś kto ma aby Ci to odczytał, a w przyszłości zainwestuj w VCDS, bo nie raz się jeszcze przyda :)
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-07-03, 16:20   

wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie. Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-07-03, 16:25   

jojo-jar napisał/a:
Ile pali wasze D3 4.2 gazu?

badyl napisał/a:
moja d3 spala od 18 do 23

Saberek napisał/a:
pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika

Moja spala do 20% LPG od tego co pokazuje FIS... to badałem wielokrotnie poprzez tankowanie do pełna i kasowanie licznika km... ale spalania PB nigdy tak nie sprawdzałem biorąc za pewnik wskazania FIS'a (pomimo tego że po zakupie jeździłem ponad miesiąc wyłącznie na PB więc parę zbiorników spaliłem).

W mieście LPG spala tak pomiędzy 17-22 litrów ale kulając się w korkach może to być nawet 25 litrów... w trasie natomiast w trybie normalnym/szybkim spala 15-18 litrów ale jadąc w miarę spokojnie schodziłem także do wartości 13-14 litrów LPG

Saberek napisał/a:
Ja mam BRC od ok 2 miesiecy...

Jeden duży redutor Ci wrzucili czy dwa??
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-07-03, 16:30   

teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km.
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 16:44   

jojo-jar napisał/a:
wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie.


Aha, jak tak to ok. Faktycznie tamte reduktory mają wadę konstrukcyjną i jak wspomniał badyl, zdarzało się że wpuszczały gaz do obiegu płynu chłodniczego. Nie ma to związku z checkiem, ale przynajmniej unikniesz niespodzianek w przyszłości.

jojo-jar napisał/a:
Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie


Jest to możliwe, ale bardziej prawdopodobne, że źle wyregulowany wtrysk gazu powoduje zbyt bogatą/ubogą mieszankę i ECU nie jest w stanie tego skorygować w rozsądnych granicach. Stąd moja sugestia abyś odczytał wspomniany wcześniej parametr. Będzie wtedy wiadomo czy faktycznie w tym jest rzecz.

jojo-jar napisał/a:
teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km.


Pewnie KME Gold.
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-07-03, 16:54   

jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2011-07-03, 18:29   

jojo-jar napisał/a:
jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest


Przerabiałem to w A6, wariował katalizator z sondą, po wymianie miałem spokój
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-07-03, 18:34   

labas a A6 miales na gazie??
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2011-07-03, 19:04   

Tak
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 22:41   

jojo-jar napisał/a:
jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest


Niekoniecznie. Ale jak wiesz lepiej bez sprawdzenia, to ok, nic już więcej nie mówię :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.