Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:53
|
|
|
zeus81 napisał/a: | ok, jasne i jak najbardziej ligiczne, ale dlaczego nie mam tego problemu na cylinrze 1, który ma dokładnie takie samo ciśnienie jak 5? |
Tak ale tu najwyraźniej masz dwa problemy:
Pierwszy jest to problem z za niskim stopniem sprężania jednostki ( silnika )
Drugi to problem wypadania zapłonu na 5 cylindrze.
zeus81 napisał/a: | Cytat: | popsikaj wd-40 po wtryskiwaczu paliwa wężyku lpg |
nie "kumam" co i jak mam zrobić z WD-40 |
WD-40 jest tłusty i w razie jakiejś nieszczelności może ukazać pewne nieprawidłowości typu nieszczelność. Pojawią się bańki tam gdzie będzie ssał powietrze.
Dobrze rozumuje pepi ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2014-08-24, 21:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:58
|
|
|
Witam!
Grogi kolego!
zeus81 napisał/a: | Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć. |
To jakie "papiery" ma ten pan skoro przy idealnym "dole" i jego autorstwa naprawie "gory" sa takie skutki? Sadze ze taniej bedzie jesli bedziesz sie trzymal od tego Pana daleko!
Ponadto jak swiat swiatem nie moge sobie wyobrazic tego silnika z nawet osmioma (to i tak powyzej "normy") na cylindrze.Ze mna moze by sie jeszcze dogadal ale pewnie sonda zupelnie tego nie zaakceptuje.
Znajdz inny (sprawny) silnik.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 21:11
|
|
|
Cytat: | Znajdz inny (sprawny) silnik. |
No i szukam innsego silnika ale w przypadku jesnostki AXQ to nie jest takie proszte.
Słaba dostępność oraz powalacjące cena!
W pierwszym poscię zadałem pytanie:
Cytat: | Teraz kolejne pytanie - jaki silnik Audi jest odpowiednikiem AXQ? czy AOW lub AQF są podobne? |
I cały czas je podtrzymuje - czy można zastapić słupek AXQ którym z jednoste Audi np. AOW lub AQF?
Te silniki są znacznie bardziej dostępne! |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 21:24
|
|
|
Witam!
zeus81 napisał/a: | Te silniki są znacznie bardziej dostępne! | -tyle ze jak zwykle diabel tkwi w szczegolach.Sa koledzy ktory rzezbia roznosci i musisz takiego pasjonata znalezc.Dobre to jednak nigdy nie bedzie.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-08-24, 21:34
|
|
|
Slaba komprecha na dwoch z cylindrow to jedno... A wypadanie zaplonu to drugie... Ja doradze tak, zamien wtryski miejscami razem ze swiecami i cewkami, ten piaty z innym dowolnym, jezeli komp dalej bedzie pokazywal wypadanie zaplonu na tym samym cylindrze... To nie jest tu winny uklad paliwowy, ale jednostka sterujaca zaplonem... We wczesniejszych wersjach v8 byly moduly zaplonu... Przypuszczam ze tutaj moze byc problem... W samej elektronice |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-24, 21:41
|
|
|
Cytat: | Dobrze rozumuje pepi ?
_________________ | -nie bardzo bo zassaniu go bez silnik jest zmiana pracy bo wd na chwilę uszczelni
w kolektorze panuje podciśnienie bo silnik zasysa a nie dmucha |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-25, 07:29
|
|
|
zeus81 napisał/a: | Audi np. AOW lub AQF |
NIe ma AOW, jest AUW
Patrząć po etce to A8:
AQF do -> 4dx 009 000 ---- 077 100 098 MX
AQF i AUW od 4dx 009 001 -> 4d2 009 500 ---- 077 100 098 PX
VW Touareg:
AXQ 077 100 98 RX cały silnik
AXQ 077 100 103 MX
Dodatkowo blok z A8 3.7 AGQ, AKC ma nr 077 100 103 RX
Nie mam bazy danych vw aby porównać parametry silników z ccco |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-25, 09:51
|
|
|
Głowice kompletne z AXQ patrząc po numerach są identyczne z BFM z A8.
Blok (półsilnik) po numerach jest inny ale należałoby prześledzić większą liczbę części składowych bo może się okazać że to jednak to samo - generalnie jeżeli chodzi o Touarega i części wymienne z A8 to szedłbym raczej w kierunku modelu D3 a nie D2 ale półsilnik BFM ma numery 077100104AX więc wydaje się że to już coś innego niż w VW. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-25, 10:38
|
|
|
Cytat: | Patrząć po etce to A8:
AQF do -> 4dx 009 000 ---- 077 100 098 MX
AQF i AUW od 4dx 009 001 -> 4d2 009 500 ---- 077 100 098 PX
VW Touareg:
AXQ 077 100 98 RX cały silnik
AXQ 077 100 103 MX
|
Kompletnie nie rozumiem o co kaman, ale numer AQF i AUW 077 100 098 PX i AXQ 077 100 98 MX różnią się jedną literą, która zapewne coś oznacza - tylko co? |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-25, 16:00
|
|
|
Witam!
jesli sa tak duze problemy ze znalezieniem czegokolwiek do tego silnika to rozwaz dwie podstawowe opcje:
1.Poszukaj gotowca za granica
2.Znajdz kogos sensownego (sa tacy koledzy na Forum) kto okresli rzeczywisty koszt SKUTECZNEJ naprawy
Oba te rozwiazania sa napewno lepsze i sadze ze tansze od wkladania czegos na sile.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-25, 18:03
|
|
|
gadzam się z przedmówcą i cały czas szukam. Biorę pod uwagę kilka rozwiązań:
1. Szukam gotowca - wszędzie gdzie się da
2. Szukam sensownego fachowca Cytat: | http://www.a8team.pl/poszukuje-warsztatu-z-wroclawia-vt13671.htm#159049 |
3. szukam alternatywnego silnia od np. Audi i sądzę, że jest szansa.
Na dzień dzisiejszy:
Po wczorajszym sasowaniu błędu i przejachniu ok. 30km - brak błędów
Zgodnie z zaleceniami wyeliminowałem cewkę - przełożyłem już wcześniej na inny gar i wczoraj błąd pjawił się ponownie na cyl.5
Dzisiaj zamieniłem wtryskiwacze od Pb - jutro trasa ok 150 km i zobaczę wieczorem co się dzieje.
Dodatkowe info:
Opis błędu - wypadanie zapłonu cyl 5 - spradycznie
wszystkie świece nowe - po ponownym wyjęciu wszystkie wyglądają tak samo - z 5cyl sucha.
Zatem czekamy, aż błąd pojawiu się pnownie. |
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-26, 20:34
|
|
|
po rzejechaniu 150km byłem u mechaika. Po podłaczeniu kompa pokazało błąd 4 wtryskiwacza - juz całkiem nie wiem o co kaman - przejechałem całą trase na gazie.
Skasowalismy błąd i juto ta sama transa na Pb i zobaczymy co dalej.
Mechanior stwierdził, że błąd może generuje sterownik LPG.
Jutro umówię się na wizyte u gazownika i zobaczymy, co powie kolejny fachowiec.
Panowie - jesli znacie kogos kto jest w stanie mi pomóc to prosze o info.
Bo juz powoli kończą mi się pomysły |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-26, 20:49
|
|
|
Proponował bym wypiąć całkowicie wiązkę wtryskiwaczy od sterownika lpg i podłączył ori. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-27, 06:09
|
|
|
jaki sterownik lpg
stag ? |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2014-08-27, 08:31
|
|
|
karol208 napisał/a: | Proponował bym wypiąć całkowicie wiązkę wtryskiwaczy od sterownika lpg i podłączył ori. |
Popieram, jeśli nie jest lutowana a podłączona na kostki to duże prawdopodobieństwo, że nie łączy albo żle wpiete.
Podjąłbym się tematu naprawy ale niestety dosyć daleko.
Kompresje bym zostawił w spokoju. |
|
|
|
|
|