Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?  
Autor Wiadomość
zeus81
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-08, 21:07   

Cytat:
Głupio się spytam a kolektor był zdejmowany do wiercenia ?? ?????????
bo może to jest przyczyna ?


Z tego co udało mi się ustalić to temat wygląda następująco:
1. poprzedni - poprzedni właściciel założył LPG i nikt nie wie gdzie i jak.
2. kolejny właściciel kupił samochód i jeździł nim przez ok rok. Później zaczęły się problemy. Jego mechanik zdiagnozował, że nierówna praca silnika spowodowana jest słabym ciśnieniem na 5 cylindrze. No i przystąpił do naprawy. Zdemontował obie głowice i dał do regeneracji. wymienił oba napinacze łańcuchów oraz kompletny rozrząd. na nowo wstawił gwintowane krućce do kolektora ssącego (podobno poprzedni montażysta LPG wkleił je na jakiś klej). wymienił świece. wtrysk paliwa od 5 cyl i cewkę od 5 cyl. No i właściciel mu za to wszystko nie zapłacił bo prawdopodobnie nie było efektu (ja mam faktury na 5000 pln brutto tylko za robotę, mechanik powiedział mi że koleś wydał jeszcze 4 tys. na części) . Właściciel udał sie AG centrum i wymienił całą instalacje LPG (poza zbiornikiem). Wymienili wtryski, reduktor, sterownik LPG (zenith) - faktura n 3000 PLN i.....
cały czas ten sam problem.

nie ma już siły do tego auta. :-(
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-08, 21:24   

trafił się wymieniacz :)
ja bym wywalił lpg
i zobaczył czy będzie dobrze
pewne auto się opiłków najadło głowice nie potrzebnie były robione
gość nie zrobił próby olejowej !!!!
 
 
zeus81
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-08, 21:30   

Cytat:
gość nie zrobił próby olejowej !!!!


pewnie nie zrobił skoro zrobił góre i nic nie dało.

poszukam nowej wiązki silnika i zacznę od poczatku.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-09, 06:30   

gładzi nie naprawisz :)
co nie
jak górę zrobili to dół be
chyba że góry nie zrobili ?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-09-09, 06:50   

Są zakłady co naprawiają gładź. Powłoka u nas to chyba nicasil. W motorze miałem kiedyś cylinder nicasil
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-09, 07:44   

Nie naprawią powłoki nikasilowej. Tuleje wrzucają. Brak danych o wytrzymałości tego rozwiązania. Na pewno nie jest to trwałe rozwiązanie z powodu grubości tulei około 1 mm.

Gdzieś czytałem, że studenci na pracę inżynieryjną próbowali naprawić powłokę nikasilową
w 4.2 z Audi V8. Szukali zakładów i się poddali, wstawiali tuleje.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-09-09, 09:19   

marekp750 napisał/a:
Nie naprawią powłoki nikasilowej. Tuleje wrzucają. Brak danych o wytrzymałości tego rozwiązania. Na pewno nie jest to trwałe rozwiązanie z powodu grubości tulei około 1 mm.

Gdzieś czytałem, że studenci na pracę inżynieryjną próbowali naprawić powłokę nikasilową
w 4.2 z Audi V8. Szukali zakładów i się poddali, wstawiali tuleje.


Dokładnie to powłoka alusil.
Niby są warsztaty co to wykonują
http://krasnobrodzka-racing.com/pl/alusil
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-09, 10:22   

Widzę, że ktoś się za to w końcu wziął.

Oni tez wstawiają tuleje tylko że z alusilu. Tak bynajmniej zrozumiałem z opisu i zdjęć, których
nie mogę w powiększeniu obejrzeć.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-09-09, 16:23   

Moim zdaniem nie ma co wypierniczać całej instalacji LPG tylko doprowadzić do stanu oryginalnego fabryczną wiązkę i pojeździć autem na benzynie aby wytropić winowajcę tej maskarady. Jeśli na benzynie będzie git to trzeba szukać problemu w instalacji LPG.

Warto również zrobić próbę olejową, co już było pisane ale raczej nie zrobione.
_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-09, 17:33   

Ano demontaż LPG, walka z wtryskami Pb itd. nie spowoduje, że wróci kompresja na cylindrze.

Pierwsze co bym zrobił to obejrzenie endoskopem co tam na ściankach cylindra się dzieje.
Jak będzie podrapany to znana będzie przyczyna małego ciśnienia.

Jak nie to pomiar z olejem. Będziemy wiedzieć czy góra czy pierścienie.

Dopiero na podstawie wyników tych pomiarów podejmowanie dalszych decyzji.

Tak jak Stefan napisał, za duża różnica w ciśnieniach między cylindrami powoduje
telepanie i nic tu nie da grzebanie w osprzęcie Pb i LPG.

Tutaj przykład zdjęcia z endoskopu na tłok (wejście przez otwór świecy).
Widać opiłki powbijane w tłok.

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
zeus81
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-09, 20:38   

Cytat:
Ano demontaż LPG, walka z wtryskami Pb itd. nie spowoduje, że wróci kompresja na cylindrze.

Pierwsze co bym zrobił to obejrzenie endoskopem co tam na ściankach cylindra się dzieje.
Jak będzie podrapany to znana będzie przyczyna małego ciśnienia.

Jak nie to pomiar z olejem. Będziemy wiedzieć czy góra czy pierścienie.

Dopiero na podstawie wyników tych pomiarów podejmowanie dalszych decyzji.

Tak jak Stefan napisał, za duża różnica w ciśnieniach między cylindrami powoduje
telepanie i nic tu nie da grzebanie w osprzęcie Pb i LPG.

Tutaj przykład zdjęcia z endoskopu na tłok (wejście przez otwór świecy).
Widać opiłki powbijane w tłok.


I tak też zrobię.

W piątek zacznę pomiary ciśnień na zimnym, na ciepłym i próba olejowa.
nastepnie obejrzę tuleje cylindrów endoskopem - mam nadzieje, że moja sonda się zmieści przez giazdo świecy.

Jak tylkopozna wyniki napisze - bedzie zdecydowaniełatwiej zdecydować: czy podejmowac się ew. naprwy czy szukac innego silnika.

Jeszcze raz dziekue wszytkim za merytoryczna dyskusję - człowiek uczy się całe życie wieć każda uwaga i pomoc innych pozwalają budwać swoja wiedze.
Pozdrawiam i niedługo opiszę efekty pomiarów.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-09, 20:45   

producent dał wielkie widełki
i to auto się w nich mieści ;)
jakby co
wytłumaczcie mi dlaczego babol wywala tylko na lpg

motory pracują poprawnie ze sprężaniem 0,6 nawet to nie traktor ;)
chyba że głowica jest nie szczelna wtedy taka praca jest wytłumaczalna
ale podobno była robiona
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-10, 07:18   

Producent podaje tez kosmiczne zuzycie oleju by nikt o strzykawke 100ml nie robil podan gwarancyjnych .
LPG ma wyzsze wymagania by poprawnie przeprowadzic proces spalania.Dlatego tez niewskazane jest posiadanie przerw na swiecy wiecej jak 1 mm z optimum w okolicy 0.7-0.8 mm
Dobry zwyczaj mowi ze roznica cisnien miedzy ukladami nie powinna byc wieksza jak 10% co w tym przypadku z najwyzszych 11bar(co i tak jest niska wartoscia) daje minimum 10 bar dla najslabszego a tutaj jest 8.
Nalezy wykonac dokladny pomiar sprezania (nie zawsze ma to znaczenie ale pamietac o ma otwarciu przepustnicy) wraz z proba olejowa Wtedy dopiero wiadomo bedzie jakie kolejne kroki poczyniac.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-10, 10:47   

mniejsza z tym
niech wam będzie to że ten motor jest byle jaki to prawda
ale jego praca jest nie z tej przyczyny
prawdopodobnie jeszcze jest coś co się nakłada .
Co do oleju i jego pobierania
jak to mówią przy audi człowiek nauczy się patrzeć na miarkę :D
czego w poprzednich nie robił <niewiem>
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-09-10, 11:30   

Max różnica ciśnie powinna wynosić 10% tak jak pisze SenatorS8,
Na lpg niestety silnik jest bardziej wrażliwy na spalanie stukowe.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.