Autor |
Wiadomość |
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 17:34 [VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?
|
|
|
Witam szanownych kolegów.
Niestety nie jestem posiadaczem A8 ale polecono mi opisać mój problem na tym forum.
Moje autko to VW Touareg 4.2 V8 [AXQ]. Niedawno go kupiłem i nie mogę sobie poradzić z awaria.
Teraz do rzeczy:
Silnik nie równo pracuje (odczuwalne są minimalne drgania). Po podłączeniu się do kompa pokazuje wypadanie zapłonu na cylindrze 5. Wymieniłem świece i przełożyłem cewki po jednym dniu jazdy ponownie ten sam błąd tylko tym razem zapaliła się ikona silnika na kokpicie.
Aha – takie same objawy na LPG oraz Pb.
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach?
W najgorszym przypadku będę szukał nowego słupka, ale z AXQ jest mały problem z dostępnością oraz z gigantyczną ceną.
Teraz kolejne pytanie - jaki silnik Audi jest odpowiednikiem AXQ? czy AOW lub AQF są podobne?
Bardzo proszę o pomoc - delikatnie mówiąc jestem załamany :-( |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-24, 17:46 Re: [VW 4.2 V8 AXQ] Wypadanie zapłonu - wymiana silnika;
|
|
|
zeus81 napisał/a: | .
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach? |
Szczerze to wygląda to słabo. Szczerze posiadam o wiele starszy motor i na pomiarach wychodzi 12 - 13
Jeśli masz dostęp jeszcze raz do pomiaru to zrób próbę olejową. Znaczy się mierzysz ciśnienie i notujesz na kartce. Następnie wstrzykujesz troszkę oleju przez strzykawkę do komory spalania i robisz pomiar na nowo. Jeśli będzie podobny do wcześniejszego to znaczy że pierścienie stoją dobrze. Natomiast jeśli skoczy do góry to może wnioskować że jest problem ze szczelnością na tłokach.
Jeśli nie wierzysz temu mechanikowi to zrób pomiar dla swojego spokoju.
Co do delikatnych drgań to może być przyczyna elektroniczna układu zapłonowego lub problem w instalacji gazowej. Czasami sama instalacja potrafi namieszać i przez to szaleje również ECU silnika. Spróbuj podskoczyć do gazownika który zna się na rzeczy i dobrze posprawdza jej prawidłowość działania.
Jeśli wyeliminujesz lpg to trzeba będzie szukać dalej. Może być również przerwa na przewodzie idącym do cewki. Skoro po jej zruszeniu nagle się pogorszyło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:03
|
|
|
Jutro zawiozę ponownie auto do mechanika żeby pomierzył ciśnienia i zrobił próbę olejową.
Masz rację ciśnienia wyglądają nie najlepiej, ale 1 cylinder ma takie same ciśnienie i pracuje prawidłowo.
Po wymianie świec przez jeden dzień było ok ale poźniej znów błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze.
Co do LPG - na PB jest ten sam problem, więc najpierw trzeba by było doprowadzić do stanu prawidłowego na Pb.
Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:28
|
|
|
zeus81 napisał/a: |
Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić. |
Też ale i może się to zrobić na odwrót. Jeśli auto będzie kulało na benzynie to podczas kopiowania mapy będzie robiło to samo na gazie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:36
|
|
|
zatem należy sprwdziź wtrysk?
czy może to być również probelm z wiązką wtryskiwacza?
problem dość obrazowo jest opisany w tym poście:
http://www.a8team.pl/s8-d...rze-vt13179.htm
czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:48
|
|
|
zeus81 napisał/a: |
czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu? |
Oczywiście, w moim przypadku przy uszkodzonym wtryskiwaczy gazowym było identycznie. Kasowałem, błędy, odłączałem aku i odpalałem na bp i było wszystko ok. Po przełączeniu na gaz zaczynały się cyrki po czym identyczne działy się na benzynie. W moim przypadku do wymiany będą listwy wtryskowe bo nie będę się bawił w poszczególne wtryskiwacze lpg.
Tak więc trzeba troszkę powęszyć i pomału zawężać krąg podejrzanych. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:54
|
|
|
rozumiem, ale czy uszkodzony wtrysk Pb może generować wypadani zapłonu oraz "mieszać" w sterowaniu LPG?
czy można zamienić wtrysk miejscami np. z 5 na 8 zeby zdiagnozować usterkę?
po przełożeniu wtrysku błąd wypadania zapłonu powinien się przenieść na cylinder 8? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-24, 18:58
|
|
|
Cytat: | rozumiem, ale czy uszkodzony wtrysk Pb może generować wypadani zapłonu oraz "mieszać" w sterowaniu LPG? |
Tak
Cytat: | czy można zamienić wtrysk miejscami np. z 5 na 8 zeby zdiagnozować usterkę?
po przełożeniu wtrysku błąd wypadania zapłonu powinien się przenieść na cylinder 8? |
Powinno dać radę zamianę zrobić. I jeśli okaże się że wtrysk jest trzaśnięty to owszem pokaże Ci błąd na innym cylindrze. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:17
|
|
|
jeszcze jedno pytanie - w jaki sposób są numerowane cylindry w VW?
Numery idą kolejno najpierw prawa strona póżniej lewa cza na krzyż od prawej do lewej?
no i kolejna sprawa która głowica w aucie z US jest prawa, a która lewa?
może szukam nie po tej stronie? Wyczytałem gdzieś w sieci, że auta US mają numerowane gary odwrotnie tzn. prawa strona jerst po stronie kierowcy stojąc przodem do silnika.
Może piszę głupoty, ale musze mieć pewność szczególnie w tej sprawie. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:19
|
|
|
zeus81 napisał/a: | pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco |
Do montażu LPG darty był kolektor ssący? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:28
|
|
|
Cytat: | Do montażu LPG darty był kolektor ssący? |
szczerze to nie mam pojęcia - jak to sprawdzić? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:34
|
|
|
zeus81 napisał/a: | Cytat: | Do montażu LPG darty był kolektor ssący? |
szczerze to nie mam pojęcia - jak to sprawdzić? |
Teraz już nie sprawdzisz, a zostało by dowiedzenie się od osoby która montowała instalację. A pewnie i tak powie że był zdejmowany.
Częsty błąd instalatorów jest wiercenie otworów na samochodzie. Drobne opiłki dostają się do komory spalania i mogą narobić roboty. Ale są też i tacy co twierdzą że jest to nie możliwe, bo co może taki opiłek zrobić, a bo są sposoby by je wyciągnąć itd.
Drobne opiłki mogły porysować gładź cylindra co mogło spowodować obniżenie kompresji jednostki napędowej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:40
|
|
|
ok, jasne i jak najbardziej ligiczne, ale dlaczego nie mam tego problemu na cylinrze 1, który ma dokładnie takie samo ciśnienie jak 5? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:43
|
|
|
jeszcze może być lewizna na tym cylindrze co wypada
czy ktoś z was miał przyjemność oglądać kolektor od środka
jak tak to odsysanie opiłków to ....
potem mamy to co wyżej
popsikaj wd-40 po wtryskiwaczu paliwa wężyku lpg |
|
|
|
|
|
|
|
zeus81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:48
|
|
|
Cytat: | popsikaj wd-40 po wtryskiwaczu paliwa wężyku lpg |
nie "kumam" co i jak mam zrobić z WD-40 |
|
|
|
|
|