Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-14, 23:26   

FOSS napisał/a:
Jeżeli odniesiemy się do auta kolegi paweldzwo bo jemu właśnie to odpisujemy to nie, nie ma takiej możliwości :)

W przed-lifcie nie ma możliwości zerowania nastawów co sprawdziłem na kilku przed-liftowych D3 włącznie ze swoim.
I jak sprawdziłem to na własnym aucie soft nowszy do mojego auta wciąż takiej możliwości nie daje.


Dlatego Damian zaproponowałem by chłopak zrobił aktualizację softu czym wyzeruje adaptację i może skrzynia odżyje.
Jest to jakaś koncepcja którą można sprawdzić i nie kosztuje dużo.


FOSS napisał/a:

A jakież to są wg. ciebie te "inne innych czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze"??


czytaj ze zrozumieniem :) o adaptacji dyskutujemy? o aktualizacji softu? po 1. nowszy soft może rozwiązać problem, 2. update wyzeruje adaptacje bazową, która może być przyczyną szarpania skrzyni a nie ma możliwości w tym roczniku wykonania tego ponieważ sterownik na to nie pozwala
wymiana oleju w skrzyni nie polega tylko na zerwaniu miski, wymianie filtra, wyczyszczeniu miski z opiłków, szlamu i zalanie nowym olejem do odpowiedniego poziomu a jak to jest robione w PL np. w polecanym przez Ciebie midparts to wystarczy zadzwonić i się zapytać

Cytat:
Wg. mojej wiedzy ASO nie robi żadnych aktualizacji softu "na życzenie".


to czas najwyższy zaktualizować tę wiedzę ;)

FOSS napisał/a:
to ja nie robiłbym żadnych aktualizacji softu w MMI bo każdy robiłby to w ASO.

ale w ASO ludzie to robią a część robi w innych miejscach (np. u Ciebie) bo jesteś bardziej konkurencyjny cenowo niż ASO... to cała tajemnica


FOSS napisał/a:
To ciekawe bo wg. różnych informacji serwisowych następnym krokiem po wyzerowanie nastawów podstawowych jest wykonanie adaptacji.... a zmiana softu to jednoczesne wyzerowanie nastawów podstawowych :)


ok ale tutaj chodzi o prostą weryfikację czy przyczyna jest w tym co ja proponuję czy nie... jeżeli wyzeruje adaptację i wyjedzie z ASO na drogę, zacznie przyśpieszać (1, 2, 3, 4...) to będzie widział czy skrzynia pracuje identycznie (źle) czy jest poprawa lub może skrzynia pracuje bez większych zastrzeżeń a wtedy adaptacja i po temacie
jeżeli to nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów to temat może okazać się bardziej złożony (kosztowny) ale nie musi


FOSS napisał/a:
Ty przyjechałeś... ale ilu jeszcze kolegów zdecyduje się na wycieczkę do DE na wymianę oleju? :)


ja znam jeszcze jednego dla którego diagnozowałeś padnięty konwerter a facet pojechał do ludzi (ZF Dortmund), którzy się na temacie znają i wymianą oleju + jakiegoś elementu = 625 euro (koszt całkowity) doprowadzili skrzynię do pięknego stanu...do dzisiejszego dnia skrzynia pracuje i ma się doskonale mimo swojego przebiegu
bo widzisz Damian prawda jest taka, że i Ty i ja gówwwno wiemy :) interesujemy się tematem, czytamy różne PDFy, oglądamy, dyskutujemy z innymi osobami i na tej podstawie budujemy swoją wiedzą, która do tego dziadka z ZFa z którym po wymianie oleju pojechałem na "test drive" ma się tak, że lepiej nie pisać ;)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-01-15, 22:04   

panton napisał/a:
Dlatego Damian zaproponowałem by chłopak zrobił aktualizację softu czym wyzeruje adaptację i może skrzynia odżyje.
(...)
czytaj ze zrozumieniem :) o adaptacji dyskutujemy? o aktualizacji softu? ...

Jasna sprawa, zrozumiałem i właściwie piszemy o tym samym :)

panton napisał/a:
FOSS napisał/a:
Wg. mojej wiedzy ASO nie robi żadnych aktualizacji softu "na życzenie".

to czas najwyższy zaktualizować tę wiedzę ;)

Tzn. ja osobiście to problemów żadnych z tym nie miałem.
Ale powtarzam słowa pracownika ASO - aktualizacja softu jest jedną z procedur naprawczych niejako w odpowiedzi na występujące usterki więc...
jeżeli przyjeżdżasz i mówisz "chcę nowy soft" to prawdopodobnie odpowiedź będzie "nie wykonujemy takiej usługi" ale...
jeżeli przyjeżdżasz i mówisz "skrzynia szarpie, robiłem już wymianę oleju i serwis od skrzyń sugeruje zmianę softu" to jest duże prawdopodobieństwo, że ów soft zostanie zaktualizowany.
No chyba, że coś się zmieniło jak sugerujesz :)

panton napisał/a:
ok ale tutaj chodzi o prostą weryfikację czy przyczyna jest w tym co ja proponuję czy nie... jeżeli wyzeruje adaptację i wyjedzie z ASO na drogę, zacznie przyśpieszać (1, 2, 3, 4...) to będzie widział czy skrzynia pracuje identycznie (źle) czy jest poprawa lub może skrzynia pracuje bez większych zastrzeżeń a wtedy adaptacja i po temacie
jeżeli to nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów to temat może okazać się bardziej złożony (kosztowny) ale nie musi

Generalnie zgadzam się z tobą przy czym podtrzymuję to, że wg. mnie po aktualizacji softu należałoby zrobić adaptację.
Zresztą jeżeli bierzesz pod uwagę, że ta adaptacja może być konieczna to myślę, że warto być na to przygotowanym a nie jechać w ciemno na soft a później jak będzie potrzeba to dopiero kolega będzie się zastanawiał gdzie to znaleźć i jak wykonać :)

panton napisał/a:
FOSS napisał/a:
Ty przyjechałeś... ale ilu jeszcze kolegów zdecyduje się na wycieczkę do DE na wymianę oleju? :)

ja znam jeszcze jednego dla którego diagnozowałeś padnięty konwerter a facet pojechał do ludzi (ZF Dortmund), którzy się na temacie znają i wymianą oleju + jakiegoś elementu = 625 euro (koszt całkowity) doprowadzili skrzynię do pięknego stanu...do dzisiejszego dnia skrzynia pracuje i ma się doskonale mimo swojego przebiegu

I ja temu koledze szczęścia z tą skrzynią życzę.
I piszę to zupełnie szczerze, bez żadnych zgryźliwości ponieważ...
panton napisał/a:
bo widzisz Damian prawda jest taka, że i Ty i ja gówwwno wiemy :) interesujemy się tematem, czytamy różne PDFy, oglądamy, dyskutujemy z innymi osobami i na tej podstawie budujemy swoją wiedzą, która do tego dziadka z ZFa z którym po wymianie oleju pojechałem na "test drive" ma się tak, że lepiej nie pisać ;)
... nie sposób się z tobą nie zgodzić.
Szczególnie w temacie skrzyni automatycznej której nigdy sam nie rozbierałem ani nie zgłębiałem tej problematyki latami jak ów pan z serwisu ZF :)

I pomimo tego, że ja zmieniałem u siebie olej w miarę regularnie to ja również chętnie wybiorę się do tego ZF'a... tylko muszę najpierw ustabilizować swoją tutaj sytuację.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
daroaudi 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 47
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-21, 21:41   

Witam.Czytam te wszystkie posty i ? Będę za 2 dni w ASO Gdańsk zapytam o moją skrzynie.Mi delikatnie falują obroty na 4 i 5 biegu.Dodam że jestem po w wymianie oleju bo podobno z 3 razy trzeba wymienic tzn wymieniamy na raty ? Zlewamy dolewamy jezdzimy i tak z 3 razy ? I dopiero za 3 razem będzie olej wymieniony w około 80% ?.Tak mi mechanik powiedział.
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-01-21, 23:49   

To zapytaj od razu o szarpanie w mojej, będę wdzięczny ale z tym olejem także mnie zaciekawiłeś ale to chyba coś nie tak, gość od którego kupiłem auto mówił że w tą skrzynię weszło 6 czy 7l to ile wchodziło by oleju do skrzyni jeśli byłoby tak jak mówisz ale to tylko mój może błędny tok myślenia ale chętnie się dowiem jak jest bo może i ja musiałbym wymienić jeszcze z raz
 
 
Matas 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 29
Dołączył: 12 Gru 2014
Posty: 15
Skąd: Ski
Wysłany: 2016-03-16, 21:36   

Witam, w październiku miałem regenerowaną skrzynię, wymieniany konwerter olej itp. miałem przygodę z wjechaniem w większą kałużę po której skrzynia wpadła w tryb awaryjny i auto wróciło do warsztatu w którym robili skrzynię, audi stało tam 2 miesiące (były wymieniane: sterownik skrzyni, instalacja, pozycjoner, przeczyszczenie styków) w końcu pomogła wymiana pompy ABS i tryb awaryjy w pewnym stopniu znikł, teraz tak jak w temacie skrzynia lubi przyszarpywać i tak jak by była niepewna kiedy wbić odpowiedni bieg, na tip łagodniej pracuje, no i od czasu do czasu przy postoju np. na światłach wpadnie w tryb awaryjny (po wyłączeniu i włączeniu samochodu tryb awaryjny znika)

czy wina może leżeć po stronie oleju jego nadmiaru bądz braku ?
w karcie naprawy mam wpisane że był zalany olej ATF 1 i było go 9L
skrzynia jest jeszcze na gwarancji i zastanawiam się czy nie stawiać im samochodu z powrotem, chociaż się upierali że w skrzyni wszystko jest ok że to wina elektryki
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2016-03-18, 17:23   

Na jaki steronik ABS uzywka?

jakie błedy są na kompie w skrzyni abs silniku?

Matas napisał/a:
czy wina może leżeć po stronie oleju jego nadmiaru bądz braku ?


wątpie ale łatwo mozna to zweryfikować na kanal.

Cytat:
skrzynia jest jeszcze na gwarancji i zastanawiam się czy nie stawiać im samochodu z powrotem, chociaż się upierali że w skrzyni wszystko jest ok że to wina elektryki


Ja bym odstawił, wina elektryki jakiej? to znaja sie na rzeczy czy nie? ma działać i tyle, nie pytam ile u nich kasy zostawiłeś ale na pewno nie mało a skrzynia jak nie byla tak nie jest sprawna.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-04-26, 10:38   

Jak sprawdzić jaką wersję softu mam w swoim aucie, bo gość od skrzyń akurat pożyczył vcdsa a jego tłumaczenie na szybkiego były niezbyt konkretne, bo może w serwisie w którym był prawie do końca serwisowany wgrywali coś nowszego, bo w końcu się chce uporać z problemem szarpania, bo powiedział mi że jeśli wgranie softu nie pomoże to uważa że konieczne będzie wymiana elektrozaworów za komplet 1000zł oryginały ZFa plus robocizna.

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem także że przy agresywnym chwilowym dodawaniu gazu i puszczaniu co któryś raz dochodzą odgłosy ze skrzyni biegów, identyczny objaw pojawia się przy dohamowaniu z większej prędkości gdzie auto prawie już staje .

Odgłos ten jest dość charakterystyczny jeśli w obojętnie jakie auto ze skrzynią manualną wrzucimy jakiś bieg i zaczniemy ruszać nim do przodu i do tyłu do wydaje praktycznie identyczny odgłos.

Fachowca diagnoza o ile ją dobrze zapamiętałem była taka że w skrzyni jest coś na podobę koła dwumasowego i jak sprzęgło hydrokinetyczne zapina cały napęd to jakby nie za każdym razem idealnie to robiło i stąd ten objaw. Powiedział także że to nie wina rzeczy mechanicznych typu przegub wewnętrzny bo byłby to objaw jednostajny i ciągły a nie występujący co któreś dodanie gazu. Także w związku z tym objawem na początku zalecił wgranie nowszego softu.

Może ktoś z was spotkał się z podobnymi objawami i ma konkretniejszą diagnozę? Opowiadał także że właśnie robi a6 które stało na placu i po zmianie samego softu po tygodniu jeżdżenia objaw szarpania się pogorszył, dopiero wymiana elektrozaworów pomogła....
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 14:47   

paweldzwo napisał/a:


Od jakiegoś czasu zaobserwowałem także że przy agresywnym chwilowym dodawaniu gazu i puszczaniu co któryś raz dochodzą odgłosy ze skrzyni biegów, identyczny objaw pojawia się przy dohamowaniu z większej prędkości gdzie auto prawie już staje .

Odgłos ten jest dość charakterystyczny jeśli w obojętnie jakie auto ze skrzynią manualną wrzucimy jakiś bieg i zaczniemy ruszać nim do przodu i do tyłu do wydaje praktycznie identyczny odgłos.



Dopadło mnie coś podobnego. U mnie występuje to w sytuacji gdy jadę mała prędkością, np na 2ce 20km/h i zrzucam bieg na 1kę. Podobnie mam jak jadę na 1ce i wrzucam na 2kę. Wtedy mam taki charakterystyczny odgłos i lekkie szarpnięcie. Pierwsza myśl to, że mam gdzieś luz - wał, dyfer, poduchy ale po głębszej analizie dochodzi to gdzieś na wysokości kierowcy więc pewnie okolice skrzyni / skrzynia. Problem nie występuje zawsze i nie jest w 100% powtarzalny.
Jadę do Marka niedługo na diagnozę. Będziemy na wstępie szukali luzów w napędzie. Może poduchy są gdzieś wywalone. Jeżeli padnie na skrzynię to najpierw skasuję adaptację a później spróbuję wymienić te zaworki.


Poza tym zmień skrzyniarza bo skrzyni nie diagnozuje się VCDSem.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-26, 14:54   

Wersję softu można sprawdzić wchodząc w sterownik. Masz zawsze numer części i numer softu w sterowniku.

A co to za charakterystyczny dźwięk? Jęknięcie? U mnie jest to jęknięcie, nie zawsze. Zazwyczaj na niższych biegach i przy ostrej jeździe. Diagnoza jaką dostałem to zacinający się lockup.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 14:59   

U mnie to takie słabe stuknięcie z echem, jakby jakiś luz w napędzie. Obciążenie przy zmianie biegu go niweluje i stąd taki odgłos - takie mam skojarzenie ale nie wiem co to dokładnie może być.
Prawdopodobnie możesz soft 020 lub 030. Jeżeli 030 to nic nowszego nie ma. Dosłownie kilka dni temu panton rozkminiał mi temat bo chciałem zrobić u niego update softu.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2016-04-26, 19:03   

co do softu to tylko ASO to robi??

Muszę zobaczyć u siebie jak to wygląda.
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-26, 19:22   

Chyba VASem da się samemu zrobić jak się ma online wersje.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-26, 19:29   

VanDyke napisał/a:
Prawdopodobnie możesz soft 020 lub 030. Jeżeli 030 to nic nowszego nie ma.

Czy aby na pewno nie ma nic nowszego?

Moje auto, zanim je kupiłem, było regularnie serwisowane w ASO.
W pierwszym skanie jaki posiadam zgłaszało się tak:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 156 HW: 09E 927 156
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0060


W ubiegłym roku robiłem update softu w ASO i aktualnie zgłasza się tak:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 156 HW: 09E 927 156
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0100


Jedna z D3 ze śląska która przyjeżdżała do mnie na serwis często bywała również w ASO - w tym aucie sterownik skrzyni biegów zgłasza się tak:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E1 910 156 E HW: 09E 927 156 B
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0110


:)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-26, 19:34   

A moze to nie wersja? :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-26, 19:35   

drago_o napisał/a:
A moze to nie wersja? :D

Może :D
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.