Autor |
Wiadomość |
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-21, 20:02 [ -
] RS8 D3 - projekt czas zacząć
|
|
|
Witam wszystkich!
Jako że nie znalazłem na forum żadnego użytkownika (może źle szukałem) posiadającego silnik od rs6 w d3 postanowiłem opisać konkretny projekt RS8.
Założenia to ok 500km/600nm.
Sposobów jest kilka.
Ale skoro mowa o RS8 to w zasadzie są dwa.
1. Swap silnika od RS6 C5 lub RS6 C6. Jako, że ten drugi jest ciężko osiągalny, a jego cena to koszt d3 pre-fl to w grę wchodzi engine od RS6 C5.
2. Dołożenie do 4.2 MPI BFM części od RS6 C5.
Ja wybrałem opcje 2.
Lista części:
1. 2x turbo K04
2. 2x kolektor wydechowy
3. kolektor ssący
4. przewody wodno olejowe - komplet
5. Wtryski 8szt + listwa + regulator
6. poduszka powietrza + 2x przepływka
7. łącznik gumowy - metalowy x2 szt.
8. DV x2szt.
9. Downpipe bez katalizatorów
10. ETG x2 szt.
11. Układ wodny
12. Przepustnica
13. Oczywiście obudowa plastikowa z napisem biturbo...
Wygląda to mniej więcej tak:
cena części: ok 6000 pln.
Kolejna rzecz to znaleźć kogoś kto się zna na rzeczy np., kolega guzior.
Oferuje on dołożenie części + strojenie.
Na razie mam części.
Będę informował o postępach. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-07-21, 20:48
|
|
|
Trzymam kciuki za powodzenie tego projektu. Czekam na więcej <okioki> |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-21, 21:13
|
|
|
O sie wyrwał wreszcie ktoś Niestety mój kolega ze swoim RS8 D3 nie kwapi sie pochwalić to musimy zaczac od D2
Trzymam kciuczki mocno! |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-21, 21:19
|
|
|
"Oczywiście obudowa plastikowa z napisem biturbo... " +10 pkt. do mocy
Projekt bardzo ciekawy i jak mniemam dość trudny, stąd na początku brawa za odwagę <brawo2> no i trzymam kciuki za powodzenie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-07-21, 22:23
|
|
|
kolega guzior ma pojęcie sam będę robił u niego motor jak będziesz chciał wzmocnić automat to pisz na pry. to ci polecę gdzie to zrobić,sam ogarniam taki projekt ale zbieram kasę .we wrześniu start |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-07-21, 22:59
|
|
|
No w koncu ktos sie wyrwal Mega szacun za maly krok dla czlowieka a wielki krok dla ludzkosci, 3mam kciuki i napewno bede sledzil temat bo jest pelen konkret, wizja jest ciekawa Przemo, co do skrzyni, co konkretnie robiles??? |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-21, 23:04
|
|
|
Czekamy z niecierpliwością na rezultat prac. Mam nadzieje że wszystko pójdzie po Twojej myśli |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-21, 23:04
|
|
|
ASB chyba nie tragedia. Myslac kiedys o pomysłach guziora zadzwoniłem do mojego speca od skrzyń i bez ceregieli powiedział mi co oferuja w ramach wzmocnienia. Da sie i nie boli strasznie. |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-22, 10:56
|
|
|
Jeżeli chodzi o ASB w D3 czyli ZF 6HP26A to ona fabrycznie ma wytrzymałość 600nm więc nic robić nie trzeba przy tych założeniach km/nm. W d2 ASB trzeba wzmacniać, albo przesiadka na manual. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-22, 13:42
|
|
|
Apo a na czym ma polegac to wzmocnienie skrzyni i ile ma to kosztowac ??? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-22, 16:39
|
|
|
A silnik to wytrzyma, chodzi o korby, pierscienie, tloki, uszczelki? Przyrost mocy, rzedu ~80% to juz jest troche. |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-07-22, 22:41
|
|
|
robertos jeszcze nic nie robiłem cały czas szukałem kogoś co to zrobi dobrze a nie tylko dorzuci dodatkową chłodnice oleju ,I znalazłem na początku września zaworze auto na wzmocnienie skrzyni wtedy napisze co i jak |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-22, 23:11
|
|
|
preston81 napisał/a: | Apo a na czym ma polegac to wzmocnienie skrzyni i ile ma to kosztowac ?? ? |
WYmieniaja niektore elementy na inne mocniejsze,konwerter chyba tez trza motać. Drygnij do Łobody to cos może zdradzi ale najlepiej tam podjechac i szczerze z szefem pogadać. |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-23, 20:06
|
|
|
Korton napisał/a: | A silnik to wytrzyma, chodzi o korby, pierscienie, tloki, uszczelki? Przyrost mocy, rzedu ~80% to juz jest troche. |
Silnik wytrzyma spokojnie. W RS6 C5 tez nie ma kutych tłoków ani korbowodów... Prawdopodobnie 4.2 biturbo z RS6 C5 i 4.2 BFM są wykonane z tych samych materiałów... Przyrost mocy jest rzędu ok. 50% mocy nominalnej. Wszystko co mogłoby nie wytrzymać zostaje wymienione na te od RS6 C5. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|