Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć  
Autor Wiadomość
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-21, 20:02   [ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć

Witam wszystkich!

Jako że nie znalazłem na forum żadnego użytkownika (może źle szukałem) posiadającego silnik od rs6 w d3 postanowiłem opisać konkretny projekt RS8.

Założenia to ok 500km/600nm.
Sposobów jest kilka.
Ale skoro mowa o RS8 to w zasadzie są dwa.
1. Swap silnika od RS6 C5 lub RS6 C6. Jako, że ten drugi jest ciężko osiągalny, a jego cena to koszt d3 pre-fl to w grę wchodzi engine od RS6 C5.
2. Dołożenie do 4.2 MPI BFM części od RS6 C5.

Ja wybrałem opcje 2.
Lista części:
1. 2x turbo K04
2. 2x kolektor wydechowy
3. kolektor ssący
4. przewody wodno olejowe - komplet
5. Wtryski 8szt + listwa + regulator
6. poduszka powietrza + 2x przepływka
7. łącznik gumowy - metalowy x2 szt.
8. DV x2szt.
9. Downpipe bez katalizatorów
10. ETG x2 szt.
11. Układ wodny
12. Przepustnica
13. Oczywiście obudowa plastikowa z napisem biturbo...

Wygląda to mniej więcej tak:



cena części: ok 6000 pln.

Kolejna rzecz to znaleźć kogoś kto się zna na rzeczy np., kolega guzior.
Oferuje on dołożenie części + strojenie.

Na razie mam części.
Będę informował o postępach.
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-07-21, 20:46   

Trzymam kciuki za pomyślność projektu - szykuje się dobry pocisk
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-07-21, 20:48   

Trzymam kciuki za powodzenie tego projektu. Czekam na więcej <okioki>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-21, 21:13   

O sie wyrwał wreszcie ktoś :) Niestety mój kolega ze swoim RS8 D3 nie kwapi sie pochwalić to musimy zaczac od D2 :)

Trzymam kciuczki mocno!
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-21, 21:19   

"Oczywiście obudowa plastikowa z napisem biturbo... " +10 pkt. do mocy ;)

Projekt bardzo ciekawy i jak mniemam dość trudny, stąd na początku brawa za odwagę <brawo2> no i trzymam kciuki za powodzenie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-21, 22:23   

kolega guzior ma pojęcie sam będę robił u niego motor jak będziesz chciał wzmocnić automat to pisz na pry. to ci polecę gdzie to zrobić,sam ogarniam taki projekt ale zbieram kasę .we wrześniu start <amasz>
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2014-07-21, 22:59   

No w koncu ktos sie wyrwal :D Mega szacun za maly krok dla czlowieka a wielki krok dla ludzkosci, 3mam kciuki i napewno bede sledzil temat bo jest pelen konkret, wizja jest ciekawa :D Przemo, co do skrzyni, co konkretnie robiles??? :)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-07-21, 23:04   

Czekamy z niecierpliwością na rezultat prac. Mam nadzieje że wszystko pójdzie po Twojej myśli ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-21, 23:04   

ASB chyba nie tragedia. Myslac kiedys o pomysłach guziora zadzwoniłem do mojego speca od skrzyń i bez ceregieli powiedział mi co oferuja w ramach wzmocnienia. Da sie i nie boli strasznie.
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-22, 10:56   

Jeżeli chodzi o ASB w D3 czyli ZF 6HP26A to ona fabrycznie ma wytrzymałość 600nm więc nic robić nie trzeba przy tych założeniach km/nm. W d2 ASB trzeba wzmacniać, albo przesiadka na manual.
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-22, 13:42   

Apo a na czym ma polegac to wzmocnienie skrzyni i ile ma to kosztowac ???
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-22, 16:39   

A silnik to wytrzyma, chodzi o korby, pierscienie, tloki, uszczelki? Przyrost mocy, rzedu ~80% to juz jest troche.
 
 
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-22, 22:41   

robertos jeszcze nic nie robiłem cały czas szukałem kogoś co to zrobi dobrze a nie tylko dorzuci dodatkową chłodnice oleju ,I znalazłem na początku września zaworze auto na wzmocnienie skrzyni wtedy napisze co i jak
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-22, 23:11   

preston81 napisał/a:
Apo a na czym ma polegac to wzmocnienie skrzyni i ile ma to kosztowac ?? ?

WYmieniaja niektore elementy na inne mocniejsze,konwerter chyba tez trza motać. Drygnij do Łobody to cos może zdradzi ale najlepiej tam podjechac i szczerze z szefem pogadać.
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-23, 20:06   

Korton napisał/a:
A silnik to wytrzyma, chodzi o korby, pierscienie, tloki, uszczelki? Przyrost mocy, rzedu ~80% to juz jest troche.


Silnik wytrzyma spokojnie. W RS6 C5 tez nie ma kutych tłoków ani korbowodów... Prawdopodobnie 4.2 biturbo z RS6 C5 i 4.2 BFM są wykonane z tych samych materiałów... Przyrost mocy jest rzędu ok. 50% mocy nominalnej. Wszystko co mogłoby nie wytrzymać zostaje wymienione na te od RS6 C5.
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.