Autor |
Wiadomość |
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-20, 14:20
|
|
|
Maciex napisał/a: | Jak już wszystko będzie gotowe to możemy spróbować się z moją W12, czasami bywam we Wrocławiu, może akurat termin podpasuje |
Maciex: bardzo chętnie. Przed modami próbowałem się z 4.2 TDI... dostałem nieziemskie manto. Owszem od 140km/h w góre to już różnica jest niewielka (jeśli w ogóle) ale od 0-140km/h to TDI robi pogrom z 4.2 MPI...
Po modach powinienem zejść poniżej magicznej bariery 5s do 100km/h... a to oznacza że powinienem Cię wyprzedzać od 0 i z każdej dowolnej prędkości.
Ale to tylko teoria. Szosa pokaże |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-21, 11:06
|
|
|
Okazuje się, że wcale nie jest tak słodko. Kolektory wydechowe i turbiny do przespawania... Skrzynia biegów jest "nowego typu" z półosiami bliżej silnika przez co turbiny dotykają zarówno skrzyni jaki półosi. Da się zrobić ale jak widać oryginalne części od RSa nie gwarantują p&p... |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-21, 23:15
|
|
|
O matko, miejmy nadzieje że już niewiele niespodzianek zostało... |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-21, 23:28
|
|
|
no jeszcze dolot... a potem 50000 innych problemów |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Surveyor
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, S8 D3, RS6 C6
Wiek: 44 Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: WY/RT
|
Wysłany: 2014-11-22, 00:03
|
|
|
Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-22, 22:44
|
|
|
Surveyor napisał/a: | Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT |
Na czasy produkcji d2/d3 moc 360-450 KM to bylo naprawde cos, teraz owszem nie robi to wrazenia, skoro jakies kompakty (np a-klasa amg ma 360KM). Dawne super-cars, np ferrari, porsche czesto mialy moc wlasnie ok 300KM. |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-23, 13:18
|
|
|
Moc to nie wszystko... Liczy się też moment, skrzynia biegów, napęd, masa itp... Na to jak jeździ dane auto wpływa wiele czynników, a moc (wbrew opinii wielu) wcale nie jest szczególnie wyróżniona... RS6 C7 jest słabsze niż RS6 C6, a mimo to ma lepsze osiągi... 4.2 TDI jest słabsze od 4.2 MPI, a osiągi lepsze... przykładów można mnożyć... Mnie bardziej niż wykres z hamowni interesuje ile będzie do 100km/h, do 200km/h czyli osiągi na drodze a nie na papierze
P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-23, 15:33
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje |
...fakt ! Bo tyle AUDI S... oraz BMW M... ile w Polsce jezdzi to chyba do tej pory koncernom w Ingolstadt oraz Monachium nie udalo sie wyprodukowac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-24, 19:33
|
|
|
Turbiny założone
4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3978 raz(y) 192,43 KB |
3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3976 raz(y) 197,98 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3965 raz(y) 229,24 KB |
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3955 raz(y) 237,42 KB |
|
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-11-24, 20:06
|
|
|
Będzie przyjemnie jak zaczną tłoczyć
Niespodzianki obsunęły termin odbioru?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-24, 20:22
|
|
|
Rzecz jasna cały ten samochód to jest niespodzianka generalnie jest to porywanie się z motyką na słońce... ale jeśli się uda to będzie kozak
firma MTM ma swojej ofercie kompresor. Gotowy zestaw do przykręcenia. Tylko cena inna... ale 500KM pęka i to od samego dołu
to był mój główny dylemat: odwieczne pytanie: kompresor czy turbosprężarka... przyrosty mocy na tym samym poziomie.
Kompresor sprawdzony, profesjonalna firma tuningowa opracowała gotowy zestaw.
Turbo, a w zasadnie bi-turbo (nie twin-turbo), nie widziałem, nie słyszałem żeby ktoś to zrobił w d3... niewiadoma, ale taniej... zobaczymy... |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
papajec
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 99 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-24, 22:02
|
|
|
Trzymam kciuki, to może być hit
btw. jaka cena tego zestawu MTM? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-11-24, 22:50
|
|
|
Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje |
_________________
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-25, 12:18
|
|
|
Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM
filmik tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ZLpe7QGpAY0
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 )
Ja zdecydowałem się na turbo z kilku powodów:
1. Cena. Różnica będzie ok 5000-6000eur na korzyść turbodoładowania.
2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa
3. Liniowy przyrost mocy w kompresorze dla mnie jest wadą. Co prawda do 2000obr/min jedzie lepiej, ale cały czas podobne wrażenia. W zasadzie 4.2MPI jako wolnossący ma liniowy przyrost mocy. Z turbo jest inaczej, w pewnym momencie kiedy sprężarka osiągnie swoje obroty jest wgniotka w fotel i być może osiągi na papierze są podobne to wrażenia z jazdy z turbo jak dla mnie zdecydowanie lepsze.
Wadą turbo jest to, że trzeba dbać o odpowiednie traktowanie (nie gasić silnika od razu po agresywnej jezdzie), turbodziura, trudniej zamontować...
Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
Ostatnio zmieniony przez SENTENZA 2014-11-25, 12:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-25, 12:23
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI |
To ja im podziekował. Nie za takie pieniądze.... Prędzej sobie W12 kupie nawet D3. |
|
|
|
|
|