Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć  
Autor Wiadomość
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-20, 14:20   

Maciex napisał/a:
Jak już wszystko będzie gotowe to możemy spróbować się z moją W12, czasami bywam we Wrocławiu, może akurat termin podpasuje :)


Maciex: bardzo chętnie. Przed modami próbowałem się z 4.2 TDI... dostałem nieziemskie manto. Owszem od 140km/h w góre to już różnica jest niewielka (jeśli w ogóle) ale od 0-140km/h to TDI robi pogrom z 4.2 MPI...
Po modach powinienem zejść poniżej magicznej bariery 5s do 100km/h... a to oznacza że powinienem Cię wyprzedzać od 0 i z każdej dowolnej prędkości.

Ale to tylko teoria. Szosa pokaże :)
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-21, 11:06   

Okazuje się, że wcale nie jest tak słodko. Kolektory wydechowe i turbiny do przespawania... Skrzynia biegów jest "nowego typu" z półosiami bliżej silnika przez co turbiny dotykają zarówno skrzyni jaki półosi. Da się zrobić ale jak widać oryginalne części od RSa nie gwarantują p&p...
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-21, 23:15   

O matko, miejmy nadzieje że już niewiele niespodzianek zostało...
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-21, 23:28   

no jeszcze dolot... :) a potem 50000 innych problemów :)
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Surveyor 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, S8 D3, RS6 C6
Wiek: 44
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: WY/RT
Wysłany: 2014-11-22, 00:03   

Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT :D Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT :D
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-22, 22:44   

Surveyor napisał/a:
Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT :D Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT :D


Na czasy produkcji d2/d3 moc 360-450 KM to bylo naprawde cos, teraz owszem nie robi to wrazenia, skoro jakies kompakty (np a-klasa amg ma 360KM). Dawne super-cars, np ferrari, porsche czesto mialy moc wlasnie ok 300KM.
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-23, 13:18   

Moc to nie wszystko... Liczy się też moment, skrzynia biegów, napęd, masa itp... Na to jak jeździ dane auto wpływa wiele czynników, a moc (wbrew opinii wielu) wcale nie jest szczególnie wyróżniona... RS6 C7 jest słabsze niż RS6 C6, a mimo to ma lepsze osiągi... 4.2 TDI jest słabsze od 4.2 MPI, a osiągi lepsze... przykładów można mnożyć... Mnie bardziej niż wykres z hamowni interesuje ile będzie do 100km/h, do 200km/h czyli osiągi na drodze a nie na papierze :)

P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" :D przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje :P
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-23, 15:33   

SENTENZA napisał/a:
P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje


...fakt ! Bo tyle AUDI S... oraz BMW M... ile w Polsce jezdzi to chyba do tej pory koncernom w Ingolstadt oraz Monachium nie udalo sie wyprodukowac :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-24, 19:33   

Turbiny założone :)

4.jpg
Plik ściągnięto 3998 raz(y) 192,43 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 3996 raz(y) 197,98 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 3985 raz(y) 229,24 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 3975 raz(y) 237,42 KB

_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2014-11-24, 20:06   

Będzie przyjemnie jak zaczną tłoczyć ;)
Niespodzianki obsunęły termin odbioru?
Pozdrawiam
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-24, 20:22   

Rzecz jasna :( cały ten samochód to jest niespodzianka :) generalnie jest to porywanie się z motyką na słońce... ale jeśli się uda to będzie kozak :)
firma MTM ma swojej ofercie kompresor. Gotowy zestaw do przykręcenia. Tylko cena inna... ale 500KM pęka i to od samego dołu :)
to był mój główny dylemat: odwieczne pytanie: kompresor czy turbosprężarka... przyrosty mocy na tym samym poziomie.
Kompresor sprawdzony, profesjonalna firma tuningowa opracowała gotowy zestaw.
Turbo, a w zasadnie bi-turbo (nie twin-turbo), nie widziałem, nie słyszałem żeby ktoś to zrobił w d3... niewiadoma, ale taniej... zobaczymy...
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
papajec 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 99
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-24, 22:02   

Trzymam kciuki, to może być hit :D

btw. jaka cena tego zestawu MTM?
_________________

 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-11-24, 22:50   

Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem :P
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje :D
_________________

 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-25, 12:18   

Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM :)
filmik tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ZLpe7QGpAY0
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 :D )
Ja zdecydowałem się na turbo z kilku powodów:
1. Cena. Różnica będzie ok 5000-6000eur na korzyść turbodoładowania.
2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa :)
3. Liniowy przyrost mocy w kompresorze dla mnie jest wadą. Co prawda do 2000obr/min jedzie lepiej, ale cały czas podobne wrażenia. W zasadzie 4.2MPI jako wolnossący ma liniowy przyrost mocy. Z turbo jest inaczej, w pewnym momencie kiedy sprężarka osiągnie swoje obroty jest wgniotka w fotel :) i być może osiągi na papierze są podobne to wrażenia z jazdy z turbo jak dla mnie zdecydowanie lepsze.

Wadą turbo jest to, że trzeba dbać o odpowiednie traktowanie (nie gasić silnika od razu po agresywnej jezdzie), turbodziura, trudniej zamontować...

Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI :)
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
Ostatnio zmieniony przez SENTENZA 2014-11-25, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-25, 12:23   

SENTENZA napisał/a:
Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI :)


To ja im podziekował. Nie za takie pieniądze.... Prędzej sobie W12 kupie nawet D3. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.