Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-01, 20:25
|
|
|
Nie rozumiem tej filozofii firmy.... dwa silniki V6 dostępne... nie wiadomo kiedy V8 TFSI/TDI.... na premierze pokazują systemy, które są niedostępne a jako argument podaje się brak regulacji prawnej czyli bzdury bo jakiej regulacji prawnej potrzebne jest zawieszenie czy podnoszenie auta kiedy wsiadamy otwierając drzwi lub coś w nas ma uderzyć w bok ?!?!
W S-klasie już dawno jest dostępne Magic Body Control podobnie jak zaparkowanie auta do garażu w BMW 7....
o co tutaj chodzi? o co kaman?
Może w nowym BMW 7 plastiki bardziej trzeszczą - nie wiem.. nie siedziałem w nowej S-klasie czy 7-demce ale to trzeszczenie podobno słychać jak się jedzie po dziurach a to już jest jakieś chore! |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-01, 21:11
|
|
|
Najlepsze to są nowe oznaczenia pojemności silnika w audi. Tłumaczą się tym że obecnie silnik 2.0 generuje dużo większą moc niż kiedyś i nie chcą by auto było kojarzone z pojemnością tylko z mocą bo 2.0 na klapie to mały prestiż wiec lepiej dać jakąś nieznaną cyferkę. Żałosne oszukańcze i pozerskie.
Badge number Power output
25 80kW and under (up to 106hp)
30 81kW to 91kW (107hp to 127hp)
35 110kW to 120kW (145hp to 159hp)
40 125kW to 150kW (165hp to 198hp)
45 169kW to 185kW (223hp to 244hp)
50 210kW to 230kW (278hp to 304hp)
55 245kW to 275kW (324hp to 363hp)
60 320kW to 340kW (423hp to 449hp)
70 400kW and above (529hp and above) |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-05-01, 21:48
|
|
|
mialem przyjemnosc jazdy probnej taką d5 v6 340km powiem tak na poczatku balem sie jak bede sie czuł po wejsciu do d2 , ale po kilku godzinach chcialem juz do wspomnianej d2 wrocic fajne ma bajery najbardziej podobaly mi sie masaze i rzeczywiscie masazem mozna to nazwac a nie mizernym mizianiem po plecach jak w poprzednich wersjach ... i to by bylo na tyle nie czułem sie w tym aucie wyjątkowo |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-05-02, 10:23
|
|
|
peter5on napisał/a: | 25 80kW and under (up to 106hp)
30 81kW to 91kW (107hp to 127hp)
35 110kW to 120kW (145hp to 159hp)
40 125kW to 150kW (165hp to 198hp) |
Co to jest, A4 ?
Auto klasy premium, wielka ciężka limuzyna, dająca komfort i bezpieczeństwo jazdy, Ale gdzie to bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu 106 KM ? Przecież to kpina jaki to ma mieć stosunek mocy do masy ?
Przepraszam muszę to dodać...
A zbijaliśmy się ze swapów 1.9 TDI
To może by tak do D2 wsadzić 1.8 ADR |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-02, 12:35
|
|
|
ernesto napisał/a: | Auto klasy premium, wielka ciężka limuzyna, dająca komfort i bezpieczeństwo jazdy, Ale gdzie to bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu 106 KM ? Przecież to kpina jaki to ma mieć stosunek mocy do masy ? |
Kolega podał dla wszystkich modeli Audi oznaczenia.... w A8 D5 nie znajdziesz nic słabszego niż 50 czyli (278hp to 304hp). |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-05-02, 14:22
|
|
|
panton napisał/a: | Kolega podał dla wszystkich modeli Audi oznaczenia.... w A8 D5 nie znajdziesz nic słabszego niż 50 czyli |
Zwracam honor |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-05, 13:48
|
|
|
Cytat: | panton napisał/a: | Ktoś ma wiedzę kiedy będą dostępne silnika poza V6 w D5? Pan w serwisie mówił, że nie wie czy w przyszłym (2019) roku będzie V8 TDI lub V8TFSI... o co kaman?! ?! |
39. tydzień 2018 roku:
- W12 quattro tiptronic 430kW/ 585KM (6 litrów)
- 60 e-tron quattro tiptronic 3.0 445KM (Hybryda Audi będzie miała pod maską turbodoładowaną, benzynową jednostkę V6)
Powyższe dotyczy modelu Audi A8 w wersji Lang.
Na ten moment nie ma informacji o V8. |
Jak, że dziś było mi nieco dłużej pojeździć D5 z 3.0 TDI, w końcu dowiedziałem się kiedy wejdą V8 i co jest powodem, a właściwie było powodem wstrzymania.
Otóż wszystko za sprawą EU i ich regulacji na temat ochrony środowiska, czyt. normy Euro.
Nie było do jakiegoś czasu jasne, czy przepisy będą znów zaostrzone, także zarówno V8 PB jak i ON mogły teoretycznie ich nie spełniać. W12 poszło rzutem.
W tym roku zarówno AI jak i aktywne zawieszenie się pojawi za dopłatą przy każdej wersji silnikowej, ale V8 będą dopiero od 2019 roku.
PS - V6 spokojnie daje rade, jak i zwykła pneumatyka (jeden kompresor, ale poprawiono miechy), komfort jest niebo lepszy niż w D3 i D4 głównie za sprawa modyfikacji miechów i amortyzatora, który tłumi nawet na trybie lift. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-06-10, 08:26
|
|
|
dice111, A co z jakością wykończenia wnętrza? Macałeś dekory i inne elementy wnętrza? Na kilku filmach widziałem jak pod naciskiem wszystko trzeszczy.....podobno podczas jazdy na nierównościach również odzywają się piski, trzaski....
ps: tak historia z normami i prawem (jak dla mnie) to ściema.... coś im tam nie grało przy V8 i wstrzymali temat bo nie chcieli się spalić... inżynierki problem rozwiązali i temat jest uruchomiony... dlatego od 2019 ruszą na montowni... |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-10, 10:21
|
|
|
Niedawno czytałem o tym, że niemiecki rząd zabronił im wypuszczenia mocniejszych silników do czasu poprawienia silników z dieselgate. Nie wiem ile w tym prawdy. Czytałem jakiś artykuł, chyba na Interii. Pisali tam, że rząd zagroził że do czasu wypuszczenia mocnych silników w nowych generacjach mają być wdrożone już programy naprawy starszych diesli bo zabronią ich wypuszczenia. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-10, 10:42
|
|
|
panton napisał/a: | dice111, A co z jakością wykończenia wnętrza? Macałeś dekory i inne elementy wnętrza? Na kilku filmach widziałem jak pod naciskiem wszystko trzeszczy.....podobno podczas jazdy na nierównościach również odzywają się piski, trzaski.... |
Od początku było mi powiedziane żebym nie przejmował się niedoróbkami, bo samochód składany ręcznie przed oficjalną produkcją na linii, więc zarówno spasowanie jak i jakieś niedoskonałości mogą być. W każdym razie całe to piano skrzypi przy mocniejszym dotknięciu, dodatkowo panel infotainment miał w rogach jaśniejsze odcienie czerni (nie było to wina samego ekranu, bo ten jest nieco mniejszy, ale jego ramki), samochód miał 17k km a już wszystko to było porysowane, to samo na tunelu, ten połysk cały w rysach.
Generalnie po każdej jeździe wyrabia się nawyk chwytania szmatki i pucowania wszystkiego (Audi dorzuca swoje).
Silniczki, które zasłaniają kratki chodzą wolniej niż w Phaetonie, ten od strony kierowcy już zaczynał skakać (nie było to zamykanie płynne).
Samochodem zrobiłem około 200km, po różnych drogach (również dziurawych serpentynach) i nie słyszałem żadnego trzasku, nawet na dynamicu.
Dali też nieco więcej pianki na podłokietniki w rączkach drzwi, w końcu nie jest tak twardo jak w D3 i D4, no ale nadal to nie jest to co było w D2 FL (chociaż łokcia nie czułem).
panton napisał/a: | ps: tak historia z normami i prawem (jak dla mnie) to ściema.... coś im tam nie grało przy V8 i wstrzymali temat bo nie chcieli się spalić... inżynierki problem rozwiązali i temat jest uruchomiony... dlatego od 2019 ruszą na montowni... |
Mi się jednak wydaje, że było coś na rzeczy po tej aferze co wspomina drago, bowiem z BMW było to samo. W każdym razie jeśli o marketing chodzi dla mnie to strzał w kolano, wypuścić samochód z dwoma najsłabszymi silnikami, bez AI i inteligentnego zawiasu.
Z drugiej jednak strony ten 3l diesel pozytywnie mnie zaskoczył, na papierze osiągi ma jak 4.2 ON z D3, co mogę potwierdzić również na drodze, zbiera się ładnie jeśli nie korzystamy z jazdy w trybie efficiency (jak to Audi ładnie nazywa "żeglowanie") i pali tyle co nic. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-10, 11:14
|
|
|
dice111 napisał/a: | samochód miał 17k km a już wszystko to było porysowane, to samo na tunelu, ten połysk cały w rysach. |
Czyli prosto z salonu teraz będzie się jechać nie tylko na oklejanie folią z zewnątrz ale też w środku? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-10, 11:48
|
|
|
Podobny materiał był w D4, tyle, że nie było go aż tyle (no chyba, że ktoś nie chciał listw alu to wtedy również ładowane te czarne listwy)
Czarny połysk, nie ma szans by się to nie rysowało, w dodatku momentalnie popalcowane jak to dotkniesz, pewnie można to będzie spolerować w zależności od głębokości rys, ale obawiam się , że będzie to samo co z przedliftowymi D3 po takim czasie, porysowane i wytarte co się da. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-06-10, 22:49 D5
|
|
|
Może na zlocie da się to zobaczyć i pomacać w realu , a nawet przejechać jakąś trasę :-))) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|