Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-19, 22:29
|
|
|
Niutonów-pomylił tam. na pewno 30niutonów przy takim stadzie to nieodczuwalna roznica. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-19, 22:55
|
|
|
Witam!
Cytat: | Co do ASO to powiem tak j....ć ASO | - mozna i tak.Trzeba jednak miec swiadomosc skutkow.Chcac miec wyraznie wiecej mocy dolozylbym jeszcze tysiac co dalo by 1,4€ za Qm.To juz moim zdaniem gra warta swieczki.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-20, 08:17
|
|
|
Teraz pytanie czy auto trzyma serię |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-10-20, 09:36
|
|
|
ernesto napisał/a: | Teraz pytanie czy auto trzyma serię |
Niema znaczenia ,niech ma te 300KM,wazne aby mial przyrost 30KM i 30Nm .Tylko pytanie : na ile jest to wiarygodne |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-20, 10:17
|
|
|
Już skrobalismy o tym że w wolnossaku się coś tam da,więcej w FSI jednak jak w starszym MPI ale nie przesadzajmy. Wykresy z hamowni sie moga roznic pomiędzy jednym a drugim urządzeniem i to o więcej niz oni deklaruja bo to automat-jak chipuja silniki to uwierze jak zobacze wykresy z hamowni silnikowej przed i po. Vertig |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-10-20, 21:06
|
|
|
Korton napisał/a: | jordan233 napisał/a: |
Seria 335KM - 430Nm po operacji 363KM - 461KM |
Ale, ze jak programem na 461KM? |
461Nm a nie KM |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-20, 22:16
|
|
|
Witam!
- to nie jest zadna rewelacja."Tutejsi" uzywaja tych silnikow do roznego rodzaju "zabawek" uzyskujac okolo 450 KM.Wiem ze trzeba cos podlubac w oryginalnym komputerze i wymienic oprogramowanie. Widzialem na Ebayu taki wlasnie zestaw z komputerem przygotowany do zabudowy przez "majsterkowicza".
Stefan. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 08:04
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | Witam!
- to nie jest zadna rewelacja."Tutejsi" uzywaja tych silnikow do roznego rodzaju "zabawek" uzyskujac okolo 450 KM.Wiem ze trzeba cos podlubac w oryginalnym komputerze i wymienic oprogramowanie. Widzialem na Ebayu taki wlasnie zestaw z komputerem przygotowany do zabudowy przez "majsterkowicza".
Stefan. |
Bez kompresora lub turbo nie uwierze w 450KM. |
|
|
|
|
|
|
|
ShelbyShn
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3 / S3 8L
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 10:30
|
|
|
Witam!
ShelbyShn napisał/a: | http://strefatuningu.pl/8...ing-wolnossacy/
Wpis z 7 października 2015 na temat programu do silników wolnossących. | -Dobre!
Ja nie wiem czy o tym samym myslimy/piszemy.Doprecyzujmy wiec: w moim odczuciu TUNING ma dac WYRAZNY a nie tylko "papierowy" wzrost/polepszeniie osiagow.Jesli tak nie jest to nazywajac rzecz po imieniu nie uzyje stosownego okreslenia ale naciaganie idiotow na niemala kase.Kto jednak bogatemu zabroni?
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 11:05
|
|
|
Panowie jeszcze raz-silniki FSI sa z natury bardziej podatne na programy niz starsze capy ktore uwielbiamy ze względu na LPG Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych 4,2 FSI w A8-350KM w RS5 juz 450 ale jedynie 430NM,podobnie w R8 tez jest 4,2 FSI...
Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno. |
|
|
|
|
ShelbyShn
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3 / S3 8L
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-21, 14:07
|
|
|
Tak dałem z ciekawości.. Nie planuję takiego zabiegu w A8, mam inny samochód do takich zabaw. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 14:48
|
|
|
Apophis napisał/a: | Panowie jeszcze raz-silniki FSI sa z natury bardziej podatne na programy niz starsze capy ktore uwielbiamy ze względu na LPG Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych 4,2 FSI w A8-350KM w RS5 juz 450 ale jedynie 430NM,podobnie w R8 tez jest 4,2 FSI...
Nie sa to identyczne motory i mechanicznie tes sie troche roznią-nie wgłębiałem sie jak. Ale trubo nie posiadaja na pewno. |
RS5 ma 450 bo jego motor wyzej sie kreci i rozwija moc przy wyzszych obrotach, uogulaniajac wzor na moc to Nm*obr/min*(wspolczynnik), wiec jak oba motory maja podobny maksymalny moment obrotowy, ale rozna moc, to wynika ona z tego, ze przy innych obrotach jest ona rozwijana. Zwykly silnik nie jest prosto tak podkrecic by np krecil sie o 2tys obr wyzej. Mocniejsze zawory, inne sprezyny zarorow (by zdazyly domykac zawory), mocniejsza korba, tloki. Do tego dochodzi wyzszy stopien sprezania i mase innych spraw. Da sie BFM pewnie przerobic na motor podobny do tego z RS5, ale pewnie z BFM'a pozostanie tylko blok i jakies pierdoly.
Napewno programowo skok z 335 do 450KM nie jest mozliwy i to bajka tunera, taka sama jak magiczne boxy wpinane powodujace wieksza moc i mniejsze spalanie (masa tego czegos na aukcjach), po rozebraniu takiego boxa okazuje sie tam zwykly rezystor oszukujacy np temp/mase mierzonego powietrza. Z tego co czytalem samym programem to mozna maks 10-15% ugrac w sprzyjajacych okolicznosciach. Wezmy taki silnik type-R z pakietem tuningowym hondaty....z 200KM mozna wyciagnac 220 (ale tam troche wiecej jest zmian, niz sam program). |
|
|
|
|
|