Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 15:15
|
|
|
Korton, Dokładnie,cudów nie bedzie i żaden elektronik tego nie zmieni za nawet 10tys bez przeróbek mechanicznych. |
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-21, 16:22
|
|
|
Najlepsze to byly te cuda co się wpinało w gniazdo zapalniczki i one zwiększały moc, zmniejszały spalanie, robiły dobrze kierowcy i kto tam wie co jeszcze |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 19:39
|
|
|
Witam!
Fajnie sie to czyta.Z jednej strony zbyt slabe korby i tloki a z drugiej jak pokrecic zeby wiecej bylo.A to napewno takie trudne nie jest jak sie moze wydawac.Moim zdaniem aby znacznie zwiekszyc moc wcale nie trzeba duzych nakladow.
Stefan. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 20:05
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | Witam!
Fajnie sie to czyta.Z jednej strony zbyt slabe korby i tloki a z drugiej jak pokrecic zeby wiecej bylo.A to napewno takie trudne nie jest jak sie moze wydawac.Moim zdaniem aby znacznie zwiekszyc moc wcale nie trzeba duzych nakladow.
Stefan. |
Za to twoje teorie czytam zgrzytajac zebami (zart). Nie da sie prosto/tanio zwiekszyc znaczaco moc w silniku wolnossacym. Nawet ja ci sie uda ekstremalnie podkrecic, to silnik wyzionie za chwile ducha.
Polecam przeczytac ten artykul
http://www.godula.pl/?pag...ion=det&artid=4
jak masz wiecej czasu to inne tez warto
http://www.godula.pl/?page=article |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 20:18
|
|
|
Witam!
Korton napisał/a: | Za to twoje teorie czytam zgrzytajac zebami | -i o to wlasnie chdzi. Staram sie pobudzic do myslenia.
Korton napisał/a: | Nawet ja ci sie uda ekstremalnie podkrecic, to silnik wyzionie za chwile ducha. | -a dlaczego zaraz ekstremalnie? Umiar i rozsadek w takich dzialaniach a nawet i chlodna kalkulacja powinny byc na pierwszym miejscu. To tak jak w starym powiedzeniu: brak rozumu mozna zastapic pieniedzmi ale tylko na krotko i w ograniczonym zakresie.
Dlatego tez przestrzegam przed takimi "tuningowcami" ktorzy za Wasza kase beda prowadzili eksperymenty prowadzace donikad.
Przykladem jest wlasnie to zestawienie:
Audi A8 D3 Oryginał Chip Tuning Power Box
moc moment moc moment moc moment
diesel Audi A8 D3 3.0 TDI 155kW 211KM 211 KM 450 Nm 270 KM (+59) 520 Nm (+70) 220 KM (+9) 495 Nm (+45)
diesel Audi A8 D3 3.0 TDI 171kW 233KM 233 KM 450 Nm 279 KM (+46) 540 Nm (+90) 250 KM (+17) 500 Nm (+50)
diesel Audi A8 D3 4.0 TDI 202kW 275KM 275 KM 650 Nm 334 KM (+60) 760 Nm (+110) 326 KM (+52) 720 Nm (+70)
diesel Audi A8 D3 4.2 TDI 240kW 326KM 326 KM 650 Nm 375 KM (+49) 770 Nm (+120) 354 KM (+27) 720 Nm (+70)
benzyna Audi A8 D3 2.8 FSI 154kW 210KM 210 KM 280 Nm 218 KM (+8) 297 Nm (+17)
benzyna Audi A8 D3 3.0 V6 162kW 220KM 220 KM 300 Nm 235 KM (+15) 318 Nm (+18)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 188kW 256KM 256 KM 320 Nm 261 KM (+5) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 191kW 260KM 260 KM 320 Nm 264 KM (+4) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.7 V8 206kW 280KM 280 KM 360 Nm 296 KM (+16) 380 Nm (+20)
benzyna Audi A8 D3 4.2 FSI 257kW 350KM 350 KM 440 Nm 367 KM (+17) 452 Nm (+12)
benzyna Audi A8 D3 4.2 V8 246kW 335KM 335 KM 420 Nm 342 KM (+7) 445 Nm (+25)
benzyna Audi A8 D3 6.0 W12 331kW 450KM 450 KM 580 Nm 476 KM (+26) 615 Nm (+35)
Nie wiem czy z tego smiac sie bo nawet chyba nie wypada.
Stefan. |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:06
|
|
|
jak już chcecie dłubać wolnossaka to zapodam wykres.
silnik AQF seryjnie ma 310km / 410Nm.
po zmianach ma 375km / 430Nm.
siedzi w 80 B4 i nie ma turbo
co wy na to? w planach jest 400km
IMG_2618.JPG
|
|
Plik ściągnięto 169 raz(y) 218,7 KB |
|
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:09
|
|
|
majkaistefan napisał/a: |
benzyna Audi A8 D3 2.8 FSI 154kW 210KM 210 KM 280 Nm 218 KM (+8) 297 Nm (+17)
benzyna Audi A8 D3 3.0 V6 162kW 220KM 220 KM 300 Nm 235 KM (+15) 318 Nm (+18)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 188kW 256KM 256 KM 320 Nm 261 KM (+5) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.2 FSI 191kW 260KM 260 KM 320 Nm 264 KM (+4) 348 Nm (+28)
benzyna Audi A8 D3 3.7 V8 206kW 280KM 280 KM 360 Nm 296 KM (+16) 380 Nm (+20)
benzyna Audi A8 D3 4.2 FSI 257kW 350KM 350 KM 440 Nm 367 KM (+17) 452 Nm (+12)
benzyna Audi A8 D3 4.2 V8 246kW 335KM 335 KM 420 Nm 342 KM (+7) 445 Nm (+25)
benzyna Audi A8 D3 6.0 W12 331kW 450KM 450 KM 580 Nm 476 KM (+26) 615 Nm (+35)
Nie wiem czy z tego smiac sie bo nawet chyba nie wypada.
Stefan. |
Pominalem silniki turbodoladowane, to przyrosty wychodza na poziomie dokladnie takim o jakim dyskutujemy, nie widze tu po programie przyrostow rzedu 100-150KM |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:10
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | jak już chcecie dłubać wolnossaka to zapodam wykres.
silnik AQF seryjnie ma 310km / 410Nm.
po zmianach ma 375km / 430Nm.
siedzi w 80 B4 i nie ma turbo
co wy na to? w planach jest 400km |
Tylko program? Czy dolot, filtry, walki, moze wieksza przepustnica, jakies kolektory + wydecj pomodzone? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:19
|
|
|
No wlasnie z czego ta moc bo momentu to i tak jak kot napłakał a w życiu nie na mocy sie lata a momencie. |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:30
|
|
|
Nie no tylko programem tyle nie wyjdzie. Doprężające tłoki, kolektory wydechowe, kolektor ssący, dolot. W planach jest 400hp na seryjnych wałkach.
Apophis napisał/a: | No wlasnie z czego ta moc bo momentu to i tak jak kot napłakał a w życiu nie na mocy sie lata a momencie. |
To zależy jaka prędkość. Powiedzmy 0-100km/h moment robi dużo. Ale powyżej już moment ma coraz mniejsze znaczenie.
Wolnossak nigdy momentem nie dogoni doładowanego. Dlatego napisałem "jak już chcecie dłubać wolnossaka".
Ale 65hp względem serii to sporo. A zakładam, że serii nie trzymal... Mój bfm miał 290km czyli 43hp poszło. Jeśli tutaj założyć podobnie to można mówić o przyrostach rzędu 100hp na wolnossaku!!!! |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:33
|
|
|
Do tego to musisz miec dwa wykresy przed i po. Nie kazdy silnik gubi PSy. No więc nie tylko programem i w tym cała tajemnica. Cos się da zrobić ale to bedzie kosztowne-tu wyjdzie taniej kupic juz mocniejszy silnik no i sie koło zamyka. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:35
|
|
|
Apophis napisał/a: | No wlasnie z czego ta moc bo momentu to i tak jak kot napłakał a w życiu nie na mocy sie lata a momencie. |
Jak chcesz V-MAX to samym momentem tego nie zrobisz
SENTENZA napisał/a: | jak już chcecie dłubać wolnossaka to zapodam wykres.
silnik AQF seryjnie ma 310km / 410Nm.
po zmianach ma 375km / 430Nm.
siedzi w 80 B4 i nie ma turbo
co wy na to? w planach jest 400km |
Bardzo fajny rezultat tyle żę trochę kasy trzeba włożyć |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:41
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | Nie no tylko programem tyle nie wyjdzie. Doprężające tłoki, kolektory wydechowe, kolektor ssący, dolot. W planach jest 400hp na seryjnych wałkach. |
Z takimi modami, to nie neguje ze sie da, ja tu walcze z teza MajkaiStefan, ze jest firma co samym programem wyciagnie z BFM 450KM - nierealne. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:53
|
|
|
Vmax sie przydaje ale realny sprint do 200 to najpotrzebniejsze w moim odczuciu. Do tego spory moment to większa elastyczność co by sobie przyspieszać na jednym wyzszym biegu np w górach. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 22:09
|
|
|
Witam!
Korton napisał/a: | ja tu walcze z teza MajkaiStefan, ze jest firma co samym programem wyciagnie z BFM 450KM - nierealne. | - To bardzo realne.Pytanie tylko jak dlugo taka moc i zwiekszony (sadze ze znacznie) moment beda potrzebne.
Stefan. |
|
|
|
|
|