Autor |
Wiadomość |
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-16, 19:07
|
|
|
Słuchajcie! Po kilku telefonach dzisiejszego dnia znam już odpowiedź na pytanie czemu ASO nie zaleca zmiany oleju w naszych ASB :peace: Otóż Audi przewidziało sytuację która obecnie występuje w naszym kraju a mianowicie nikt tak naprawdę do końca nie wie co tam najlepiej trzeba zalać kiedy skrzynia ma już spory przebieg a olej nie był zmieniany ;-)
Wykonałem dzisiaj 3 telefony do znanych i renomowanych warsztatów zajmującymi się ASB
1. nie wymieniać wcale bo juz jest za późno jeśli skrzynia może mieć więcej niż 300 tys.
2. Dexron II, żaden III bo to stara skrzynia.
3. Żadne Dexrony - tylko oryginał. Mówię- czyli syntetyk?. Odp - Nie, oryginalny olej w 4HP24a to półsyntetyk :shock: Tego jeszcze nie słyszałem.
Dodam, że jak robiłem pierwszą wymianę dynamiczna w mojej skrzyni, została zalana oryginalnym olejem z ASO, natomiast usłyszałem dzisiaj że w TIPach z duzym przebiegiem nie wolno robić wymian dynamicznych- było to uzasadnienie późniejszego rozszczelnienia mojej skrzyni.
Natomiast kiedy robiłem remont-skrzynia została zalana podobno zalecanym przez producenta olejem ESSO full syntetyk :-D
Ja już się z tego śmieję ale weź tu człowieku bądź mądry :roll:
AUDI to przewidziało i żeby nie robić użytkownikom ósemek sieki z mózgu, znalazło rozwiązanie w postaci niezalecania wymiany oleju w ogóle :peace: ;-)
Serrgiusz napisał/a: | Panowie, a tak z boku czytając. Załóżmy przykład na nowym aucie. Może zamiast zmieniać olej co 60-70 tys km (koszt na ori ok 1000-1500 zł). To może robić remont co 200 tys km za 5-6 tys zł? Jak koszta podobne to co lepsze dla skrzyni?
|
Masz rację, z tym że gdyby zmieniać ten olej faktycznie od początku regularnie to skrzynia powinna wytrzymać 200 tys x 2. Poza tym wymiany statyczne były by w zupełności wystarczająca i nie są takie drogie wtedy - ok 500 zł |
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2012-01-17, 02:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-01-16, 20:01
|
|
|
Najlepiej zapytajmy się u źródła. W ZF, u producenta. Jak projektowali i produkowali to na pewno coś wiedzą. W końcu to nie fabryka z ruskimi obrabiarkami w Ursusie. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-02-05, 13:42
|
|
|
paulo79 napisał/a: | jesli sie nic nie dzieje nic nie ruszac |
Święte słowa. Jestem tego samego zdania szczególnie przy ASB. |
|
|
|
|
rubio
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3,5
Skrzynia: 7G
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 4.2 FSI , CLS 3,5 CGI
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 72 Skąd: Sotogrande, Spain
|
Wysłany: 2012-02-08, 10:39
|
|
|
Ta sama skrzynia biegow ZF znajduje sie w Range Rover 4.4 L .. a tu juz w instrukcji widnieje zapis o regularnej wymianie oleju .. :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2012-09-11, 17:48
|
|
|
Odgrzeję kotleta, bo przede mną pierwsza wymiana oleju w ASB.
Dziś dzwoniłem do Midparts - wymiana statyczna 650zł z materiałem, dynamicznej nie robią i nie polecają.
W tej cenie jestem w stanie zrobić z kumplem wymianę dynamiczną na oleju MOBIL ESSO LT 71141. Auto ma nalatane niecałe 190tys. km, ostatnia wymiana udokumentowana fakturą w polskim ASO przy 121tys. km, z tym, że nie wiem jaka, ale jak znam ASO to pewnie statyczna. Jest info na zleceniu, że wlano olej Esso LT 71141, niestety olej był klienta i nie wpisali ile litrów, ale przynajmniej wiadomo co jest w skrzyni.
Skrzynia ogólnie ok., czasami zdarzy jej się na zimnym szarpnąć, między 2 a 3 biegiem.
Co zrobilibyście na moim miejscu? |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-09-11, 18:38
|
|
|
Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni bo mu sie nawet nie śniło że te auta beda jezdzic 10-20 lat / 200-300-500 tys km i wiecej.
Do mniejwiecej 200 tys i złomowania auta wystarczy. Niemcy dłużej z reguły nie jeżdża wiec po co zawracac im gitarę wymianami.
Polak kupuje auto i zaczynają sie dylematy wymieniac czy nie wymieniac.
Jakis czas wymienialem u siebie. Przy przebiegu ok 205 tys km. Syf straszny, szkoda ze nie zrobilem zdjęcia. Wymienilem i wszystko cacy.
Gorzej jak u kogoś ten szlam służy za uszczelnienie i po wymianie oleju pojawiaja sie jaja.
Krótko mówiąc totolotek. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-11, 18:42
|
|
|
Wymieniać i najlepiej statycznie ponieważ sie stopniowo miesza,po ok 1000km nastepna taka wymiana wraz z filtrem i latamy sobie juz nastepne kilometry do kolejnej wymiany. Jak sie cos stanie ze skrzynia to bedziemy wiedzieli że mielismy złoma ktory w każdej chwili mogł sie rozpaść. |
Ostatnio zmieniony przez Gość 2012-09-12, 18:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
dafmania
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: S8 D2 G1 RONIN
Wiek: 52 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2012-09-26, 18:46
|
|
|
Miałem taki sam dylemat i postanowiłem podejść do tematu całościowo
Olej to jedno i w jaki sposób go wymienimy według mnie nie ma znaczenia nowy olej posłuży za płyn do płukania tego co nagromadziło się przez lata w skrzyni ale taż o czym wszyscy zapominają w chłodnicy oleju .
Moja skrzynia ma przejechane 192tys i postanowiłem o nią zadbać zanim pojawią się problemy trafiła do pana Pawła z firmy Auto Mat z Miszewka koło Gdańska trafiła na stół wyczyszczona dostała komplet nowych uszczelniaczy , regeneracja konwentera ponieważ mimo że chodziła super elementy tarczy były w oleju koszt 3400zł bez oleju .
I na koniec nowa chłodnica 2400zł.
Sumując nie było tanio mogłem wymienić olej i czekać czy zacznie cieknąć lub jakiś syf z chłodnicy dostanie się znowu do oleju .
A co do zdania serwisu wymieniać olej czy nie moje S8 ma pełną dokumentacje serwisową włącznie z naklejkami serwisowymi na kole zapasowym o kontroli ciśnienia a filtr paliwa przez 14 lat nieruszony podobno Niemcy w benzynach nie wymieniają bo nie trzeba. |
_________________ dafmania |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-26, 18:55
|
|
|
dafmania napisał/a: | filtr paliwa przez 14 lat nieruszony podobno Niemcy w benzynach nie wymieniają bo nie trzeba. |
No jesli mają czystsze paliwo a maja, od naszego syfu to może to swiadczyć że faktycznie nie potrzeba. U nas raczej po 14 latach by filtr nie puszczał juz nic |
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-10-07, 07:07
|
|
|
Prawdę mówiąc czytam i czytam i dalej głupi jestem. Wymieniać czy nie ???
U mnie auto ma 203 000 km. Według mnie ze skrzynią jest wszystko ok ale jako że szykuję siędo kompleksowej wymiany płynów eksploatacyjnych w swoim warsztacie to chciałem też zrobić olej w skrzyni.
A teraz to mam tylko mętlik w głowie
Jak to w Polsce dwóch Polaków i trzy zdania na jeden temat .... |
_________________ ...i to by było na tyle...
Vincent |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-07, 11:44
|
|
|
Vincent, Ja sie nawet nie zastanawiałem i stwierdzenie pana z ASO że oleju sie nie wymienia zbyłem tylko ironicznym smiechem |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2012-10-07, 12:41
|
|
|
Według firmy ZF czyli producenta skrzyni 6HP26 stosowanej w A8 D3 olej
jest "dożywotni" lub 160 tkm. Ciekawe że ich dożywotność określają na
160 tkm , więc wymiana jak najbardziej zalecana. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-07, 15:53
|
|
|
zastanawia mnie jedno jak jesteśmy nie pewni skrzyni
lub było sporo błota
czy nie lepiej w takim wypadku by było zalać olej
mineralny
nie syntetyczny który mniej penetruje ?
co wy o tym myślicie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-10-07, 16:08
|
|
|
A mozesz wlać nawet słonecznikowy, tylko pamietaj, pierwszego tłoczenia. |
|
|
|
|
|