Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-14, 22:37
|
|
|
Wychodzi na to ze fejek póki co do fejka wszyscy wzdychacie bo go nie macie |
|
|
|
|
|
|
|
Iceman
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: Pyton W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 88 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-14, 22:48
|
|
|
Apophis napisał/a: | Wychodzi na to ze fejek póki co do fejka wszyscy wzdychacie bo go nie macie |
Miałem polecam. Zero problemów oprócz raz wymienionego modułu komfortu. Fajne szybkie i wygodne auto za rozsądną kasę. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-14, 23:12
|
|
|
Ja bym wybral D3 bo jest lżejsze i do tego aluminiowe. Fejek wraz z rocznikiem zacznie gnić a to wedlug mnie jest mega gruby problem. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-14, 23:35
|
|
|
To się kupuje nowszego |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-12-14, 23:36
|
|
|
Bugalon, i silniki....tam nie ma silników bo MPI kończą się na 2005-2006 a później jest V8 FSI na łańcuchu.... z TDI jest tylko 3.0 V6 które po 1 ma sporo wad po 2 jest za słaby na taką masę... pozostaje W12
z tym gniciem aż tak bym nie przesadzał bo pewne elementy były aluminiowe jak klapa, maska.... dodatkowo cały jest w ocynku więc nie będzie tak gnił jak Merc...czy Japan car
+
ogromna zaleta Phaetona to 2 akumulatory.... nie wiem dlaczego w D3 jest tylko jeden... na taką ilość elektroniki to jakieś nieporozumienie....wystarczy nowy aku pomęczyć trochę webasto i samochód odpala - OK... ale z powodu napięcia sterowniki i elektronika waruje zapisując najróżniejsze błędy... i krzycząc na FIS durnotami |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-15, 08:18
|
|
|
No tak, z silnikami przyznaję w pełni rację - tez mega wazny argument. A w ocynk to ja wierzę ale w starym audi b3/b4. W nowych juz sobie ksiegowy policzyl ze warstwa ocynku chroniaca przez 7 lat to kilka mikrometrów i wiecej tego ocynku nie dadza. Ja a8 wybralem tylko ze wzgledu na aluminiowe nadwozie. Gdyby nie to to bym jezdzil audi S6c5 w kombi. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-12-15, 08:54
|
|
|
s6c5 chlalo by ci min 5l oleju przy interwale wymiany 10-12k poczytaj na forum jak im chleja olej tak sa zajechane te auta ze szok , a z aluminiowego nadwozia wyrosniesz jak niedaj Boże ktos ci cos pourywa na elementach ktorych sie nie da wymienic , mam kolo siebie d3 bezkolizyjne z udokumentowanym przebiegiem 160k do wziecia ... srebne wymieniany byl tylko amor ostatnio
[ Dodano: 2015-12-15, 09:46 ]
duperele ale cieszą https://www.youtube.com/watch?v=jK2peYC2_YE |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-12-15, 10:14
|
|
|
Witam wszystkich.Widzę że rozgorzała dyskusja na temat wad i zalet dwóch bolidów więc dozuce dwa grosze od siebie.Jezdze D3 4.2 i miałem również okazję prowadzić Phaetona v10 imusze powiedzieć że bzdura jest to co ludzie wygadują na temat awaryjności tych motorów. Auto było kupione od szefa serwisu VW w Niemczech z przebiegiem 83 tys.km(było to pięć lat temu).Auto serwisowane z dodatkową gwarancją.Kolega przez pięć lat przejechał 70 kkm. I nie robił w nim nic poza wymianami oleju i klockow chamulcowych.Jedyny problem jaki miał to nie zamykająca się klapą bagażnika (złamane przewody)W tym roku zmieniał również tarcze hamulcowe.Co do osiągów to jak startowalismy z bramek szły łeb w leb ale na dwóch pasach nie dało się długo jechać jeden obok drugiego i przy ok.190 km/h kumpel dopuścił bo miał przed sobą inne auto.VW jest cięższy jak się nie myle o ok. 400kg ale za to ma większy moment.Co do wnętrza to proponuje się przewieźć i podczas jazdy spróbować znaleźć któryś z przycisków na konsoli(trzeba się chyba zatrzymac ).Kierownica wystrugana z agrestu no i wnętrze zalatuje Ludwikiem14.Ja bym swojej nie zamienił na vw |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-15, 10:58
|
|
|
Mnie w VW odrzuca srodek, skansen i ta brzydka kierownica. Sylwetka, wyglad ok. Czy phateon ma pneumatyczny zawias w serii? |
|
|
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-15, 11:07
|
|
|
Jest jedna niezaprzeczalna zaleta Phaetona - anonimowosc. Wielu ludzi myli go po prostu z Passatem... a dla niektorych ludzi brak "show off" jest bardzo wazny
Ale poza tym to D3 wymiata |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-15, 11:47
|
|
|
Ale mega problem z silnikiem. Kupujesz zajechane 5.0 a o to nie problem i swapujesz na 4,2 tdi |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-12-15, 11:52
|
|
|
Zawias jest pneumatyczny ale możesz osobno ustawić wysokość i twardość. U nas to idzie w parze: im niżej tym twardziej. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-12-15, 12:52
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ale mega problem z silnikiem. Kupujesz zajechane 5.0 a o to nie problem i swapujesz na 4,2 tdi |
taaa... już to widzę jak ktoś wsadzi 4.2TDI i wszystko będzie pięknie śmigać, gadać z całą elektroniką VW
dodatkowo kupić 4.2TDI ze skrzynią + Phaetona + koszty wsadzenia tego...to wyjdzie taka suma, że nie będzie to uzasadnione ekonomicznie
mój kontakt z Phaetonem był również z silnikiem 5.0V10 TDI wersja 4 osobowa.... bardzo fajnie to się odpychało ale np. Marek (Masters) powiedział, że ten silnik to porażka i traktor a nie nowoczesny TDI więc opinia tego gościa jest dla mnie wiarygodna
sam fakt, że VW wycofał się z tego projektu i po 2006 roku nie było go w ofercie o czymś świadczy |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-15, 12:56
|
|
|
panton, 4,2 tdi to silnik VAGa więc będzie hasac bez problemu w fejku.
Co do kosztów to oczywiście że wyniosą więcej niż ekonomiczne uzasadnienie ale to nie jest zabawa dla kogoś kto chce 2lata jeździć albo oszczędzać na aucie a dla kogoś kto jak ja hajta się z autem na lata i ceni sobie komfort i spokój. |
|
|
|
|
|