Ogłoszenie 
blacharstwo lakiernictwo WRC części samochodowe forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Sztuka
lakierowania
werden.pl
moto market
Pompy paliwa
Przepustnice
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??  
Autor Wiadomość
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 903
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-02-09, 19:48   

Jacek82 napisał/a:
śruby to już też mogłeś dać nowe


Tak jest, śruby wg producenta powinny być wymieniane.
70Nm + 180 st.

Nowe śruby są z "plasteliny", stal coraz gorsza jest w obiegu,
lepiej używać starych jak nie są zużyte.
Nowe bierzesz, dokręcasz 70Nm później często nie udaje się 180 st dociągnąć i
leci gwint. Tania chińszczyzna.

Na starych idzie powtórzyć dokręcanie i nie leci gwint.

Co do jazdy, jest sztywniej. Czuć to. Mi to odpowiada. Zmniejsza się minimalnie
komfort ale u mnie sportowa zawieszenie i tak jest sztywniej niż w komforcie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-02-09, 19:51   

Śruby wystarczy sprawdzić czy gwinty nie są ścięte i powyciągane. Poza tym nic innego nie mogło im się stać.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Jacek82 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 43
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-09, 19:59   

pb41ns napisał/a:
A to niby jakie? coś jaśniej prosze

na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1402
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-09, 19:59   

bloku napisał/a:
Śruby wystarczy sprawdzić czy gwinty nie są ścięte i powyciągane. Poza tym nic innego nie mogło im się stać.

No i ja właśnie jestem tego samego zdania
_________________
jetem jaki jestem
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1402
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-09, 20:03   

Jacek82 napisał/a:
pb41ns napisał/a:
A to niby jakie? coś jaśniej prosze

na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?

No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, <faktycznie>
_________________
jetem jaki jestem
 
 
Jacek82 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 43
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-09, 20:05   

nie spotkałem się nigdy z ciągnącymi się śrubami z ASO
skalibrowany dynamometr,odpowiedni moment i dokręca się książkowo
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Jacek82 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 43
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-09, 20:09   

pb41ns napisał/a:
Jacek82 napisał/a:
pb41ns napisał/a:
A to niby jakie? coś jaśniej prosze

na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?

No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, <faktycznie>


ale tu nie mówimy o ramce pod rejestrację przykręconej na śruby z żelaznego tylko o elementach nośnych zawiechy
to nie jest paranoja tylko schludna,czysta i zgodnie ze sztuką zrobiona robota
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-02-09, 20:13   

Jacek82 napisał/a:
nie spotkałem się nigdy z ciągnącymi się śrubami z ASO
skalibrowany dynamometr,odpowiedni moment i dokręca się książkowo


Jak ruszasz je po tym jak fabryka jest zamontowała to tak. Ale ciężko znaleźć 20 letnie auto gdzie jakiś amator mechanik nie masz pewności czy wiedział co to dynamometr <bezradny>
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
  
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1402
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-09, 20:16   

Jacek82 napisał/a:
pb41ns napisał/a:
Jacek82 napisał/a:
pb41ns napisał/a:
A to niby jakie? coś jaśniej prosze

na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?

No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, <faktycznie>


ale tu nie mówimy o ramce pod rejestrację przykręconej na śruby z żelaznego tylko o elementach nośnych zawiechy
to nie jest paranoja tylko schludna,czysta i zgodnie ze sztuką zrobiona robota

Tak, zgadzam się, ale prędzej wymienisz z 10 kompletów wachaczy niż ta śruba się zniszczy
_________________
jetem jaki jestem
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 903
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-02-09, 20:43   

Dajcie spokój, Jacek82 ma rację, wg producenta auta śruba ma być wymieniona
i tyle. Nie ma o czym dyskutować, że nie ma racji.


Trzeba mieć tylko świadomość, że montując starą musimy ją dokładnie obejrzeć
i ustalić czy jest na chodzie.

I tak jak pb41ns napisał, jeżeli ktoś nie przesadzi z dokręcaniem to kilka
razy da się tę śrubę użyć.

Jest ktoś, kto dokręcał starymi śrubami wahacze (a śruby nie były zniszczone) i miał
problem z urwaniem się jej? Czy coś innego? Wahacze dolne, śruby wahaczy górnych
wyciągają się bez problemu i widać na nich przeciągnięte gwinty.

Znam wiele przypadków, gdzie sworznie wypadały z wahaczy ale nigdy, że coś
się z ponownie przykręconą śrubą stało.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
  
 
 
Pepek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 367
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-02-09, 21:28   

Pomijając już to, że w zestawach śruby potrafią być 8.8, czymś co przypomina gwint drobnozwojowy i nakrętkami zębatymi to wg mnie mając oryginał powinno się wymienić nakrętkę samohamowną z wkładką/zagniataną na nową. Śruba może zostać.
_________________
Pozdrawiam
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 406
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-02-10, 23:27   

Pepek napisał/a:
Pomijając już to, że w zestawach śruby potrafią być 8.8

W Polonezie amortyzatory miałem przykręcone śrubami w jakości 10.9
I takie są dostępne do wahaczy na znanym portalu aukcyjnym
https://allegro.pl/oferta/sruba-wahacza-dolnego-audi-a4-superb-vw-passat-b5-6989635004
_________________

  
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 31
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 215
Skąd: LUB
Wysłany: 2019-02-11, 11:10   

Wymieniony olej wraz z filtrem, do tego filtry kabinowe, powietrza i paliwa. Dolany dodatek Liqui Moly Injection Reiniger - oczyszczacz wtryskiwaczy.
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 114
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2019-02-12, 18:04   

Zrobione nowe odmy do ABZ <chura>
Ta od kierowcy puszczała już od groma oleju, Po demontażu starej wszystko naokoło było zalane.

Wiem, że silikonu nie powinno się stosować do odmy, ale mam tych rurek od groma a same rurki metalowe są na styk do wyjść bloku i głowic więc sam silikon ma może 2 mm odkrytej powierzchni, na którą działają opary.
Mocowanie jest teraz na wcisk co pozwala wymienić w razie czego cześć silikonową w 10m. Nie trzeba dawać tam opasek co pozwala na wymianę bez ruszania przepustnicy i kolektora.





Jak by ktoś potrzebował to mogę sprzedać tą od strony pasażera(077103221K) bo jest w stanie idealnym praktycznie i dorzucę tą łączącą głowicę(077103221E) ale ta już taka sobie. Ta od kierowcy śmietnik bo drutowana.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1402
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-12, 18:44   

Dobra robota <okok>
_________________
jetem jaki jestem
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -


Testy opon
hamulce
OC/AC


| Serwis mechaniczny | Blacharstwo lakiernictwo | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |