Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1010 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:48
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | śruby to już też mogłeś dać nowe |
Tak jest, śruby wg producenta powinny być wymieniane.
70Nm + 180 st.
Nowe śruby są z "plasteliny", stal coraz gorsza jest w obiegu,
lepiej używać starych jak nie są zużyte.
Nowe bierzesz, dokręcasz 70Nm później często nie udaje się 180 st dociągnąć i
leci gwint. Tania chińszczyzna.
Na starych idzie powtórzyć dokręcanie i nie leci gwint.
Co do jazdy, jest sztywniej. Czuć to. Mi to odpowiada. Zmniejsza się minimalnie
komfort ale u mnie sportowa zawieszenie i tak jest sztywniej niż w komforcie. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:51
|
|
|
Śruby wystarczy sprawdzić czy gwinty nie są ścięte i powyciągane. Poza tym nic innego nie mogło im się stać. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:59
|
|
|
pb41ns napisał/a: | A to niby jakie? coś jaśniej prosze |
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:59
|
|
|
bloku napisał/a: | Śruby wystarczy sprawdzić czy gwinty nie są ścięte i powyciągane. Poza tym nic innego nie mogło im się stać. |
No i ja właśnie jestem tego samego zdania |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-09, 20:03
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | pb41ns napisał/a: | A to niby jakie? coś jaśniej prosze |
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe? |
No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-02-09, 20:05
|
|
|
nie spotkałem się nigdy z ciągnącymi się śrubami z ASO
skalibrowany dynamometr,odpowiedni moment i dokręca się książkowo |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-02-09, 20:09
|
|
|
pb41ns napisał/a: | Jacek82 napisał/a: | pb41ns napisał/a: | A to niby jakie? coś jaśniej prosze |
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe? |
No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, |
ale tu nie mówimy o ramce pod rejestrację przykręconej na śruby z żelaznego tylko o elementach nośnych zawiechy
to nie jest paranoja tylko schludna,czysta i zgodnie ze sztuką zrobiona robota |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-09, 20:13
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | nie spotkałem się nigdy z ciągnącymi się śrubami z ASO
skalibrowany dynamometr,odpowiedni moment i dokręca się książkowo |
Jak ruszasz je po tym jak fabryka jest zamontowała to tak. Ale ciężko znaleźć 20 letnie auto gdzie jakiś amator mechanik nie masz pewności czy wiedział co to dynamometr |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-09, 20:16
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | pb41ns napisał/a: | Jacek82 napisał/a: | pb41ns napisał/a: | A to niby jakie? coś jaśniej prosze |
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe? |
No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, |
ale tu nie mówimy o ramce pod rejestrację przykręconej na śruby z żelaznego tylko o elementach nośnych zawiechy
to nie jest paranoja tylko schludna,czysta i zgodnie ze sztuką zrobiona robota |
Tak, zgadzam się, ale prędzej wymienisz z 10 kompletów wachaczy niż ta śruba się zniszczy |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1010 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2019-02-09, 20:43
|
|
|
Dajcie spokój, Jacek82 ma rację, wg producenta auta śruba ma być wymieniona
i tyle. Nie ma o czym dyskutować, że nie ma racji.
Trzeba mieć tylko świadomość, że montując starą musimy ją dokładnie obejrzeć
i ustalić czy jest na chodzie.
I tak jak pb41ns napisał, jeżeli ktoś nie przesadzi z dokręcaniem to kilka
razy da się tę śrubę użyć.
Jest ktoś, kto dokręcał starymi śrubami wahacze (a śruby nie były zniszczone) i miał
problem z urwaniem się jej? Czy coś innego? Wahacze dolne, śruby wahaczy górnych
wyciągają się bez problemu i widać na nich przeciągnięte gwinty.
Znam wiele przypadków, gdzie sworznie wypadały z wahaczy ale nigdy, że coś
się z ponownie przykręconą śrubą stało. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 521 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-02-09, 21:28
|
|
|
Pomijając już to, że w zestawach śruby potrafią być 8.8, czymś co przypomina gwint drobnozwojowy i nakrętkami zębatymi to wg mnie mając oryginał powinno się wymienić nakrętkę samohamowną z wkładką/zagniataną na nową. Śruba może zostać. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2019-02-11, 11:10
|
|
|
Wymieniony olej wraz z filtrem, do tego filtry kabinowe, powietrza i paliwa. Dolany dodatek Liqui Moly Injection Reiniger - oczyszczacz wtryskiwaczy. |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-12, 18:04
|
|
|
Zrobione nowe odmy do ABZ
Ta od kierowcy puszczała już od groma oleju, Po demontażu starej wszystko naokoło było zalane.
Wiem, że silikonu nie powinno się stosować do odmy, ale mam tych rurek od groma a same rurki metalowe są na styk do wyjść bloku i głowic więc sam silikon ma może 2 mm odkrytej powierzchni, na którą działają opary.
Mocowanie jest teraz na wcisk co pozwala wymienić w razie czego cześć silikonową w 10m. Nie trzeba dawać tam opasek co pozwala na wymianę bez ruszania przepustnicy i kolektora.
Jak by ktoś potrzebował to mogę sprzedać tą od strony pasażera(077103221K) bo jest w stanie idealnym praktycznie i dorzucę tą łączącą głowicę(077103221E) ale ta już taka sobie. Ta od kierowcy śmietnik bo drutowana. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-12, 18:44
|
|
|
Dobra robota |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|