Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??  
Autor Wiadomość
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-11-27, 00:14   

Konrad123 napisał/a:
sssebek napisał/a:
celowo wybrałem 8 tłoczków zamiast 6 z prostego powodu. W tym zacisku posiadamy łącznie 4 klocki

Z czystej ciekawości zapytam. Czy pompa będzie w stanie obsłużyć taki zestaw? Czy nie będzie łatwiej zagotować płynu hamulcowego przy takim zestawie? Za każdym razem jak widzę, ze ktoś dokłada zaciski na dużo większe tarcze to liczy przeważnie tylko powierzchnie tarczy, ewentualnie tłoczków. Nigdy nie widziałem żeby ktoś tym sobie głowę zaprzątał


Bo przeważnie ludzie nie zgłębiają do końca tematu i wydaje im się że więcej tłoczków to lepiej, co nie zawsze będzie prawdą. Ogólnie jest sporo rzeczy które należałoby wziąć pod uwagę. Począwszy od średnicy tarczy, potem jej waga ( co ma znów wpływ na prowadzenia się samochodu). Do tego pokrycie innym klockiem (po zmianie zacisku) powierzchni ciernej tarczy, sama wielkość klocka no i siła na niego wywierana (która bierze się bezpośrednio z ciśnienia w układzie hamulcowym oraz powierzchni tłoczków bo na nią to ciśnienie działa). Co do wydajności pompy, to jak pepi pisał, jest zapas i to spory. Można się zawsze pobawić też kodowaniem bo inne jest dla felg 18 a inna 19, do tego rozróżnienie też jest ze względu na typ układu hamulcowego.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-27, 06:08   

no ale głównie chodzi o ilość tłoczków <jezyk2>
bo jak jest dwa to wiadomo ze -są z jednej strony i siła przechodzi na drugi klocek bez prowadnice a z tym różnie bywa widać to po klockach który od tłoczka się bardziej ...
druga sprawa że dwa tłoczki będą miały mniejszą srednicze od kilku tłoczków i lepsza jest siła przekazywana na klocek
Zapomniałem dodać jeszcze o przewodach hamulcowych elastycznych tutaj też można sporo zyskać .
Ale hamulce w audi to i tak porażka inne marki mogły jakoś zrobić normalne działające bez tego dziwnego skoku pedału <boisie>
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-11-27, 14:42   

Nie chodzi o ilość tłoczków, chodzi o ich powierzchnię na którą działa płyn hamulcowy. Już tu podawałem przykład 4 tłokowego brembo które wywiera słabszy nacisk na klocek niż fabryczny 1 tłoczkowy zacisk z Golfa. Inny zacisk Brembo też z 4 tłoczkami wywiera znów nacisk o około 20% większy niż fabryczny zacisk Golfa. Tylko o to chodzi. Co do prowadnic, moje zdanie jest taki, że jest to zasmarkanym obowiązkiem właściciela pojazdu, utrzymywać go w należytym stanie technicznym. Jak zaczną u nas tak wyglądać przeglądy jak w Skandynawii, uwierz mi, prowadnice nie będą nigdy zapieczone.

Przewody hamulcowe pominąłem, bo niektóre auta mają już fabrycznie zbrojone w oplocie, pomimo tego że wyglądają na gumowe.

Co do skoku pedału hamulca, obstawiam że to kwestia softu sterującego pompą ABS bo gdy jadę na tempomacie ( aktywny), zbliżam się do czegoś przede mną i samochód zaczyna sam delikatnie hamować, dotknięcie pedału hamulca powoduje momentalne hamowanie auta. Nie ma kompletnie tego martwego skoku a i mam wrażenie że ciśnienie płynu hamulcowego w układzie jest wyższe. Znów jak jadę normalnie albo nie ma nic przede mną (że tempomat za mnie nie hamuje), to jest właśnie to o czym mówisz. Martwy skok i to spory oraz generalnie słabe hamulce.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-27, 19:37   

nie zgodzę się z tobą bo fizycznie jest odwrotnie zawsze zacisk z czterema tłoczkami będzie maj większe pole nacisku niż dwu tłoczkowy bo on naciska z dwóch stron tarczy np
Co do oplotu to ja jeszcze w żadnym aucie nie widziałem fabrycznie a troszkę tego już w życiu robię :P
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-11-27, 21:22   

pepi napisał/a:
Co do oplotu to ja jeszcze w żadnym aucie nie widziałem fabrycznie a troszkę tego już w życiu robię :P


Ku mojemu zdziwieniu w Audi A6 C5 tylne przewody są w oplocie którego nie widać bo jest e gumowej otulinie, przy odcinaniu dopiero zobaczyłem <jezyk2>
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-11-28, 00:58   

Marcin2013 napisał/a:
pepi napisał/a:
Co do oplotu to ja jeszcze w żadnym aucie nie widziałem fabrycznie a troszkę tego już w życiu robię :P


Ku mojemu zdziwieniu w Audi A6 C5 tylne przewody są w oplocie którego nie widać bo jest e gumowej otulinie, przy odcinaniu dopiero zobaczyłem <jezyk2>


Nawet Golf IV ma z tyłu zbrojone.


@ Pepi

Zacisk jednotłoczkowy też naciska z dwóch stron tarczę...

Jedną powierzchnią na którą działa ciśnienie płynu jest tłoczek, a drugą jest zacisk, czyli pole powierzchni w przybliżeniu wynosi 2x pole tłoczka. Zaznaczam tutaj, że mówimy o zacisku jednotloczkowym. To że mamy prowadnice, wpływa jedynie na przesunięcie całego zacisku w płaszczyźnie prostopadłej do tarczy i dopasowanie jego położenia do tarczy, natomiast nacisk jest wywierany zarówno przez tłoczek, jak i obudowę zacisku ( bo zwroty wektora siły nacisku są skierowane na siebie). W przeciwieństwie do np. 6 tloczkowego, gdzie cała siła która idzie na zacisk nie jest w żaden sposób przenoszona na tarczę.

Chcąc iść Twoim tokiem myślowym, powinniśmy brać pod uwagę powierzchnię tylko jednej strony zacisku wielotłoczkowego.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-28, 20:43   

Siła z jednego tłoczka jest przekazywana ale problematyczne są dwie sprawy prowadnice -zapiekają się i zacisk idzie na skos po to jest ta sprężyna aby niwelować to ale nie koniecznie to wszystko dział sporo siły jest tracone z winy mało efektywnego układu .
Robiłem przed chwilą bmw 2018 roku i tam były tarcze gdzieś kolo 300 m i jeden tłoczek i co mnie zdziwiło to z tyłu była podobna tarcza i tarcze są nitowane nie wiem po co ale tak jest ;
wracając do tematu siła 4 tłoczków po dwa z jednej strony zawsze będzie lepszym rozwiązaniem niż 2 i przepychane na drugą stronę i tutaj prawa fizyki się kłaniają .
A co do przewodów to ja nie widziałem nigdy
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-11-28, 22:43   

Pepi, za bardzo uogólniasz. Są zaciski które mają dwa tłoczki przy czym działają one na siebie (MB bardzo lubi to rozwiązanie z tyłu). Masz rację, sporo możemy tracić na prowadnicach i całym mechanicznym osprzęcie, jednak dalej się nie zgodzę ze stwierdzeniem, że 4 tłoczki zawsze będą mocniej hamować niż 1 czy 2 tłoczki. To wszystko zależy od powierzchni tłoczków i niczego więcej (pomijam kwestię prowadnic bo zakładam, że każdy dba o swój samochód i swoje bezpieczeństwo - tak wiem, naiwny jestem <jezyk2> ).

Co dziś zrobiłem... hmm, może nie tak bezpośrednio dla A8, ale po części też. Dalej powiększam garaż bo znowu brakuje miejsca. Teraz czas wywalić jedną ze ścian nośnych, podciąć i skrócić strop, a potem ... w końcu wylewka 50cm B35 i będzie można w końcu postawić podnośnik. Nie mniej jednak, najpierw muszę podeprzeć dach dwuteownikiem HEA 240 na rozpiętości 6300. Poduszki na ścianach zazbrojone już dawno wylałem. Dach podbudowałem drągami drewnianymi podbitymi klinami. Teraz czas wyciąć poziomo fragment ściany, aby w jej miejsce wprowadzić dwuteownik. Aby sobie nieco usprawnić pracę i zmniejszyć ilość roboczogodzin na kucie ściany, wpadłem na pomysł, że ją po prostu wytnę. Będzie szybciej jak i jakość wykonania będzie zupełnie inna bo będzie równa linia odcięcia. Problem taki, że tarczą 230mm nie ma opcji nawet nacinając z dwóch stron przelecieć na wylot ściany 40cm grubej. Zatem wpadłem na taki o to pomysł jak przerobić kątówkę do tego celu (dla porównania obok tarcza 230mm). Jeszcze zostaje tylko dorobić nową porządną rękojeść która pozwoli utrzymać sprzęt w momencie zakleszczenia tarczy. Oczywiście żeby było zgodnie ze sztuką oraz aby wyjść na przeciw zasadom BHP, kątówka będzie miała zredukowaną prędkość obrotową do 4000 obr /min (tyle dopuszcza producent tarczy którą będę uzywał) przy pomocy tyrystora. Czas zrobienia osłony z płaskich kawałków blachy to około 2,5 godziny wliczając w to wymierzenie i trasowanie krzywizn :]

DSC_0754.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 216,14 KB

DSC_0753.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 277,07 KB

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-29, 20:41   

w niedzielę :P takie coś :]
ja staram się nie hałasować bo i tak co chwila mam naloty od skarbowego po ochronę a ostatnio to nawet z gminy były :P
Co do tłoczków 4 łączne pole nacisku będzie większe niż dwóch <jezyk2>
udowodnić
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-11-30, 19:35   

E no nie w niedzielę, tylko w sobotę ;) W niedzielę próbowałem dojść do siebie po nie przespanej nocy. Dzieciak czasem daje popalić. Co do zacisków to policz sobie na przykładzie Golfa IV ASZ/ARL:

- tłoczek z przodu 57mm średnicy
- powierzchnia zacisku też 57 mm

- teraz brembo 4 tłok tyl ze starego Cayenne turbo S (jeśli dobrze pamiętam to wymiary poniżej, musiałbym zmierzyć ale teraz nie ma jak bo wszystkie skrzynie w garażu na stercie poukładane z powodu kolejnej rozbudowy garażu, (mam nadzieję że dobrze pamiętam średnice z tego mniejszego zacisku Brembo, ale na pewno obie były mniejsze niż 40mm)

- 2x36 + 2x38


Teraz policzmy powierzchnie czynne:

Golf:

promień tłoczka: 57mm / 2 = 28,5
powierzchnia : 2 x (bo powierzchnia tłoczka i zacisku) pi * (28,5)^2 = 2* 2550,465 = 5100,93 mm kwadratowego

Teraz przejdźmy do Brembo z Cayenne turbo S I generacji

promień tłoczka I : 36mm / 2 = 18
promień tłoczka II: 38mm / 2 = 19

Zatem powierzchnia na którą działa płyn hamulcowy łączna:
2x tłoczek I = 2 x (bo mamy 2 takie tłoczki - od środka i od zewnątrz po jednym) pi*18^2= 2* 324 = 648 mm kwadratowych

2x tłoczek II = 2 x (bo mamy 2 takie tłoczki - od środka i od zewnątrz po jednym) pi*19^2= 2* = 722 mm kwadratowe

Na koniec musimy dodać obie powierzchnie bo tłoczki pracują wspólnie co daje nam 1370 mm kwadratowych.


Konkluzja:

Jeden tłoczek 57mm daje w ... większy nacisk na klocek niż 4 małe tłoczki w Brembo.

Przykro mi Pepi ale Twoja teza została obalona <fujarka>


W sumie ze wszystkich seryjnych układów hamulcowych ze wszystkich aut jakimi dane mi było jeździć, do tej pory zadowala mnie tylko jeden, z mojego Volvo S60. Po prostu twarz na szybie jak się dowali po hamulcu. Układ hamulcowy mam seryjny i nie zamierzam zmieniać :]
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-30, 19:56   

wiesz to twoje porównanie jest z tyłka strony bo pasowało by porównać podobnej wielkości tarcze w takim samym aucie .
Więc tak mercedes ma w swym modelu takie i takie zaciski co prawda tam jest jeden tłoczek o wielkości 60 mm i ma też 4 tłoczkowe zaciski o średnicy 44 mm x4 -176 mm nam daje no jak dla ciebie to jest równe to wybacz :P
Fizycznie nie wpiszesz pola tłoczków w średnice tarczy tak aby zrównać 2-4 bo to jest nie możliwe
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-11-30, 20:03   

pepi napisał/a:
wiesz to twoje porównanie jest z tyłka strony bo pasowało by porównać podobnej wielkości tarcze w takim samym aucie .
Więc tak mercedes ma w swym modelu takie i takie zaciski co prawda tam jest jeden tłoczek o wielkości 60 mm i ma też 4 tłoczkowe zaciski o średnicy 44 mm x4 -176 mm nam daje no jak dla ciebie to jest równe to wybacz :P
Fizycznie nie wpiszesz pola tłoczków w średnice tarczy tak aby zrównać 2-4 bo to jest nie możliwe


Nie rozumiesz mnie panie ;)

Po 1 popełniłeś błąd bo nie możesz sobie sumować tak wprost średnic tłoczków. Średnica nie przekłada się wprost na pole lecz z kwadratem !

Po 2 porównujemy siłę nacisku na klocek. Tarcze to zupełnie inny temat. Wiadomym jest, że większa tarcza = dłuższe ramię na którym będzie działała siła hamująca = większemu momentowi hamującemu.

Nie mieszajmy dwóch kompletnie różnych rzeczy którymi możemy sobie "żonglować" jak chcemy dobierając siłę hamowana. Poprzednia dyskusja dotyczyła tylko zacisków ;)

Siłę hamowania na dwóch różnych średnicach tarcz, możemy zrównać jedynie poprzez zmianę nacisku na klocek, ewentualnie zmianę jego współczynnika tarcia (zmieniają klocek na inny). A to w zasadzie równoznaczne jest ze zmianą zacisku (mowa o zmianie nacisku na klocek).
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-12-01, 19:58   

ale ja akurat porównałem podobny zestaw :P tylko tam jest jeden tłoczek i 4
bez urazu ale ja cię nie rozumiem
Zestaw 345mm z jednym tłoczkiem i 4
jeśli pole tłoczka większe to i nacisk wywierany na tarczę wiadomo że jak jest jeden czy dwa to cię ogranicz dość sporo tarcza klocek bo nie można zrobić większego od klocka i masz 1 tłoczek lub 2
a jeśli ich masz cztery to jest łatwiej wpisać je w kolo tarczy .
Ja nie rozumiem twej dywagacji ciśnienie w zacisku jest takie samo tylko w przypadku 4 tłoczkowego zacisku jest bez strat przekazywane i równomiernie na dwa klocki które sciskają tarczę a w przypadku tym drugim siła jest przepychana na drugi klocek zawsze jest sporo jej traconej ...
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2020-12-01, 21:13   

Pepi, nie wiem jak Ci to powiedzieć inaczej. Uparłeś się, że zacisk 4-tłoczki ZAWSZE będzie mocniej naciskał na klocek niż zacisk na 1 tłoczku a to po prostu nie jest prawdą. Są zaciski które na jednym tłoczku mają większą powierzchnię na którą naciska płyn hamulcowy, niż np. zacisk z 4 tłoczkami ale małymi. Są też zaciski 4 tłoczkowe gdzie tłoczki są ogromne więc i siła nacisku będzie dużo większa niż przy 1 tłoczku. A to że ładujemy większą tarczę bierze się przeważnie z tego, że nie ma sensu ładować super zacisku do małej tarczy, bo owszem, da to poprawę hamowania, ale nie adekwatną do tego co można by uzyskać zwiększając dodatkowo tarczę.

Jeśli chodzi o pokrycie tarczy klockiem to po prostu kolejny (inny) temat. Wiadomo, że jak dasz ogromny zacisk na malej tarczy to nie cały klocek będzie pracował. Podobnie będzie przy ogromnej tarczy a małym zacisku, z tą różnicą, że to tarcza nie będzie pracowała pełną powierzchnią. Ani jedno ani drugie rozwiązanie nie będzie idealne, choć i tak odczujesz poprawę hamowania.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-12-01, 21:18   

Więcej tłoczków (poza powierzchnią) też lepiej rozprowadza siłę na klocek.


Do poczytania.

Droga hamowania np. nie zależy od rozmiaru klocka...
Duże (powierzchniowo) klocki daje się po to by dłużej się ścierały (rzadsze wymiany).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.