Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??  
Autor Wiadomość
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-11-23, 23:51   

Duża tarcza = duża pojemność cieplna a to ma ogromne znaczenie przy schodzeniu z np. 200 do np. 0 co mi się parę razy na autostradzie już zdarzyło. Tak samo wielokrotne hamowanie pod rząd kiedy nie dajesz możliwości oddania ciepła tarczy - tutaj ukaże się przewaga większej tarczy. Myślałem nad ceramiką, ale tarcze są cholernie podatne na uszkodzenia w momencie jakiegoś uderzenia w nie np. kamyka. Wystarczy przy zdejmowaniu felg lekko nią uderzyć w tarczę i może być wykruszona. Odpuściłem temat.

Reszta jak pisałem, odpowiedni zacisk + odpowiedni klocek. O ile z przodu temat jest prosty bo włożę monoblok wielotłoczkowy o tyle z tyłu pozostanie dalej zacisk na jednym tłoczku, dlatego jeśli zajdzie po testach taka potrzeba, zostanie on rozwiercony i wyląduje w nim większy tłoczek.

Większy tłoczek = większa powierzchnia na którą działa płyn hamulcowy. Przy tym samym ciśnieniu płynu hamulcowego uzyskamy większy nacisk na klocek - elementarna fizyka.

Wracając do tarcz. Większa tarcza = dłuższe ramię na którym działa siła ( klocek jest dalej odsunięty od środka obrotu tarczy) a co za tym idzie? Większy moment hamujący i to przy tym samym ciśnieniu w układzie hamulcowym.

Minusem jest zwiększenie masy nieresorowanej ale coś za coś. Niestety ale auto waży swoje i do tego jeździ załadowane w trasach.


Wracając jeszcze do tematu pojemności cieplnej. Zabiłem już dwa zestawy Zimmermanów Sport (przód 360, tył 310). Dwa/trzy mocniejsze hamowania i ich nie ma. Gną się jakby były z plasteliny. I nie jest to kwestia zapieczonych zacisków/prowadnic, krzywych piast czy błędów w montażu (sprawdzane wszystko czujnikiem zegarowym i wszystko mieściło się w dolnej granicy tolerancji). Tak samo jak tarcze zawsze były docierane w sposób zgodny z procedurą przewidzianą przez producenta. Po prostu nie wytrzymują.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-11-24, 07:44   

385 z 6 tłokiem robi robotę <okok>
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-11-24, 12:04   

dice111 napisał/a:
385 z 6 tłokiem robi robotę <okok>

Potwierdzam.
Pomijając szybkie przejazdy autostradowe oraz masę nocnych spotów to razy ileś byłem też swoją D3ką na zamkniętym torze i w takim zestawieniu hamulców ani razu ich nie zajeździłem.
Częste mocne hamowania po czasie oczywiście obniżają skuteczność, co da się odczuć, ale tarcze się nie krzywią i nie biją. Tym fabryczny zestaw 360/310 przeskakują o całą epokę.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-11-24, 13:51   

Dlatego właśnie idę w taki setup. Tył taki duży robię bo chcę zmienić balans hamulców. Niestety mam z tyłu wysoko położony środek ciężkości i za bardzo dźwiga tył podczas hamowania.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-24, 17:24   

są tarcze nacinane nawiercane które lepiej odprowadzają ciepło -sprawdzone niejednokrotnie ale fakt jest faktem ze audi hamulce ma porażka
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-11-24, 20:16   

Nacięcia mają głównie za zadanie odprowadzać gazy spomiędzy klocka a tarczy. Nawiercenia podobnie a dodatkowo odprowadzają syf z tarczy. Dlatego powinno sie otworki co jakiś czas czyścić. W przeciwnym razie może dochodzić do pękania tarczy. A to że lepiej odprowadzają ciepło wynika głównie z tego, że mamy bardziej rozwiniętą powierzchnię wymiany ciepła oraz właśnie umożliwiamy ucieczkę rozgrzanemu gazowi, dzięki czemu na siłę nie przekazujemy tej temperatury na tarczę.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-11-24, 20:25   

Ja zmieniłem przód na 6tłok plus do tego oplot,ale zostawiłem tarcze 360 i nie poczułem żadnej różnicy, i wydaje mi się że lepiej założyć tarcze 385 z 2tłokiem od S8 niż to co zrobiłem (360 plus 6tłok) oczywiście najlepiej 6tłok plus 385,ale wiadomo droższe rozwiązanie.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-11-24, 21:39   

Marcin2013 napisał/a:
wydaje mi się że lepiej założyć tarcze 385 z 2tłokiem od S8 niż to co zrobiłem (360 plus 6tłok)

Nie sądzę. Brembo 345 4 tłoczkowe hamuje lepiej niż 2 tłok 360.
Dla innego porównania, miałem 380 z D4 na 2 tłoku, teraz 385 na 6 tłoku i jest spora różnica.
_________________
Black Cars Matters
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-11-24, 22:49   

Panowie, ale operujecie pojęciem kompletnie bez znaczenia. Może być i 100 tłoczków i może gorzej hamować niż zwykły 1-tłok. Znaczenie ma sumaryczna powierzchnia tłoczków, bo to ona decyduje o ewentualnym wzroście/spadku siły nacisku na klocek. Pisałem to już wcześniej na przykładzie mojego Golfa. Najprostszą przeróbką przodu w nim to zamontowanie zacisku tylnego Brembo 4-tłoczkowego z prosiaka na tarczę 312. Owszem jest poprawa względem serii na tarczy 288. Natomiast paradoksalnie nacisk na klocek jest mniejszy niż przy fabrycznym zacisku na 1 tłoczku bo właśnie ten zacisk ma malutkie tłoczki i żeby było śmieszniej, zamontowanie seryjnego zacisku na tarczę 312 zrobi lepszą robotę niż to Brembo, dlatego ja wpakowałem również 4 tłoczki, ale zacisku z BMW E38 gdzie sumaryczna powierzchnia tłoczków jeśli mnie pamięć nie myli jest większa o około 20% względem seryjnego 1-tłoka. Do tego przejście na tarczę 312 i to na prawdę robi robotę. Podobnie pewnie jest tu. Kolega wpakował 6-cio tłok ale na małych tłoczkach najprawdopodobniej i nie widzi różnicy. Przeliczajcie panowie te powierzchnie i dopiero wtedy ma sens porównywanie tego.

Oczywiście w powyższej wypowiedzi pominąłem aspekt wielkości klocka, doboru klocka pod względem współczynnika tarcia itd itd. Wypowiedź ma na celu jedynie zwrócenie Wam co tu na prawdę odgrywa główną rolę przy zmianie zacisku.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-11-25, 06:59   

No jasne ale ja tu porównuje 42mm do 42mm w różnej ich ilości ;)
A kolega wyżej nie wiem jaki aktualnie ma zacisk, ale podejrzewam, że z podobnym wymiarem, natomiast na 2 tłoku miał 60mm wcześniej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-25, 10:27   

moim zdanie nie ma po co się pchać w wielkie tarcze i dwa tłoczki -lepiej jest mieć 4/6 tłoczków i tarcze nawiercane i nacinane ale każdy robi jak uważa
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-11-25, 11:13   

Ja celowo wybrałem 8 tłoczków zamiast 6 z prostego powodu. W tym zacisku posiadamy łącznie 4 klocki (przy 6 tłoczkach posiadamy ich 2). Powód mojej decyzji wynika po pierwsze z tego, że przy 8 tłoczkowym łączna powierzchnia tłoczków jest większa niż w 6 tłoczkowych które brałem pod uwagę, natomiast drugą rzeczą która była dla mnie ważna, to właśnie mniejsze klocki które są rozdzielone parami ( dwa klocki od środka i dwa od zewnętrznej strony tarczy). Pomaga to w usuwaniu wszelakiego syfu z tarczy jak i usprawnia odprowadzanie gorących gazów pomimo braku nacięć na tarczy. Kwestię różnicy kosztu zakupu dobrego klocka dla 6 a 8 tłoków pomijam bo jest to nikła różnica w porównaniu do całej eksploatacji A8.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-25, 17:47   

4 klocki w tarczy potrafią ją pogiąć tak jak jest to w seryjnym zacisku w d2
 
 
Konrad123 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-11-25, 22:45   

sssebek napisał/a:
celowo wybrałem 8 tłoczków zamiast 6 z prostego powodu. W tym zacisku posiadamy łącznie 4 klocki

Z czystej ciekawości zapytam. Czy pompa będzie w stanie obsłużyć taki zestaw? Czy nie będzie łatwiej zagotować płynu hamulcowego przy takim zestawie? Za każdym razem jak widzę, ze ktoś dokłada zaciski na dużo większe tarcze to liczy przeważnie tylko powierzchnie tarczy, ewentualnie tłoczków. Nigdy nie widziałem żeby ktoś tym sobie głowę zaprzątał
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-11-26, 06:36   

jest spory zapas na pompie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.