Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Katalizator  
Autor Wiadomość
CIERNI 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 47
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-09-24, 00:09   

Witam. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady... Zdecydowałem się i jak podpowiedział kolega SJake założyłem (przynajmniej narazie) tłumiki przelotowe firmy AWG czy jakoś tak i muszę wam powiedzieć że jestem mile zaskoczony. Obawiałem się że autko będzie głośno chodzić i może to zepsuć ładne brzmienie mojej maszynki ;-) , ku mojemu zaskoczeniu praktycznie nic się nie zmieniło... :d przy wkręcaniu na wysokie obroty może jest minimalnie głośniejszy ale mi to nie przeszkadza a nawet mi się podoba ;-) Tłumiki te są w obudowach na wzór katalizatorów także wyglądają "prawie jak oryginał" :mrgreen:
Pozdrawiam,
Marcin
_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
 
 
vitaliy 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-24, 23:27   

A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-09-25, 09:50   

vitaliy napisał/a:
A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?


Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika.
 
 
CIERNI 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 47
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-09-25, 15:55   

FOSS napisał/a:
vitaliy napisał/a:
A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?


Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika.



Vitaliy tak jak pisałem wcześniej w temacie i teraz napisał FOSS sondy są dwie ( po jednej na stronę ) i znajdują się przed katalizatorami, także nie powoduje to błędów i nie zauważyłem zmian jeśli chodzi o pracę silnika itp. Jedyne co się zmieniło to to że przy wchodzeniu na wysokie obroty może troszkę głośniej "mruczy" ale naprawdę minimalnie także mi to nie przeszkadza... :-) Obawiałem się tej "operacji" :-P ale jestem bardzo miło zaskoczony że taki jest efekt końcowy i autko praktycznie chodzi tak samo jak na "zdrowych" katalizatorach.
_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
 
 
vitaliy 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-25, 18:42   

Cytat:
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda

Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.
;-)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-09-25, 21:53   

Tak, są po dwie. Jedna jest przed katalizatorem, a druga za nim, czyli razem po dwie na jeden wylot - łącznie cztery.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-25, 22:02   

pebo napisał/a:
Tak, są po dwie. Jedna jest przed katalizatorem, a druga za nim, czyli razem po dwie na jeden wylot - łącznie cztery.


Piszesz o D3 czy D2 lift ? Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem....
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-09-25, 22:06   

W D3 na pewno, czy w D2, to nie sprawdzałem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-09-25, 22:10   

Witam
W D2 są na pewno dwie, po jednej na strone, przed każdym katem i to nie ma wpływu na pracę silnika.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-09-25, 22:12   

W D2 do sterowania silnikiem wystarczało, a myślę, że w D3 wstawiono kolejne ze względów ekologicznych (ostrzejsze normy emisji spalin).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-09-25, 22:15   

Witam. Dokładnie w D3 to ekologia.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-09-25, 23:08   

vitaliy napisał/a:
Cytat:
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda

Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.
;-)


Ależ vitaliy, ja mam auto po lifcie (tak jak kolega CIERNI ma rocznik 2000), z nowszym motorem (AQF 310KM) który klepany był już do końca modelu D2...
u mnie na 100% sondy są tylko przed katami - sprawdzałem to a CIERNI właśnie wyciął katy i włożył puchy, tak samo jak wcześniej SJake...
wszyscy mamy tylko 2-wie lambdy ;-)

4 lambdy włożono do D3 - tak jak pisali koledzy powyżej.

:idea:
Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P
 
 
vitaliy 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-26, 20:00   

Witam!
Żeby nie zasmiecać tego tematu, prosze administrację o przeniesienie dyskusji na temat sond w odpowiednij rozdział, temat.
Do wczesniej napisanej informacji dodam, że całyj czas rozmowa idzie o model D2 z silnikiem 4.2 l. I jeszcze dla uzupełnienia tego co w moim poscie wyżej, czetery sondy były montowane na pewno w silnikach: AKB, AKC, ARU, AUW, AVP, AYS, BCS. Sonda przed katalizatorem b 077 906 265 J - wszystkie silniki 4.2. Sonda za katalizatorem: lewa b 077 906 265 AA i prawa b 077 906 265 T - silniki AKB, AKC - 191 KW, ARU - 175 kW, AUW - 228 kW i prawa/lewa b 077 906 265 H - silniki 265 kW AVP, AYS, BCS. Pozdrawiam. ;-)

[ Dodano: 2009-09-26, 21:09 ]
kuczlaw napisał/a:
Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem....

Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-)
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-26, 20:52   

vitaliy napisał/a:
Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-)


Mam AVP i jutro z ciekawości jeszcze raz sprawdzę ale wcześniej odpalę ETKę :)
 
 
vitaliy 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-26, 21:29   

Marcin jak masz motor o oznaczeniu AVP, to na bank musisz miec 4 sondy. Te za katami na pewno będzie widac od spodu, a przed katami chyba tylko od strony komory silnika, albo nadkoli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.