Autor |
Wiadomość |
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-09-24, 00:09
|
|
|
Witam. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady... Zdecydowałem się i jak podpowiedział kolega SJake założyłem (przynajmniej narazie) tłumiki przelotowe firmy AWG czy jakoś tak i muszę wam powiedzieć że jestem mile zaskoczony. Obawiałem się że autko będzie głośno chodzić i może to zepsuć ładne brzmienie mojej maszynki ;-) , ku mojemu zaskoczeniu praktycznie nic się nie zmieniło... :d przy wkręcaniu na wysokie obroty może jest minimalnie głośniejszy ale mi to nie przeszkadza a nawet mi się podoba ;-) Tłumiki te są w obudowach na wzór katalizatorów także wyglądają "prawie jak oryginał" :mrgreen:
Pozdrawiam,
Marcin |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
|
|
|
vitaliy
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-09-24, 23:27
|
|
|
A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-09-25, 09:50
|
|
|
vitaliy napisał/a: | A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D? |
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika. |
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-09-25, 15:55
|
|
|
FOSS napisał/a: | vitaliy napisał/a: | A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D? |
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika. |
Vitaliy tak jak pisałem wcześniej w temacie i teraz napisał FOSS sondy są dwie ( po jednej na stronę ) i znajdują się przed katalizatorami, także nie powoduje to błędów i nie zauważyłem zmian jeśli chodzi o pracę silnika itp. Jedyne co się zmieniło to to że przy wchodzeniu na wysokie obroty może troszkę głośniej "mruczy" ale naprawdę minimalnie także mi to nie przeszkadza... :-) Obawiałem się tej "operacji" :-P ale jestem bardzo miło zaskoczony że taki jest efekt końcowy i autko praktycznie chodzi tak samo jak na "zdrowych" katalizatorach. |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
|
|
|
vitaliy
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-09-25, 18:42
|
|
|
Cytat: | Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda |
Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.
;-) |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-09-25, 21:53
|
|
|
Tak, są po dwie. Jedna jest przed katalizatorem, a druga za nim, czyli razem po dwie na jeden wylot - łącznie cztery. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:02
|
|
|
pebo napisał/a: | Tak, są po dwie. Jedna jest przed katalizatorem, a druga za nim, czyli razem po dwie na jeden wylot - łącznie cztery. |
Piszesz o D3 czy D2 lift ? Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem.... |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:06
|
|
|
W D3 na pewno, czy w D2, to nie sprawdzałem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:10
|
|
|
Witam
W D2 są na pewno dwie, po jednej na strone, przed każdym katem i to nie ma wpływu na pracę silnika. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:12
|
|
|
W D2 do sterowania silnikiem wystarczało, a myślę, że w D3 wstawiono kolejne ze względów ekologicznych (ostrzejsze normy emisji spalin). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-09-25, 22:15
|
|
|
Witam. Dokładnie w D3 to ekologia. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-09-25, 23:08
|
|
|
vitaliy napisał/a: | Cytat: | Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda |
Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.
;-) |
Ależ vitaliy, ja mam auto po lifcie (tak jak kolega CIERNI ma rocznik 2000), z nowszym motorem (AQF 310KM) który klepany był już do końca modelu D2...
u mnie na 100% sondy są tylko przed katami - sprawdzałem to a CIERNI właśnie wyciął katy i włożył puchy, tak samo jak wcześniej SJake...
wszyscy mamy tylko 2-wie lambdy ;-)
4 lambdy włożono do D3 - tak jak pisali koledzy powyżej.
:idea:
Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P |
|
|
|
|
|
|
|
vitaliy
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-09-26, 20:00
|
|
|
Witam!
Żeby nie zasmiecać tego tematu, prosze administrację o przeniesienie dyskusji na temat sond w odpowiednij rozdział, temat.
Do wczesniej napisanej informacji dodam, że całyj czas rozmowa idzie o model D2 z silnikiem 4.2 l. I jeszcze dla uzupełnienia tego co w moim poscie wyżej, czetery sondy były montowane na pewno w silnikach: AKB, AKC, ARU, AUW, AVP, AYS, BCS. Sonda przed katalizatorem b 077 906 265 J - wszystkie silniki 4.2. Sonda za katalizatorem: lewa b 077 906 265 AA i prawa b 077 906 265 T - silniki AKB, AKC - 191 KW, ARU - 175 kW, AUW - 228 kW i prawa/lewa b 077 906 265 H - silniki 265 kW AVP, AYS, BCS. Pozdrawiam. ;-)
[ Dodano: 2009-09-26, 21:09 ]
kuczlaw napisał/a: | Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem.... |
Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-) |
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-26, 20:52
|
|
|
vitaliy napisał/a: | Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-) |
Mam AVP i jutro z ciekawości jeszcze raz sprawdzę ale wcześniej odpalę ETKę |
|
|
|
|
|
|
|
vitaliy
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Vitaliy
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-09-26, 21:29
|
|
|
Marcin jak masz motor o oznaczeniu AVP, to na bank musisz miec 4 sondy. Te za katami na pewno będzie widac od spodu, a przed katami chyba tylko od strony komory silnika, albo nadkoli. |
|
|
|
|
|