Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-09-26, 23:55
|
|
|
Jak zmieniałem poduchę w skrzyni to oglądałem autko od spodu. Wiecie co? W sumie to nic tam nie widać. Wszystko poosłaniane. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-09-27, 02:07
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P |
Tak...
Z tym ze ma 4 katalizatory. 2 wstępne i 2 główne... |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-01-28, 23:17
|
|
|
To wkońcu jak to jest mają cztery czy dwa katy? No i dalej nie wiem czy mogę je wyrzucić, pytam bo akurat mechanik ma mi zdjęty wydech i nie wiem czy zakladać strumienice czy nie. Na ostatnim spocie widziałem 4,2 z założonymi strumienicami i całkiem fajnie chodziła, fakt że było to D2 po lifcie. |
|
|
|
|
Rafelek
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 96 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2010-01-28, 23:35
|
|
|
SERGIO , śmiało możesz zakładać strumienice, jak miałem D2 to odrazu kat.wyciąłem i ładnie cykał na strumienicach. Z wyglądu identyczne jak katalizatory tak więc badania techniczne przejdziesz :-) A i dodam że są dwa katalizatory. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-01-31, 08:51
|
|
|
SERGIO napisał/a: | To wkońcu jak to jest mają cztery czy dwa katy? No i dalej nie wiem czy mogę je wyrzucić, (...) |
Kolego SERGIO, jest tak jak tu napisaliśmy powyżej...
w A8 D2 4,2V8 (PB, przed i po FL) są tylko 2 sondy lambda i 2 katy.
Lambdy umieszczone przed katami więc możesz spokojnie wyciąć katy i wstawić tam strumienice :-P
4 sondy lambda i 4 katy w D2 są tylko w silniku W12 ale Ty takiego nie masz więc bez stresu ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
guzior
Moje A8
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-31, 09:48
|
|
|
A ja strumeinic bym nie wstawial wogole, bo moga wiecej pogorszyc niz poleprzyc. Najlepszy jest prosty kawalek rury. Musi byc tylko dobrze wspawany (bez glutów, musi trafiac w rure itp.).
Jeszcze nie spotkalem auta (a kilka ich juz robilem) w ktorym strumienica by cokolwiek poprawila, w stosunku do zwyklej rury. |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-01-31, 11:47
|
|
|
Pokełbasiło mi się FOSS, pytając czy mam cztery czy dwa nie chodziło mi o katalizatory tylko o sondy - sorki za błąd, wiem że cztery katy są tylko w W12 ;-).
Pytałem o wyrzucenie katalizatorów bo chodzi mi tylko o zmianę dźwieku wydechu.
Na ostatnim SPOCIE w trójmieście jeden z kolegów w D2 po lifcie miał założone strumienice i dźwięk wydechu był całkiem sympatyczny i rasowy, ale nie za głośny.
Zdania tutaj na forum są podzielone dlatego pytam, żeby nie narobić sobie kłopotów, gdy nagle się okaże po wstawieniu strumienic, że dźwięk bedzie ok, a zaczną się jakieś inne problemy z pracą silnika czy jakimiś błędami itp.
Zawsze uważałem, że wyrzucenie katalizatora odetka układ wydechowy i poprawi dynamikę silnika. |
|
|
|
|
guzior
Moje A8
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-31, 12:13
|
|
|
Katalizator wywalic - tak. Wstawic strumiennice - nie. Kazdy jednka zrobi jak bedzie uwazal. Osobisci nigdy nikomu nie polecałem i nie bede polecal wstawania strumiennic. |
|
|
|
|
|
|
|
Martinez
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Martin
Jeżdzę: S8
Wiek: 34 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2010-01-31, 13:51
|
|
|
Z tego co ja wiem to 4.2 bynajmiej moje S8 ma sondy przed katami i po więc tu sie rodzi problem. |
_________________ Martinez:):):):)Audi S8 ABT |
|
|
|
|
guzior
Moje A8
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-31, 14:19
|
|
|
Rowniez nie ma problemu - sondy trzeba wtedy zdystanowac, np. na specjalnych tulejkach aby nie byly w strumieniu spalin. Wtedy ECU mysli ze ma katalizatory i nie lapie bledow. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-01-31, 21:00
|
|
|
guzior napisał/a: | Katalizator wywalic - tak. Wstawic strumiennice - nie. Kazdy jednka zrobi jak bedzie uwazal. Osobisci nigdy nikomu nie polecałem i nie bede polecal wstawania strumiennic. |
Popieram kolego guzior bo strumienica to taki przereklamowany gadżet... a tak naprawdę nic to nie daje :-P
Równie dobrze zamiast strumienicy można wstawić tłumik przelotowy w kształcie podobny do katalizatora i efekt końcowy będzie ten sam :lol:
Martinez napisał/a: | Z tego co ja wiem to 4.2 bynajmiej moje S8 ma sondy przed katami i po więc tu sie rodzi problem. |
Ej Martinez, czy aby na pewno?
Moje S8 tak jak Twoje także jest z 2002 (silnik AVP) i sondy lambda mam tylko dwie, przed katami ;-)
chyba pora zajrzeć kontrolnie pod samochód :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
michaex [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-26, 19:25
|
|
|
Witam serdecznie
Powinienem od razu do Was uderzyć po radę - próbowałem wcześniej na sąsiednim forum.
Sprawa wygląda tak. Zakupiłem ostatnio A8 D2 4.2 (AUW 2002) i mam do wymiany katalizator - komputer pokazuje błąd. Jako, że ASO zaproponowało oryginał za ponad 4tys chciałbym znaleźć rozwiązanie alternatywne ;-) Z tego co przeczytałem, temat katalizatora pojawia się najczęściej w charakterze wyprucia w.w. urządzenia :mrgreen:
Z przedstawionej wcześniej informacji od kolegi vitaliy wynika, że mój silnik ma 4 sondy lambda.
I teraz do rzeczy. Chciałbym, żeby auto było "tip-top". Jednak wydawanie wspomnianej kwoty na oryginał nie jest chyba rozsądne. Możecie koledzy zaproponować jakieś rozwiązanie, tak żeby komputer mojego samochodu spał spokojnie i ja też? ;-)
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Michał |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-02-26, 20:23
|
|
|
Michaex,
Na początek gratulacje
Fajnie, ze udało Ci się znaleźć ciekawe auto.
Na pocieszenie powiem, ze tam masz dwa katalizatory - a jeden kosztuje ~4000zł :roll:
więc jeśli nie masz wolnych 9000 zł to odpuść ASO.
AUW ma 2 sondy lambda. (błąd)
Po jednej na strone, umieszczone są przed katalizatorami. (błąd)
Mozesz zastosować polskie zamienniki, ewentualnie zregenerować swoje (1500-2000zł). Wybebeszą stare, wstawią nowe środki.
Wtedy obejdzie sie bez większego spawania.
Pozdrawiam
P.s Skad wiesz, ze masz uszkodzone katalizatory? Wchodziłes pod auto - czy tylko opierasz sie na diagnozie VAG? |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
Ostatnio zmieniony przez SJake 2010-02-26, 22:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Martinez
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Martin
Jeżdzę: S8
Wiek: 34 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2010-02-26, 21:43
|
|
|
Mam na 100% cztery sondy dwie przed kat i dwie za katalizatorami. |
_________________ Martinez:):):):)Audi S8 ABT |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-02-26, 21:52
|
|
|
Martinez napisał/a: | Mam na 100% cztery sondy dwie przed kat i dwie za katalizatorami. |
Jaki masz kod silnika.... chyba nie AUW?
EDIT:
Wróc...
FAKTYCZNIE SĄ CZTERY!
Pozostaje Ci tylko oryginał lub regenerowane na wzór. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|