Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Katalizator  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-09-26, 23:55   

Jak zmieniałem poduchę w skrzyni to oglądałem autko od spodu. Wiecie co? W sumie to nic tam nie widać. Wszystko poosłaniane.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-09-27, 02:07   

FOSS napisał/a:

Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P


Tak...
Z tym ze ma 4 katalizatory. 2 wstępne i 2 główne... :)
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-01-28, 23:17   

To wkońcu jak to jest mają cztery czy dwa katy? No i dalej nie wiem czy mogę je wyrzucić, pytam bo akurat mechanik ma mi zdjęty wydech i nie wiem czy zakladać strumienice czy nie. Na ostatnim spocie widziałem 4,2 z założonymi strumienicami i całkiem fajnie chodziła, fakt że było to D2 po lifcie.
 
 
Rafelek 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2010-01-28, 23:35   

SERGIO , śmiało możesz zakładać strumienice, jak miałem D2 to odrazu kat.wyciąłem i ładnie cykał na strumienicach. Z wyglądu identyczne jak katalizatory tak więc badania techniczne przejdziesz :-) A i dodam że są dwa katalizatory.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-31, 08:51   

SERGIO napisał/a:
To wkońcu jak to jest mają cztery czy dwa katy? No i dalej nie wiem czy mogę je wyrzucić, (...)

Kolego SERGIO, jest tak jak tu napisaliśmy powyżej...

w A8 D2 4,2V8 (PB, przed i po FL) są tylko 2 sondy lambda i 2 katy.
Lambdy umieszczone przed katami więc możesz spokojnie wyciąć katy i wstawić tam strumienice :-P

4 sondy lambda i 4 katy w D2 są tylko w silniku W12 ale Ty takiego nie masz więc bez stresu ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
guzior 
Moje A8


Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 59
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-31, 09:48   

A ja strumeinic bym nie wstawial wogole, bo moga wiecej pogorszyc niz poleprzyc. Najlepszy jest prosty kawalek rury. Musi byc tylko dobrze wspawany (bez glutów, musi trafiac w rure itp.).
Jeszcze nie spotkalem auta (a kilka ich juz robilem) w ktorym strumienica by cokolwiek poprawila, w stosunku do zwyklej rury.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-01-31, 11:47   

Pokełbasiło mi się FOSS, pytając czy mam cztery czy dwa nie chodziło mi o katalizatory tylko o sondy - sorki za błąd, wiem że cztery katy są tylko w W12 ;-).
Pytałem o wyrzucenie katalizatorów bo chodzi mi tylko o zmianę dźwieku wydechu.
Na ostatnim SPOCIE w trójmieście jeden z kolegów w D2 po lifcie miał założone strumienice i dźwięk wydechu był całkiem sympatyczny i rasowy, ale nie za głośny.
Zdania tutaj na forum są podzielone dlatego pytam, żeby nie narobić sobie kłopotów, gdy nagle się okaże po wstawieniu strumienic, że dźwięk bedzie ok, a zaczną się jakieś inne problemy z pracą silnika czy jakimiś błędami itp.
Zawsze uważałem, że wyrzucenie katalizatora odetka układ wydechowy i poprawi dynamikę silnika.
 
 
guzior 
Moje A8


Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 59
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-31, 12:13   

Katalizator wywalic - tak. Wstawic strumiennice - nie. Kazdy jednka zrobi jak bedzie uwazal. Osobisci nigdy nikomu nie polecałem i nie bede polecal wstawania strumiennic.
 
 
Martinez 
Moje A8


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Martin
Jeżdzę: S8
Wiek: 34
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-01-31, 13:51   

Z tego co ja wiem to 4.2 bynajmiej moje S8 ma sondy przed katami i po więc tu sie rodzi problem.
_________________
Martinez:):):):)Audi S8 ABT
 
 
guzior 
Moje A8


Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 59
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-31, 14:19   

Rowniez nie ma problemu - sondy trzeba wtedy zdystanowac, np. na specjalnych tulejkach aby nie byly w strumieniu spalin. Wtedy ECU mysli ze ma katalizatory i nie lapie bledow.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-31, 21:00   

guzior napisał/a:
Katalizator wywalic - tak. Wstawic strumiennice - nie. Kazdy jednka zrobi jak bedzie uwazal. Osobisci nigdy nikomu nie polecałem i nie bede polecal wstawania strumiennic.

Popieram kolego guzior bo strumienica to taki przereklamowany gadżet... a tak naprawdę nic to nie daje :-P
Równie dobrze zamiast strumienicy można wstawić tłumik przelotowy w kształcie podobny do katalizatora i efekt końcowy będzie ten sam :lol:

Martinez napisał/a:
Z tego co ja wiem to 4.2 bynajmiej moje S8 ma sondy przed katami i po więc tu sie rodzi problem.

Ej Martinez, czy aby na pewno?
Moje S8 tak jak Twoje także jest z 2002 (silnik AVP) i sondy lambda mam tylko dwie, przed katami ;-)
chyba pora zajrzeć kontrolnie pod samochód :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
michaex
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-26, 19:25   

Witam serdecznie

Powinienem od razu do Was uderzyć po radę - próbowałem wcześniej na sąsiednim forum.

Sprawa wygląda tak. Zakupiłem ostatnio A8 D2 4.2 (AUW 2002) i mam do wymiany katalizator - komputer pokazuje błąd. Jako, że ASO zaproponowało oryginał za ponad 4tys chciałbym znaleźć rozwiązanie alternatywne ;-) Z tego co przeczytałem, temat katalizatora pojawia się najczęściej w charakterze wyprucia w.w. urządzenia :mrgreen:

Z przedstawionej wcześniej informacji od kolegi vitaliy wynika, że mój silnik ma 4 sondy lambda.

I teraz do rzeczy. Chciałbym, żeby auto było "tip-top". Jednak wydawanie wspomnianej kwoty na oryginał nie jest chyba rozsądne. Możecie koledzy zaproponować jakieś rozwiązanie, tak żeby komputer mojego samochodu spał spokojnie i ja też? ;-)

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Michał
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-02-26, 20:23   

Michaex,

Na początek gratulacje ;)

Fajnie, ze udało Ci się znaleźć ciekawe auto.

Na pocieszenie powiem, ze tam masz dwa katalizatory - a jeden kosztuje ~4000zł :roll:
więc jeśli nie masz wolnych 9000 zł to odpuść ASO.

AUW ma 2 sondy lambda. (błąd)
Po jednej na strone, umieszczone są przed katalizatorami. (błąd)

Mozesz zastosować polskie zamienniki, ewentualnie zregenerować swoje (1500-2000zł). Wybebeszą stare, wstawią nowe środki.
Wtedy obejdzie sie bez większego spawania.

Pozdrawiam

P.s Skad wiesz, ze masz uszkodzone katalizatory? Wchodziłes pod auto - czy tylko opierasz sie na diagnozie VAG?
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
Ostatnio zmieniony przez SJake 2010-02-26, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Martinez 
Moje A8


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Martin
Jeżdzę: S8
Wiek: 34
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-02-26, 21:43   

Mam na 100% cztery sondy dwie przed kat i dwie za katalizatorami.
_________________
Martinez:):):):)Audi S8 ABT
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-02-26, 21:52   

Martinez napisał/a:
Mam na 100% cztery sondy dwie przed kat i dwie za katalizatorami.


Jaki masz kod silnika.... chyba nie AUW?

EDIT:
Wróc...


FAKTYCZNIE SĄ CZTERY!

Pozostaje Ci tylko oryginał lub regenerowane na wzór.
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.