Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-04, 14:08
|
|
|
meir napisał/a: | moja też sama przerzuca na tipie + 1 i -1 a po wciśnięciu kicka -2 redukuje |
czyli wychodzi na to że albo mamy ten sam rodzaj ASB albo to samo kodowanie, choć moim zdaniem takie zachowanie ASB jest jak najbardziej poprawne...
kto tak nie ma niech sie martwi... taki żarcik <kwiatek> <niegadam> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-04, 14:32
|
|
|
Właśnie wolał bym żeby na TIPIE nic nie robił pełna kontrola.
Na początku zabawa wyprzedzanko to na tipa redukcja ogień gała + i tu moje zdziwienie nie jedzie co jest, ja zmieniłem i komp miałem +2 to nie jechał.
Znalazłem jakieś informacje o adaptacji kicka moze ktoś coś więcej wie na ten temat? |
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-02-04, 18:16
|
|
|
Koledzy, lepiej mi wyjaśnijcie jak to jest, tymi pierwszymi rocznikami, że niby nie było kickdown'a, bo kiedyś pocisnąłem jednemu Panu który testował D2 i mówił, że denerwujące jest to, że nie może zredukować na tipie i pouczyłem go właśnie o kickdownie Na dowód tego, że skrzynka zmienia nawet o 3 biegi w dół zamieszczam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=vGIfPzEZOmo |
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-04, 19:14
|
|
|
pawelbtw napisał/a: | Koledzy, lepiej mi wyjaśnijcie jak to jest, tymi pierwszymi rocznikami, że niby nie było kickdown'a, bo kiedyś pocisnąłem jednemu Panu który testował D2 i mówił, że denerwujące jest to, że nie może zredukować na tipie i pouczyłem go właśnie o kickdownie Na dowód tego, że skrzynka zmienia nawet o 3 biegi w dół zamieszczam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=vGIfPzEZOmo |
Ale ty chyba masz 5hp24? to jest. |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-04, 19:18
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | meir napisał/a: | moja też sama przerzuca na tipie + 1 i -1 a po wciśnięciu kicka -2 redukuje |
czyli wychodzi na to że albo mamy ten sam rodzaj ASB albo to samo kodowanie, choć moim zdaniem takie zachowanie ASB jest jak najbardziej poprawne...
kto tak nie ma niech sie martwi... taki żarcik <kwiatek> <niegadam> |
wiesz co oznaczenie skrzyni mogę ci powiedzieć w sobotę bo będę dolewał oliwy to sprawdzę a kodowanie mam 00001. |
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-04, 19:20
|
|
|
a redukacja zależy od paru czynników z tego co zauważyłem , Pierwszy to prędkość drugi obroty. Bo wątpie że cisnąć 220 km przy kicku skrzynia zredukuje o 2 biegi. |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-04, 19:50
|
|
|
meir napisał/a: | Bo wątpie że cisnąć 220 km przy kicku skrzynia zredukuje o 2 biegi. |
nie zredukuje...co najwyzej o jeden, jesli w ogole...juz probowalem
pawelbtw, ale przy kicku skrzynia moim powinna od razu zmienic np. z 4 na 2 a nie jak na filmie pojedynczo - po kolei w dol...poza tym jak slucham w sluchawkach to slychac jak lewarek chodzi przy redukcji |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-02-04, 20:02
|
|
|
martin_rs4, Dobra uwaga co do filmuku kolegi.. bo ja tez zauwazylem jakby byly recznie zmieniane biegi ponieważ jakos tak pokolei przeskakiwały zamiast odrazu na 1.
w ogole ten temat dla mnie prosty zredukuje tyle ile moze tylko ciekawi mnie to jak może nie zredukować ani wrzucic na wyzszy na TIpie i kicku |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-04, 20:04
|
|
|
no dość dziwne u mnie przy kicku od razu na wyświetlaczy z 5 przeskakuje na 3 a nie po kolei |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-02-04, 21:11
|
|
|
Bartul, tak to jest 5HP24 pare postów wcześniej wspomniałem o tym, że mam dłuższe biegi temu może moja zmienia o 3 dół. Koledzy, nie miałbym was po co oszukiwać, jedyna manualna zmiana na tym filmiku to biegi do góry przy których zmienianie lewarkiem biegów oczywiście słychać martin_rs4, Możesz mieć rację, moja delikatnie szarpie nie mam pewności co do jej kondycji, ale za ok.20min dodam obiecany filmik z S-ką D3 nagrany 10 min temu i tam przedstawiłem jak jedziesz spokojnie przy 60 km/h na 6 biegu i redukcja na 2 przy pełnym gazie, a następnie w 31s. manualnie wrzuciłem piątkę aby pokazać jak auto jedzie na tiptronicu, bez użycia kickdowna, a następnie w 36s. kickdown. Powinno to zobrazować mniej więcej jak to działa tym nieświadomym
Ps. W trzech A8 skrzynia na tipie zmienia biegi tak samo, więc nie wiem, czy wszystkie 3 są uszkodzone, czy po prostu skrzynia na tipie przeskakuje przez każdy bieg. Ale ktoś wyżej stwierdził, że jak jedzie w trasie i da gazu na maxa to chwile to potrwa zanim skrzynia zredukuje, więc może ona przeskakuje przez każdy bieg, ale na D tego nie widzimy?
Ps.2: Sorka za jakość i jeszcze raz zapewniam, że nie zmieniałem biegów ręcznie ale z tym, że skrzynia sama zdecyduje do którego biegu zredukować to prawda, testowałem wiele razy i w D2 powyżej 60 km/h redukuje na 2, a poniżej do 1-ki. Tak samo, D3. Ale pomyślcie tak, jadąc 110 km/h jedziecie na 6. Nagle but w podłoge i zredukuje do 3-ki czyż nie ?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
Ostatnio zmieniony przez pawelbtw 2015-02-04, 21:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-04, 21:21
|
|
|
Dziwna sprawa z tym przezkakiwaniem biegów pojedynczo, bo na moim filmiku widać jak skrzynia na tipie po wciśnięciu kick a z 4 biegu od razu wskakuje na 2 bieg a też mam 5hp24
Ciekawe jak będzie z tym S8 D3 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-04, 21:28
|
|
|
ja jestem na 100 % pewny że przeskakuje od razu na 3 z piątki a nie po kolei przynajmniej u mnie w aucie kilka razy próbowałem i zawsze tak samo |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-02-04, 21:32
|
|
|
akurat co do "przeskakiwania" skrzyni przez każdy bieg po kolei to myślę, że pawelbtw ma racje a już czy wyświetli od razu bieg docelowy czy będzie podświetlać po kolei to chyba różnica zegarów a nie skrzyni... No chyba, że warto jeszcze sprawdzić czy mamy skrzynie typu PRND432 czy PRNDS bo może to też robi różnicę ? <niewiem>
Kolega w D3 miał tak samo, każdy bieg po kolei mu się podświetlał.
Mi w każdym razie redukuje o 2 a czasem nawet 3 biegi (5->2) największa różnica jaką wychwyciłem. Niestety zapomniałem i nie sprawdziłem, czy na tip'ie też redukuje po wciśnięciu kick'a
Za to czas reakcji myślę, że podobny, obojętnie czy pokazuje od razu niższy bieg czy po kolei wyświetla to i tak chwilę trzeba poczekać
P.S. Paweł dobra nuta w tej D3 |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-04, 21:35
|
|
|
No u mnie też ale może w PreFL akurat w ten sposób na FISie pokazuje jak u kolegi pawelbtw, <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-04, 21:36
|
|
|
O i tu kolega ma racje bo skrzynie z trybem S mogą inaczej wyświetlać to raz a dwa ja mam FL a to i wyświetlanie może być inne niż u kolegi bo na filmie widzę że ma pre FL |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|