Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-02, 18:43 [D2 00 4.2PB/LPG
] Kickdown
|
|
|
Chciałem podpytać jak jest u Was z kickdownem. Ogólnie zasada jest, że w momencie depnięcia zbija 2 biegi niżej. Jadąc dziś na 4 przy 60km/h lala odeszła zacnie, ale z ciekawości przerzuciłem na tipa i ku mojemu zdziwieniu był 3bieg <niewiem> a powinien być chyba 2 <niewiem> jadąc z większą prędkością ( zazwyczaj jest już 5bieg) zrzuca o 2 niżej. Jak to jest z tym? czy te dwa biegi w dół to jest jak amen w pacierzu, czy jest to jakoś uzależnione od prędkości bądź danego biegu. Szczerze to nigdy w to nie wnikałem, bo odejścia przy wyprzedzaniu nigdy mi nie brakowało, ale zastanawiam się, czy nie powinien ciągnąć z większego 'downa' |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-02-02, 18:58
|
|
|
zalezy od predkosci mi się zdaje chyba nie jest to jakąś regułą ze redukuje 2 stopnie zawsze tak czy owak mogl ci juz o 1 podbic w góre |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-02, 19:23
|
|
|
Zrzuci o dwa biegi jeżeli obroty na to pozwolą . |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-02, 19:33
|
|
|
To zrób inaczej...przerzuć na Tipa i wtedy wciśnij kick'a i zobacz czy że jedzie o dwa biegi czy nie. Oczywiście prędkość i zakres obrotów też mają znaczenie jak wyżej wspomniano, ale generalnie powinna zrzucać o 2 biegi w dół. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-02, 19:52
|
|
|
beyer28 napisał/a: | martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola... |
Na tipe też powinien zrzucić przy wciśniętym kicku oraz trzymając go cały czas, jeśli dojdzie do końca obrotów powinna ASB przerzucić na wyższy bieg. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-02, 20:13
|
|
|
A zapomniałem ze jeszcze ma znaczenie szybkość wciskania pedału gazu faktycznie jak wciskałem ospale ale z kickdownem to o jeden zrzuca.
Na tipie sam redukuje i sam zmienia biegi co mi nie pasuje .
No przy 1600 to powinien o dwa w dół zrzucić. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-02, 20:18
|
|
|
Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-02, 21:00
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi... |
Też tak mam trwa to wieki przy wyprzedzaniu trzeba poprawkę brać. |
|
|
|
|
|
|
|
Lakier [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-02, 21:04
|
|
|
To jest niestety normalne w tych automatach. Nawet w DSG chwile to trwa. |
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-02-02, 21:19
|
|
|
Kiedyś miałem podobną zagwostkę jak Ty Beyer, ale specjalnie sobie pojeździłem na pustej drodze i popróbowałem i zrzucała grzecznie o 2 biegi - chociaż sprawdzałem głównie 5->3
aż sam jutro sprawdze czy zrzuci 4->2 ale wydaje mi się, że powinno chociaż może nie przy 60kmph a trochę niżej, np ok. 50~
albo wrzucić ok 45 ręcznie na tipie na 4, powrót na automat, but w podłogę i zmiana na tip'a żeby sprawdzić bieg, myślę, że będzie 2 - jutro sprawdzę
edit: a co do czasu reakcji to idzie się przyzwyczaić ale faktycznie miło by było jakby szybciej reagowała... ciekawe jak to jest w skrzyniach z trybem S ? może wtedy nieco chętniej zrzuca? (ja mam 4 3 2 ) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-02-02, 21:24
|
|
|
Nie zawsze zrzuca o 2 biegi w dol. U mnie w D2 nawet gdy ma załączony 4 bieg przy prędkości 50 km/h potrafi wrzucić nawet 1 bieg. Ale ty masz polift wiec skrzynia 6 biegów a co za tym idzie są krótsze biegi. Natomiast w S8 D3 ostatnio wrzucilem Tipa przy prędkości 50 km/h i miała załączony 5 bieg, no to but w podłoge i redukcja do 2. Ale trzeba pamiętać, że kick down to ten przycisk na końcu pedału gazu, a nie sam proces zrzucania biegów. Z kolei A8 D3 4.2 zachowuje się dziwnie, bo póki jej nie wcisnę tego przycisku, to zredukuje na 3 przy 50 km/h a jak wcisne to na 2 (mówię o pozycji D ). |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-02, 21:40
|
|
|
U mnie na tipie nic samo sie nie zmieni w góre ani w dół (no chyba ze obroty spadną poniżej dozwolonych)
Jaki guzik pod pedałem przyspieszenia? (nic tam nie ma)
w preFL jest ustrojstwo na lince gazu chyba |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez karol208 2015-02-02, 21:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|