Autor |
Wiadomość |
niki20
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Harta/Rzeszów
|
Wysłany: 2016-12-26, 13:51
|
|
|
Podepnę się pod temat. Moje A8 z silnikiem AQF też nie odpala poniżej połowy baku. Powyżej pali normalnie. Podpowiedzcie co zrobić żeby było ok... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-26, 17:08
|
|
|
dobrze poskładać kosz i wymienić gumki |
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2016-12-26, 20:34
|
|
|
Trzeba wymienić kpl uszczelnień z racjj wieku i będzie Git
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
Sac
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 18 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2020-01-11, 18:41
|
|
|
Witam, reaktywuje temat pompy paliwa, aby nie zakładać nowego.
Posiadam S8 D2 2001, przeb. 283 tyś, kupiłem zagazowaną, sprzedający uprzedził mnie, że nie odpale auta na PB jeśli spadnie poniżej połowy baku. Oczywiście musiałem to wytestować i tak też jest, dlatego wożę zawsze 3/4 baku. Pomogło wlanie kilku litrów benzyny lejkiem i odpaliłem. Ponadto od początku czułem zapach benzyny w aucie przy gwałtownym ruszaniu, hamowaniu, skręcaniu. Bagażnik śmierdzi cały czas. Dziś dodatkowo postanowiłem zatankować PB do fulla i niestety zostawiłem przy prawym tylnym kole sporą plamę benzyny. Naprawę chciałbym zrobić raz i mieć święty spokój z zapachem paliwa i z odpalaniem od połowy baku wzwyż z uwagi, że za kanapą mam butle LPG, muszę ją wypiąć, by dostać się do baku...
Pytania:
- czy pompa paliwa jest kategorycznie do wymiany oraz czy pompa VDO pasuje do S8 po i przed liftem? (na różnych stronach nie ma polifta w spisie "pasuje do")
- co może być głównym winowajcą wycieku z baku?
- czy można gdzieś dorwać komplet uszczelek do kosza, czujnika poziomu i czegokolwiek co jeszcze może puszczać mi paliwo na asfalt?
- czy naprawę/wymianę pompy można robić z 50% stanu paliwa? (nie jestem w stanie go wypalić, a czytałem, że bak ma być pusty...)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-12, 18:54
|
|
|
Wymieniałem pompę paliwa miesiąc temu bo padła, przeczytaj temat wymiany na forum, pomocny. https://www.a8team.pl/d2-...iwa-vt19801.htm
Ja dodatkowo miałem jeszcze odpaloną instrukcję z elsy na lapku i obejrzałem parę instrukcji na youtube.
U mnie kręcenie koszem w prawo przy wyjmowaniu było mega problematyczne ze 2 godziny szarpałem się bo bałem się że rozerwe ten kosz na pół. Na ruskim filmiku ruscy na odwrót robili w lewo obracali i mi też lepiej się obracała w lewo ale ostatecznie poszła tak jak w instrukcji, gumowy przewód trochę blokuje to obracanie. Ogólnie niby to nie jest trudne ale jednak niewygodne leżenie w baku i strach żęby tego kosza nie połamać, wsadzanie kosza zajeło mi może z pół minuty i od razu trafiłem i nie gasnie jak jest 1/4 baku musi być szczelny oring na króćcu i ogólnie oringi jako tako.
Potrzebny jest mały kluczyk do tarcz od kątówki, jest on idealny do tego, a drugą rzecz jaką kupiłem to klucz o odkręcania tego pierściania do pomp. Chociaż drewienko i młotek też da radę.
-wyciek z baku może być pod osłoną obudowy pompy w bagażniku tam są przewody banjo i gumowy i jak nieszczelne to będzie ciekło, są tam podkładki pod banjo aluminiowe przydałoby się wymienić ja zostawiłem stare, może też cieknąć z filtra paliwa, pod prawym tylnym kołem.
-komplet uszczelek do kosza ponoć od Michała można dostać mają też na ecs tuning cena 700 zł bezsens ja zamawiam teraz na zamówienie oringi muszą być FKM Viton odporne na paliwa, cena to jakieś nie więcej jak ze 100 zł wyjdzie. Mimo że moje były w miarę ok to na przyszłość zamówię w razie jakby się rozszczelniły bo niektóre już sparszone albo porozciągane, wytrzymają jeszcze z parę lat, jednak tego metalowo gumowego nie kupisz nigdzie tylko ecs tuning albo aso jak dostępne a niewiem nie sprawdzałem, u mnie był ok więc go nie ruszam.
-ja wymieniałem mając ok pół baku i było ok
-czy pompa pasuje to niewiem sprawdź w etce jaką masz po vinie ja kupiłem ori VDO.
Ogólnie przed padnięciem pompy auto zaczeło ciężko palić ok 2-3 sekundy kręcenia, przez ok 10 dni a potem zgasiłem i nie odpaliłem. Przebieg 250 tyś słyszałem że u innych też idealnie przy tym przebiegu padały, czysta benzyna lane tylko 98 na BP i to nic nie dało więc gadanie że lanie dobrego paliwa pomaga to ściema ona przepracuje swoje motogodziny i kaput.
Parę zdjęć jak to wygląda.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-12, 19:29
|
|
|
ja mam ze 500 tys i raczej nie była zmieniana |
|
|
|
|
|
|
|
Sac
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 18 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2020-01-14, 18:08
|
|
|
Dziękuję kolego Peter5on za wyczerpującą odpowiedź. Moja odpala prawidłowo, na benzynie też jedzie OK, tylko nie zaciągnie poniżej połowy baku. Na dniach mechanik ma zajrzeć do przyczyn wycieku i tego czy pompa w ogóle jest prawidłowo osadzona z tymi króćcami. Póki co już naprawiłem trochę partactwa po poprzedniku, może i tą pompę osadził na oko.
Czy mógłbyś podać jakieś bliższe namiary, aby nabyć komplet tych uszczelnień w rozsądnych pieniądzach? Nie znam na tym forum jeszcze kto w czym się specjalizuje |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-14, 20:06
|
|
|
wie ktoś może jaka jest wydajność pompy paliwa w l/h ? |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-14, 20:08
|
|
|
Tak jak link powyżej części do a8 bierz od Michała Wruszaka a ja mam prośbę kolego, bo nie zwymiarowałem dokładnie uszczelnień wewnątrz kosza.
Więc czy mógłbyś wziąć suwmiarkę lub mechanik i zmierzyć zaznaczone na czerwono oringi jakie mają mniej więcej średnice. Ten na górze to zwymiarowałem ten mały na zdjęciu jest najważniejszy i ten metalowo-gumowy na zdjęciach powyżej, od nich zależy czy będzie gasło przy połowie baku.
Tu np wymiary oringu pod dekielkiem ze sprężyną. Musi mieć ok 70mm, są tam jeszcze oring pod czujnik ok 19mm. Śruba spajająca kosze oring N 90148202 12,42X1,78
Oring o który proszę ma ok 115mm-120mm ale wolałbym mieć dokładniejszy pomiar jak da radę.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-14, 21:10
|
|
|
pepi napisał/a: | wie ktoś może jaka jest wydajność pompy paliwa w l/h ? |
Mierzone na powrocie z listwy.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
CabrioD2
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2, 80 Cabrio
Dołączył: 29 Lut 2020 Posty: 3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2020-03-02, 15:30
|
|
|
Witam podpinam się do tematu,jestem tu nowy i niedawno kupiłem A8 D2 4.2 z Niemiec z uszkodzona skrzynią biegów. Skrzynie udało się naprawić w tamtym tygodniu. I tu się pojawił nowy problem pojechałem na jazdę testową wróciłem do domu auto chodziło cały czas i po 5ciu minutach zgasło. Paliwa 3/4 baku. Po dolaniu 5litrow zapaliła bezproblemowo. Czytałem na forum o tym i że to wina w przelewaniu z lewej do prawej komory w baku.
W sobotę wyciąglem kosz wymieniłem oringi złożyłem ale dalej to samo. I teraz pytanie jak przerobić tą instalacje w baku tak żeby przelewało to paliwo? Proszę o jakieś informacje.
_________________ |
_________________ Hubertt |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-03-02, 20:21
|
|
|
jak bys miał 3/4 baku to tak by nie było problem jest poniżej 1/2 baku |
|
|
|
|
CabrioD2
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2, 80 Cabrio
Dołączył: 29 Lut 2020 Posty: 3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2020-03-02, 21:06
|
|
|
Było około 50 litrów benzyny.
[ Dodano: 2020-03-02, 21:32 ]
Przepraszam około 40 litrów jak spuściłem do zera. Czytałem o tym problemie tu na forum ale niestety nie mogę zrozumieć jak się przerabia ten układ w baku. Dlatego piszę i mam prośbę o wytłumaczenie tego. Z góry dziękuję. |
_________________ Hubertt |
|
|
|
|
|
|
|
|