Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Zaciski z D3 do D2  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 22:48   

Jakie wrzuciłeś tarcze i klocki?No to zdradź tą technikę odpowiedniego hamowania jeśli nie tajemnica :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-02-15, 22:55   

Apophis, przejedź się na lucasie 2 tłoczki 323mm a potem na brembo 4 tłoczki 345mm i zdaj relację. W moim odczuciu ten 2 zestaw radzi sobie lepiej przy tej masie i większych prędkościach. Zwykły lucas radzi sobie w spokojnej jeździe i hamowaniem max z 140km/h. Jeśli w podobne kwocie można mieć mocniejszy zestawik to czemu nie.
_________________
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 23:17   

Simone331 napisał/a:
FOSS ostatnio pisał, że ma zestaw ze swojej D3 i śmiało można to założyć do D2. Nie pamiętam tylko czy tyczyło się to preFLa czy FLa, bo są małe różnice.

Dzięki za linka, z wypowiedzi wynika, że podejdą do zwrotnicy z A8 FL, ceny zacisków nie wielkie, a więc może warto by było spróbować. A może któryś z kolegów już robił taki swapik i może się wypowiedzieć, co do efektów tej operacji :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-02-15, 23:33   

Apophis napisał/a:
Piszecie bzdury. Mam ori heble w swojej A8 i do tego prawie nowe bo niedawno zmieniane były i hamuja jak trzeba. Jeżdze normalnie i nie miałem jeszcze problemu a w sytuacjach patowych nie raz pas uratował pasażera przed rozbiciem nosa o deske :)


Zgadzam się z przedmówcą. Inżynierowie projektowali to auto tak by hamowało. Wątpię by wkładali hamulce będąc nieświadomym że auto waży 1,7T i ma 300KM. Wiadomo jeśli chce się gnieść non stop na hampel to każde hamulce ugotujesz. A podstawowym pytaniem jest czy w poszczególnych autach układ hamulcowy działa prawidłowo? Bo znam przypadki że chcieli modyfikować hamulce a wystarczyło przeprowadzić gruntowną naprawę obecnego układu i było git.

Wybaczcie za to co napiszę ale w większości przypadków nieprawidłowego hamowania jest zaniedbanie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-02-15, 23:41   

Wg mnie jeżeli auto rozpędzam do 150km i depne po hamulcach i na suchym asfalcie załącza się ABS tzn że hamują.
Owszem są lepsze hamulce ale jeżeli te są w stanie zblokować koło to czego chcieć więcej. A wsadzając w układ hamulcowy 1/3 wartości auta to wg mnie lekka przesada. lepiej kupić sobie RS.

plusy np Brembo są takie że zacisk nie jest pływający, więc nie dopadnie nas luz na prowadnicach i wibracje układu hamulcowego.
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 23:44   

ernesto napisał/a:

Wybaczcie za to co napiszę ale w większości przypadków nieprawidłowego hamowania jest zaniedbanie.

O jakich zaniedbaniach masz na myśli? Bo może dowiem się czegoś więcej :)
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-02-15, 23:45   

są tu koledzy co wstawiali ciekawe hamulce i napewno hamuja lepiej :) ale wazne, żeby nie pisac, ze zwykłe hamulce a a8 sa beznadziejne :D
_________________
dare to be great
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-02-15, 23:47   

danielos8 napisał/a:
są tu koledzy co wstawiali ciekawe hamulce i napewno hamuja lepiej :) ale wazne, żeby nie pisac, ze zwykłe hamulce a a8 sa beznadziejne :D

Chyba co niektórzy żukiem czy polonezem nie jeździli :) Ale to nie ta klasa przecież

Czy zaciski z D3 podejdą pod zwrotnicę i tarcze d2 preFl?
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-15, 23:49   

beznadziejne nie są, są prawie beznadziejne :P Prawda jest taka, że nie tyle sam układ, co materiał z którego wykonane są obecne zamienniki tarcz i klocków
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-02-16, 00:03   

beyer28, chociażby wymiana płynu, kontrola układu czy klocki równo biorą, czy tarcze są w należytym stanie ( nie są pordzewiałe spowodowane delikatnym hamowaniem lub bardzo rzadkim jeżdżeniem autem, nie są przegrzane itd. ) wszystko ma wpływ na układ hamowania. Jeśli ktoś jeździ jak emeryt i raz na jakiś czas nie da w palnik układowi to zawsze coś zacznie się dziać. Ja jeżdżę jak emeryt ale od czasu do czasu staram się jeb...ć na hampel tak żeby abs się załączył, żeby układy pracowały. Następną sprawą jest też czyszczenie układu. Wymiana klocków w moim przypadku nie należy to wyjęcia starych i włożenia nowych ale zawsze jest kontrola cylinderków, czyszczenie prowadnic, jarzma, zacisku. Wszystko ma grać i nie mogę powiedzieć że coś nie pracuje. Nie jest to F1 ale i tak lepiej niż w autach którymi jeździłem. Ma chodzić, bez dwóch zdań.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-02-16, 12:52   

ernesto napisał/a:
Apophis napisał/a:
Piszecie bzdury. Mam ori heble w swojej A8 i do tego prawie nowe bo niedawno zmieniane były i hamuja jak trzeba. Jeżdze normalnie i nie miałem jeszcze problemu a w sytuacjach patowych nie raz pas uratował pasażera przed rozbiciem nosa o deske :)


Zgadzam się z przedmówcą. Inżynierowie projektowali to auto tak by hamowało. Wątpię by wkładali hamulce będąc nieświadomym że auto waży 1,7T i ma 300KM. Wiadomo jeśli chce się gnieść non stop na hampel to każde hamulce ugotujesz. (...)

Standardowe heble sa do d.... pierwsze hamowanie ok, ale potem to tragedia.. wie to każdy kto jeździ Skami czy autobahnami troche szybciej niż inni, zwłaszcza w PL gdzie co drugi nie patrzy w lusterka, albo jest 'miszczem' lewego pasa.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-16, 13:31   

Kolego wstawiaj zaciski z d3 taka przeróbka nie jest już teraz taka droga(poszukaj na allegro)
a hebelki będziesz miał jak trzeba <okioki>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-16, 14:58   

Zestaw od lewiana to tarcze zimmermann i klocki ferrodo. Przy tej okazji oczywiście jak pisze Ernest przegląd zacisków i usprawnianie ich bo zawsze coś sie zapiecze czy gumka uszkodzi.
Sztuka hamowania to jest prosta-hamuje tak by nie ugotować tarcz by kolejne hamowania były także efektywne. Trudno to troche opisac ale żeby tak robić to trzeba mysleć za innych za wczasu. Jak dotad u mnie ten styl działa i nawet jak mnie ktoś zaskoczy to heble nie sa przegrzane. W DE tez na autobanach nie brakuje miszczów lewego pasa czy tez ludzi co myślą że lusterka są dla dekoracji tylko.
Moje ori heble w warunkach normalnej jazdy czyli do 150 to pracują wyśmienicie a powyżej sa wystarczające. Nie raz zasuwając dobrze ponad 200 musiałem hamowac i zyją nadal :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-02-16, 15:07   

Czy ktoś przymierzał zaciski z tarczą od D3 do po FL D2??
_________________
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-02-16, 15:13   

Apophis napisał/a:
Sztuka hamowania to jest prosta-hamuje tak by nie ugotować tarcz by kolejne hamowania były także efektywne. Trudno to troche opisac ale żeby tak robić to trzeba mysleć za innych za wczasu.

Kolego Ty piszesz o sztuce nieużywania (jak najmniej) hamulca. I faktycznie sztuka ta jest potrzebna w autach typu A8/S8 D2, bo hamulce w nich to jedna wielka porażka. I mówię tu o normalnej jezdzie dynamicznej w ruchu ulicznym a nie upalaniu auta na max, bo tego żadne seryjne heble nie wytrzymają.
Moja S8 to jedyne auto jakim jezdziłem z tak słabymi hamulcami. Szwagier ma vectre 2,0 turbo i przy małym ściganiu po Rybniku "leje ze śmiechu " z moich hamulców.
Tak jak powiedział dice111,
Standardowe heble są do d.... Aż wstyd że auto tej klasy (i wtedy za taką kasę ) z takim spowalniaczem wypuszczono z fabryki ;(

A wracając do tematu, to jeżeli nie sprzedam jeszcze samochodu, to jestem mocno zainteresowany przełożeniem hebli z D3. Jak ktoś to ogarnie i będzie pewność co do czego pasuje, to niech się pochwali. Bo cena takiego swapu jest faktycznie zachęcająca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.