Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:29
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Dobrze wiedzieć Simon, a jak myślisz, czy zaciski od d3 podejdą do d2.Da to coś wogule? |
beyer28 napisał/a: | Simone331 napisał/a: | FOSS ostatnio pisał, że ma zestaw ze swojej D3 i śmiało można to założyć do D2. Nie pamiętam tylko czy tyczyło się to preFLa czy FLa, bo są małe różnice.
|
Dzięki za linka, z wypowiedzi wynika, że podejdą do zwrotnicy z A8 FL, ceny zacisków nie wielkie, a więc może warto by było spróbować. A może któryś z kolegów już robił taki swapik i może się wypowiedzieć, co do efektów tej operacji |
Zaciski przednie z jarzmami montujesz do po-liftowego D2 4.2V8 p&p - temat przećwiczony.
Jeden z kolegów zakładał do S8 D2 - musiał tylko zwrotnice zmienić na te ze zwykłego A8 D2 i reszta już poszła "z górki".
Zakładasz heble + tarcze 360mm i na pewno będzie lepiej hamować.
Zaciski z jarzmami od mojej D3 4.2V8 znajdziesz w moim ogłoszeniu ale telefon masz więc zapraszam..... kto pierwszy ten lepszy |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:44
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jeden z kolegów zakładał do S8 D2 - musiał tylko zwrotnice zmienić na te ze zwykłego A8 D2 i reszta już poszła "z górki".
Zakładasz heble + tarcze 360mm i na pewno będzie lepiej hamować. |
Hamuje lepiej jak 4 tłoczkowe brembo z eSki? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-16, 16:05
|
|
|
Qrcze a ja myslalem że moja omega A to miała hamulce jak w bryczce konnej-tam co bym nie robił to były do kitu a w A8 to wrecz jak wsiadłem z omy to...dobrze że miałem pasy zapiete |
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-02-16, 19:03
|
|
|
krzychu22.p1i Na pewno lepiej ,hamulce brembo mają małe klocki jak na takie zaciski
wiedz zaciski z d3 i bedzie ok. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-02-17, 08:44
|
|
|
No to sprawa prosta z tego co widac, zamowic tarcze 360 i zaciski od D3 i gra gitara, zacisk od d3 w granicach 100-200 zł za sztukę, czyli nie jest tak zle:) |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-17, 09:44
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | FOSS napisał/a: | Jeden z kolegów zakładał do S8 D2 - musiał tylko zwrotnice zmienić na te ze zwykłego A8 D2 i reszta już poszła "z górki".
Zakładasz heble + tarcze 360mm i na pewno będzie lepiej hamować. |
Hamuje lepiej jak 4 tłoczkowe brembo z eSki? |
Wielkosc tarczy robi robote, im wieksza tarcza tym dalej od osi jest przylozone ramie sily, Bardzo dobrze to sie uwidacznia gdy probujesz odkrecic srube krotkim/dluzszym kluczem. Oczywiscie dochodza to tego inne zalety, jak np wieksza pojemnosc termiczna (trudniej zagotowac hamulce). |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-17, 10:29
|
|
|
Korton napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a: | FOSS napisał/a: | Jeden z kolegów zakładał do S8 D2 - musiał tylko zwrotnice zmienić na te ze zwykłego A8 D2 i reszta już poszła "z górki".
Zakładasz heble + tarcze 360mm i na pewno będzie lepiej hamować. |
Hamuje lepiej jak 4 tłoczkowe brembo z eSki? |
Wielkosc tarczy robi robote, im wieksza tarcza tym dalej od osi jest przylozone ramie sily, Bardzo dobrze to sie uwidacznia gdy probujesz odkrecic srube krotkim/dluzszym kluczem. Oczywiscie dochodza to tego inne zalety, jak np wieksza pojemnosc termiczna (trudniej zagotowac hamulce). |
No właśnie kolego Korton, to właśnie miałem napisać - większa tarcza więc mniej się grzeje, większy klocek więc większa powierzchnia cierna.
Powiem wam, że przepaść w hamulcach to ja poczułem jak wysiadłem ze swojej D3 (obecnie heble eSkowe z tarczami 385/335) a wsiadłem do po-liftowej S8 D2 na seryjnych Brembo (tarcza z przodu 345mm czyli tylko 10mm większa od mojej tylnej) i w celach testowych wyjechałem na obwodnicę...... ależ te Brembo nie hamuje <niegadam>
Apropos mojego kompletu zacisków i jarzm z D3 - już jest zaklepany dla jednego kolegi więc chętnym do przeróbek pozostaje Allegro |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-17, 16:25
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Apropos mojego kompletu zacisków i jarzm z D3 - już jest zaklepany dla jednego kolegi więc chętnym do przeróbek pozostaje Allegro |
no to pięknie, a już miałem zaklepywać na szczęście na allegro duży wybór <hura> Damian, ale na montaż stawiam się u Ciebie
A odnośnie montażu to trzeba dawać dystanse między piastę, a tarczę, a co za tym idzie dłuższe szpilki? czy nie ma takiej potrzeby... |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-02-17, 16:39
|
|
|
To z tym swapem hebli z d3 do d2 nie jest wcale takie glupie, jesli tak jak piszesz Foss, a wierze w Twoje odczucia, ze hamuja duzo lepiej niz 4ki brembo Tez cos mysle, tymbardziej ze cena duzo bardziej atrakcyjna niz 6cio tloczek juz nie pamietam, ale do przedliftowej zwrotnicy podejda tez p&p??? Bo cos byly chyba jakies roznice??? |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-17, 21:58
|
|
|
No wlasnie w przedlifcie trza by wymieniac chyba zwrotnice na poliftowe? A czy do tych hebli z D3 podejda 17stki czy juz minimum 18? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-17, 22:07
|
|
|
Chyba 18, ale może i wejdzie 17 z dystansem <niewiem> Zobaczymy w swoim czasie |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-17, 22:08
|
|
|
Apophis napisał/a: | A czy do tych hebli z D3 podejda 17stki czy juz minimum 18? |
Noi tu jeszcze jedna niespodzianka......
w S8 D2 są zaciski Brembo i tarcze 345mm i najmniejsza felga to praktycznie 18" (17" czasem wejdzie ale na żyletki się mieści i zależy to od konkretnego wzoru felgi)...
w A8 D3 są zaciski ATE i tarcze 360mm i na nie spokojnie można założyć felgi 17" |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-17, 22:15
|
|
|
Ale to będzie wyglądać w tej 18, zapełni całą przestrzeń. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-17, 23:15
|
|
|
A w 17? Hehe |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-02-18, 08:25
|
|
|
Jak ktoś już będzie po operacji przeszczepu zacisków, niech napisze jak przyjął się przeszczep. U mnie zbliża się wymiana tarcz i klocków, to może przy okazji tez bym taką operację przeprowadził |
|
|
|
|
|