Autor |
Wiadomość |
Michal90
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michaś
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 17 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-01-03, 01:22
|
|
|
mialem to samo i umnie byly cewki do wymiany wymienilem i byl spokoj umnie jak poszlo to a 6 cewek i tez mialem wypadanie zaplonow jak chwile pojezdzilo na paliwie to niebylo tego jak jezdzilem na gazie to mi sie Cat wlanczal i wypadanie zaplonow wymienilem cewki i po problemie:) ale jeszcze pierw wymien swiece potem cewki pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-03, 10:43
|
|
|
no tak, świeczuszki zapodaje nowe i porządne, ale to możliwe że padły mi 4 cewki na raz?!
dzisiaj mam nadzieję będę miał potwierdzenie od mechaniorów. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-20, 12:46
|
|
|
no więc jest werdykt- jedna cewka i na dokładkę moduł.
zobaczymy ile teraz pojeżdżę
oczywiście doszły nowe świeczki. |
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-20, 14:18
|
|
|
a powiedzcie mi misie kolorowe ( w miarę szybko ): mechanik mnie skasował 250zł za naprawę elektryki. zapytałem czego konkretnie to powiedział, że elektryk podmienił cewkę bo jedna nie żyła i naprawił moduł zapłonowy.
i teraz pytanie: czy ten moduł jest naprawialny i rozbieralny w ogóle ???
czy też ze mnie zdarł ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-20, 14:33 Re: Wypadanie zapłonu- przyczyna
|
|
|
Cetek napisał/a: | - Błędy oznaczone jako sporadyczne- wypadanie zapłonu nr 1,2,3 i 4. |
Już to było pisane za moduły odpowiada:
Cytat: | 1 moduł (czarna wtyczka) 1 4 6 7
2 moduł (brązowa wtyczka) 2 3 5 8 |
Więc jeżeli podmieniłeś moduły miejscami problem powinien przeskoczyć. Można by też próbować z podmianą cewek.
W motorach naprawia się moduły w zależności od uszkodzenia ale w tym przypadku nie wiem. Na pewno 1 lepszy mechanik z młotkiem i kluczem tego nie zrobi Mogłeś zaznaczyć stare cewki i moduły przed naprawą |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-20, 14:44
|
|
|
chcę po prostu wiedziec, czy nie polecieli w CH, bo moduły podmieniłem sam i błędy nie przeskoczyły, co oznaczałoby że to nie moduł.
a cewki akurat oznaczone przeze mnie zostały więc.... |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-20, 15:13
|
|
|
Poleciel w kulki się znaczy i kasa w kielni Mi swego czasu wypadał zapłon na 4 garze (mam po Fl) podmiana cewek i wszystko jasne - świeczki do wymiany. Po wymianie 0 błędów, być może to u Ciebie było problemem + słaby styk w kostkach. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-20, 15:24
|
|
|
Cetek napisał/a: | naprawił moduł zapłonowy |
watpie,ze to zrobil bo to chyba nawet nie jest rozbieralne...
Cetek napisał/a: | chcę po prostu wiedziec, czy nie polecieli w CH, bo moduły podmieniłem sam i błędy nie przeskoczyły, co oznaczałoby że to nie moduł.
|
Nie koniecznie, czasami dopiero jak sie modul zagrzeje/rozgrzeje to moze wariowac,a na zimnym bedzie ok |
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-20, 16:56
|
|
|
no więc właśnie wróciłem od mechanika, bo byłem odebrac auto. i nie odebrałem.
wyjechałem z hali, przejechałem z 5 metrów i jeb- zaczął się telepac, jakby miał czym to myślę, że by plunął czymś z wydechu, takie było wrażenie. po chwili CAT mryg mryg, i przy przygazówce naprawdę dziwny dźwięk spod machy- jakby wycie.
błędy od razu sprawdzone- 1 i 2 cylinder
albo czas zmienic mechanika, albo to nie moduł, nie świece i nie cewki. lub właśnie cewki, tylko mechanik dupa.
HELP! |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-20, 18:25
|
|
|
uszczelka pod głowicą cała
niech zmierzy ciśnienie na tych dwóch cylindrach / |
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-20, 18:30
|
|
|
nie wiem po co... ale zmierzyli w piątek kompresję na wszystkich cylindrach- na każdym wyszło po 14...
teraz już wiem po co.
ale to nie to. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|