Autor |
Wiadomość |
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-24, 13:35
|
|
|
faktycznie, wstawiłem furę do nich, niby diagnozują swoim jakimś urządzonkiem przenośnym, ale może warto podpiąc waginę, która podobno prawdę Ci powie
co konkretnie sprawdzac VAGiem? nie jestem z nim mocno obeznany |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-24, 18:17
|
|
|
a pasek jest na swym miejscu ?
może lpg |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-24, 19:56
|
|
|
Cetek napisał/a: | co konkretnie sprawdzac VAGiem? nie jestem z nim mocno obeznany | Kolego sprawdź najpierw błędy w silniku i skrzyni. Jeśli uwalony jest któryś z czujników to na pewno go wywali. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
brother
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 30 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2014-01-24, 20:26
|
|
|
Panowie,nasze auta są tanie w zakupie,ale kupujący musi mieć wiedzę techniczną i zaplecze swoje do ogarnięcia napraw,inaczej <niewiem> te auta mają po 20 lat ,i to już jeżdżący armagedon,i jak widzę te tematu,typu pomocy,i ciągną się na 10 stron,to aż mnie skręca.Moja naprawa z wypadaniem zapłonu kosztowała mnie 95 zł.tak jak koledzy piszą VAG to podstawa,ale odczytane błędy trzeba też rozumieć. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-25, 19:40
|
|
|
brother, Nie mogę powstrzymać sie przed małym OT . Adamie, forum istnieje dla wszystkich , dla tych którzy wiedzą i dla tych którzy nie wiedzą, ale mają pasję .
Właśnie dzięki pasjonatom to i inne fora żyją , mam nadzieję że Twoja pewnikiem nie mała wiedza przyczyni sie do utrwalania tej pasji wśród wielu posiadaczy tego samochodu - jest wśród nich też wielu bardzo młodych ludzi - i w krótce zobaczę Cie na 22 stronie "tematu" Pozdrawiam |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-10, 11:46
|
|
|
ponad miesiąc ósemeczka stoi.
z poczynionych napraw//wymiany części:
- czujnik wału korbowego, nowy ASO ~570zł
- czujnik wałka rozrządu, nowy ori Bosch
- cewki sprawdzone, pozamieniane miejscami
- moduły zapłonowe dwa sprawne na podmiankę
- świece nowe
- sprawdzona kompresja na cylindrach (2 razy)- obie głowice mają niemal wzorowe parametry
Auto:
- kuleje po odpaleniu, pokazuje się cały czas błąd 16684 czyli znane na forum losowe wypadanie zapłonu
- zaczyna się od 3 cylindra (błąd 16687) ale po chwili i tak wypadają pozostałe 3 cylindy czyli w sumie 1,2,3 i 4. inne nie
- było podejrzenie, że moduły świrują jak dostaną temperatury ale zostało to wykluczone.
- nie ma iskry na 3 cylindrze
- zmierzamy powoli po kablach do komputera. następnie wtryski, a na końcu rozrząd.
mam dość tej padaki. nie poszedłem w stronę używanych części z racji, że szkoda mi było czasu na wysyłki itp., ale na nowych częściach dalej kupa.
oczywiście mam chęc kupic teraz dwa nowiutkie moduły zapłonu, ale czy to ma sens? cały czas wybija 1,2,3,4 cylindry. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:02
|
|
|
Czasem nie zasysa ci powietsza przez uszczelkę kolektora? Popsikaj wd jak odpalisz. Później podmien kompa. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:23
|
|
|
Cetek napisał/a: | - nie ma iskry na 3 cylindrze |
a jak to sprawdzałeś ? może jest i podobnież jak na reszcie też jest, tylko przeskakuje przez przewody (czyt.fajki) przy silikonowej izolacji jeśli następuje upływ bardzo trudno zobaczyć iskrę i ślad pełzania prądu jak to ma miejsce np. na elementach ebonitowych.
Sprawdź , najlepiej przez podmianę fajki i sugestia adriana949 też jest istotna ,dodał bym jeszcze szczelność osadzenia wtrysków ale w sumie lewizna powinna wyjść na wskazaniu sond bądź analizatorze. Pasowało by sprawdzic rozrząd, ciśnienie zasilania paliwem ,wydatek pompy i oporność wtryskiwaczy na zimnym i ciepłym... cdn...
oczywiście wszystko przy założeniu, że dotychczasowe działania i założone cześci działają poprawnie |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:27
|
|
|
chyba nie zasysa, nie zdmuchuje iskry, bo i tak jej nie ma.
mechanicy odpinają teraz sterownik gazu, więc będzie można go wykluczyc.
kompa nie mam żądnego na podmiankę, będę musiał ogarnac. mam nadzieje, że nie będę musiał, ale czas pokaże. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:31
|
|
|
A skąd rzesz Ci przyszło do głowy zdmuchiwanie iskry ? ( toż to nie urodziny )
Ty idż fajki sprawdź |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:37
|
|
|
dzisiaj zdalnie przez telefon mam łącznośc z warsztatem więc nie mogę iśc i sprawdzic.
co im dokładnie powiedziec, chodzi o fajki czyli cewki ?? |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:41
|
|
|
chodzi o fajki ( fajka- nie integralna cześć cewki ,taka z silikonu osadzona na cewce) na 99% mają upływ do bloku... , wartało co by posmarowali je czymś do likwidacji przebić (może pomóc ,tylko coś profesjonalnego a nie fukacz z alledrogo) jeśli nie masz innych na podmianę
W moim skromnym 25 letnim doświadczeniu ,rzadko widywałem kompy uszkodzone same z się , najczęściej zalane, czasem utlenione złącza na 3 miejscu po zwarciach. Kompa więc jeśli nie nosi śladów w/w odpuść sobie narazie bo w koszty idziesz , a masz jeszcze wiele innych powodów do sprawdzenia |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-10, 17:55
|
|
|
lewiznę ma pewnie gdzieś |
|
|
|
|
|