Autor |
Wiadomość |
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-27, 20:44 [D2 94 4.2PB/LPG
] Wypadanie zapłonu- przyczyna
|
|
|
hej, miesiąc temu wymieniona cewka na cylindrze nr 1- prosta rzecz do ustalenia, prosta do wymiany, gorzej ze znalezieniem odpowiedniej cewki, w Inter-Carsie takich już nie mają- ale udało się.
Mija miesiąc, jadę sobie na tip-tronicu, przycisnąłem trochę, i pyk- wyłączył się gaz, kontrolka CAT, trochę trzęsie. Zaparkowałem, odpalam znów- kontrolki brak, ale nie włącza się gaz.
Nauczony cewką pomyślałem, że na pewno to znów coś z zapłonem. Ostatnim razem gdy paadła cewka też nie działał gaz, nie wiem czyto jakieś zabezpieczenie.
Cała instalacja gazowa sprawdzona u gazownika (mam BRC)- wszystko jest w porządku.
a błędów brak <jezu>
Ale pojeździłem trochę i na szczęście//nie szczęście coś w końcu wyskoczyło- kontrolka CAT znów zawitała i już nie gaśnie.
Więc podpisnamy VAGinę i proszę:
- Błędy oznaczone jako sporadyczne- wypadanie zapłonu nr 1,2,3 i 4.
Pierwsza myśl-- może moduł zapłonu- moduły podmienione i niestety to nie to- znów te same cylindry, z tym że 4 dochodzi po mocniejszym przygazowaniu.
Panowie, jakieś koncepcje ??
- Świece
- Kabelki
- Może 4 cewki na raz?
Help |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-27, 20:55
|
|
|
mialem podobny przypadek i tez mam BRC. Najpierw byl reduktor do wymiany bo bąki jush puszczał no ale po wymianie aż tak lepiej nie było. To po podłączeniu kompa wyszło że mam 2-3 wtryski lpg do wymiany bo już niedomagają ...wymieniłem i zrobiło sie o wiele lepiej ale mimo to i tak czasami jak depnąłem to szarpnęło cos, gaz sie wyłączył...po podłączeniu kompa błędy podobne jak u Ciebie
Aż w końcu wymieniłem wszystkie swice na NGK LPG1 Laser Line i przy wymianie stare swiece jeszcze Boscha to tragedia była <jezu> No a po wymianie jak ręką odjął <hura>
tak wiec sprawdzil bym najpierw swiece i wtryski lpg. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-28, 07:48
|
|
|
no co wy BRC jest nie zniszczalne
komuś się popsuło dziwne każdy pisze że takie wspaniałe jest
a tak na poważnie wymiana świec nikomu nie zaszkodzi |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-28, 09:08
|
|
|
Szarpnij sie na swieczki denso irydowe.polecam |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-28, 09:40
|
|
|
pepi napisał/a: | no co wy BRC jest nie zniszczalne
komuś się popsuło dziwne każdy pisze że takie wspaniałe jest |
pepi a zes sie uczepil tej BRC <jezu> nikt nie powiedzil ze BRC jest niezniszczalne tylko ze sie zadko psuje, a jak wszystko jest z nia ok to człek jest bardzo zadowolony!
mi np. reduktor i wtryski padły po 6ciu latach, bo poprzednik pewnie w d....e miał częste wymiany filtrów i serwisowanie
Na Stagu np. przejeździłem niecałe 2 lata i jeszcze na gwarancji trzeba było kompa reanimować, co się zaczęły problemy....
hehe temat rzeka <niegadam> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-28, 10:41
|
|
|
okej, okej, nawet jeśli z LPG też coś się dzieje to na chwilę obecną problem występuje zaraz po odpaleniu na zimnym silniku (na ciepłym oczywiście też i nie włącza się gazior), a więc na benzynce. Gaz na tym etapie muszę wykluczyc.
jadę zaraz do mechaniorów, zobaczymy co w trawie-audi piszczy |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-28, 13:28
|
|
|
może ci któryś wtryskiwacz lać
i też tak będzie |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-28, 14:31
|
|
|
na 4ech garach z powodu jednego lejącego? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-28, 16:47
|
|
|
tak
[ Dodano: 2013-12-28, 16:48 ]
parownik też może puszczać i będzie wtedy 9 wtryskiwacz |
|
|
|
|
wojt1802
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A8
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 43 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2013-12-29, 15:03
|
|
|
moze cos doradzicie do u mnie na zimnym silniku jest wszystko ok ale jak przelaczy sie na gaz i dojdzie do ok 70 stopni to jest lekkie odczucie ze gdzies jakby wypadal zaplon ale nic sie nie swieci i jest to tylko na wolnych obrotach jak jade to jest rakieta,swiece wsadzilem nowe wczoraj NGK irydowe i jest to samo,gaz roczny,nie wiem gdzie patrzec,moze podcisnienia jakies?? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-29, 15:21
|
|
|
wojt1802, pierwsze to zaczął bym od VAG-a i zobaczył czy coś wypluje. W takim stanie jak opisałeś swoje objawy to chyba nie chciał byś przeczytać ogromnej listy co może być tego przyczyną i co możesz zrobić. Podepnij pod kompa pierw i sczytaj błędy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Dynka13
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 119 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-12-31, 15:41
|
|
|
dokładnie mam to samo, komputer pokazuje mi wypadanie na 1,2,3,4, więc będę musiał się zabrać za wymianę świec i reszty |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-31, 18:56
|
|
|
sonda też może spowodować wypadanie zapłonów na jednym rzędzie. W moim przypadku wypadał na 5,6,7,8 i winą był przerwany przewód od sondy. Bo połączeniu wypadanie znikło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-02, 10:31
|
|
|
no ja trochę musiałem pojeździc zanim pokazał mi się błąd i CAT. przez jakiś czas nie było żadnego błędu, a objawy mimo wszystko się nasilały.
nie dałem rady przed nowym rokiem nigdzie wstawić świniaka, dzisiaj się za to biorę.
ernesto, ale jeśli sonda może powodować wypadanie zapłonu, to chyba powinien się pokazać jakiś z tym związany błąd? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-02, 14:28
|
|
|
tak zdecydowanie
zobacz w blokach pomiarowych czy ładnie faluje
masz lpg to jak masz podłączone to nawet tam można zobaczyć co się dzieje |
|
|
|
|
|