Autor |
Wiadomość |
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-24, 09:52 [D2 95 4.2PB
] Gaśnie podczas hamowania
|
|
|
Witam,
Audi A8 D2 1995r 4.2L Quattro 220KW
Od dłuższego czasu mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić.
Problem wygląda następująco.
Dojeżdżam do świateł... Hamuję... Auto staje i w tym momencie obroty spadają prawie do zera i albo wrócą albo nie i po prostu zgaśnie... szczególnie potrafi zgasnąć przy ostrym hamowaniu.
Zauważyłem też że przy tej samej sytuacji ale przy zmianie biegu na N mogę stanąć dęba i nic się nie dzieje... wszystko jest ok...
Dodam tylko że przepustnice czyściłem, nasmarowałem...
Silniczek krokowy też wyczyściłem... a kiedy to nic nie dało postanowiłem wymienić silniczek krokowy co też niestety nic nie dało...
Dodam że pewien znajomy miał coś podobnego ale w jego mniemaniu podczas skręcania mu gasł... niby wymienił (z tego co zrozumiałem) czujnik obrotów wału korbowego zwanego też czujnikiem na kole zamachowym. |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-02-24, 17:01
|
|
|
a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal |
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-24, 17:13
|
|
|
paulo79 napisał/a: | a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal |
VAG'iem sprawdzałem TPS na przepustnicy i chyba samego Krokowca... i wszystko było OK... to znaczy... katalogowo... ? hehe
Co do czujnika ? Jak mówisz o czujniku wału korbowego itd to jedynie można go sprawdzić za pomocą oscyloskopu ? Tyle doszedłem w tym temacie... i tyle że podobną są dwa...
Co do odpalania... to raz czy dwa... pokręcił dłużej... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-02-24, 17:41
|
|
|
czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu. |
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-24, 18:32
|
|
|
paulo79 napisał/a: | czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu. |
GAZU brak Ale miernikiem to kumam... ale jaka ma być wartość itd ? Nie znam się tym za bardzo... a nie chce myśleć i kombinować jak będę na kanale w warsztacie (gdzie nie mam pewności że mi pozwolą się pobawić) czy też na stacji diagnostycznej gdzie ktoś będzie się na mnie wkur***** z każdą minutą.... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-02-24, 18:50
|
|
|
kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety. |
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-24, 21:24
|
|
|
paulo79 napisał/a: | kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety. |
OK... Dzięki... na dniach to sprawdzę... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
jacekjaceklw
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jacek
Jeżdzę: A8 quatrro
Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: lwówek śląski
|
Wysłany: 2010-02-25, 21:09
|
|
|
witam miałem ten sam problem na vag-u tez pokazywało błąd czujnika
wymieniłem tylko świece na nowe i wszystko wróciło do norma a czujnika nie ruszałem i po skasowaniu błędu i wymianie swiec już nic nie wyskoczyło |
_________________ jacekjaceklw
|
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-03-04, 14:42
|
|
|
Dziś się okazało że wszystko jest OK... Po prostu przepustnica niby ma luzy... i TPS błędnie odczytuje dane o jej otwarciu... daje ją do regeneracji w następnym tygniu i dam znać czy coś to dało... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-07-13, 08:09
|
|
|
Witam
U mnie sytuacja wygląda następująco:
Silnik normalnie odpala na zimno i ciepło, pracuje równo i niby wszystko jest ok jednak od czasu do czasu pracując dłużej na biegu jałowym auto zgaśnie - wygląda to w taki sposób jakbym go normalnie wyłączył kluczykiem, ostatnio nawet zdarzyło się iż zgasł w trakcie jazdy (oczywiście wyglądało to tak, że w trakcie jazdy szarpnął i mrugnęła kontrolka KAT i auto odpaliło siłą rozpędu na pych)
Wczoraj zauważyłem też, że auto jak było ciepłe chciałem odpalić, silnik odpalił jednak zdławił się, ponownie uruchomiłem go i normalnie wszedł na obroty.
Robi tak również czasami.
Pytanie brzmi czy to przepustnica powietrza może jest brudna? czy może coś innego? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-13, 09:35
|
|
|
Może to być przepływka albo padająca pompa paliwa. Również zdaje mi się że może z tym mieć związek czujnik obrotów wału. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-07-13, 09:41
|
|
|
Nie wiem czy to pompa paliwa, bo w większości jeżdżę na lpg
Na vagu czysto żadnych błędów, a jak to sprawdzić, gdzie wejść czy to przepływka lub coś innego w jakie wartości wejść i ile mają wynosić?
W poniedziałek jadę na południe polski i ni chciałbym stanąć po drodze i wracać na lawecie na północ
[ Dodano: 2010-07-13, 10:42 ]
a ten czujnik obrotów wału gdzie się znajduje i jak go sprawdzić czy jest ok? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-07-13, 10:31
|
|
|
Wloty powietrza które idą do filtra pow. masz oryginalne i całe ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-13, 11:14
|
|
|
moze gdzies masz pekiniety przwod/rurke doprowadzania powetrza i auto lapie powetrze ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-07-13, 11:19
|
|
|
wszystko mam ori z wyjątkiem filtra powietrza, od kilku miesięcy mam wkład K&N
Oczywiście pod wieczór sprawdzę cały dolot, oraz przeczyszczę przepustnicę powietrza bo słyszałem że lubią się przycinać jak są zabrudzone i to może być przyczyna. No ale znawcą nie jestem dlatego proszę o radę
czy jest możliwym że taka sytuacja może mieć miejsce z powodu wadliwych/uszkodzonych wtrysków gazu, poza tymi sporadycznymi gaśnięciami auto chodzi normalnie, pali jeździ.
Ostatnio zrobiłem trasę ponad 1000 km wszystko ok było poza jednym przypadkiem kiedy zgasł na wolnych obrotach. |
|
|
|
|
|