Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-09-17, 21:53
|
|
|
Na zimnym jedzie z tablic i korekt. Miałem korekty mocno na minusie jak szwankowąła mi przepływka. W zasadzie wszystko było OK, maksymalne wskazania itd. Tylko korekty dochodziły do -10. Przy takich korektach i słabo palił i nie pracował równo na zimnym.
Jak masz LPG to podetnij gazu w sterowniku niech przestawi korekty mocno na plus i zobacz czy będzie lepiej na zimnym na benie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-17, 22:20
|
|
|
Na starym silniku z tego co pamiętam miałem korekty podchodzące pod granicę już na wolnych koło 10% na plus. I często widniał błąd mieszanki . Pobawię się ustawieniami i spróbuje mu dolać paliwa mocno. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-18, 09:38
|
|
|
nierówna praca to bardziej PRZYLANY niż niedolany -co prawda to prowadzi do uszkodzenia silnika głowicy
Sterownik uczy się mieszanki i rano startuje z progu wyuczonego poprzednio -i tutaj lpg bywa problematyczne bo ustawia korekty często oderwane od wszystkiego .
Ale u ciebie jak kasujesz babole to i korekty więc ... |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-18, 18:05
|
|
|
Aktualnie gaz jest zakręcony więc nie ma wpływu na nic. Wymieniłem pompę paliwa sprawdziłem powrót i jest wszystko prawidłowo.
Odpalenie jest okk popracuje jakieś 5s normalnie i zaczyna telepać do momentu jak wyłączy się ssanie i spadną obroty , wtedy już pracuje znowu gładko |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-18, 19:02
|
|
|
to był tylko przykład z mojej strony z tym lpg
może zasymuluj mu że jest mu już ciepło na zimnym |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-09-18, 22:00
|
|
|
Widzisz Pepi ja mam z moim ABZtem doświadczenie takie, że jak korekty miał na minusie to źle pracował na zimnym i kiepsko palił, szczególnie w okolicach 0 stopni na dworze. Potrafił palić na dwa razy.
Jak męczę się z megasquirtem w zaturbionym W201 to też na zimnym potrzeba by paliwa, że hoho by zaczęła się czkawka. Za mało zaś jest odczuwalne od razu. Tak czy siak okno w którym silnik pali i jedzie dobrze na zimnym jest wąskie i trzeba w nie trafić.
ABZ ze swoją ekologią po odpaleniu przechodzi w tryb szybkiego grzania katów, leje mocno paliwa z bardzo opóźnionym zapłonem i dość dużą ilością powietrza. Kolega wtedy właśnie ma kłopot. Może więc jest jak mówisz ale hgw. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-19, 10:58
|
|
|
zamontować gaz i bawić się lpg jest podgląd czasu wtrysku i m ożna podlać lub ująć z palca to może by b yło łatwiej dojść co robi zamieszanie abz miały tak zwany zimny vag ??? |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-19, 16:47
|
|
|
No z tym regulowaniem też nie jest tak fajnie bo akurat mam prinsa . I jedyne co mogę się pobawić to zwiększyć albo zmniejszyć procentowo czas wtrysku względem tego co wysyła ECU benzynowe. Nawet jak go podleje to i tak sobie sam według sond obetnie mieszankę.
Ogólnie stary silnik był podrutowany cały i pracował nienagannie a tu jest wszystko wymienione już na sprawne w 100% lub nowe i chodzi jak traktor po odpaleniu na zimno. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-19, 18:20
|
|
|
kup normalny sterownik wtryski ok tylko reduktor 2 bary ma
to by znacznie ułatwiło rozwiązanie problemu |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-20, 15:00
|
|
|
Zainteresowałeś mnie tym ze na zimnym przestawia zapłon mocno. Coś nie tak że stukowcami może powodować zła pracę na zimnym ? Bo były odkręcane ale przykrecilem na tyle nm ile powinno być kalibrowany kluczem.
I ogólnie mam takie odczucie że na zimnym auto jest wyraźnie mocniejsze , jak się nagrzeje mocno to jest różnica taka jak by był odłączony czujnik wałka rozrządu w spadku mocy.
Edit: zrobiłem test i bez podłączonych stukowych i halla pracuje lepiej jak z nimi |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-20, 17:15
|
|
|
bo zapłon pewnie koryguje na sztywno lub wcale nie koryguje |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-20, 17:38
|
|
|
A minimalnie przestawiony rozrząd mógłby mieć wpływ na taką pracę na zimnym ?
Akurat zbliża mi się wymiana oleju i muszę alternator przy okazji wymienić to bym rozrząd sprawdził od razu . Tylko teraz bym to na blokadach zrobił. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-20, 19:35
|
|
|
najlepiej na oczka na wałkach |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-20, 21:09
|
|
|
No tak robiłem ostatnio . Nawet sobie przymiar robiłem żeby wyszło równo .ale głowice pasażera 3 razy poprawiałem bo mi się przestawiała minimalnie i nie wiem czy ostatecznie ten rozrząd jest okk . Bo rozjazd korekt między bankami też mam dosyć duży 3-4.5% więc już na granicy |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-21, 12:03
|
|
|
ja mam u siebie czasy wtrysku rozjechane o 1/3 a czemu tak jest to nie wiem
motor drugi osprzęt też i jest tak samo został tylko komp
stary
Wałki czasem jak łańcuszek leży to te znaki tak dziwnie wychodzą ale u ciebie jak pisałeś że jak kuleje to ma mocy więcej to by wskazywało że paliwa ma więcej -wtryskiwacze masz od zwykłego ? S8 ma inne ? bo nie wiem |
|
|
|
|
|