Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-01-19, 10:00
|
|
|
Jak wszystko OK to pozostaje jeszcze powietrze i zawór.
Wyjąć i zobaczyć jak ustawia się szczelina podczas kręcenia i zaraz po. Może przy wyjętym regulatorze lepiej zapali? No ale trzeba uważać na to, że się rozbiega w kosmos i trzeba zatkać palcem. Nie robiłem takich eksperymentów akurat w ABZ ale jak bym miał taki problem to bym zrobił. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-01-19, 10:25
|
|
|
U mnie problemy z odpalaniem i dławienie na zimnym po dodaniu gazu były winą pompy paliwa, mimo że manometr zawsze pokazywał 3.5-4b na listwie. Tylko u mnie wszystko się poprawiało, jak było ponad 3/4 baku. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 12:39
|
|
|
Przy odłączonym regulatorze nie da rady odpalić , jak w trakcie pracy chwile po odpaleniu odłącze to pracuje równiej jak się trzyma odpowiednie obroty ale jechać i tak się nie da bo nadal się dławi i ledwo ma siłe ruszyć.
Pompa paliwa jest już 2 , z zewnętrzną było też to samo, więc ją też wykluczam , nawet testowałem ciśnienie 7 bar na listwie przy zatkanym regulatorze i nadal pracowała tak samo.
Poziom paliwa czy max czy rezerwa też bez różnicy.
Teraz mu wrzuciłem na szybkozłączkach między ecu a czujnik temperatury rezystor który zbija temperature o 10c , łączony na termostacie przykręconym do bloku silnika który przy 40C się rozłącza i odpala i jeździ normalnie od razu . Ale to takie rozwiązanie na szybko tylko , ewentualnie skończy się tak że zrobię swój czujnik temperatury w ori obudowie i tyle , akurat charakterystyka tych czujników jest taka że można dobrać go bez problemu żeby w niskich temperaturach dawał niższą temp na ecu a przy gorącym silniku pokazują to samo co ori. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-01-19, 13:24
|
|
|
A wydatek pompy mierzyłeś? U mnie wychodziło ok 60% tego, co było na wykresie w Elsie dla danego napięcia.
Dziwne to, że seryjny silnik, seryjny sterownik i trzeba mu paliwa dolewać. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 13:59
|
|
|
Akurat u mnie siedzi całkiem inny układ pompy . Przerobiłem już dawno na pompę od d3 i wcześniej nie miałem tego problemu z działaniem na zimnym . Przy -20 paliła od strzała i można było jechać od razu.
[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:25
|
|
|
gaz to nie tylko mapa paliwa rozwalona zcasem gdzie lewizna np
Co do pompy jak on zmiejsza temperature dla kompa i jest ok to raczej nie pompa bo by bło gorzej a nie lepiej czyli tak jakby wtryski za mało paliwa podawały .
A katy to to ma |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:32
|
|
|
Lewe powietrze ostatnio wyeliminowałem . Wpadły nowe uszczelki przepustnicy , nowy zawór evap bo puszczał nie raz delikatnie. Wszystkie wkrętki też sprawdzałem na szczelność i nigdzie powietrza nie ciągnie . Wtryski też szczelne od LPG. Zresztą testowałem też z zaślepionym i wszystkimi podciśnienia i też było to samo
Katow brak , jak kupiłem to już nie miała. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:50
|
|
|
machul333 napisał/a: |
[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury. |
Te sterowniki mają całą masę map, mapek, współczynników korekcyjnych (374 dla sterownika od S8 manual). Mapa bazowa paliwa w relacji wychylenia przepustnicy na wypadek awarii przepływki, mapa optymalnych wartości zapłonu, po 8 map korekcyjnych paliwa i zapłonu zależnych od kodowania ECU i fazy pracy silnika, oddzielne mapki korekcyjne dla wolnych obrotów, hamowania silnikiem, korekty dla WOT w zależności od obrotów, mapy korekt w zależności od temperatury silnika i dolotu, w zależności od tego czy działa EVAP, czy wykryje spalanie stukowe.
I tak, wraz z temperaturą zmienia się dawka paliwa i kąt zapłonu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:52
|
|
|
A jeszcze jedna rzecz przychodzi mi na myśl , teoretycznie reszta silnika i osprzętu trzyma parametry a co by było w przypadku gdyby wtryskiwacze benzynowe były zasilane innym napięciem niż ecu myśli ? Musiałbym zmierzyć może jakiś spadek tam jest i nie otwierają się jak powinny.
A druga sprawa z tego co kojarzę przy ostatniej regulacji lpg zauważyłem że ecu PB czas wtrysku na wolnych jest 2.5ms a ecu lpg pokazuje na wejściu czas 3.20ms-3.50ms . |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:53
|
|
|
wtryskiwacze paliwa leją ??może |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:53
|
|
|
Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:54
|
|
|
opisał ci jak działa |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 14:54
|
|
|
Wtryski to stare lały 6 na 8 było już do wywalenia i wpadły 8 sztuk z całą listwa sprawnych gdzie rozpylanie jest idealne i wydatek tak samo wszystkie trzymają taki jak elsa podaje. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-01-19, 15:14
|
|
|
machul333 napisał/a: | Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych. |
Tu masz schematy blokowe pokazujące co się składa na finalną wartość czasu wtrysku i kąta zapłonu.
Paliwo
Zapłon
Tu ogólny opis motronica
https://www.mediafire.com...t_89403362.pdf/
Tu masz jeszcze jakiś pobieżny opis systemu z A8 na rynek amerykański (różnice takie, że w Europie nie było było monitorowania działania EVAP i sond za katami)
https://www.mediafire.com...gement.pdf/file
Do sterowników z A8 (Motronic M5.4 i M5.41) nie ma żadnych dokładnych opisów, ale to sprzęty pokrewne do M3.8.3 i M5.9.2 z 1.8T i wiele rzeczy działa na tej samej zasadzie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-01-19, 15:16
|
|
|
A widzisz , dzięki , widziałem to ale uznałem że to nie to samo może być jednak .
[ Dodano: 2021-01-19, 15:46 ]
Według tego uruchomienie zimnego silnika ecu bierze głównie pod uwagę temperaturę silnika do doboru mieszanki i zapłonu .
Niby ecu dolot i płyn pokazuje to samo z rana ale np według temperatury na dworze nie raz się to różni w granicach 3-5c od tego co inne termometry wskazują .
Będę musiał chyba jednak jeszcze raz przejrzeć całą wiązkę silnika ale teraz bardzo dokładnie i lecieć według elsy całą procedurę sprawdzania napięcia i przejścia na wszystkich liniach sygnałowych osprzętu do ecu. Może gdzieś jednak coś nie do końca styka . |
|
|
|
|
|