Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku  
Autor Wiadomość
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2021-01-19, 10:00   

Jak wszystko OK to pozostaje jeszcze powietrze i zawór.
Wyjąć i zobaczyć jak ustawia się szczelina podczas kręcenia i zaraz po. Może przy wyjętym regulatorze lepiej zapali? No ale trzeba uważać na to, że się rozbiega w kosmos i trzeba zatkać palcem. Nie robiłem takich eksperymentów akurat w ABZ ale jak bym miał taki problem to bym zrobił.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-19, 10:25   

U mnie problemy z odpalaniem i dławienie na zimnym po dodaniu gazu były winą pompy paliwa, mimo że manometr zawsze pokazywał 3.5-4b na listwie. Tylko u mnie wszystko się poprawiało, jak było ponad 3/4 baku.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 12:39   

Przy odłączonym regulatorze nie da rady odpalić , jak w trakcie pracy chwile po odpaleniu odłącze to pracuje równiej jak się trzyma odpowiednie obroty ale jechać i tak się nie da bo nadal się dławi i ledwo ma siłe ruszyć.
Pompa paliwa jest już 2 , z zewnętrzną było też to samo, więc ją też wykluczam , nawet testowałem ciśnienie 7 bar na listwie przy zatkanym regulatorze i nadal pracowała tak samo.
Poziom paliwa czy max czy rezerwa też bez różnicy.

Teraz mu wrzuciłem na szybkozłączkach między ecu a czujnik temperatury rezystor który zbija temperature o 10c , łączony na termostacie przykręconym do bloku silnika który przy 40C się rozłącza i odpala i jeździ normalnie od razu . Ale to takie rozwiązanie na szybko tylko , ewentualnie skończy się tak że zrobię swój czujnik temperatury w ori obudowie i tyle , akurat charakterystyka tych czujników jest taka że można dobrać go bez problemu żeby w niskich temperaturach dawał niższą temp na ecu a przy gorącym silniku pokazują to samo co ori.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-19, 13:24   

A wydatek pompy mierzyłeś? U mnie wychodziło ok 60% tego, co było na wykresie w Elsie dla danego napięcia.

Dziwne to, że seryjny silnik, seryjny sterownik i trzeba mu paliwa dolewać.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 13:59   

Akurat u mnie siedzi całkiem inny układ pompy . Przerobiłem już dawno na pompę od d3 i wcześniej nie miałem tego problemu z działaniem na zimnym . Przy -20 paliła od strzała i można było jechać od razu.

[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-01-19, 14:25   

gaz to nie tylko mapa paliwa rozwalona zcasem gdzie lewizna np
Co do pompy jak on zmiejsza temperature dla kompa i jest ok to raczej nie pompa bo by bło gorzej a nie lepiej czyli tak jakby wtryski za mało paliwa podawały .
A katy to to ma
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 14:32   

Lewe powietrze ostatnio wyeliminowałem . Wpadły nowe uszczelki przepustnicy , nowy zawór evap bo puszczał nie raz delikatnie. Wszystkie wkrętki też sprawdzałem na szczelność i nigdzie powietrza nie ciągnie . Wtryski też szczelne od LPG. Zresztą testowałem też z zaślepionym i wszystkimi podciśnienia i też było to samo

Katow brak , jak kupiłem to już nie miała.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-19, 14:50   

machul333 napisał/a:

[ Dodano: 2021-01-19, 14:02 ]
No chyba że ecu zależnie od temperatury jeszcze coś innego przestawia , z tego co zaobserwowałem bawiąc się potencjometrem zamiast czujnika to zapłon trochę przestawia ale to są wartości koło 1-2c wiec nawet nie wiem czy to nie reakcja po prostu na szybką zmianę temperatury.

Te sterowniki mają całą masę map, mapek, współczynników korekcyjnych (374 dla sterownika od S8 manual). Mapa bazowa paliwa w relacji wychylenia przepustnicy na wypadek awarii przepływki, mapa optymalnych wartości zapłonu, po 8 map korekcyjnych paliwa i zapłonu zależnych od kodowania ECU i fazy pracy silnika, oddzielne mapki korekcyjne dla wolnych obrotów, hamowania silnikiem, korekty dla WOT w zależności od obrotów, mapy korekt w zależności od temperatury silnika i dolotu, w zależności od tego czy działa EVAP, czy wykryje spalanie stukowe.

I tak, wraz z temperaturą zmienia się dawka paliwa i kąt zapłonu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 14:52   

A jeszcze jedna rzecz przychodzi mi na myśl , teoretycznie reszta silnika i osprzętu trzyma parametry a co by było w przypadku gdyby wtryskiwacze benzynowe były zasilane innym napięciem niż ecu myśli ? Musiałbym zmierzyć może jakiś spadek tam jest i nie otwierają się jak powinny.
A druga sprawa z tego co kojarzę przy ostatniej regulacji lpg zauważyłem że ecu PB czas wtrysku na wolnych jest 2.5ms a ecu lpg pokazuje na wejściu czas 3.20ms-3.50ms .
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-01-19, 14:53   

wtryskiwacze paliwa leją ??może
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 14:53   

Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-01-19, 14:54   

opisał ci jak działa <papa>
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 14:54   

Wtryski to stare lały 6 na 8 było już do wywalenia i wpadły 8 sztuk z całą listwa sprawnych gdzie rozpylanie jest idealne i wydatek tak samo wszystkie trzymają taki jak elsa podaje.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-19, 15:14   

machul333 napisał/a:
Właśnie z chęcią bym znalazł dobry opis jak Działa ten motronic ale do tej wersji brak jest jakikolwiek danych.

Tu masz schematy blokowe pokazujące co się składa na finalną wartość czasu wtrysku i kąta zapłonu.
Paliwo
Zapłon

Tu ogólny opis motronica
https://www.mediafire.com...t_89403362.pdf/

Tu masz jeszcze jakiś pobieżny opis systemu z A8 na rynek amerykański (różnice takie, że w Europie nie było było monitorowania działania EVAP i sond za katami)
https://www.mediafire.com...gement.pdf/file

Do sterowników z A8 (Motronic M5.4 i M5.41) nie ma żadnych dokładnych opisów, ale to sprzęty pokrewne do M3.8.3 i M5.9.2 z 1.8T i wiele rzeczy działa na tej samej zasadzie.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 15:16   

A widzisz , dzięki , widziałem to ale uznałem że to nie to samo może być jednak .

[ Dodano: 2021-01-19, 15:46 ]
Według tego uruchomienie zimnego silnika ecu bierze głównie pod uwagę temperaturę silnika do doboru mieszanki i zapłonu .
Niby ecu dolot i płyn pokazuje to samo z rana ale np według temperatury na dworze nie raz się to różni w granicach 3-5c od tego co inne termometry wskazują .
Będę musiał chyba jednak jeszcze raz przejrzeć całą wiązkę silnika ale teraz bardzo dokładnie i lecieć według elsy całą procedurę sprawdzania napięcia i przejścia na wszystkich liniach sygnałowych osprzętu do ecu. Może gdzieś jednak coś nie do końca styka .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.