Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku  
Autor Wiadomość
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-21, 13:37   

Wtryski są z ABZ , na starych lejących była taka sama różnica. tylko mniej ujmowało bo tam było na minusie też między bankami około 4% różnicy ale maxymalnie do -4.6% tylko .

Zamówiłem blokady i zobaczę czy ten rozrząd jest okk . Na samym układzie zapłonowym jak się zdarzały wypadania zapłonu pojedyńcze to tylko na cylindrach od 1 do 4.

[ Dodano: 2020-09-24, 18:13 ]
Blokady przyszły i się nadają jedynie na śmietnik <nienie> Szlag człowieka trafia jakie gówno sprzedają , tak są wykonane że się na wałki nie wsuwają do końca .....
Ale z tego co mi się udało zobaczyć to rozrząd wychodzi że jest dobrze , tylko że takie sprawdzanie bez zblokowanych obu wałków to na raz jest do niczego
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2020-09-30, 22:36   

Nagraj film wideo z całości czasu nagrzewania.
Zrób logi z czasami wtrysku, sygnałami z sondy lambda, przepływomierza.
Zaczyna kuleć jak sondy oscylują? stoją na bogato/ubogo?
Jakie ciśnienie sprężania?
Jak jedzie w fazie rozgrzewania to czuć, że pedał trzeba wcisnąć głębiej by jechał?
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-10-06, 09:58   

Mam normalne blokady już i po weryfikacji sprawa ma się następująco.

Znacznik na kole zamachowym ma punkt) przesunięty o 1 mm względem prawidłowej pozycji na kole zamachowym, ale to wiedziałem już wcześniej.

Głowica kierowcy ustawiona idealnie z wałem.

Głowica pasażera ma 5 stopni przestawienia względem wału, tak jak podejrzewałem, że tam może być problem, bo 3 razy tam ustawiałem na znaki i nie mogłem utrafić (przy dokręcaniu mi uciekało), chociaż za ostatnim niby było równo.

Także dla pewności ustawiam od nowa rozrząd na blokadach i wtedy zobaczę co dalej.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-10-06, 20:14   

raczej za małe przestawienie
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-10-06, 22:32   

Też tak myślę, ale i tak wywalam alternator i mam kilka rzeczy do ogarnięcia więc korekta jednej głowicy będzie przy okazji . Blokady i tak kupiłem więc tym bardziej można złożyc to tak jak ma być.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-10-07, 06:10   

Przestawienie wałków na jednej z głowic o 5 st nie powoduje nierówną pracę
silnika na zimnym (to co opisałeś w pierwszym poście) czyli nie marnuj czasu
na tę korektę rozrządu bo nic nie wniesie.

Zakładając, że silnik jest sprawny mechanicznie to:

-napięcie zasilania
-paliwo
-układ zapłonowy
-czujniki (przede wszystkim: czujnik temperatury dla ECU, przepływka)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-10-19, 17:46   

Po ustawieniu rozrządu zniknęły już totalnie drgawki na jałowych . I ustało dziwne wibrowanie między 2.5-3tys obrotów które myślałem że jest od wyjechanej poduszki.

Ogólnie silnik pracuje już równo nie ma tego telepania jak było.

Doszło teraz tylko że na benzynie ciężko się wkręca puki się nie nagrzeje do 90c . Wcześniej miałem taki objaw jak pompa paliwa za małe ciśnienie dawała bo sitka były zatkane .

[ Dodano: 2020-10-25, 11:54 ]
Nagrałem film od odpalenia do wyłącza ssania .

30-sekunda zaczyna się trochę gorsza praca silnika
2.30-ustępuje totalnie i pracuje idealnie równo


Po ustawieniu rozrządu się poprawiło mocno i auto zaczęło się lepiej zbierać ale to jeszcze nie to .

https://youtu.be/TFEQrhYhLlg
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2020-10-25, 18:59   

A jak ci wyszło w 93 grupie?
_________________
Albo i nie...
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-10-25, 20:33   

To przedlift nie ma nastawników
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2020-10-26, 17:52   

no tak <faktycznie>
_________________
Albo i nie...
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-11-05, 23:33   

Ukaniu napisał/a:
Nagraj film wideo z całości czasu nagrzewania.
Zrób logi z czasami wtrysku, sygnałami z sondy lambda, przepływomierza.
Zaczyna kuleć jak sondy oscylują? stoją na bogato/ubogo?
Jakie ciśnienie sprężania?
Jak jedzie w fazie rozgrzewania to czuć, że pedał trzeba wcisnąć głębiej by jechał?


Możesz powiedzieć coś więcej ? Bo po regulacjach gazu mam taki efekt właśnie na benzynie Że trzeba mocniej cisnąć gaz żeby jechała .

[ Dodano: 2021-01-18, 18:15 ]
Wracam po czasie i wreszcie znalazłem czemu na zimny mam cały czas problem .

Mimo tego że czujniki temperatury pokazują prawidłowe wartości temperatury to oszukanie komputera i zbicie mu temperatury o -15c dodatkowo powoduje że pracuje idealnie . Odpala od strzała zero wibracji przyglądania i dławienia . Jakieś pomysły od czego takie coś może się dziać ? Nie ukrywam że zrobię to raczej na partyzanta i zaadoptuje mu po prostu czujnik temperatury który będzie zaniżał bo inna myśl mi nie przychodzi do głowy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2021-01-18, 18:53   

lpg ustaw a nie podcieraj tyłek skłem
:P
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-18, 20:27   

Co ma LPG do tego ?? Pisałem już wcześniej że bez różnicy czy jest zakręcone czy nie .

Przejeździłem ostatnio tydzień do roboty jakieś 700km tylko na benzynie i korekty cały czas się trzymają takie +7.8 . +7.8 .od -5.5 do -7.8 . od -5.5 do -7.8 cały czas praktycznie

AFR i na benzynie i na lpg ten sam w CL i OL.

A odpalała dalej albo ledwo ledwo , a jak już odpali to czekasz aż minimum nagrzeją się sondy żeby można było ruszyć gazem bo inaczej silnik gaśnie . Jak ruszysz niedogrzanym to sondy stoją w większości na +25%. Ewidentnie mu brakuje mieszanki na zimnym silniku .
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2021-01-18, 23:50   

Na benie jeździ i nic się nie zmienia. Wskazania temperatury sprawdziłeś są OK. Ciśnienie paliwa masz OK. Wtryski z prawidłowym numerem zakładam. Bo to nie za wiele zostaje jeśli sondy są OK, bruździć może przepływomierz czy sam sterownik. Ilość paliwa na zimno sterownik liczy wg sobie tylko znanych algorytmów na podstawie tego co zbiera podczas pracy, podczas nagrzewania. Jak mi palił na dwa razy robiłem z tego doktorat bo praktycznie bez zmian w korektach palił raz dobrze a raz bardzo słabo przy czym zmiany były o dwa trzy procent. U mnie winny był LPG. Bo sterownik z fazy nagrzewania zebrał sobie jakieś durne dane i kiepścił całą pracę w tym czasie. Pepi mówi o LPG bo to właśnie często problem. Często też mimo próśb właściciele nie użytkują samochodu dłużej na benzynie co by sterownik sobie przypomniał nastawy przez kilka kilkanaście cykli nagrzewania.
Ja dziś przy -18 zostałem zaskoczony czkawką obrotów do 1,5 tys na luzie. Coś wcześniej już miał lekko za wysokie ale tak koło 850. Odpala ok, jeździ ok, mechanika ok tyle że korekty długoterminowe nawinęły się do 25% Coś gaz chyba zawalił sprawę <bezradny>
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-19, 09:11   

Sterownik silnika już wymieniałem na inny Ori był z końcówką E teraz mam z J , sprawdzone na obecność zimnych lutów i łączenia gniazd.
Przepływomierz mam aktualnie 3 i wszystkie pokazują to samo (225-230)gram max . Niskie podobnie.

Ja testowałem już wcześniej o dużo dłuższy czas go na benzynie i to jeździłem w ogóle bez instalacji LPG bo brak było emulatorów LPG i benzyna była podłączona jak fabrycznie.
Więc tych cykli nagrzewania to zrobił z 80 w ciągu tego czasu . Przy 50 bodajże błędy ecu już usuwa jeśli nie wystąpią więc powino mu wystarczyć.

I tak wiem że większość to problemy z LPG ale jak mi ktoś z uporem wmawia że to wina LPG gdzie jeszcze 2 lata temu po resecie adaptacji do 0 przy rozjechanych mapach silnik odpalał od zakręcenia i pracował bez ustawionych korekt długoterminowych idealnie to coś jest nie tak .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.