Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Obniżanie zawieszenia  
Autor Wiadomość
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2010-05-29, 14:16   

Jamexy przód, tył standard...
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-05-29, 18:51   

Lukas134 napisał/a:
artekk, no u mnie to był koszt jakiś 900zł, ale wtedy Euro było po 3.20 więc teraz na pewno są droższe. I przy nich jest TUV na którym jest napisane, że sprężyny do stosowania z oryginalnymi amorkami więc tak jeżdżę, na razie jest oki, jak padną to kupię Bilsteiny B6. :)


Lukas, daj jakieś foto na tych springach.

Już znalazłem, dla mnie chyba jednak przód trochę za nisko do auta na co dzień... Choć wygląda bardzo dobrze :)

[ Dodano: 2010-06-12, 23:01 ]
Panowie, Jamexy już w aucie z przodu :)

Jak się jeździ na tych springach i jak auto wygląda, udokumentuję po 2-3 tygodniach, pierwsze zachwyty mogą być mylące, jak przypominam sobie poprzednie zabawy z zawieszeniami.

Na razie jest całkiem przyjemnie.... :)

Na szybko fotka ori spring vs jamex przed montażem :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-06, 17:34   



[ Dodano: 2010-07-06, 18:40 ]
Witam. Ja też założyłem Jamexy na przód z tego samego powodu co większość - dupka mi wizualnie siedzi wzg. przodu mimo nowych sprężyn z tyłu. Według producenta czerwone Jamexy na przód do 4.2 obniżają o 35mm, może i tak ,bo nie mierzyłem, ale jestem przekonany, że u mnie wyszło więcej,ok 50mm. W każdym razie auto wiele zyskało na wyglądzie, ale w moim odczuciu jednak na komforcie straciło bardzo dużo i to ze względu właśnie na zmniejszeniu skoku zawieszenia :-( Ogólnie jest twardsze tylko trochę, do znośnego poziomu, ale dobijania na dziurach, ba, jamach, przełomach, wyrwach, których po tej zimie powstało milion chyba, nie zdzierżę, szkoda mi wahaczy i auta :-/ Jeżdżę teraz spięty czas i rozglądam się tylko żeby za szybko nie najechać na jakiś uskok czy zapadnięty asfalt. No i będę zakładał z powrotem oryginały, bo od eSy chyba będzie podobnie jak na Jamexach z tego co czytam na forum. Jednak pomyślałem sobie o takim myku, żeby przód jednak nie poszedł znowu na max do góry, spróbować założyć sprężynki od 2.8 . Tam silnik przecież jest lżejszy, wiec zawias też powinien być miększy, co za tym idzie pod motorem 4,2 siądzie mocniej przypuszczalnie . Co o tym myślicie Panie i Panowie :?:
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2012-02-04, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-07-06, 19:15   

Nie wiem jak z 2.8, ale V8 jest tylko 10 kg cięższa od 2.2, więc z tymi sprężynami to nie jest takie pewne.
_________________
Black Cars Matters
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-07-06, 20:01   

Jako, że po wymianie przednich sprężyn na Jamexy auto stało zdecydowanie jak koza, zdecydowałem się wymienić także tylne.
Efekt wizualny jest moim zdaniem o wiele lepszy, zdjęcia dołączę wkrótce.

Tymczasem foto tylnego Jamexa vs ori spring zawiecha 1BM :


Co do jazdy, to występuje pewna nerwowość charakterystyczna dla sportowych sprężyn, natomiast po założeniu jamexów na tył zawieszenie działa bardziej harmonijnie, płynnie. Szczególnie nie odczuwam dobijania na dziurach, wg mnie komfort zmniejszył się zaskakująco niewiele. Myślę, że problemem u kolegi Mucholejkolator mogą być amortyzatory zawieszenia standard, ja założyłem jednak czerwone sachsy od ESY, które dedykowane są do niższych springów.
Ubocznym skutkiem założenia Jamexów na tył, jest ponowne pojawienie się delikatnych bujnięć jak na ori zawieszce. Wniosek z tego taki, że jednak przód w tym aucie powinien być twarszy od tyłu, chyba z uwagi na złe rozłożenie masy (silnik za daleko z przodu).
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-07, 11:15   

artekk napisał/a:
Myślę, że problemem u kolegi Mucholejkolator mogą być amortyzatory zawieszenia standard, ja założyłem jednak czerwone sachsy od ESY, które dedykowane są do niższych springów.

A to bardzo cenna uwaga od kolegi, w sumie to nie pomyślałem o tym, a moje amory z przodu już trochę "po kulach" dostały maja ok 60% skuteczności więc i tłumienie przy dobiciu może być nie wystarczające. Poza tym można by także spróbować założyć do 4.2 Jamexy dedykowane do 2.8 bo z tego co widzę to się różnią mniejszym stopniem obniżenia o 5mm :-P. Dzięki artekk za podpowiedź.

artekk napisał/a:
Ubocznym skutkiem założenia Jamexów na tył, jest ponowne pojawienie się delikatnych bujnięć jak na ori zawieszce. Wniosek z tego taki, że jednak przód w tym aucie powinien być twarszy od tyłu, chyba z uwagi na złe rozłożenie masy (silnik za daleko z przodu).


Czyli co tu zrobić, żeby tył siedział nisko a nie był zbyt sztywny-mam jedną koncepcję :mrgreen:
Kiedy kupiłem ósemę, wiedziałem, że będę musiał wymienić w najbliższym czasie amortyzatory z tyłu bo na "ścieżce zdrowia" przed zakupem pokazało ze jest ok 45-55 % tłumienia. No ale okazało się ze mam NIVO i takie amorki to tylko w ASO i 5 tys. za sztukę :shock: Więc po konsultacji z mechanikiem zapadła decyzja ze po małych przeróbkach założę zwykłe amorki i będę hulał, chociaż NIVO to świetna sprawa, mimo większej awaryjności. Ale do rzeczy. Jako ze "pompowane", nivowskie amortyzatory pełnią także w dużym stopniu funkcję nośną, to sprężyny które z nimi współpracują maja tym samym mniejszy udźwig. Pewnie juz gdzieś o tym mowa była na forum. W każdym razie efekt po zamontowaniu standardowych sachsów był taki ze autko wyglądało z tyłu jak by było obniżane sportowymi sprężynami,a przy tym ku mojemu zdziwieniu świetnie się prowadziło nawet z 5- cioma osobami na pokładzie i betami w bagażniku, nic nie dobijało, nie bujało itd. No ale i tak założyłem niebawem takie sprężynki jakie maja być bo proporcja między dziurą na przednim kołem do błotnika a praktycznie brakiem dziury z tyłu powodował, ze limuzyna wyglądała tak sobie... Po zmianie nie odczułem także żadnej zmiany w zachowaniu samochodu, ale tył poszedł jakieś 30-40mm do góry. No i w tym momencie moja teoria co do pogoszczenia komfortu na Jamexach ze względu na zmniejszenie skoku tez zaczyna być zachwiana w świetle wcześniejszych obserwacji ze tylnym zawieszeniem :shock: No ale nieważne, skoro kolega artekk pisze, że samochód dobrze się spisuje mając przednie sprężyny sztywniejsze od tylnych więc, chcąc jednocześnie uzyskać wizualne obniżenie tyłu jak na sportowych springach to myślę ze można by zastosować właśnie takie nivowskie :mrgreen:

dice111 napisał/a:
Nie wiem jak z 2.8, ale V8 jest tylko 10 kg cięższa od 2.2, więc z tymi sprężynami to nie jest takie pewne.


Ja mam w katalogu, że 2.8 bez quattro w manualu waży 1510 kg,z quattro też w manualu 1580 kg a 4.2 1750 kg więc czy ta różnica 170 kg to coś więcej niż silnik i skrzynia wraz z osprzętem? Cała reszta samochodu jest chyba mniej więcej taka sama raczej? Stąd moje domniemanie o bardziej miękkich sprężynach z przodu w wersji 2.8
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-07-07, 12:36   

Mucholejkolator

Na jakimś obcojęzycznym forum wyczytałem, że najlepszy kompromis między komfortem, prowadzeniem i wyglądem daje założenie przednich sprężyn od Audi A6 C5 4.2. Tylko skąd je wziąć....

Autko na Jamexach, fotka na szybko z tel.

_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-20, 17:40   

Założyłem z powrotem oryginały na przód, ale tym razem wykonałem pomiary. Względem mojej zawiechy JAMEXY obniżyły auto równo o 48mm, a nie o 35mm jak podaje producent...Nie miałem akurat innego przyrządu pomiarowego :-P







 
 
RAJAN 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 48
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-07-27, 12:49   

ja tez jezdze na jamexach i jestem zadowolony auto wygląda zdecydowanie lepiej.

jak widze niektóre ósemki to mnie az sciska...wygladają sak by próbowaly wystartować w powietrze :mrgreen:
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-27, 16:19   

rafik2204 napisał/a:
jak widze niektóre ósemki to mnie az sciska...wygladają sak by próbowaly wystartować w powietrze :mrgreen:

To fakt, ale ja mieszkam w Lublinie i tu Jamexy sie nie sprawdziły. Asfalt na niektórych odcinkach jest po prostu gorszy niż tor motocrossowy, więc dałem spokój i założyłem ori. W drodze na Mazury tylko na 4 odcinkach równej drogi mogłem się rozpędzić, a tak to wszyscy mnie wyprzedzali :-/ Wygląd to jedna rzecz a funkcjonalność i zdrowy rozsądek to druga. A8 to limuzyna, więc przykro jest jak auto ociera brzuchem w koleinach na pofalowanej drodze i dobija do odbojników...Nie wiem, wszyscy piszą jest OK na Jamexach, a mam mieszane odczucia...A może one są właśnie za miękkie i dlatego mi tak dobijało, no i wcześniej poruszana kwestia amorków. Ale i tak uważam, że jak zawias ma zapas skoku to załatwia temat. Muszę się jeszcze jakąś eSą przejechać, może tamtejsze springi będą lepsze, tym bardziej, że z tego co piszecie auto jest niższe o 20mm tylko a nie o 50mm jak na Jamexach :-)
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-07-27, 23:32   

Mucholejkolator

Przyczyną niepoprawnego zachowania samochodu na Jamexach są prawdopodobnie seryjne amortyzatory, które po prostu nie pracują przy tak krótkiej sprężynie. U mnie nie ma żadnego dobijania itp. Miałem amory od esy i było fajnie, teraz wrzuciłem Bilstein B6 i dopiero auto zaczyna jeździć jak lubię.
Ponadto setup z jamexami tylko z przodu, nie jest optymalny moim zdaniem. Zawieszenie nie pracuje wtedy harmonijnie.
Obniżenie nie jest jakoś specjalnie uciążliwe, na koleinach nie szoruję brzuchem. Dobiłem jedynie o wysoki krawężnik i tak już zmęczoną osłonę pod silnikiem.
Po kilku obniżanych autach, na razie A8 jest chyba najbardziej "cywilnym" i normalnym autem po obniżeniu. Setup JAMEX + Bilstein B6 oferuje zaskakująco małą utratę komfortu.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-28, 00:04   

artekk napisał/a:
Przyczyną niepoprawnego zachowania samochodu na Jamexach są prawdopodobnie seryjne amortyzatory, które po prostu nie pracują przy tak krótkiej sprężynie. U mnie nie ma żadnego dobijania itp. Miałem amory od esy i było fajnie, teraz wrzuciłem Bilstein B6 i dopiero auto zaczyna jeździć jak lubię.
Ponadto setup z jamexami tylko z przodu, nie jest optymalny moim zdaniem. Zawieszenie nie pracuje wtedy harmonijnie.
Obniżenie nie jest jakoś specjalnie uciążliwe, na koleinach nie szoruję brzuchem. Dobiłem jedynie o wysoki krawężnik i tak już zmęczoną osłonę pod silnikiem.
Po kilku obniżanych autach, na razie A8 jest chyba najbardziej "cywilnym" i normalnym autem po obniżeniu. Setup JAMEX + Bilstein B6 oferuje zaskakująco małą utratę komfortu.


Najprawdopodobniej masz rację artekk, na razie jednak do zimy zostawię tak jak jest i na wiosnę będę kombinował, bo to tak nie może być z tym dziurskiem nad przednim kołem :-D . Dzięki jeszcze raz za dobre rady. A tak w ogóle to na zlot do Niemiec się wybierasz?
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-07-28, 00:16   

Cytat:
A tak w ogóle to na zlot do Niemiec się wybierasz?


Chętnie bym się wybrał, niestety w piątek kończy mi się trzytygodniowy urlop, a w sierpniu niestety praca.

Mucholejkolator napisał/a:
Dzięki jeszcze raz za dobre rady


Nie ma sprawy, choć myślę, że to jeszcze nie koniec zabawy z zawieszeniem... Będę na bieżąco informował o zmianach :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2010-07-28, 21:16   

artekk, sluchaj na amorkach bilsteina B6 jest twardziej?? Bo mam zamiar kupić taki komplet na 4 koła. I jeszcze jedno pytanie, po dodaniu sport amorków do sprężyn auto jest tylko stabilniejsze czy także jeszcze delikatnie się obniża?? Bo mam sprężyny K.A.W -60/-30, ale dla mnie to troszkę za mało :( tył chociaż -45 i byłoby znośnie.
pozdro
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-07-28, 21:29   

Lukas134 napisał/a:
sluchaj na amorkach bilsteina B6 jest twardziej??


w tym sęk, że wcale nie jest twardziej :) zredukowane zostają pionowe ruchy karoserii, samochód przestaje się bujać, kołysać, a hitem jest jeszcze płynniejsze pokonywanie nierówności, garbów itp., słowem lepsze wybieranie dziur. Auto nie jest twardsze, z kanapy robi się sprężyste.

Lukas134 napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie, po dodaniu sport amorków do sprężyn auto jest tylko stabilniejsze czy także jeszcze delikatnie się obniża??


wręcz przeciwnie, tył nawet delikatnie poszedł do góry :) (dowiesz się dlaczego, gdy będziesz miał Bilsteina b6 w rękach). Stabilniejsze jest bez dwóch zdań. Dodam, że moje amory - czerwone Sachsy od esy miały niby 63-66% sprawności.


Podsumowując - zakup bilsteinów B6 to na razie najlepiej zainwestowane pieniądze w A8.
Oczywiście to tylko moje zdanie, ktoś może mieć inne oczekiwania i odczucia, np. jak było wyżej z Jamexami.

Nie wiem, jak będzie na Twoich sprężynach.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.