Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Obniżanie zawieszenia  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-08-06, 08:28   

Kolego artekk ja również szykuję się do wymiany amortyzatorów. Na początku chciałem kupić zwykłe SACHSY, jednak po przeczytaniu Twoich wypowiedzi skłaniam się bliżej ku B6. Powiedz jeszcze, czy Jamexy to jedyne rozwiązanie do tych amortyzatorów, czy może w trakcie szukania natrafiłeś jeszcze na coś innego? Czym się kierowałeś przy doborze sprężyn?
_________________

 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-06, 16:34   

sebos17

Oczywiście, że Jamex to nie jedyny i słuszny wybór.
Wybrałem Jamex'a dzięki pozytywnym opiniom kolegów z forum i konkurencyjnej cenie w stosunku do innych znanych producentów.

Niemcy najchętniej zakładają K.A.W. - 300euro + przesyłka, dla mnie trochę za niskie (przód idzie w dół 60mm).

U nas dostaniesz bardzo dobrego Eibacha - ok. 1200zł.

Jest jeszcze H&R - z mojego doświadczenia w innych autach, za twarde w codziennej eksploatacji. Cena mniej więcej jak Eibach.

Jamex - dostępne na Allegro ok. 460-480zł. Pomyślałem, że jak nie będę zadowolony to dużo nie stracę przy odsprzedaży.
Jeżdżę ok. 2 miesięcy, więc na pewno się już ułożyły. Auto na tych sprężynach dobrze wygląda, mam LPG a dupa nie siedzi, jeśli idzie o komfort, jest jak dla mnie na wystarczającym poziomie. Jak pisałem nie jest to do końca tak płynna jazda jak na oryginalnym zawieszeniu (odczuwalny charakterystyczny wpływ sportowych sprężyn), ja jednak wolę twardsze i sztywniejsze auto, niż łódkę na wzburzonym morzu.

Sachsa sobie odpuść, zółty Bilstein to zupełnie inny poziom. Ponadto gdy padnie regenerujesz go w Zerkopolu w Warszawie za 100-150zł szt. i masz nówkę, Sachsa możesz oddać co najwyżej na złom.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-28, 14:02   

No i stało się.

Założyłem doświadczalnie na przód kompletne macphersony od wersji 2.8 po lifcie bez quattro z tiptronicem. Oczywiście w celu obniżenia przodu. Po doświadczeniach z Jamexami nie chciałem natomiast uzyskać efektu usztywnienia auta. 50mm niżej z przodu to także za dużo na Polskie drogi.
Szukałem więc rozwiązania, które zlikwiduję trochę dziurę nad kołem (ale nie za dużo , tak ok 20-30mm) bez efektu usztywnienia auta. No i znalazłem rozwiązanie. Tak jak rozmawialiśmy z kolegą artekkiem, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz :-D


Oznaczenie sprężyn, które założyłem to:

coil spring / 1 paint mark / 2 paint marks / F 4D-T-011 001>> 4D-W-020 000 / F 4D-V-012 286>> 4D-W-020 000
brown green / 5-speed automatic: ACK air condit.; 5-speed man. gearbox: AFB,AKN air condit.; 6-speed man. gearbox AHC,AKH
(34) 4D0411105DC

Co prawda miałem założyć od tej samej wersji ale sportowe, ale okazyjnie kupiłem od normalnej ósemy i postanowiłem zaryzykować. Jeszcze przed zabiegiem sadzałem 90 -kilowego szwagra na błotniku nad kołem i patrzyłem ile auto siada :mrgreen:

Głosy na ten temat słyszałem różne w zależności od mechanika. Jedni stanowczo odradzali, drudzy nie mieli konkretnego zdania, inni mówili, że powinno być ok, ale trzeba dołożyć dodatkowe cienkie odboje, jeszcze inni, że można śmiało zaryzykować i niekoniecznie auto będzie się bujać, nurkować i dobijać czego się bałem najbardziej.

Efekt:

Auto siadło o 25mm, wyrównało się i wygląda podobnie jak na zawiasie od eSy. Samochód nie buja się na boki nie podnosi tak ryjka przy ruszaniu jak na ori sprężynach, mniej nurkuje, nie dobija i co najważniejsze pozostał w pełni komfortowy :mrgreen:
Ścisnęło sprężyny pod większym ciężarem i auto zachowuje się nie gorzej jak nie lepiej . Jestem zachwycony :mrgreen:

Zobaczamy tylko teraz jak z trwałością sprężyn i amorków w tej konfiguracji. Czas pokaże.

Polecam wszystkim, którzy chcą lekko obniżyć przód, nie tracąc komfortu jazdy.
Oczywiście w zimie te 25mm będzie skutkowało częstszymi przycierkami, ale nie jest to 50mm jak na Jamexach.

Dla wersji z silnikami 2.8 2.5 można by w ten sam sposób pewnie pokombinować ze sprężynami od A6 w mniejszych wersjach silnikowych. Z tego co mi wiadomo amory są te same z tym, że w A8 występują dodatkowo wąsy do mocowania kabli czujników ABS i klocków.

Zdjęcia niebawem dołączę bo telefon utopiłem a aparat zepsułem :-/

Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2010-09-28, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-28, 16:07   

Fajnie, że jesteś zadowolony :)

Jak długo już jeździsz na takim ustawieniu? Jeśli krótko, to charakterystyka zawieszenia jeszcze się zmieni, zobaczymy za ok. miesiąc, dwa, gdy wszystko się "wygniecie".

No i czekamy na foty :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-28, 16:09   

Mucholejkolator napisał/a:
No i stało się.

Założyłem doświadczalnie na przód kompletne macphersony od wersji 2.8 po lifcie bez quattro z tiptronicem. (...)

Auto siadło o 25mm, wyrównało się i wygląda podobnie jak na zawiasie od eSy. Samochód nie buja się na boki nie podnosi tak ryjka przy ruszaniu jak na ori sprężynach, mniej nurkuje, nie dobija i co najważniejsze pozostał w pełni komfortowy :mrgreen:
Ścisnęło sprężyny pod większym ciężarem i auto zachowuje się nie gorzej jak nie lepiej . Jestem zachwycony :mrgreen:

Zobaczamy tylko teraz jak z trwałością sprężyn i amorków w tej konfiguracji. Czas pokaże.

No ładnie sobie pozmieniałeś... widać nie lubisz na darmo strzępić języka ;-)

Zastanawiam się tylko właśnie nad trwałością tych sprężyn... w kontekście tego że teoretycznie są obliczone pod pewne obciążenie...
oby tylko pod sporo większym obciążeniem nic się z nimi nie stało :roll:

Jak będziesz jakoś w stolicy przelotem to dawaj znać... pogadamy, wypijemy i ... pojedziesz dalej :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-28, 16:35   

artekk napisał/a:
Jak długo już jeździsz na takim ustawieniu? Jeśli krótko, to charakterystyka zawieszenia jeszcze się zmieni, zobaczymy za ok. miesiąc, dwa, gdy wszystko się "wygniecie".


No właśnie, dopiero dwa dni mam to założone. Dobrze to ująłeś "wygniecie". Z pewnością pod permanentnym wpływem większej masy tak się stanie właśnie. Nic, pojeździmy, zobaczymy. Dlatego też oryginalnych kolumn nie będę się pozbywał :-P

FOSS napisał/a:
Zastanawiam się tylko właśnie nad trwałością tych sprężyn... w kontekście tego że teoretycznie są obliczone pod pewne obciążenie...
oby tylko pod sporo większym obciążeniem nic się z nimi nie stało :roll:


Fakt, z pewnością nie na darmo sztab inżynierów pracował nad tym i dobrał takie sprężyny pod silnik 4.2 a inne pod 2.8. No ale cóż, życie jest ciekawsze jak człowiek ma możliwość zdobywać nowe doświadczenia w dziedzinie swoich pasji czy zainteresowań :mrgreen:

FOSS napisał/a:
Jak będziesz jakoś w stolicy przelotem to dawaj znać... pogadamy, wypijemy i ... pojedziesz dalej :lol:


Oczywista sprawa. Przecież wiesz FOSS, że nie sztuka po trzeźwemu jeździć ;-)
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-28, 20:43   

Mucholejkolator no to ty szalejesz, szalejesz... zazdrosze ci zaangazowoania az w takim stopniu w autko...wadomo czas tez musisz miec aby sie tym zajomwać :-D
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-09-28, 21:03   

Mucholejkolator napisał/a:
Dlatego też oryginalnych kolumn nie będę się pozbywał


I słusznie, ja sprzedałem tylne sprężyny, zauroczony nowym zawieszeniem, i to nie po dwóch dniach, raczej po ok. miesiącu. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze.

klon_84 napisał/a:
Mucholejkolator no to ty szalejesz, szalejesz...


Kolega bawi się w słusznej sprawie, dla dobra innych posiadaczy ósemek. Ja też przećwiczyłem trochę niestandardowych kombinacji.
1. springi ori + amory S8
2. springi Jamex przód, tył ori + amory S8
3. springi Jamex all + amory S8
4. springi Jamex all + amory S8 przód, Bilstein B6 tył
5. Jamex all + Bilstein B6 all
6. ostateczny setup springi ori all + Bilstein B6 all

Najfajniej jeździło się na setup nr 5., niestety życie zmusiło mnie do nr 6 :-(
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-30, 23:04   

Zrobiłem na szybko foty pożyczonym aparatem, jutro jadę na Mazury. Auto też brudne , ale wszytko widać jak teraz siedzi. Aha - tył stoi dość wysoko bo zbiornik gazu pusty, w baku 3/4 paliwa (Jeżdżę aktualnie na benzynie żeby trochę wtryski odświeżyć). Niestety znowu na starych kółkach :-/ ...ale przynajmniej nie mam z nimi problemów :->










[ Dodano: 2010-10-01, 00:08 ]
klon_84 napisał/a:
Mucholejkolator no to ty szalejesz, szalejesz... zazdrosze ci zaangazowoania az w takim stopniu w autko...wadomo czas tez musisz miec aby sie tym zajomwać :-D


Czasu mam "dużo", generalnie jestem bezrobotny obecnie ;-)
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-01, 11:04   

Calkiem przyzwoicie siedzi ;-) moze bys dolozyl dystanse....jeszce?
 
 
MotoRider 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 74
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2010-10-01, 16:56   

Mucholejkolator, powiem Ci, że mamy identyczne autka :) mysle ze opanuje temat z dziurą nad kołem w ten sam sposób jak ty i jakies dystanse tez załoze tylko jeszcze nie wiem jakie
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-01, 18:42   

Mucholejkolator napisał/a:
Zrobiłem na szybko foty pożyczonym aparatem, jutro jadę na Mazury. Auto też brudne , ale wszytko widać jak teraz siedzi.

Z wyglądu całkiem dobrze się prezentuje ;-)

Mucholejkolator napisał/a:
Niestety znowu na starych kółkach :-/

hmmmm... a u mnie stoją, leżą, czekają :lol:

Mucholejkolator napisał/a:
Czasu mam "dużo", generalnie jestem bezrobotny obecnie ;-)

:D no weź bo padnę... ciekawe jaki odsetek wśród klubowiczów to bezrobotni :mrgreen:

klon_84 napisał/a:
Calkiem przyzwoicie siedzi ;-) moze bys dolozyl dystanse....jeszce?

MotoRider napisał/a:
Mucholejkolator, powiem Ci, że mamy identyczne autka :) mysle ze opanuje temat z dziurą nad kołem w ten sam sposób jak ty i jakies dystanse tez załoze tylko jeszcze nie wiem jakie

Popieram... dystanse poprawią trakcję oraz wygląd auta - osobiście przetestowałem sporo ich konfiguracji ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-10-02, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pycho 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: WS
Wysłany: 2010-10-02, 09:36   

FOSS podziel się spostrzeżeniami dot dystansów ;-) [/b]
_________________
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-02, 11:22   

pycho napisał/a:
FOSS podziel się spostrzeżeniami dot dystansów ;-) [/b]

Na temat dystansów sporo napisaliśmy tutaj: http://www.a8team.pl/topics15/1522.htm
ale jeżeli masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało.

Krótko mówiąc mogę podpowiedzieć w temacie rozmiarów jak i dopomóc w zakupie... niestety nie mam doświadczenia z asortymentem oferowanym za pośrednictwem Alledrogo gdyż ja temat dystansów potraktowałem przede wszystkim pod kątem swojego bezpieczeństwa i ewentualnych kwestii spornych z ubezpieczycielami więc te które mam u siebie są ori produkcji niemieckiej i posiadają certyfikat TUV - nie jest to "klasa ekonomiczna" ale w aucie które ma sporo ponad 300KM i jeździ z prędkościami dużo większymi niż 200km/h jakość jest zdecydowanie na pierwszym miejscu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ayvor 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-02, 23:37   

No widzę, że kolega Mucholejkolator w końcu popchnął temat macphersonów z 2.8 do 4.2 gratulacje decyzji.
Auto prezentuje sie dużo lepiej bez tej dziury nad przednim kołem.
Mucholejkolator napisał/a:
Polecam wszystkim, którzy chcą lekko obniżyć przód, nie tracąc komfortu jazdy.

Podpinam się pod tym.
Co prawda ja mam macphersony z 2.8 w wersji sport z przodu a od 4.2 w wersji standard zostawiłem z tyłu.
Wydaje mi się ze komfort i tak jest większy niż zawias z S8.
A wygląd też mi się bardziej podoba.
Pewnie mnie tu zaraz wciągną nosem "sory father" :mrgreen: , ale dla mnie w ori S8 zawiasie tył jest za nisko w stosunku od przodu tzn. dziura między kołem a błotnikiem z tyłu jest mniejsza niż z przodu.
Pomijam fakt ze w A8 ori jest to samo. Ale to wygląda tak jak bym wiózł pełny bagażnik cegieł :-D
Mucholejkolator napisał/a:
Niestety znowu na starych kółkach ...ale przynajmniej nie mam z nimi problemów

Kolego Mucholejkolator co się stało z dystansami nie założyłeś ich na te fele?
Czy są a ja nie mogę się ich dopatrzeć?
Myślałem że zobaczę jak to wygląda na dystansie ta twoja furka a tu lipa :-(
Też się przymierzam do dystansów, ale chyba dopiero na wiosnę.

Jeśli jest ktoś zainteresowany macphersonami od 2.8 w wersji sport to mam taki komplet na zbyciu.
Jak będę miał chwile czasu to zrobię i zapodam fotki jak moja niunia się prezentuje na takim zawiasie.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.