Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na ssaniu  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 20:46   [D2 00 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na ssaniu

Zawsze rano po odpaleniu (jakieś 30s), na zimnym trochę A8 mi świruje, a mianowicie delikatnie trzęsie, wskazówka obrotów drga. Trochę dymi na czarno.Wszystko to automatycznie ustępuje wraz z zejściem ssania, po tych 30s. W tym stanie trwam już bardzo długo.Panowie co sprawdzić? pozdrawiam.
Błędem ubogiej mieszanki mi rzuca, dawka gazu sprawdzona, odpowiednia jest
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-01, 21:07   

na zimnym chodzi na paliwie ?
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 21:09   

pepi, tak
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-01, 21:43   

Robiłes jakies logi na tym ssaniu? Może jakiś czujniczek ma chwilową zadyszke.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-02, 05:04   

Mariusz, wykręć rano świece przed odpaleniem i zobacz czy nie jest mokra w oleju.
Odłącz akumulator na jakiś czas i zrób adaptację przepustnicy, czyszczenie to podstawa.
Sprawdź jak ECU widzi przepływkę jakie wartości.

Z drugiej strony pewnie kilka osób ma te same objawy ale nic nie mówią. Powodem może być wytarty języczek na TPSie. Z reguły jak się jeździ cały czas w stałym zakresie obrotowym może doprowadzić do podtarcia i nieprawidłowego styku. Być może pomoże przeczyszczenie przepustnic i sprawdzenie szczelności dolotu. Zwróć uwagę na dumę która nachodzi na przepustnicę, czy dobrze na niej siedzi.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-02, 09:22   

podepne sie pod temat,czy do czyszczenia przepustnicy trzeba ja wymontować,czy można bez demontażu psiknąć cos do środka?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-02, 13:50   

gacuś napisał/a:
podepne sie pod temat,czy do czyszczenia przepustnicy trzeba ja wymontować,czy można bez demontażu psiknąć cos do środka?

Nie trzeba demontować. Wystarczy dostać się do przepustnic i czyszczenie mechaniczne.
Nic psikanego bo zalejesz kolektor syfem. Szmata, zmywacz, benzyna i opór.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-02, 14:32   

ok,dzięki.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-02, 15:01   

gacuś, Dla ułatwienia weź sobie klucz oczkowy 17.
Zdemontuj cięgło od tempomatu,

Następnie otwórz przepustnicę i nałóż klucz na jej oś.

Sprężyna zaprze ją o listwę wtryskową w ten sposób będziesz miał wolne ręce. Dobrze wyczyść z nagaru.
Uważaj by Ci nic nie wpadło do środka.
Nie mieszamy koledze już w temacie bo PreFL ma inną konstrukcję co FL
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-03, 11:55   

Przy takich akcjach jak jest gaz w aucie to w pierwszej kolejnosci zakręca się butle z gazem, wyjezdza gaz do końca z przewodow i próbuje odpalić auto kolejnego dnia. Wtedy od razu wiadomo czy zalewanie silnika to gaz i benzyna na raz w dolocie z samego rana czy czasem inne przypadłości.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 21:06   

Bugalon napisał/a:
Przy takich akcjach jak jest gaz w aucie to w pierwszej kolejnosci zakręca się butle z gazem, wyjezdza gaz do końca z przewodow i próbuje odpalić auto kolejnego dnia. Wtedy od razu wiadomo czy zalewanie silnika to gaz i benzyna na raz w dolocie z samego rana czy czasem inne przypadłości.

Święte słowa kolego.Od kilku dni jeżdżę tylko na benzynie, bez zakręcania butli i szczerze...nie ma problemu. Wywala mi błąd ubogiej mieszanki, byłem jeszcze raz u gazowników i dawka jest dobra. Po podłączeniu kompa mówili, że są spadki ciśnienia na reduktorach i na start 2 silvery do wymiany, a dalej się zobaczy <hmm>
Od razu pojechałem do kolejnego gaziarza i bez podłączania kompa stwierdził, że takie objawy leżą po stronie wtrysków pb i lpg jest ok. H.j wie <bezradny>
Ale przepustnica do czyszczenia również.
Bugalon, Erni gwiazdki poszły, dziękuję <okok>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 21:12   

ernesto napisał/a:

Z drugiej strony pewnie kilka osób ma te same objawy ale nic nie mówią. Powodem może być wytarty języczek na TPSie.

A co to takiego?u mnie cały czas jazda w jednym zakresie obrotów
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-03, 21:44   

Mariusz w zespole przepustnicy jest potencjometr który zbiera impuls ( oporność ). Ona przedstawia ECU w jakim położeniu jest przepustnica. Czyli w jakim stopniu jest otwarta. Nie jestem pewien jak jest u Was w FLach ale podejrzewam że zasada działania będzie ta sama.

Jest to coś takiego jak przedstawia powyższy obrazek.
U mnie w A4 po 250 tyś przejechanych na taksówce TPS przestał widzieć niski zakres obrotowy. Czyli wyszła jada na niskim zakresie, spokojna i emerytalna. Styk sygnałowy był tak wytarty w jednym miejscu że otwarcie przepustnicy ( naciśnięcie pedału gazu ) powodowało dławienie auta. Dopiero po mocniejszym naciśnięciu pojawiał się styk i wszystko wracało do normy. Rozebranie i czyszczenie załatwiło sprawę.
U siebie będę robił to samo, ale muszę auto postawić znowu na kołki na kilka dni by zabrać sięza wszystko.
Można sprawdzić VAGiem jak ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy. Jest to wartość albo procentowa albo określona jako kąt. Ale chyba procentowa. Inaczej mówiąc 100% otwarcia przepustnicy jest to otwarcie obu przepustnic do kąta 90 stopni.

Przepustnica w 1.8 ADR czyli tą co mam w A4 jest przybliżona do tych co jest w FL-ach.
A moim ABZ dodanie gazu jest sterowane linką a ssanie na zasadzie silniczka krokowego, który steruje przepływem powietrza omijając przepustnicę.
W A4 jest podobnie, też jest linka do gazu lecz ssanie jest realizowane za pomocą silniczka który odpowiednio steruje dawką przepływanego powietrza.

Podłącz kompa i zobacz jak ECU widzi kąt przepustnicy, wystarczy do około 2000 obr/min, bo ssanie powyżej 1200 nie idzie.
Jeśli wskazania będą płynne ( w % 5,10,15,20,25 ) to jest ok. Jeśli będą skakać czyli będzie pokazywał w % 5 i nagle 30 to jest z nią problem.

Wyczyść dobrze przepustnicę, pamiętaj o późniejszej jej adaptacji po to podstawa w FL-u.
Miejmy nadzieję że mu coś pomoże.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-04, 08:50   

u mnie przy rannymn odpalaniu zauwazyłem,że wcześniej od razu wskakiwał na ssanie,a od niedawna jak odpalam to przez ok sekunde jakby kulał i dopiero puźniej wskakuje na wyższe obroty.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-07, 17:52   

Bugalon napisał/a:
Wtedy od razu wiadomo czy zalewanie silnika to gaz i benzyna na raz w dolocie z samego rana czy czasem inne przypadłości.

Ok, jest wiadomo, ale co to powoduję, co kuleje?
Ewidentnie problem leży po stronie lpg, na samym pb jest ok. Byłem u gaziarzy, każdy co innego mówi. Panowie może ktoś walczył z tymi objawami lpg? od czego zacząć? bo idąc tokiem myślenia gazowników to najlepiej byłoby wszystko po kolei wymieniać <niechce>
Dodam jeszcze, że czasem redukując przy pełnym bucie potrafi mi sam przejść na pb, ale nie wiem, czy ma to jakiś związek <hmm>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.